עשרות ס"מ שלג

סופת שלגים מטורפת בארה"ב: אלפי טיסות בוטלו

סופת שלגים משמעותית במיוחד מלווה ברוחות עזות, פקדה אתמול שטחים גדולים בצפון ומערב ארה"ב. בעקבות מזג האוויר פורסמו הנחיות מיוחדות באזורים שבהם חיים יותר מ-50 מיליון איש (בעולם)

(צילום: Sarah Bernstein)

סופת שלגים משמעותית במיוחד מלווה ברוחות עזות, פקדה אתמול (רביעי) שטחים גדולים בצפון ומערב ארה"ב. בשל החשש ממזג האוויר והעובדה שכבישים רבים הפכו ללא נגישים, מאות בתי ספר נסגרו ואלפי טיסות בוטלו.

הסופה השתוללה עד כה, בצפון המערב התיכון של ארה"ב, ובצפון האזור שמכונה "המישורים הגדולים". בין המדינות שבהן היכתה הסופה היו ויסקונסין, מונטנה, ויומינג, מינסוטה, צפון דקוטה ודרום דקוטה.

על פי התחזיות, הסופה צפויה להמשיך גם לחוף המזרחי של ארה"ב והיא גרמה לשלג גם באזורים בהם בדרך כלל מזג האוויר נוח. מזג האוויר הסוער צפוי להימשך גם בימים הקרובים ושירות החיזוי של ארה"ב צופה כי השלג יגיע ל-60 ס"מ בכמה אזורים.

בעקבות מזג האוויר פורסמו הנחיות מיוחדות באזורים שבהם חיים יותר מ-50 מיליון איש, שיצטרכו להתמודד עם השלג הכבד והרוחות החריגות במהירות של קרוב ל-100 קמ"ש, כבישים חלקים או מכוסים בשלג והחשש מפני הפסקות חשמל ארוכות בשל הנזק שנגרם לעמודי החשמל באזורי הסופה. מצב חירום הוכרז במינאפוליס ובסיינט פול.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר אמש כי הוא קיבל עדכון על "הסופה החורפית החזקה שמשפיעה השבוע על קהילות מחוף לחוף". ביידן קרא לציבור לעקוב אחרי ההנחיות של המדינות והרשויות המקומיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר