חשיפה

משרד החינוך מציג: הקלות בביקורות על עולם הישיבות

בימים הקרובים יכנסו לתוקפם שורה של הקלות בביקורות ובסנקציות על עולם הישיבות. בין ההקלות: חישוב 15 האחוזים של החסרים בנכוחות, יחל לאחר ניכוי "חוסרים מוצדקים" והביקורת תוכל להכיר בחוסרים מוצדקים בגבולות ההיגיון. בנוסף, תהיה הקהלה בסנקציות על ישיבות שיפסלו בביקורת (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הקלות בביקורת. שר החינוך שי פירון (צילום: פלאש 90)

פרסום ראשון: בימים הקרובים יכנסו לתוקפם שורה של הקלות בביקורות ובסנקציות על עולם הישיבות.

לידי 'כיכר השבת' הגיע מסמך ובו ההקלות המרכזיות עליהן מדובר, הקלות שמנהלי המוסדות וראשי ישיבות, מצפים עד מאוד לכניסתם לתוקף.

תחילתו של הסיפור כבר לפני כשנה, עת התפוצצה פרשת הזיופים במוסדות ה'מתמידים'. שר האוצר דאז יובל שטייניץ (הליכוד ביתנו) החליט להכניס לתוקף נוהל חדש, המכונה "נוהל שר אוצר", אשר החמיר מאוד את הביקורות בישיבות וכן את הסנקציות המוטלות על מי שנתפס בדיווח שיקרי.

לפי הנוהל של שטייניץ, ישיבה אשר נערכה בה ביקורת פעמיים, ובשני הפעמים היה חוסר בנוכחות של 15% מכלל התלמידים, מוטל עליה קנס המחייב אותה להשיב את התקציב על החסרים למשך שנה אחורה.

כמו כן, במקרה ש-5% ומעלה מכלל התלמידים נמצאו חסרים פעמיים ומדובר באותם האנשים, על הישיבה להשיב את התקציב שקיבלה בגינם למשך שלוש שנים אחורה.

במשרד החינוך, אשר אגף הישיבות מהווה חלק ממנו, הובילו בחודשים האחרונים שורה של הקלות בסנקציות של שטייניץ אשר יכנסו לתוקפן, כאמור, כבר בימים הקרובים.

במסגרת ההקלות, ספירת החסרים תחל רק לאחר ניכויים של מי שמכונים בעגה המקצועית "חוסרים מוצדקים", היינו, מי שנעדרו מהלימודים בשל סיבות מוצדקות, כגון, מחלה, אישפוז וכדו'. לפי הנוהל החדש, יוכרו 4 או 5 קטגוריות של חוסרים כאלה.

כמו כן, הביקורת תוכל להכיר בחוסרים מוצדקים נוספים, בגבולות ההיגיון הבריא.

לצד זאת, במשרד החינוך הובילו גם שורה של הקלות בסנקציות הכלכליות. כך, לדוגמה, ישיבה בה מצאה הביקורת פעמיים חוסרים של בין 15% ל-20% מהתלמידים, תחויב להשיב את התמיכה התקציבית על החסרים למשך חצי שנה אחורה בלבד ולא שנה אחורה כפי שנהוג היום.

כמו כן, במקרים של חוסר חוזר של אותם התלמידים, בין 5% ל-10%, על הישיבה יהיה להשיב את התמיכה בגינם למשך שנה וחצי אחורה בלבד.

גורם בכיר במשרד החינוך הסביר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי "חשוב לנו להילחם בשחיתות, אבל בשביל לעשות זאת עלינו לבודד את מי שמושחת באמת, ולא לפגוע בישיבות ובמוסדות שיד המקרה הובילה להעדרותם של חלק מהתלמידים במהלך הביקורת".

"אמרנו זאת גם בעבר, כעת אנחנו גם מוכיחים במעשים כי התכוונו למה שאמרנו: נבודד את המושחתים ונילחם רק בהם" הוסיף הגורם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר