תיעוד וידאו

לאור היום: ביריונים אנטישמים היכו בחורים מישיבה בבלארוס

אירוע חמור התרחש בבלארוס: בחורי-ישיבה חרדים הלומדים בישיבה מקומית, הוכו ע"י אנטישמים מקומיים, לאור היום, וגרמו להם לחבלות קשות ● השיא: קבוצת הבריונים באה לשטח הישיבה וניסתה להמשיך ולהכות הבחורים ● "הם צעקו ´היהודים משתלטים על העיר´", סיפר בחור ל´כיכר השבת´ (תפוצות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(מתוך הוידאו)

האנטישמיות מרימה ראש. אירוע חמור התרחש אתמול (רביעי) בבלרוס: בחורי-ישיבה חרדים הלומדים בישיבה מקומית, ´פאר ישראל´, הוכו על-ידי אנטישמים מקומיים וגרמו להם לחבלות קשות. האירוע התחיל ברחוב והסתיים במעצרים במתחם הישיבה.

אחד התלמידים, זאבי שיינפלד, גולל בראיון ל´כיכר השבת´ את הסיפור המלא והמזעזע. "בשעה 12 בצהריים, צעדנו ברחוב - שלושה בחורים מהישיבה - בכדי לערוך קניות", הוא מספר. "ברחוב הראשי של העיר פינסק, סמוך לבניין הקהילה, צעדו מולנו שני בריונים רוסיים שהחלו להתגרות בנו ולתת מכות".

וכך הוא מתאר את רגעי האימה: "ניסינו לברוח ולהימלט על נפשינו, אך הם רדפו אחרינו והלמו באגרופים בפנינו כשהם אחוזי אמוק. הם צעקו קריאות ´היהודים המלוכלכים משתלטים על העיר´ ו´האינפלציה זה בגללם´.

"לאחר שסיימו להכות בנו, ברחנו חבולים ומדממים לביתו של ראש-הישיבה הרב אלחנן רוזנפלד. כעבור דקות ספורות קיבלנו קריאה כי בחורים נוספים מותקפים באותו מקום. מיד נחפזנו לזירה וראינו את בחורי הישיבה כשהם שרועים על הארץ שותתי דם וחבולים. הם סיפרו לנו כי הבריונים שדדו את אופניהם".

הם יצאו מיד בחיפושים, הפעם - קבוצה גדולה מבחורי הישיבה. "שלאחר מספר דקות, מצאנו אותם מתחבאים בדירת המסתור יחד עם האופניים. לשם הגיעו גם אנשי זק"א שהגיע לארץ לערוך הכשרה מקצועית וכשנכנסו לדירה הותקפנו על-ידי קבוצת הבריונים באלות ובמוטות ברזל כשהם חובטים בנו ללא רחם, כשאחד הבריונים אף אחז בפטיש ענק. כמובן שנמלטנו כל עוד נפשינו בנו (יחד עם האופניים) וברחנו מהמקום".

מתברר כי האירוע לא הסתיים כאן. הבחור ממשיך ומספר: "לאחר כחצי שעה, הגיעה קבוצת בריונים נוספת לבית-הכנסת המרכזי בעיר פינסק, כביכול בכדי להתפייס. ברגע שראש-הישיבה הושיט להם את ידו לשלום, התנפלו עליו הפורעים במכות רצח, תוך שהם מחרפים ומקללים אותו.

"בני הישיבה ניסו להגן על רבם ועל הרבנית, אך כמובן שהוכו אף הם תוך כדי שהפורעים מחללים את בית-המדרש ומנפצים את החלונות, רק לאחר שעה ארוכה כשהגיעה המשטרה המקומית - הפורעים ברחו, אך אנחנו רדפנו אחריהם יחד עם המשטרה וכרגע הם עצורים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר