הרשימה השחורה של הישיבות

הגר"ח: ראש הישיבה קורא 'הפלס'? אל תשלחו ילדיכם

הרשימה השחורה שפרסם "הוועד למען כבוד רבותינו" ובה מופיעות ישיבות המזוהות עם הפלג הירושלמי - ממשיכה להסעיר את עולם הישיבות. הגר"ח קנייבסקי לעסקני הוועד: אם ראש הישיבה קורא את עיתון "הפלס" - אין לשלוח אליו תלמידים. "מי שקורא את העיתון הזה הוא אדם בעייתי" הסביר הגר"ח (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרן הגר"ח קנייבסקי (צילום ארכיון: מאיר אלפסי)

הפילוג הליטאי וסוגיית "הרשימות השחורות" של עולם הישיבות ממשיכים להסעיר את הרוחות בקרב המגזר החרדי. בימים האחרונים, פרסמו עסקני "הוועד למען כבוד רבותינו" המזוהים עם הזרם המרכזי בציבור הליטאי ועם הנהגתם של מרנן הגראי״ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי "רשימה שחורה" של ישיבות בהן לטענתם מחנכים בניגוד לדעתם של גדולי הדור.

בוועד טענו כי בישיבות ישנם אנשי צוות המזוהים עם הפלג הירושלמי, ולכן מומלץ להורים שלא לרשום את ילדיהם אל אותן ישיבות "בעייתיות".

כהמשך לכך, שיגרו אמש (ראשון) עסקני הוועד שליח מיוחד למעונו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, על מנת שיכריע במספר שאלות שעלו על שולחנם של ראשי הוועד בעניין ההתמודדות הנכונה עם אותן ישיבות בהן יש "מרידה", לכאורה.

ל"כיכר השבת" נודע כי מרן הגר"ח נשאל כיצד יש לנהוג בראש ישיבה המצהיר שזנח את "דרך המרידה" ומקבל על עצמו לחנך את תלמידיו לציית אך ורק לגדולי ישראל מהזרם המרכזי, האם יש להאמין לו ולמחוק את הישיבה מהרשימה השחורה של הישיבות הפסולות כביכול.

מרן הגר"ח השיב כי אין להאמין להבטחות סתם, אלא יש לעקוב אחר מעשים בשטח ושינוי הגישה בפועל. "יש לעקוב ואם רואים שאכן אותו רב או ראש ישיבה זנח את דרכו העקומה הרי שניתן להמליץ להורים לשלוח לישיבתו".

בשאלה נוספת נשאל מרן הגר״ח על איזה תחום יש לשים בעיקר את הדגש כשבודקים האם הצוות החינוכי בישיבה הנבדקת הינו אכן מציית להנהגת הדור. מרן הגר"ח השיב כי הדבר החשוב ביותר הוא שהדמות הרוחנית בישיבה ממנה לומדים התלמידים לא תקרא כלל וכלל את עיתון הפלס.

"גם אם הראש ישיבה מוכן לוותר ולהצהיר שלא ישלח יותר את תלמידיו להפגנות וכדומה אולם מנגד מתעקש להמשיך ולקרוא את העיתון הבעייתי הרי שאין להמליץ להורים לשלוח את בניהם לישיבה שלו. מי שקורא את העיתון הזה גם אם בנושאים אחרים נדמה שהוא בסדר, הרי שהוא בעייתי ואין רוח חכמים נוחה הימנו ואין להמליץ לבחורים ללמוד ממנו תורה". הורה הגר"ח.

יצויין כי בשעות הצהריים נכנסו עסקנים המזוהים עם "הוועד" יחד עם הגאון רבי יהושע אייכנשטיין ראש ישיבת "יד אהרון" וראשי ישיבות הכלולים ברשימה השחורה אל מעונו של מרן ראש הישיבה הגראי״ל שטיינמן בכדי לדון עמו כיצד לנהוג במספר ישיבות שהוגדרו פסולות, אך כעת הבטיחו ראשיהן ש"יצייתו מעתה ואילך לגדולי הדור וינהגו כפי שהם מורים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר