סוריה מסתבכת: שגריריה בעולם מגורשים

צרפת, בריטניה, איטליה, גרמניה, ספרד וקנדה הודיעו כי יגרשו את נציגי סוריה משטחן, בעקבות הטבח המחריד שארע במדינה. שר הביטחון אהוד ברק ברך על ההחלטה. לדבריו, "גירושם של שגרירי סוריה מהווה שלב נוסף בדרך להפלת שלטון משפחת אסד". הוא קרא לממשלות נוספות בעולם לנהוג באופן דומה

אסד. (צילום: פלאש 90)

העולם מתגייס למען העם הסורי: צרפת, בריטניה, איטליה, גרמניה, ספרד וקנדה הודיעו כי יגרשו את נציגי סוריה ושגרירי המדינה משטחן.

החלטת המדינות התקבלה ימים ספורים לאחר הטבח המחריד בעיר חולה. אחרי תקופה ארוכה של מעשי זוועה בסוריה, נדמה כי העולם יוצא מאדישותו.

שר הביטחון אהוד ברק ברך על ההחלטה. לדבריו, "גירושם של שגרירי סוריה מהווה שלב נוסף בדרך להפלת שלטון משפחת אסד". הוא קרא לממשלות נוספות בעולם לנהוג באופן דומה. "שלטון אסד לא יכול להשתייך עוד למשפחת העמים", אמר היום.

בסוף השבוע, טבחו חיילים בעיר חולה בלמעלה מ-200 אזרחים, בניהם עשרות ילדים.אחרי שתיקה ארוכה לנוכח מעשי ההרג, נשמעו גינויים חריפים בקהילה הבינלאומית, הכוללים אזהרה לתגובה מהירה.

"אסד איבד את זכותו להמשיך בשלטון. אסד איבד את האנושיות ואת הלגיטימיות שלו", אמר מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון. בדבריו במסיבת עיתונאים, אמר כי "מוטל עלינו לעשות כעת, לפני שיהיה מאוחר מדי. פשוט לעצור את האלימות".

מועצת הביטחון התכנסה לדיון חירום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר