בשורות בסקווירא: ה´שרוף´ שוחרר, ה-FBI לא יחקור

בשורות טובות בחסידות סקווירא: לאחר ניסיון הצתת ביתו של האברך "המורד" ר´ חיים אהרון רוטנברג בניו סקווער, והחשש מפני חקירת ה-FBI, הוחלט בבולשת הפדראלית שלא לחקור את הפרשה. בחסידות נשענים על התבטאות מפקד המשטרה כי האדמו"ר לא היה מעורב בהצתה, ומקווים לגמד את הסיפור. "השרוף" שוחרר לביתו, והבחור המצית חזר לספסלי הישיבה

חיים שקדי | כיכר השבת |

פרשת ניסיון שריפת האברך ר´ חיים אהרון רוטנברג, בעיירה ניו סקווער, שירדה מסדר היום לאחר שהסעירה במשך ימים רבים את הציבור החרדי, משיכה להתפתח, הפעם עם שורת בשורת טובות לחסידות סקווירא, כאשר הסיפור מתגמד ותופס את הפרופורציות הנכונות.

עורכי דינו של "השרוף", פעלו רבות כדי להכניס את ה-FBI לחקירת הפרשה. כפי שדיווחנו לפני שלושה שבועות, ה-FBI החל לבדוק זאת, אלא שהשבוע הוחלט בבולשת הפדראלית שלא לחקור את המקרה ולהשאירו בידי המשטרה המקומית, היות ולא מדובר בסיפור משמעותי המצריך התערבות חיצונית.

מלבד ההישג לחסידות בכך שהמשטרה המקומית - עליה יש לחסידות השפעה, תחקור את הפרשה, ההישג המשמעותי בכך הוא בשל הצהרת התובע המקומי בעבר כי האדמ"ר מסקווירא לא קשור להצתה, כך שהתביעה בפרשה הזו תתנהל בין המצית לרוטנברג, ולא בין רוטנברג לחסידות.

כזכור, מפקד המשטרה, ג´ון לינצ´ מסר בזמנו לכלי התקשורת כי לחוקרים אין כל הוכחה שהקבוצה האלימה בסקווירא פועלים כקבוצה מאורגנת תחת הדרכתו והוראותיו של האדמו"ר.

בחסידות סקווירא, מתכוונים להשתמש בהצהרה הזו של מפקד המשטרה, גם בתביעה האזרחית שמתכוון רוטנברג להגיש נגד האדמו"ר ונגד הבחור שפיצר בסך של 18 מיליון דולר בשל הנזק שנגרם לו ולמשפחתו.

בתוך כך, חיים אהרון רוטנברג שביתו נשרף והוא נכווה ואושפז במשך כחודש במצב קשה, שוחרר בימים האחרונים מבית החולים, והגיע לביתו החדש במונסי.

במקביל, הבחור שאולי שפיצר, החשוד בזריקת בקבוק התבערה לעבר ביתו של רוטנברג, חזר לקהילה ולספסלי הישיבה, ומסתובב שם כאחד האדם, בלא שיודע מה יילד יום עם הסיפור שהצית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר