תקרית חריגה

מטוס קרב רוסי התנגש בכטב"ם אמריקני - מעל הים השחור

צבא ארה"ב הודיע כי מטוס קרב רוסי התנגש בכטב"ם אמריקני שפעל מעל הים השחור והצבא נאלץ להפילו. מוסקבה, הכחישה כי היתה התנגשות בין כלי הטיס (חדשות)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
המל"ט מהדגם ריפר MQ-9 (צילום: שאטרסטוק)

עימות חריג: צבא ארה"ב הודיע הערב (שלישי) כי מטוס קרב רוסי התנגש בכטב"ם (כלי טיס בלתי מאויש) אמריקני שפעל מעל הים השחור. בעקבות הפגיעה, נגרם נזק למדחף של המל"ט מהדגם ריפר MQ-9, והצבא האמריקני נאלץ להפילו. מוסקבה, הכחישה מנגד כי היתה התנגשות בין כלי הטיס.

לפי הצבא האמריקני, ההתנגשות אירעה לא הרחק מאוקראינה, במרחב האווירי הבינלאומי, בשעות הבוקר. האמריקנים האשימו כי שני מטוסי קרב רוסיים מדגם Su-27 טסו כמה פעמים בצורה "חסרת אחריות" סמוך למל"ט, טסו מולו, שפכו עליו דלק עד שאחד מהם התנגש בו.

מטוס קרב רוסי מדגם Su-27 (צילום: שאטרסטוק)

הפנטגון מסר כי "מטוס הקרב הרוסי טס מול הכטב"ם בצורה פזיזה ולא זהירה. המעשה הלא בטוח והלא מקצועי הזה של הרוסים כמעט גרם לשני כלי הטייס להתרסק. התקרית היא חלק מדפוס של פעולות מסוכנות של טייסים רוסים מעל המרחב האווירי הבינלאומי".

מוסקבה, כאמור, הכחישה שהייתה התנגשות. משרד ההגנה הרוסי טען כי המל"ט האמריקאי טס מעל הים השחור לכיוון הגבול הרוסי עם משדרים כבויים, מה שאילץ את רוסיה לשלוח מטוסי קרב לזהות את המל"ט. לטענתם, המל"ט נכנס לטיסה בלתי נשלטת והתנגש במים "כתוצאה מתמרון חד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר