כיכר השבת

חופשי זה לגמרי לבד: רווקה מתבגרת מספרת

סופי שבוע וחגי ישראל הם הזמנים המאתגרים ביותר לאלו שהגיעו לפרקם וטרם מצאו את שאהבה נפשם. שרי ברינר שיפמן ישבה לקפה עם מכרה וחזרה עם עיניים אדומות ומספר תובנות (רווקות)

16
שרי ברינר שיפמן | כיכר השבת | כ"ה בניסן | 30.04.19
חופשי זה לגמרי לבד: רווקה מתבגרת מספרת
(צילום: שאטרסטוק)

חסל סדר פסח. תם ונשלם. מותיר אחריו כאוס בדמות ערימת משימות אימתנית שדורשת טיפול, רוכסני חצאיות שכבר אינם נסגרים בהינף יד ואסופת תמונות מבילויים נעימים עם היקרים לנו בחיק הטבע, לצד ריח חרוך וכה ישראלי של בשר שמנוני הנצלה על המנגל.

טרחנו עבור החג כה רבות, ציפינו לו במשך שבועות ארוכים, לחוש מעט מן החירות הנלווית ליקיצה טבעית בבוקר, לקרני שמש חמימות המלטפות את הפנים ברוך ולאכילה כיד המלך עם ייסורי מצפון מינימליים כי בכל אופן, חג. אגרנו כוחות ושבנו בחזרה לתלם, שמחים ועליזים.

אך מפגש אחד עם חברת נפש השליך אותי באחת לאחור. פחות מעשור עבר, אולם הזכרונות צרובים וצורבים היטב בליבי. הכיצד אוכל לשכוח?

***

אני מביטה בעיני האיילה החומות והיפות שלה, מתקשה להאמין לגיבוב המילים הטיפשי שיצא מפיה, לקט משפטים של ייאוש, של ויתור.

איך יתכן ששוב זה נגמר עוד בטרם התחיל? לרגע קט גם אני חשבתי כי הפעם ״זה זה״, זה קורה, ובגדול. כל ה"חבילה" נראתה מבטיחה. התאמה כמעט מושלמת. הרקע, האישיות, העיסוק, החיבור, אפילו פרט שולי כמו הגיל, מצא חן בעיניה. כפפה ליד. הפגישות שלהם יחדיו היו כל כך מהנות. כמה כוח היא קיבלה מהן, זריקת מוטיבציה. לשניה האמינה כי גורלה ישתנה. אולי יתמזל מזלה. אולי סוף סוף היא תמצא את השקט אחריו היא תרה.

ומדוע זה היה צריך לקרות בדיוק אחרי החג, שגם ככה צלע את דרכו לאורך השבוע עד שנגמר והשאיר לה בפה תחושת הקלה, אך עם זאת חמוצה?

***

שבתות וימים טובים הם לא כוס התה שלה. אני יודעת, ומתקשה שלא להבין לליבה, גם לאחר 5 שנות נישואין ולמרות העובדה שאני מבלה את חיי בהמתנה נצחית לשבת המלכה, כבר מיום ראשון, בכל שבוע מחדש. היא מתעבת אותם ואפילו סולדת מהם. או אז הבדידות מכריעה וניכרת כל כך.

היא חשה אותה במלוא עוזה בעת שכל בני משפחתה מתיישבים בזוגות סביב השולחן האלגנטי הערוך בקפידה עם כלי כסף בוהקים, מחוייכים, לבושים במיטב המחלצות והיא, יושבת בדד, בצד, מכונסת בעצמה, רק רוצה לברוח לחדרה, לתת דרור לדמעות להרטיב את כר הנוצות הרך ולהפעיל את מאיץ הזמן הדמיוני שמייחלת שהיה ברשותה, אל יום ראשון בשבוע, אל השגרה שהיא כה אוהבת. היא לא חשה חיבור, ולו הקטן ביותר, ל"קרנבל" שמתחולל סביבה.

***

הכל יש בה. היא נאה, היא מוכשרת, היא חכמה, היא שאפתנית ומעל לכל - היא איכותית. איכותית מדי, ניתן לומר. אולי פה קבור הכלב. האם היא מרתיעה? מאיימת? אולי היא צריכה לשנות את דרך הפעולה שלה?

אבל עם כל הקושי העצום והקול הריאלי שלא תמיד יש לו מקום, אנו חייבות לפנות מקום בראש למחשבות חיוביות בלבד. "תחשבי טוב, יהיה טוב", אני אומרת לה, אסור לך לחדול להאמין ולו לשבריר שניה. ״לא, זה משמיים. ה׳באשערט׳ שלך מתעכב. אל לך ליפול לתהום הזאת. השנה נראה אותך מתחת לחופה. אני מבטיחה לך״.

אני מנסה בכל כוחי, בפעם המיליון, לגייס את כל המילים הנכונות והנסיון האישי שלי כדי כדי לעודד ולשכנע אותה שיום יבוא וזה יגיע, מהר מכפי שהיא מעלה בדעתה, בקלות ובשמחה, וזה יהיה טוב יותר מהתמונות שבדמיונותיה, מעבר לציפיות.

גם אני זכיתי לשוט בסירה הזאת. סירה רעועה וחסרת יציבות, כזו שכל משב רוח קליל יכול להופכה על פיה ולהטביע אותה בים הסוער, האכזר, של עולם מעוכבי השידוך.

את מסע החתחתים שהיא עברה, עברו רבים מאיתנו, והוא לא מסתיים כשנמצא הזיווג. הוא רק פונה לכיוון אחר, מתחיל מסלול חדש ונתקל בבעיות שונות מאלו שהורגלנו אליהן במהלך חיי הרווקות. ״קשה זיווגו של אדם כקריעת ים סוף והאוקיינוס שלך יבקע, רק היאזרי בסבלנות והמשיכי לשחות, אל תאמרי נואש", אני מסכמת ומייחלת שהצלחתי להרגיע את רוחה הדואבת לזמן מה, אפילו מועט, עד הפעם הבאה.

תוכן שאסור לפספס
16 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
16
קודם ,תודה ענקית על הרעיון של העניין שיוצא מהדברים, זה מחזק קצת כמו ״נשיאה בעול״! אני בכלל בחור , וב״ה חרדי ואני חושב שיש לא מעט בחורים ,בחורי ישיבות .שגם עוברים תקופות והתמודדויות לא פשוטות במיוחד בדור שלנו עם כל ה״שגעת״ מביית ומחוץ ‏‏‏(וכנ״ל בחורות ובנות סמינרים) = אבל ,וכאן האאאבבבבבללללל שלרגע ח
חנני02.05.19
15
הייתם פעם בסטטוס הזה שאתם מדברים ככה??? אפחד לא מרים את האף ולא בורר יותר מידי, לפעמים צריך להאמין שנכתב לנו לחכות עוד טיפהלה. אפחד לא רוצה להישאר בלבד הזה, תאמינו לי. אל תשפטו!
כן, עדיין רווקה06.05.19
14
צאו מהריבוע ותתחתנו גם עם גרושים
אבי01.05.19

הצגת כל התגובות

13
. חבורה של סנאים צעירים גילו עץ מלא בערמונים,אחד הסנאים הביט לקצה העץ וראה ערמון גדול ועסיסי..אמר בליבו אני רוצה את הערמון הזה הטוב ביותר.טיפס וטיפס מתעלם משאר הערמונים בדרכו . אך כאשר הגיע לצמרת העץ גילה שסנאי אחר כבר חטף את הערמון,מאוכזב החליט שיסתפק בערמון מצומק יותר,אך לצערו גילה שחבריו כבר חט
דבורה 02.05.19
12
ובסוף מצאתי עד עכשיו אני בשוק שמצאתי
ריקי01.05.19
11
אמאלה יא דרמטיים. החברה שלנו חייבת דחוף לצאת מהריבוע שאומר שמי שלא נשואה בגיל לפי הספר החיים שלה טראגיים. זה מה אלוקים סידר והמילים הדרמטיות של - "כרית סחוטה דמעות" ו"בדידות ניכרת" הם נטו בראש המעוות. רווקות זה עוד תקופה בחיים שבעזרת השם תעבור. אבל היא לגמרי תקופה לגיטימית שהרבה עוברים והיא יכולה לה
רווקה באושר12.06.20
10
קל ליעץ ולשפוט את האנשים שהם לבד מבחירה אוו לא חיבים לותר לשחרר הנסיך על הסוס הלבן קשה להגיד אם יבוא אבל לנסות אני אישית מצאתי בת זוג בגיל 38 ג +1 והיא רוקה מזל מקריות פשוט רצון שינוי מיקום ויתור על האשה האקסית החלומות פשוט תאמיני לי תנסי ותיראי .לא ליראות את כול הפג מים יש לותר ויש לשפר. שיהיה
דון01.05.19
9
אל תהפכו אותנו למסכנות! אני מחכה, וטוב לי בחיים לא רואה את החגים כסיוט וכיף לי עם כל הנשואים שבאים!! לא רוצה להשאר לבד, אבל הלבד לא מפחיד אותי. הדבר שהכי מפחיד אותי הוא המבטים שלכם, המשפטים שאתם עוצרים באמצע כדי"לא לפגוע בי" או מילים ברורות כמו "את עוד לא חיה את החיים האמיתיים" "כשתגדלי תביני" בואוו
שני כץ22.10.19
8
אבל במציאות זה הרבהההההה יותר קשה/כואב/עצוב מי מה ואיך שזה כתוב.
אחת30.04.19
7
איך זה ייתכן? לא מובן התיקון הזה, ועדיין כמובן מצפה כל פעם מחדש. שהנה אולי הבא זה הבעל האמיתי. תחשבו, כבר אלפי פגישות ושמות ומעל 20 שנה של חיפושים או חוסר מציאות. הכיצד?? וגם אני נחמדה, טובה, מוכשרת, רגישה, נאמנה, טובה עם ילדים, ועודדדד. הצילו ואל תגידו "איכותית מידי". שטויות. מה זה "מידי" באיכות? ו
מנד01.05.19
6
נכון שזה אוד קשה להיות רווקה אבל אני ממש אל יושבת בשולחן שבת ומרת בבכי? רואים שמי שכתבה ת זה לא רווקה בעצמה זה תיאור מוגזם יתר על המידה שמציג רווקות באור אומלל ביותר...
מישהי18.06.21
5
שרי מלכה!!כתבת ככ נכון ומדויק
נחמה רוטמן30.04.19
4
תודה רבה לך שרי, כאב של רבות, היה צריך להיכתב! ונכתב מהמם
ריבה רפפורט30.04.19
3
יש כאלה שזה מה שנכתב להם.
דרורה30.04.19
2
בכול מצב לא קל קחו פרופרציה לחיים אם הבריאים קחו אויר החיים הם לא פיקניק דבר טוב בא קשה
חיה01.05.19
1
לי נותר רק לברך אותך: בקרוב תצאי מאפלה לאורה ותזכי לשידוך הגון ותחיו באושר ובנחת. בע"ה
חיים01.05.19
אולי גם יעניין אותך
רווקות

מה קרה כשהבחורה גילתה שנפגשה עם הבחור ה'לא נכון'?

טובה אור | 04.02.24

"אל תסתכל בקנקן"

שידוכים: האם בחורים מסננים בחורות שלמדו גננות?

טובה אור | 16.01.24

מזל טוב- שימו לב

האם חברות צריכות לממן את הבר של חברתם המאורסת?

טובה אור | 02.01.24

רווקה משתפת:

"אל תברכו אותי: 'בקרוב אצלך' ואל תביכו אותי בחתונות"

טובה אור | 15.11.23

מחקר בדק: איזה בן זוג מתאים לנו יותר? דומה או שונה?

טליה אדר | 06.08.23
ש

אלפי אנשים כבר מרוויחים

המנוי הזה שווה בממוצע 2,473 שקלים בחודש!

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

שידוכים, ויתורים ובריחה מהבית

בנות, צאו מהסרט שלכן • השדכנית הוותיקה בריאיון נוקב

ארי טננבוים | 05.01.23

אל תסתכל בקנקן: לכל אדם יש את הזכות להוכיח את יכולותיו

יעל ברון | 20.02.19

בעיתו ובזמנו: הזיווג יגיע כשה' יחליט ולא אנחנו

יעל ברון | 19.02.19

"הגעתי שבורה, רצוצה ותכף אני יוצאת שלימה ורגועה"

יעל ברון | 14.02.19
ש

כלי קודש

משרה מכובדת: הדרך למיצוי היכולת הלימודית

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

הוי דן את כל האדם: מטרגדיה לקומדיה

יעל ברון | 12.02.19

אין סיבה להשליך את חייכם מנגד רק בגלל שטרם נישאתם

יעל ברון | 11.02.19
ש

ד"ר גב: פינוק שהוא חובה - הגב של אמא

kikar.co.il בשיתוף ד"ר גב | מקודם

טור תגובה

"תפסיקו לרחם על החולים, יתכן שהם נהנים מזה"

רחל כהן | 28.11.17
ש

שדה הקרב הדיגיטלי

פרויקט מיוחד! זהו דור העתיד של לוחמי הסייבר החרדיים

כיכר בשיתוף סייבלו | מקודם

מסתבר שרווקות סובלות פחות מרווקים

כיכר השבת | 19.11.17

עדיין מחכה? עכשיו הרגע שלך למחול ולצאת במחול

חדוה לוי | 08.08.17

שתזכי: למה דווקא בן תורה?

נטלי פולג | 30.05.17

ספירת העומר והציפיה לשידוך

הניה גולדברג | 18.05.17
ש

האיש שחלם חלום:

לא תאמינו מה הוצע לדוד (60) שחלם כל חייו להרוויח מנדל"ן

כיכר בשיתוף סיני השקעות | מקודם