סגן נשיא איראן נגד הגמרא: "מלמד להרוס את הגויים"

סגן נשיא איראן, מוחמד רזה-רחימי, תוקף את הגמרא והיהודים בנאום שנשא בפני רבבות אזרחים. רחימי טען כי התנ"ך והתלמוד מלמדים את היהודים לחשוב כי "הם גזע עליון", לא פחות. דיפלומטים אירופאים אשר היו נוכחים בנאום הביעו זעזוע מהדברים. גם משתתפים איראנים בוועידה, אשר מומנה על ידי איראן והאו"ם, תהו באופן פרטי מהו מוטיב ממשלתם להרשות נאום שכזה, למרות התנגדותה הידועה לישראל

ניצן ארליך | כיכר השבת |
(צילום: מתוך הפייסבוק של הספרייה הלאומית)

סגן נשיא איראן, מוחמד רזה-רחימי, תוקף את הגמרא והיהודים בנאום שנשא בפני רבבות אזרחים. רחימי טען כי התנ"ך והתלמוד מלמדים את היהודים לחשוב כי "הם גזע עליון", לא פחות.

"התלמוד מלמד אותם שהאלוקים יצר את העולם כדי שהאומות האחרות ישרתו אותם וכי יש להשמיד את כל מי המתנגד להם. התלמוד מלמד אותם איך להרוס את האנשים שאינם יהודים", אמר רחימי.

במהלך הנאום, שנשא לרגל היום הבינלאומי למלחמה בסמים, הוא האשים את ה"ציונים" בהפצת הסמים הבלתי חוקיים בעולם. "כל יהודי צורך סמים", טען בתוקף. 

הוא הצביע גם על השקעת הכסף הגדולה של איראן בקמפיין נגד סמים, ועל איבוד חייהם של 4,000 אזרחים איראניים בגלל בעיה קשה זו. "אנחנו יכולים לקבל כסף ולאפשר העברת סמים דרך איראן אל המדינות המערביות בלי שהם יזלגו אל האוכלוסייה האיראנית, אך דתנו לא מאפשרת לנו לעשות זאת מכיוון שמעשה כזה הוא בניגוד לקוד האתי", אמר.

בגלי צה"ל דיווח כי דיפלומטים אירופאים אשר היו נוכחים בנאום הביעו זעזוע מהדברים. גם משתתפים איראנים בוועידה, אשר מומנה על ידי איראן והאו"ם, תהו באופן פרטי מהו מוטיב ממשלתם להרשות נאום שכזה, למרות התנגדותה הידועה לישראל. יותר מ-25,000 יהודים חיים באיראן והם מוכרים כמיעוט דתי במדינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר