"לחנוך ולבנות"

אלפים במעמד חנוכת המוסדות של הגרי"מ דרוק

המונים בראשות גדולי ישראל השתתפו במעמד 'לחנוך ולבנות' של למוסדות 'תפארת ישראל' בראשותו הגרי"מ דרוק; במעמד: הכנסת ספר תורה, חנוכת הבית והנחת אבן הפינה; צפו בתיעוד מהמעמד (חרדים)

(צילום: שלומי כהן ושוקי לרר)

המונים בראשות גדולי ישראל וגדולי ראשי הישיבות השתתפו השבוע במעמד 'לחנוך ולבנות' למוסדות 'תפארת ישראל' בראשותו של ראש הישיבה הגאון רבי ישראל מאיר דרוק, שנערך במודיעין עילית.

המעמד החל בכתיבת אותיות להכנסת ספר תורה לזכרו של מורו ורבו של הגרי"מ דרוק - מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצוק"ל, בהשתתפות חתנו של מרן, הגר"י קולדצקי, ראשי ישיבת אור אלחנן הגר"א חדש והגר"צ וינפלד.

לאחר מכן יצאה התהלוכה אל עבר הבנין החדש שנבנה עבור הישיבה קטנה - ישיבת 'תורת מרדכי', כשלאחר הכנסת ספר התורה להיכל, קבעו מזוזה במקום ראש הישיבות הגרי"מ דרוק ורבני הישיבה, הגר"י כץ והגרח"י זלושינסקי.

לאחר מכן החל מעמד הנחת אבן הפינה לשני בניינים נוספים שיבנו במקום, על פני שטח של למעלה מ-7 דונם.

בפתח המעמד הקריא הגר"נ גולדברג, מרבני הישיבה הגדולה ומראשי ישיבת 'אור ישראל', את פרק 'מזמור שיר חנוכת הבית' כאשר אלפי משתתפים אומרים פסוק בפסוק את המזמור.

התרגשות עזה אחזה בקהל עם כניסתם של גדולי הדור בזה אחר זה, ראש הישיבה הגרב"מ אזרחי, ראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי והגר"מ שטרנבוך, והקהל פרץ בשירה סוחפת 'לאורם נסע ונלך'.

דממה אחזה בקהל, עת הוקרנו במסכים דבריו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, "הרב דרוק, זו זכות גדולה מאוד", והוסיף ראש הישיבה לברך את כל התלמידים והתורמים בנחת וסייעתא דשמיא.

ראש הישיבה הגרי"מ דרוק פתח את מעמד מרנן ורבנן בהעלאת זכרו של מורו ורבו מרן שר התורה זצוק"ל, כאשר ציין כי כל המוסדות היום הם בזכות ומכוחו של מרן זצוקלה"ה.

לאחר מכן נאמו הגרב"מ אזרחי, הגרב"ד פוברסקי והגר"מ שטרנבוך, ומיד בסיום משאותיהם יצקו מלט לצינור המחבר לאחד היסודות של הבנין.

התרגשות אחזה בקהל עם כניסתם של ראשי הישיבות חברי מועצת גדולי התורה, הגר"ב ויסבקר, ראש ישיבת 'בית מתתיהו'; הגר"ש שטיינמן ראש ישיבת 'ארחות תורה' והגר"ד כהן, ראש ישיבת 'חברון', שאף נאם בפני אלפי תלמידי הישיבות ותושבי העיר.

כמו כן השתתפו: הגרי"מ זילבר; הגר"י רוזן ראש ישיבת 'אור ישראל', שאף הוא נאם בפני אלפי המשתתפים; הגרא"י בלוי, ראש ישיבת 'פרשבורג'; הגר"ד אפשטיין, ראש ישיבת 'תורה בתפארתה'; הגר"נ קופשיץ, ראש ישיבת 'בית מדרש עליון'; רבני העיר, הגר"מ קסלר, הגר"י זיכרמן רב שכונת 'ברכפלד' והגר"י ליוש רב שכונת 'גרין פארק'.

בפני אלפי המשתתפים נערך סיום הש"ס שנלמד ע"י תלמידי הישיבות ואברכי הכוללים שתחת מוסדות 'תפארת ישראל', לע"נ מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצוק"ל, את הקדיש של הסיום אמר בנו חביבו הגאון רבי יצחק שאול, רב בית המדרש 'שיח אמונה'.

בסעודת המצווה שנערכה עם מאות תלמידי הישיבות באולם של סמינר 'מאיר', הקריא הגרי"מ דרוק את מכתב הברכה ששלח למעמד ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין.

כיבד בהשתתפותו הגר"ח פיינשטיין ראש ישיבת 'עטרת שלמה', שמסר גם דברי ברכה קצרים. כמו כן נשא דברים בפני התלמידים נכדו ונאמן בית של מרן שר התורה זצוק"ל הרב יעקב קנייבסקי, שהזכיר בדבריו את החיבה היתירה שהיה למרן זצוק"ל לתלמידו האהוב הגרי"מ דרוק.

בסיום המעמד הוקרנה מצגת מיוחדת לזכרו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצוק"ל.

את המעמד הנעימו בעלי המנגנים זאנויל וינברגר, אהרל'ה סמט, מוטי ויזל ובנצי שטיין, בליווי מוזיקאלי של יואלי דיקמן ותזמורת מורחבת יחד עם חברי מקהלת 'נשמה'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר