הכוללים חוששים מביקורת ומזהירים את האברכים

גל הביקורות בעולם הישיבות, הוביל להיערכות מיוחדת בכוללים ובישיבות, לנוכחות מלאה של הלומדים. באחד הכוללים בבני-ברק, מבקשת ההנהלה מהאברכים להקפיד על שמירת זמנים, ומזהירה: "אברך שלא יהיה נוכח בעת הביקורת, מאבד את זכותו. כמו כן באם חס וחלילה יגרם על ידו נזק להנהלת הכולל, יצטרך לשאת את חלקו היחסי בנזק"

חיים שקדי | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

גל הביקורות האחרון בעולם הישיבות, שהגיע לשיאו בהפסקת ה'שיעור כללי' בישיבת "בית שמעיה", בגינו התכנסו ראשי הישיבות במוצאי השבת האחרונה לכינוס מחאה - מביא להוראות חדשות בכוללים.

באחד הכוללים בעיר בני-ברק, תלתה ההנהלה בשבוע האחרון "הודעה חשובה", ובה אזהרות לאברכים להיות נוכחים בכל הסדרים בשל החשש מהביקורת, כמו גם הודעה כי אברך שיחסיר ובגינו ייפסל המקום, יישא בתוצאות.

"עקב הביקורת ע"י משרד הדתות בימים אלו", נכתב בפתח ההודעה, "מתבקשים האברכים שליט"א להקפיד ביותר על שמירת הזמנים ונוכחות בכל שעות הכולל, וכן לשאת עמם תעודת הזהות".

"מי שמחמת אונס וכיו"ב אינו יכול להגיע, או אמור לאחר או להחסיר", מודיעה ההנהלה, "צריך להשאיר מס' פלאפון במצב זמין כדי שיוכלו להודיעו באם ישנה ביקורת".

לקראת סיום, מזהירה הנהלת הכולל כי "אברך שלא יהיה נוכח בעת הביקורת, מאבד את זכותו להימנות בין חברי הכולל ו/או הרישום בדתות. כמו כן באם חס וחלילה יגרם על ידו נזק להנהלת הכולל, יצטרך לשאת את חלקו היחסי בנזק".

לסיום, שבה ההנהלה ומבקשת כי "הציבור מתבקש מאוד להקפיד על כל הנ"ל, בכדי שלא יהיה חב לדידיה ולאחריני".

דיון בכנסת

מוקדם יותר היום, נערך במליאת הכנסת דיון אודות גל הביקורות בעולם התורה, בעקבות שאילתא שהגיש בנושא חבר הכנסת משה גפני. במהלך הדיון, מחה יו"ר הכנסת ראובן ריבלין על הפקחים ואמר כי "משרד האוצר חייב לבדוק זאת".

בדיון, קרא חבר הכנסת משה גפני להפסיק את הביקורות עד אשר משרד האוצר יגבש קריטריונים ברורים. סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, תהה בדיון מדוע בישיבות יש ארבע ביקורות בשנה בעוד בנק ישראל מסתפק בבדיקה אחת.

ההודעה בכולל בבני-ברק

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר