סערה בישיבת הדגל

מאות עזבו את ישיבת 'חברון'; ראשי הישיבה במכתב מיוחד

מאות מבני ישיבת 'חברון' לא ישובו ל'זמן חורף' - שיפתח הערב, זאת בשל ההקפדה של הישיבה על 'מתווה הקפסולות'; ראשי הישיבה שיגרו מכתב אל הבחורים ובו גם הבטחה מיוחדת (עולם הישיבות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
היכל 'חברון' והמכתב (צילום: באדיבות המצלם)

הרוחות בישיבת 'חברון' סוערות: מאות מבני הישיבה לא ישובו ל'זמן חורף' להיכל הישיבה, זאת בשל הקפדה יתרה של הישיבה על 'מתווה הקפסולות', והקושי של בחורים מבוגרים מועד שישי ומעלה ליישם את המתווה מבלי לצאת ממתחם הישיבה.

בשל כך הקימה ישיבת חברון, כבר בזמן אלול, סניף נוסף רשמי שפועל מטעמה בעיר חדרה, לצד רבנים מוסמכים מטעם הישיבה שמוסרים שיעורים ושיחות במקום. תופעה נוספת שקיימת בזמן זה, הביאה לעשרות בחורים שלא חוזרים לישיבה, רק בגלל הקושי וחוסר ההתאמה למתווה הקפסולות.

במכתב, המתפרסם לראשונה ב'כיכר השבת', מזהירים ראשי הישיבה כי מי שעוזב את הישיבה בהתארגנות עצמאית לא יוכל לשוב אל הישיבה ושמו יימחק מרשימת תלמידי הישיבה.

בפתח מכתבם כותבים ראשי הישיבה: "ראשית הננו להוקיר ולהעריך את גיבורי הכח עושי דברו, אשר בעוז ובתעצומות היו ספונים באהלה של תורה על אף הקשיים הלא פשוטים, ובטוחים אנו כי יזכו לסייעתא דשמיא מיוחדת".

ראשי הישיבה מוסיפים וכותבים: "אכן מבינים ויודעים אנו, כי לא כולם יכולים לעמוד בקשיים ובהקרבה הנדרשת, ולכן ניתנת האפשרות כי מי שיהיה במסגרת מפוקחת ורצינית וילמד במקום אחר, יוכל לשוב בהמשך לישיה"ק".

"מובן מאליו", כותבים ראשי הישיבה ומוסיפים, "כי הוראה זו היא לאלו הנזקקים לכך ולא לציבור שמתארגן לפעול ולהשפיע לעזוב את הישיבה. ולשאר בני הישיה"ק בטוחים אנו כי איש לרעהו יעזורו ולאחיו יאמר חזק, ונישא כולנו עול עם חברינו כמסורת הישיבה וכדרכה מאז.

"הישיבה תקבע את ההפחתה בשכר הלימוד לאלו שירצו שמקומם יישמר לשוב בהמשך. בעזה"י המסכת הנלמדת בזמן הבא היא מסכת שבת, כמסורת הישיבה מדורות, וחלילה לא נהיה 'מאבד הון' כדברי הגמרא בעירובין ס"ד. עיי"ש, ונזכה להיות מ'טועמיה חיים זכו וגם האוהבים דבריה גדולה בחרו'".

ישיבת חברון תפתח הערב (ראשון) את 'זמן חורף'. הישיבה הקצתה קומה שלמה עבור בחורים שנכנסים לגיל השידוכים וייאלצו לצאת מפעם לפעם לפגישות. בנוסף, כאמור, מאות בחורים מועד שישי ומעלה ילמדו בחודשים הקרובים בישיבת חברון בחדרה שנפתחה במיוחד עבור תקופה זו.

קבוצה נוספת תלמד במתחם מוסדות "תפארת ישראל" של הגרי"מ דרוק לצד קבוצת בחורים נוספת מישיבת אור ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר