חכמי חלם נוסח ספרד

רכבות בשווי 402 מליון דולר לא ייכנסו לשימוש - זאת הסיבה

בכירים במשרד התחבורה בספרד הזמינו רכבות חדשות בשווי קרוב לחצי מיליארד דולר אך שכחו לבדוק פרט שולי. באמת שולי. האם רוחבן של הרכבות תואם למנהרות? שני בכירים פוטרו. משרד התחבורה הספרדי: "ביטלנו את ההזמנה בזמן" (בעולם, מעניין)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
רבות של חברת RENFE במדריד (צילום: shutterstock)

הסיפור שמשעשע ומכעיס את הספרדים כאחד: משרד התחבורה הספרדי החליט לשדרג את מערך הרכבות במדינה. לצורך כך נרכשו קרונות חדשים בשווי 402 מיליון דולר מחברת RENFE המשווקת לספרד את הרכבות במדינה. אולם, לאחר שההזמנה בוצעה, נדהמו במשרד התחבורה הספרדי לגלות כי גודלם של הקרונות אינו תואם את רוחבן של המנהרות בהם אמורות לנסוע הרכבות.

31 הקרונות המדוברים, הוזמנו כבר בשנת 2020 לצורך שדרוג הקווים הפועלים באסטוריאס וקנטבריה שבספרד, אשר תוואי הרכבת שלהם תוכנן כבר לפני למעלה ממאה שנה ואשר היו זקוקים לשדרוג משמעותי על מנת לעמוד בסטנדרטים המודרניים של המאה ה-21.

רק בחודש שעבר, 3 שנים לאחר שההזמנה בוצעה, נדהמו הספרדים לגלות כי הקרונות החדשים אמנם מודרנים ונוחים אך ישנה בעיה 'קלה'. לא משהו מיוחד... הקרונות החדשים רחבים מידי ביחס למנהרות בהם הם צפויים לעבור, מה שמקשה במקצת על שדרוג הפרויקט. בעצם, לא מאפשר אותו כלל וכלל...

בספרד זעמו על הטעות השערורייתית ובממשלת ספרד מיהרו לפרסם לציבור כי 402 מיליון הדולרים לא ירדו לטמיון וכי הטעות התגלתה בזמן שאפשר לממשלה לבטל את העסקה. במקום זאת הוזמנו קרונות חדשים המתאימים ברוחבם למנהרות אולם הם יהיו מוכנות רק בשנת 2026. (מה עם הגובה? תבדקו גם את זה...)

שני בכירים במשרד התחבורה הספרדי שהיו אחראים לביצוע ההזמנה פוטרו מתפקידם השבוע לנוכח המחדל החמור אולם האזרחים בספרד. אלו שגמרו לצחוק עדיין זעמו ושרת התשתיות והתחבורה בספרד, איזבל פרדו דה ורה הגישה את התפטרותה. גם נשיא חברת הרכבות renfe התפטר מהתפקיד אותו קיבל בשנת 2018.

רק נציין לסיום, לנוכח מחדלים שהיו בישראל, מעניין אם בישראל מישהו היה לוקח אחריות לכזה מחדל. אם נניח, לדוגמה, היה מתבצע כאן מחדל שהיה מוביל להרוגים רבים, אפילו 45 הרוגים. (לדוגמה, כן?), מישהו היה מקבל אחריות ומתפטר?

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר