ראש סוכנות הסמים נזף בדיפלומט האיראני: "דברי סגן הנשיא אנטישמיים"

הסערה בעקבות דברי סגן נשיא אירן שטענו כי לימוד התלמוד מוביל לשנאת גוים ממשיכה להתגלגל. לאחר שבכירים ובהם מזכ"ל האו"ם גינו את הדברים, היום נפגש בוינה יורי פדוטוב ראש סוכנות האו"ם לסמים, עם דיפלומט איראני בכיר, ונזף בו, בהודעת דוברו של פדוטוב נכתב: "דברי סגן הנשיא אנטישמיים" (בעולם)

יוסף פאר | כיכר השבת |
ראש סוכונות הסמים של האו"ם. יורי פדוטוב (צילום: ויקיפדיה)

ראש סוכנות האו"ם לסמים יורי פדרוב, ששב היום לוינה מסדרת פגישות בניו יורק, זימן הבוקר לפגישת נזיפה דיפלומט איראני בכיר.

פדרוב נפגש עם הדיפלומט בעקבות אמירותיו של סגן נשיא איראן מוחמד רזה-רחימי בכנס נגד שימוש בסמים שהתקיים בטהרן, בו התבטא רחימי בהתבטאויות אנטישמיות כמו "התלמוד גורם לשנאת גוים".

בהודעה שהוציא דוברו של פדרוב לתקשורת, נכתב כי פדרוב הביע את חרדתו ודאגתו הרצינית מהדברים שנאמרו, אותם הגדיר דוברו של פדרוב כ"דברים אנטישמיים".

כזוכור, במהלך נאום שנשא רחימי בשבוע שעבר, אמר "התלמוד מלמד אותם שהאלוקים יצר את העולם כדי שהאומות האחרות ישרתו אותם וכי יש להשמיד את כל מי המתנגד להם. התלמוד מלמד אותם איך להרוס את האנשים שאינם יהודים".

רחימי גם האשים את ה"ציונים" בהפצת הסמים הבלתי חוקיים בעולם. "כל יהודי צורך סמים", טען.

הדברים שאמר סגן הנשיא האיראני גרמו לזעם רב בקרב קהילות יהודיות ברחבי העולם. מזכ"ל האו"ם באן קי-מון גינה יום לאחר מכן (חמישי) את הדברים ובמכתב שפירסם נכתב: "אני מגנה את ההצהרות האנטישמיות של סגן נשיא אירן. פעמים רבות נאלצנו לגנות התבטאויות אנטישמיות באירן, וכעת אנו נדרשים לכך שוב".

קי-מון כתב כי "תפקידם של מנהיגים לקדם הרמוניה והבנה, ואני מצר על התבטאויות של שנאה וחוסר סובלנות דתית".

גם שרת החוץ של האיחוד האירופי קתרין אשטון גינתה את הדברים, דוברה מסר כי היא מוטרדת עמוקות מהאמירות הגזעניות ואנטישמיות שנאמרו על-ידי איראן."אמירות כאלה אינן מקובלות", נאמרה בשמה של השרה, "האיחוד האירופי ימשיך להיאבק בגזענות ובאנטישמיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר