המהפכה הושלמה:

נציג ה'אחים המוסלמים' נבחר לנשיא מצרים

במצרים הוכרז היום שמו של המנצח בבחירות לנשיאות. מדובר במוחמד מורסי, נציג התנועה השמרנית "האחים המוסלמים". בכך הושלמה באופן סופי המהפכה המצרית. גורמים בתנועת האחים המוסלמים הזהירו לפני מספר שעות, כי במידה ונציגם לא יזכה בבחירות, ההמונים ישובו לרחובות. ראש הממשלה בירך על הבחירה וקרא לממשל החדש להמשיך את שיתוף הפעולה בין המדינות (חדשות)

יוסף פאר | כיכר השבת |
מוחמד מורסי (צילום: פלאש 90)

בשעות האחרונות הוכרז במצרים שמו של המנצח בבחירות לנשיאות.

מדובר במוחמד מורסי, נציג התנועה השמרנית "האחים המוסלמים". בכך הושלמה באופן סופי המהפכה המצרית שהחלה בהדחת הנשיא מובארק והיום מסתיימת בהעלתו לשלטון של נציג האחים המוסלמים.

יו"ר וועדת הבחירות במצרים פארוק סולטן, הודיע כי מוחמד מורסי זכה ב-13,230,131 קולות, ויריבו אחמד שפיק זכה ב-12,347,380 קולות. 

בנוסף דחה יו"ר וועדת הבחירות את הטענות על זיוף קולות במהלך הבחירות לנשיאות.

גורמים בתנועת 'האחים המוסלמים' איימו שעות ספורות לפני פרסום שמו של המנצח בבחירות כי במידה ונציגם (מורסי) לא יזכה בבחירות לנשיאות, והשלטון הישן בדמותו של אחמד שפיק ימשיך לשלוט במצרים - ההמונים ישובו לרחובות.

מוחמד מורסי, למרות השתייכותו ל'אחים המוסלמים'. נחשב למהנדס אמריקאי משכיל, "מייצג את ציבור המבוגרים, והשמרנים, ותומך בחזון איסלאמי" אמרה איזבל קולמן מהמועצה ליחסי חוץ במצרים.

בעבר צוטט מורסי ברשת 'cnn' כאומר: "אין דבר כזה שנקרא דמוקרטיה".

במהלך מסע הבחירות לנשיאות, האשימו כל אחד מהצדדים את יריבו בזיוף הבחירות.

כאמור, בשעה האחרונה הוכרז במצרים מוחמד מורסי כנשיא החדש של מצרים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לתוצאות הבחירות במצריים ואמר: "ישראל מעריכה את התהליך הדמוקרטי במצרים ומכבדת את תוצאותיו".

"ישראל מצפה להמשך שיתוף פעולה עם הממשל המצרי על בסיס הסכם השלום בין שתי המדינות שהוא אינטרס של שני העמים ותורם ליציבות באזור"

לאחר פרסום דבר נצחונו של מורסי, פרצו אלפי תומכיו שהתקבצו ב'כיכר התחריר' בשאגות שמחה וריקודים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר