"אין חשש לדמוקרטיה"

העיתון האמריקני הנחשב תוקף את היועמ"שית; "זורעים כאוס"

מאמר מערכת מפתיע מאוד נכתב היום באחד העיתונים הכי נחשבים בארה"ב - ה'וול סטריט ג'ורנל', בו הוא תוקף את היועצת המשפטית לממשלה ומבהיר - "במקרה כי גרוע ישראל תחזור ל-1995 והיא תישאר דמוקרטיה" (חדשות בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
גלי בהרב מיארה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בשונה מהעיתון המתחרה - ה'ניו יורק טיימס' המתנגד נחרצות לרפורמת לוין ואף קרא לנשיא ביידן להתערב, העיתון הנחשב 'וול סטריט ג'ורנל', יצא כבר בעבר חלקית בעד הרפורמה ובמאמר מערכת חריג שפורסם היום (שני), הוא תוקף את היועצת המשפטית לממשלה.

עיקר קצפו של העיתון הנחשב מאוד, הוא על היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, שמונעת מראש הממשלה נתניהו חעסוק ברפורמה המשפטית.

במאמר טוען העיתון: "ההתנגדות לרפורמה של השר לוין בישראל הגיעה עלתה מדרגה. כעת התקשורת טוענת שהדמוקרטיה גוססת, פעילי התנגדות חוסמים כבישים מרכזיים, מטרידים משפחות של פוליטיקאים, וגם משקיעים מהרהרים לגבי משיכת כספם מישראל".

"יתרה מזו, טייסי חיל האוויר מאיימים שלא יגיעו לשירות מילואים. זה רע למדינת ישראל אבל טוב לאופוזיציה במדינה - זורעים כאוס, ואז צועקים, 'תראו איך הכל בישראל נהפך לכאוס בלתי נשלט'", נכתב בפתח המאמר.

העיתון אף מעביר ביקורת על נשיא ארה"ב וכותב: "הנשיא ביידן אומר שישראל צריכה קונצנזוס כדי לבצע מהלך מעין זה, אבל זו הצביעות שהרי בזמנו (בשנת 1995. צ"ב) לא הייתה הסכמה לאותה 'מהפכה שיפוטית' שבה בית המשפט העליון של ישראל, החל משנות השמונים, הפך את עצמו לבורר הסופי בכל הסוגיות. 'הכל שפיט', הכריז נשיא בית המשפט העליון לשעבר והביא לכך שהמוסד המשפטי בוחן הכל - כולל בשאלה הכי קריטית - האם ראש הממשלה אינו כשיר לתפקידו. המצב הזה גם אפשר ליועצת המשפטית לממשלה, עובדת מדינה, להטיל וטו מראש על מדיניות ממשלתית עם חוות דעת מחייבות מבחינה משפטית".

לדברי העיתון: "רוב הציבור בישראל סבורים באמת ובתמים שמערכת המשפט זקוקה לרפורמה - הישג גדול של הימין. אבל ממשלת נתניהו לא שכנעה את הישראלים שתוכנית הרפורמה שלה היא הנכונה. במקום לספק מקום למשא ומתן, ההצעות האגרסיביות ביותר שלה הקשיחו את האופוזיציה והרחיקו סיכוי לשיח".

בשלב זה עברו כותבי המאמר לתקוף את היועמ"שית: "בימין הישראלי אמנם מבינים שדרושה פשרה כדי להגיע לחלק מהחקיקה. וזאת בשל צורך להחזיר את אמון הציבור. הקואליציה והאופוזיציה יצטרכו להתפשר למרות שבשני הצדדים לא יאהבו זאת. אך כדי שיהיה אפשר להתפשר כולם נזזקקים לשירותו של איש אחד - בנימין נתניהו".

"אך ישנה בעיה אחת, היועצת המשפטית לממשלה אסרה עליו להיות מעורב ברפורמה. וכאן נשאלת השאלה - איך אפשר למנוע מראש הממשלה נבחר לעסוק בנושא המרכזי שעל הפרק? ובמיוחד כשמערכת המשפט שפועלת בניגוד עניינים מורה על כך. זה צעד שאינו מועיל לדמוקרטיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר