בעקבות האסון בהר הרצל: חשש מדרישות תו תקן בטיחותי לעריכת האירועים הגדולים במגזר החרדי

האסון בהר הרצל בו נהרגה החיילת הילה בצלאלי ז"ל במהלך ההכנות הלוגיסטיות לקראת טקס סיום יום הזיכרון לחללי צה"ל, זעזע את הציבור וזאת בשל המחדלים שהתגלו במהלך ארגון האירוע. ל'כיכר השבת' נודע כי גורמים בכירים במגזר החרדי ובהם האחראים על האירועים הגדולים בעולם הישיבות ובחצרות האדמו"רים מביעים חשש כבד כי האסון ישפיע ישירות גם על עריכת אירועי ענק רבים במגזר

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: מתוך הוידאו )

האסון בהר הרצל בו נהרגה החיילת הילה בצלאלי ז"ל במהלך ההכנות הלוגיסטיות לקראת טקס סיום יום הזיכרון לחללי צה"ל ופתיחת חגיגות יום העצמאות, זעזע את הציבור וזאת בשל הכשלים הטכנים הרבים והמחדלים שהתגלו במהלך ארגון האירוע.

ל'כיכר השבת' נודע כי גורמים בכירים במגזר החרדי ובהם האחראים על האירועים הגדולים בעולם הישיבות ובחצרות האדמו"רים מביעים חשש כבד כי האסון ישפיע ישירות גם על עריכת אירועי ענק רבים הנערכים במגזר, ולקחיו יצטרכו להיות מופקים אף בחתונות אדמו"רים ורבנים וכן במעמדים תורניים גדולים.

"ללא שינוי משמעותי, מדובר בעניין של זמן עד שהתרחש גם בציבור החרדי אסון שכזה", הם מתריעים.

בעשרים השנים האחרונות התקיימו אירועים רבים ומעמדי ענק לכבודה של תורה כשרק בנס לא התרחש בהם אסון חסר תקדים.

לפני מספר חודשים פורסם ב'כיכר השבת' תיעוד וידאו הממחיש את הסכנה הגדולה.

אותם גורמים מציינים כי למרות שבשנים האחרונות ניכרת אמנם מגמה חיובית מסויימת בנושא הבטיחות, הדבר רחוק מלהיות ראוי ומאושר לפי תוי התקן הבינלאומיים.

הם מציינים כי בשנים האחרונות אירעו מספר לא מועט של אירועים בהם נפגעו צעירים ממוטות ברזל שאינן בטיחותיים וכן נפילת ילדים ובחורים מהפראנצע'ס (טריבונות) עליהם עומדים החסידים בטישים המתקיימים בשבתות וכן בימי חג ומועד.

"הורים רבים פונים אלינו לאחר אירועים כאלו ומזהירים כי מדובר פשוט בסכנת נפשות ואסור לשתוק על כך, זה זילזול בחיי אדם, חבל שהציבור יתעורר לאחר אסון שחלילה יתרחש", הם אומרים בצער.

המפיק החרדי מדבר

לדברי יענקי הולצמן מחברת אוהלי שמחה המארגנת אירועי ענק בחצרות החסידים ובקרב עולם הישיבות, "בשנים האחרונות רוב החסידויות החלו להקפיד במלוא החומרה על תנאי בטיחות נאותים ומספיקים. עם מי שזלזל סירבתי לעבוד ולשתף פעולה. אירוע שאני לא יישן בלילה שלפניו רגוע, לא אקח עליו אחריות בשום פנים ואופן", הוא אומר בנחרצות.

עוד הוא אומר: "אם בונים את הבמות והטריבונות לפי תוי התקן, אין סיבה שיהיה חלילה אסון, אני אישית דואג בכל אירוע שזה יהיה מקצועי ולפי הספר, ללא עיגולי פינות ומאכעריות בלתי אחראית".

לדבריו "אין ספק שאלו שזילזלו עד היום, ייאלצן אף הם בעקבות האסון הקשה בהר הרצל, להפנים את הדברים ולהפיק לקחים להבא ולעמוד על כך שכל האירועים יערכו בביטחה ובשלווה. העסקנים חושבים שיחסכו מעט כסף אבל הם לא מבינים שזה משחק בחיי אדם. אני מקווה כי כעת כולם יבינו זאת וידאגו להקפיד על כך".

יצויין כי בעבר אדמו"רים שונים וראשי-ישיבות סירבו לאשר אירועי ענק בחצרות במידה ולא יעמדו בתנאי הבטיחות הנדרשים.

בוידאו: תיעוד מטיש הממחיש את גודל הסכנה בכל מה שקשור לבטיחות של הפרנצ'ס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר