תיעוד מזעזע: טבח בלוב, לעיני המצלמה

דיווחים לא רישמיים מספרים על אלפי בני-אדם שנרצחו בלוב בימים האחרונים. ברשת הופץ קטע וידאו, החושף על קצה המזלג מהטבח המזעזע. אמש, אחרי שבוע של שתיקה לא ברורה, נשיא ארה"ב, ברק אובמה, נשא נאום לאומה האמריקנית בו גינה בחריפות את האלימות וההרג בלוב, כינה אותם "שערורייתים" ואמר שהם "חייבים להיפסק מיד (בעולם)

ישראל אהרון | כיכר השבת |
(צילום: מתוך הוידאו)

הטבח בלוב נמשך, והעולם שותק. על-פי דיווחים לא רישמיים, אלפי בני-אדם נרצחו בימם האחרונים במדינה על-ידי שכירי חרב מאפריקה. מועמר קדאפי הודיע שלשום כי הוא לא מתכוון לוותר על כסאו.

אמש, אחרי שבוע של שתיקה לא ברורה, נשיא ארה"ב, ברק אובמה, נשא נאום לאומה האמריקנית בו גינה בחריפות את האלימות וההרג בלוב, כינה אותם "שערורייתים" ואמר שהם "חייבים להיפסק מיד".

אובמה, שבר את שתיקתו לגבי האירועים בלוב והכריז, בהצהרה קצרה בבית הלבן, ש"הסבל בלוב שערורייתי" ושהאחראים לטבח האזרחים בלוב יצטרכו לתת את הדין. הוא לא קרא לקדאפי להתפטר. אנליסטים אומרים, כי תגובת אובמה היתה מדודה, יחסית, בגלל חשש לחייהם של מאות אמריקנים, חלקם עובדי חברות נפט בשדות באזורים רחוקים, שטרם התפנו מלוב.

אובמה אמר כי ממשלו בוחן "שורה ארוכה של אופציות" נגד המשטר בלוב וקרא לקדאפי להפסיק מיד את הטבח באזרחים "מפני שהעולם כולו רואה את הנעשה".

הוא לא פירט מה האופציות, אך פקידי ממשל אמרו לאחר מכן שנבחנות בעיקר סנקציות כלכליות, בשת"פ עם מדינות מערביות אחרות.

על אובמה מופעל לחץ, ממחוקקים בוושינגטון ומגורמים מחוץ לארה"ב, לנקוט צעדים נמרצים יותר נגד קדאפי, לרבות הטלת איסור על טיסות במרחב האווירי של לוב כדי למנוע מטייסי חיל האוויר הלובי, שעודם נאמנים לקדאפי, להפציץ אזרחים מהאוויר. איסור הטיסות אמור להיות מגובה ע"י מטוסי חיל האוויר האמריקני שמוצבים על נושאות מטוסים של הצי השישי בים התיכון. אובמה מהסס לנקוט צעד כזה לפני שיפונו כל האזרחים האמריקניים מהמדינה. "זה צעד שקל לדבר עליו אם קשה לבצעו", העיר פקיד בכיר.

"הסבל ושפיכות הדמים בלוב שערורייתיים ובלתי קבילים", אמר אובמה, "והוא הדין באיומים לירות במפגינים שוחרי שלום ולגרום בכך סבל נוסף לאזרחי לוב. פעולות אלה מפרות נורמות בינלאומיות וכל אמת מידה של צדק והגינות. האלימות הזו חייבת להיפסק".

אובמה הביע תמיכה ברורה במפגינים: "ארה"ב תומכת בחוזקה בזכויות האוניברסליות של תושבי לוב. בזכויות אלה נכללות הזכויות להתכנסות בדרכי שלום, לחירויות ההבעה וליכולת של העם הלובי לקבוע בעצמו את גורלו. אלה זכויות אדם. הן אינן נתונות למו"מ. כל מדינה חייבת לכבדן. אי אפשר לשלול אותן באלימות ובדיכוי".

"כמו כל ממשלה אחרת, על ממשלת לוב מוטלת האחריות להימע מאלימות, להתיר מתן סיוע הומניטרי לכל נזקק, ולכבד את זכויות העם", הוסיף הנשיא. "ממשלת לוב חייבת לתת את הדין על כך שהיא אינה מקיימת את האחריות הזו ולשאת במחיר של המשך האלימות והפרת זכויות האדם במדינה".

הדיווחים מלוב סותרים ולא ברורים. מידי פעם עולה לרשת קטע וידאו מטושטש מהטבח במדינה. בקטע הוידאו המצורף לכתבה זו, ניתן לקבל הצצה ראשונה מהנעשה בלוב, שהפכה למרחץ דמים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר