בסאטמר לא מעודכנים: ערכו הפגנה אתמול נגד המדינה

בסאטמר בארה"ב כנראה לא עקבו אחר לוח השנה הישראלי ולא עודכנו על כך שהשנה יום העצמאות הוא ´נדחה´, זאת בשל כך שהתאריך העברי ליום הזיכרון חל בשבת וכך יצא שכבר בליל יום א´ התקיימו עצרות מחאה בבורו פארק שבברוקלין. העצרות הן תחת הכותרת "חיזוק חובת ההתבדלות מהציונים" (בעולם)

בני סגל | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: פלאש 90)

בסאטמר בארה"ב כנראה לא עקבו אחר לוח השנה הישראלי ולא עודכנו על כך שהשנה יום העצמאות הוא ´נדחה´, זאת בשל כך שהתאריך העברי ליום הזיכרון חל בשבת.

במקרים אלה, הונהג במדינה כי בשנים בהם היום חל בשבת, נדחים ימי הזיכרון והעצמאות לשני ושלישי באותו שבוע כדי לא לגרום לחילול שבת, במידה ואירועי יום הזיכרון יתקיימו במוצאי השבת.

אבל כאמור, בסאטמר כנראה לא כולם התעדכנו וכך יצא שכבר בליל יום א´ התקיימו עצרות מחאה בבורו פארק שבברוקלין. העצרות הן תחת הכותרת "חיזוק חובת ההתבדלות מהציונים".

בארץ, כך מתברר, אנשי סאטמר דווקא כן עירניים לשינויים והמחאות בשנה זו יתרחבו מאוד.

מעבר לעצרות המחאה, תעניות הציבור וצעדות ה´להכעיס´ במאה שערים. בית שמש עולה על המפה עם שלושה אירועים מרכזיים בבתי כנסת ברמת בית שמש ב´ ובוודאי עוד נשמע על הפגנות המחאה, צעדות עם שקים ותלישת דגלים.

המחאה השנה גם בבני ברק, גם שם מתוכננת צעדה לרחובה של עיר מחר בשעה 2:30 בצהריים מקריית סאטמר, זאת לאחר תפילת מנחה וקריאת ´ויחל´ כבתענית ציבור. גם הערב תתקיים עצרת מחאה וכן מחר בערב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר