מיוחד ל"כיכר השבת"

מרטיט: חסיד שיצא לתרבות רעה חוזר בתשובה בשידור-חי

עין לא נשארה יבשה בקומז´יץ שהתקיים אמש באומן: היה זה בסיום שבת התעלות עם משפיעים של ברסלב שהביאו את הזמר ליפא שמעלצר כ´שחקן חיזוק´. אחד המשתתפים סיפר כי גדל בקהילה חסידית ועבר מספר משברים קשים ברוחניות עד לחיי הפקר מוחלטים. לעיניי המצלמה הוא נשבר בבכי (בתפוצות)

בני סגל | כיכר השבת |
(צילום: מתוך הוידאו)

עין לא נשארה יבשה בקומזיץ שהתקיים בלילה האחרון (מוצ"ש) בעיר אומן שבאוקראינה: היה זה קומזיץ לסיום שבת התעלות רוחנית מדהימה, עם משפיעים מחסידות ברסלב שהביאו את ליפא שמעלצר כ´שחקן חיזוק´ שיסחוף אחריו דווקא כאלו שלצערנו הידרדרו רוחנית ושבת בסמוך לקבר צדיק, היא לא הדבר שמדבר אליהם במיוחד.

דווקא השבת הזו, כמו כל דבר קדוש, זכתה להתנגדות. אולם התשובה הניצחת לאלו שניסו למנוע את קיומה בתואנות על פריצות, זאת למרות שהשבת כולה התקיימה בהשתתפות גברים בלבד, הגיעה במוצאי השבת. מעמד קידוש השם, שכדוגמתו, קראנו אולי בסיפורי הצדיקים של לפני מאות שנים, נגלה והתהווה אל מול פניהם הנדהמות של הנוכחים.

במהלך הקומזיץ ב´מלוה מלכה´, ביקש אחד הנוכחים את זכות הדיבור. ואל מול פני הנוכחים הוא מספר את סיפורו האישי. הוא גדל בקהילה חסידית אדוקה מאוד, קהילת סקוירא בארה"ב, יחד עם ליפא שמעלצר. משברים קשים ברוחניות ואמונה אליהם הוביל היצר הרע, הביאו אותו עד לחיי הפקר מוחלטים. עזב את משפחתו, ילדיו, ועבר להתגורר באחת ממדינות אירופה. הרחק מחיי יהדות ויהודים.

אחד ממכריו הצליח ´לסחוב´ אותו לשבת באומן. "תבוא, ליפא שמעלצר יהיה, יהיה נחמד" הוא אמר לו. לא תכננתי לשמור שבת, מספר האיש בפני הנוכחים, כפי שלא שמרתי בשש השנים האחרונות. אבל כאן זה קרה לי. היה לי קשה, אבל לראשונה מזה שש שנים שמרתי שבת.

ליפא התרגש נורא, וחיבר במקום שיר בחרוזים, בעברית, אידיש ואנגלית, בו הוא גולל את סיפור האיש, את הרגע בו הוא רואה אותו באומן, לראשונה מזה עשר שנים, את המתרחש עמו, ואת שמירת השבת הראשונה של האיש מזה הרבה שנים. קולו של ליפא נשנק כשסיפר על כך שהוא ישוב לארה"ב ויספר לבנו של אותו איש, על כך שאביו חזר, חזר ליהדותו.

למרות שבמהלך הקומזיץ, התרחשה תקרית קשה מחוץ למבנה, כשגויים מקומיים תקפו יהודים התפתחה מהומה בשבשיאה איבד אחד המקומיים את עינו וכמה מהם נזקקו לאשפוז בבית חולים. המשטרה המקומית ביצעה מעצרים ורצתה לעצור את החגיגה במקום ורק בהתערבות מנכ"ל הקהילה היהודית של הרב אסמן בקייב, ר´ יעקב זילברמן, הענינים נרגעו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר