בצל גזירת הגיוס

סוף הזמן: פקחי הביקורת פושטים על עולם הישיבות

בצל מסע הרדיפה נגד הציבור החרדי ולומדי התורה עם גזירת הגיוס והקיצוצים בתקציבים, גוברים בימים האחרונים הביקורות בהיכלי התורה ועולם הישיבות כשבחלק מהמקומות נפסלים המוסדות בביקורת. אחד ממנהלי הישיבות בשיחה עם "כיכר השבת": "זו רשעות לשמה ושערורייה של ממש" (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
בחורי ישיבה עמלים בתורה (צילום ארכיון: פלאש 90)

בצל מסע הרדיפה נגד הציבור החרדי ולומדי התורה, שעיקרו בגזירות הגיוס והקיצוצים בתקציבים, גוברים בימים האחרונים הביקורות בהיכלי התורה ועולם הישיבות כשבחלק מהמקומות נפסלים המוסדות בביקורת.

הימים הללו הם ימי סוף הזמן, בשבוע הבא יצאו עשרות אלפי עמלי התורה הקדושה לחופשת בין הזמנים ונדמה כי יש מי שמנצל את הימים הללו כדי להגביר את ההתנכלות לציבור החרדי וללומדי התורה.

ל"כיכר השבת" נודע כי ביומיים האחרונים נערכות 'פשיטות' של ממש על עולם הישיבות בכל רחבי הארץ, כשפקחי הביקורת עוברים מישיבה לישיבה בצורה קפדנית.

בשבוע שעבר נערכה ביקורת כזאת בישיבת "ארחות תורה" בבני-ברק ולמרבה המזל הצליחה הישיבה לעבור בהצלחה את הביקורת למרות אחוזי ההיעדרות.

אמש (ראשון) נערכה ביקורת דומה בישיבת "רינה של תורה" בכרמיאל, שהינה תחת אותה עמותה של "ארחות תורה" בבני-ברק, ובשל העובדה שבחורים היו חסרים לאור העובדה שהפקחים הגיעו בשעה מאורחת, הרי שהישיבה לא עברה את הביקורת ובכך הביאה לפסילתה גם של הישיבה בבני-ברק.

הדבר חזר ונשנה גם בישיבת 'אור ברוך' בירושלים לשם הגיעו הפקחים בשעה 15:00 בצהריים ומצאו "רק" 10 בחורים בהיכל הישיבה, בעוד ה"סדר" מתחיל רק כשעה לאחר-מכן. בישיבת "אור אלחנן" שם נערכה ביקורת דומה, הגיעו הפקחים בשעה 18:30 אחר-הצהריים, חצי שעה לפני תום סדר ב'.

אחד ממנהלי הישיבות, שוחח עם "כיכר השבת" ומגדיר זאת כ"רשעות לשמה". לדבריו, "הם מנצלים את המתקפה הכוללת כנגד הציבור החרדי ואת העובדה שכעת ניתן לחבוט בנו ללא רחם ועורכים את הביקורות דווקא ב'סוף הזמן' ובשעות מוזרות ולא סבירות כשלשמחתם הם יכולים 'לפסול' את הישיבות".

"מדובר בשערורייה של ממש וניצול ציני של חושלתם של בני הישיבות בתקופה הזאת", הוא מוסיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר