כיכר השבת

"אל תסתכל בקנקן"

שידוכים: האם בחורים מסננים בחורות שלמדו גננות?

אם לבחורה בשידוכים: "אכן, הרבה אנשים שטחיים שומעים שהיא למדה גננות ומסתכלים עליה כ"פחות שווה" • עד כמה התופעה נפוצה? והאם צריך לייחס לה משמעות? (רווקות, מאמע).

113
טובה אור | כיכר השבת | ו' בשבט | 16.01.24
שבירת צלחת בארושים
שבירת צלחת בארושים (צילום: שאטרסטוק)

שדכנית: "שלום, שמעתי שיש לכם מישהו בשידוכים. רק תזכירי לי, בן או בת?"

אמא: "בת"

שדכנית: "אהה, בת, אההמ… ומה היא לומדת?"

אמא: "גננות".

שדכנית: "בואי, אסביר לך. אני כבר שדכנית מנוסה. ופיתחתי שיטה מיוחדת. אצלי זה עובד ב'שיטת הניקוד'. הספירה מתחילה מעשר ומטה. בת- דבר ראשון יורדת לתשע. מקצוע הגננות- גם כן מפחית שתי נקודות. זה אומר שהיא נמצאת בשבע. וממה אתם מתפרנסים?"

אמא: "אני עקרת בית ובעלי רבה בכיתה גן".

שדכנית: "אהה, אני מבינה?" ומבחינה כספית? מה אתם מציעים?"

אמא: "אנחנו משלמים הוצאות חתונה, ודמי שכירות לזוג למשך שנה".

שדכנית: "אוקי, אני מבינה, אחפש בחור בדרוג 4-5 ואחזור אליכם עם הצעות רלוונטיות".

השיחה הזו כמובן לא התקיימה. אבל זה השדר שאימהות רבות לילדים בשידוכים מקבלות ממכרים ושדכנים.

אמא לבחורה בשידוכים שיתפה אותי בכאב: "זה לא יאומן. כבר חיתנתי 7 ילדים. אבל לאחרונה אני מרגישה שזה הקצין. אנשים מתעניינים בנתונים חיצוניים, לפני שבכלל מבררים לעומק על האישיות והפנים. אם הלכת ללמוד גננות, את כבר לא שווה. הבת שלי מוכשרת מאד עם ראש טוב. לפני בחירת מסלול הלימודים הייתה לה התלבטות רצינית בין אדריכלות לגננות. היא התקבלה בקלות לאדריכלות, אך בחרה בגננות, כי היא מאד אוהבת ילדים. רבים אמרו לה: "את עושה שטות, זה יפריע לך בשידוכים"; והיא התעקשה, היא הייתה דבקה בדרך שלה. היא אמרה שהיא מעדיפה ללמוד מקצוע שהיא מחבבת והתעלמה מרעשי הרקע. היום אני רואה שאכן הרבה אנשים שטחיים שומעים שהיא למדה גננות ומסתכלים עליה כ"פחות שווה". ובכלל יש היום "רזומה". לא מסתכלים בכלל עלייך לעומק".

על המושג "רזומה" שמעתי לראשונה. פניתי לחיה לוין- שדכנית מנוסה לציבור הליטאי והירושלמי, שתסביר לנו במה מדובר:

"היום מקובל שבחור או בחורה אשר נכנסים למערכת השידוכים מכינים "רזומה" בו הם כותבים פרטים אישיים, כמו מקום לימודים, מקצוע, פרטים משפחתיים של המחותנים, וכו'. לרב, מקובל לצרף תמונה. ככה אני מעבירה את הפרטים במייל".

את חושבת שהרזומה זו התקדמות מבורכת או שזה מקשה על מערכת השידוכים?

"כמו בכל דבר, יש מעלות וחסרונות. כשדכנית זה מאד עוזר לי: אני יכולה להעביר כמה הצעות בבת אחת ולחסוך זמן יקר של הקראת שמות ופרטים בטלפון. מה גם שאנשים יכולים לגלות מיד פרטים שלא מתאימים להם וכך אנו חוסכים מצב של התקדמות של שידוך שנופל על פרטים טכניים שיכלנו לוודא מראש. נשים רבות מודות על היוזמה כי גם להם זה חוסך זמן. אך יש גם חסרונות: הרזומה זה דף טכני. קשה לשדר אתו את ההתלהבות האמיתית. להרחיב מעבר לפרטים הטכניים… ויכולה להיות גם פגיעה בפרטיות כשהפרטים עוברים שלא לצורך".

אכן, אני שומעת מצד הורים כי אנשים נתפסים לפרטים טכניים בלי להתעמק בעומק של המוצע. את גם נתקלת בזה?

"אני נתקלת בזה, אבל אני לא תופסת את זה כך. כי זה לא שלא מתעניינים בפנים. קודם כל בודקים אם המעטפת מתאימה. למשל, אם הבחורה רוצה בחור שלומד בישיבה וכבר מהרזומה היא מבינה שהוא בחור עובד, אז זה לא מתאים לה, לא משנה כמה הוא מקסים. אותו דבר אם כבר בפרטים הראשוניים המשפחה מבינה שהבחור משתייך לחוג שלא מתאים להם, זה מסייע לעשות את המיון הראשוני. בכל אופן, אני כשדכנית משתדלת להציע רק שידוכים מתאימים, אך אני לא מבינה את הניואנסים של כל משפחה והרזומה מסייע בכך".

ומה לגבי מקצוע? יש אנשים שניגשים לשידוך רק על פי המקצוע של הבחורה? או ננסח את זה אחרת: יש אנשים שלא ייגשו לשידוך רק כי הבחורה למדה גננות?

"כן, זה קיים. התופעה הולכת וצוברת תאוצה. אני מבינה את העוול בעניין, אבל אני יכולה להסביר את הרציונל. בחור שיושב ולומד וזה השאיפה שלו: להמשיך ללמוד ללא עול כל חייו, הוא ירצה להבטיח לעצמו ככל שניתן אופק כלכלי. כמובן שיש סיכוי רב יותר שבחורה שלמדה תכנות תביא הביתה שכר גבוה יותר מבחורה שלמדה גננות". היא מסייגת את דבריה: "כמובן שבמציאות זה לא חייב להיות כך, אך זה הרציונל".

הרציונל נשמע ברור, אם כי הוא מעיד על קטנות אמונה. אך אני רוצה להתמקד במשהו אחר: האם את לא מזהה גם שיקולי כבוד? האם לבחור קשה לקחת בחורה שלמדה גננות מפני ה"מה יאמרו"? והאם התפיסה הכללית כיום היא שבנות אשר למדו גננות, רף השידוכים שלהן יורד?

חיה עונה בכנות: "לצערי כל התשובות חיוביות, אך לא באופן גורף. כן, אנשים רבים לא רוצים בכלל לשמוע מבחורה שלמדה גננות. יש כאלה שחושבים שרק בנות עם כישורים שכליים נמוכים הולכות ללמוד את זה. אגב, זה לא נכון. אני מכירה מלא בחורות חכמות במיוחד שהלכו ללמוד גננות כי הן מתחברות למקצוע, כי זו עבודה עם שליחות, כי הן אוהבות ילדים או מכל מיני סיבות אחרות. יש כאלו שרואים בכך פחיתות כבוד. יש כאלה שחושבים על הכסף, כמו שכבר אמרתי. אבל יש מספיק אנשים הגיוניים שלא מסתכלים על המעטפת, אלא על הפנים".

אז אם בחורה מתייעצת איתך לגבי בחירת מסלול, לא תמליצי לה ללמוד גננות?

ממש לא. זו לא הגישה שלי. אם בחורה אוהבת ילדים, אוהבת את המקצוע ושלמה עם הבחירה; אני בעד שתלמד את זה. אני אפילו לא צריכה להבהיר לה את התיוג בשידוכים. זה כבר נושא מדובר בין הבנות בעת בחירת מקצוע".

היא ממשיכה להסביר: "אני מכירה מספיק בחורות שלמדו גננות והתארסו עם בחורים טובים ממשפחות טובות". ויש לה גם הוכחות: "רק לאחרונה השם סייע ביד לסגור שידוך כזה. מדובר בבחורה יראת שמיים, מוכשרת עם מידות טובות ו-כן היא למדה גננות. להורים שלה גם לא היה כסף "לקנות בחור". ואכן שידוכים רבים ירדו להם, על הסעיף הזה. אך הם היו מלאים באמונה. האמא כל הזמן אמרה לי: "אם אישה אומרת שלא מתאים לבן שלה בחורה שלמדה גננות, כנראה הם באמת לא מתאימים או לא ראויים לבת שלי". בסוף היא התארסה עם בחור מיוחד. תלמיד חכם ממש והם באמת מאד מתאימים לה. כי הם אנשים פשוטים שלא מסתכלים על החיצוניות והם לא דורשים כסף, על אף שהם יכלו לבקש. הצעתי להם הצעות רציניות של אנשים שרצו לשלם על הבחור. אך הם אנשי אמונה והם בררו רק על הפנים וזה מה שהיה חשוב להם ושניהם זכו…"

יש לה גם דוגמאות על בנות שלמדו תכנות וזה לא עזר להן בחיים: "אני מכירה גם סיפורים הפוכים על בנות שהלכו ללמוד תכנות, על אף שהן לא מתחברות למקצוע. הן סיימו את הלימודים ולא הצליחו למצוא עבודה בגלל חוסר התאמה. יש בנות שלמדו תכנות ומצאו עבודה, אך לא שרדו בה בגלל שעות העבודה המרובות, אני מכירה גם בנות שלמדו תכנות, הצליחו בלימודים ומצאו עבודה טובה ומפרנסת, אך התקשו למצוא שידוך..."

היא חותמת את השיחה במסר: "אני מאמינה שצריך להתהלך באמונה: להאמין שלא המקצוע ולא המעטפת יביאו את השידוך. גם אם זה נראה לנו ככה. מי שבכל אופן שופט אותנו על פי המקצוע והמעטפת- שיהיה לו לבריאות. גם זה חלק מהמסלול שה' מוביל אותנו וחלק מניסיון האמונה".

רוצים לשתף מאתגרים/ חוויות/ סיפורים/ תובנות מהמשפחה, בית, ילדים, עבודה?- שלחו מייל לכתובת: rivky@kikar.co.il כתבו בנושא המייל: "שיתוף". שתפו מחייכם ואולי השיתוף יתורגם לכתבה שתסייע לרבים כמוכם.

תוכן שאסור לפספס
113 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
45
אני עובדת בהייטק ובחורים מורידים אותי על זה... נמאס כבר מהשטויות שיש היום לבחורים בראש
רווקה16.01.24
את צריכה לשאול את עצמך איזה בחורים את דורשת
בני16.01.24
אני חושב שיש לך גם דרישות ועוד נקודות שבגללן מורידים.
נטע16.01.24
אתה חושב לא נכון.
רווקה18.01.24
חחח
היטקיסטית 16.01.24
44
מעניין ת'סבתא שאין לי, מצידי שתהיה מנקה העיקר זאת הפנימיות והאישיות
חיים בסרט16.01.24
43
לא קשור, אני לא הייתי רוצה בחורה שלמדה גננות רק בגלל הסגנון....
אריאל16.01.24
בחורה שאוהבת ילדים . איזה סגנון זה? למה לפסול בחורה שאוהבת מה שאשה אמורה לאהוב? תאמין לי שאשה שלא אוהבת בית וילדים היא לא להיט גדול בחיי הנישואים. אין גבול לרדידות של התגובה שלך. לידיעתך אני למדתי בכיתה למחוננים והיום אני גננת- בפירוש גאה בשליחות שלי להחדיר גרסא דינקותא בבנים של הקב"ה
חן16.01.24
אני גם , אוהב לטייל מאשר ללמוד ,אבל לא עושים מה שרק אוהבים זה חשבון פשוט היום בשביל לפרנס בית נורמלי ושהבעל יוכל לשבת ללמוד בכולל האשה צריכה ללכת לעבוד במשהו שמכניס אין מה לעשות
איש נחמד21.01.24
תגדיר מזה " בגלל הסגנון.."..... לא הבנתי. איזה סגנון יש לבחורה כזאת??
אביטל17.01.24
סליחה על ההכללה אבל משמך ותגובתך המכלילה אני מרשה לעצמי להכליל שפרענקיותך מלאכתך ופגמך בסגנונך
כן קשור (?)16.01.24
אריאל זה שם ספרדי?
??18.01.24
לא הבנתי איך גננות קשור לסגנון? הלוואי שהבן שלי ימצא כלה שלמדה גננות מי שהולכת ללמוד להיות גננת היא בדרך כלל בחורה חמה עם גישה לילדים וסבלנות הכי טובות לומדות את זה :)
אמא16.01.24
מה הקשר סגנון?? אז תגיד שזה לא הרמה שלך אל תנסה לייפות את זה
מה הקשר16.01.24
סליחה, אבל אתה מדמיין. אם אתה חושב ש"הבעל יוכל לשבת וללמוד" מסתכם בשורה התחתונה של תלוש המשכורת, אין לך מושג. מעבודות רבות אחרות חוזרים מאוחר, לא תמיד מצליחים למצוא סידור קבוע לילדים וזה מסתכם בהרבה ביטולי תורה. העיקר "לשבת וללמוד". איך אני יודעת? כי אני מאלה שהיו 10 שעות ביממה מחוץ לבית.
תגובה ל-איש נחמד23.01.24
כל מילה! הבחורים חושבים בטעות שעם הייטקיסטית יוכלו ללמוד כל היום טעות! בבוקר אתה מארגן את הילדים צהריים מוציא מאכיל מלביש מחתל עושה שב שולח לחוג עד שהאישה חוזרת מהעבודה והיא עייפה כבר וכו ולא התחלתי עם יולי אוגוסט חחח תמשיכו לדמיין מדברת מנסיון
מירי23.01.24

הצגת כל התגובות

42
שלא ילמדו גננות!!!
מירי16.01.24
מי תהיה הגננת של הילדים שלך?????
מיכל16.01.24
למה????
סיגי17.01.24
למה?
סיגי16.01.24
למה לא?? רק בגלל מה יגידו?? ואם היא אוהבת?!
פפפפ16.01.24
ואת דור העתיד ילמדו פיליפיניות
חוה16.01.24
ומי בדיוק את רוצה שיהיה עם הילדות שלך בבוקר? תחשבי קצת קדימה
חוה16.01.24
במגזר החילוני כבר יש המון גננות ערביות. כי הרוב לא לומדות את זה. זה לא ריווחי. בושה! לאן הגענו?
סיגי19.01.24
41
כתבה יפה. מבלי לפגוע ולהעליב, אפשר לשאול את אותן בנות והוריהן, האם בחורה מצוינת וכו' שמעוניינת להיות עקרת בית ובחור לא מעוניין בבחורה כזו, האם זה גם מעליב? איך אתן מתכננות להקים בית בישראל עם בעל אברך כאשר אשתו מכניסה, 5 או 6 אלפי שקלים? קצת יושר וביקורת עצמית לא תזיק
פנחס16.01.24
צר לי שאתה חושב שהאשה היא המפרנסת. הקב"ה זן ומפרנס לכל. בידיעה!!!!!
אשת אברך עקרת בית17.01.24
תסתכל בתגובה ''זה ממש נכון'' (תגובה אחריך...)
עתה16.01.24
אני גננת במשרד החינוך ומרוויחה יפה מאד פי שתיים וחצי ממה שנכתב כאן. אגב ואני ממש לא חושבת שגבר צריך רק לשבת וללמוד עול הפרנסה לא צריך ליפול רק על האישה אז לכל הפרזיטים שמחפשים שהאישה תפרנס אותם תמשיכו לחפש פראייריות . בהצלחה
גננת16.01.24
צודקת, אני מסכים איתך
באר שבעי07.02.24
התבלבלת, בכתובה אתה חתום שאתה מתחייב לפרס, אשתך לא חייבת לקרוע את עצמה בשבילך
דוד16.01.24
איזה שטויות אני אברך אישתי גננת חינוך מיוחד במשרד החינוך ומרויחה יותר מ10 וגם שעות נוחות עם חופשות
דוד 16.01.24
לבחור אישה לפי כמה תרוויח זה נורא בעיני. אתה מחפש אישה או כרטיס אשראי?! אני לא הייתי מוכנה להתחתן עם מישהו שרוצה אותי בגלל הכסף שאני ירויח.
משהו22.01.24
לכן לא להקים בית עם אברך אלא עם חתן נורמלי שילמד ויפרנס.
יעל22.01.24
לידיעה- גננת במשרד החינוך זו קריירה לכל דבר. גננת מתחילה מ8 והמשכורת רק עולה עם השנים. אני שנה שמינית גננת ומרוויחה בסביבות ה12 נטו! פלוס כל התנאים שיש במשרד החינוך (קרן השתלמות, שבתון וכו). ואני גאה בשליחות שלי ומודה על הזכות יום יום לחנך את ילדי ישראל ולא חושבת שהמשכורת שלי מביישת כל מקצוע אחר.
הי23.01.24
40
אני מחפשת שידוך לבחורה שלצדה חינוך מיוחד. אף אחד לא רוצה כולם רוצים בחורה שלמדה הייטק. הם רואים את המשכורת ולא את זה שהאמא לא בבית והבעל הופך להיות עקרת הבית במקום ללמוד. חבל על השיטחיות....
זה ממש נכון16.01.24
יש לי גמישות שעות מטורפת כמו שאין בהרבה מקומות עבודה ״רגילים״, עבודה היברידית של שני ימים מהבית, מלא ימי חופש יותר ממזכירה ממוצעת, שכר גבוה מאוד ועבודה מספקת ומאתגרת. בעלי יכול לשבת וללמוד בנחת ברוך השם ויש לו אוכל חם בבית וכביסות מתקתקות וילדים מטופחים.
מתכנתת17.01.24
הבה נדייק, בימינו רוב עובדות ההיטק עובדות מס' ימים בשבוע מהבית ככה שהן נמצאות יותר זמן בבית מאשר גננות ועבדות בחינוך מיוחד . מאחלת לך הצלחה רבה וס"ד במציאת השידוך ! כל המסביב הוא סתם מעטפת , שידוכים הם רק בידי בורא עולם!
הילה17.01.24
את לא מחפשת במקום הנכון. עזבי את אור ישראל וחברון. תעברי לישיבות עם אף פחות גבוה.
מיכל16.01.24
מה שנכון נכון!
...16.01.24
איך לומדים הייטק?
חי16.01.24
בחורה שאלה אותי מה אני עובד, אמרתי לה נהג אוטובוס, היא הגיבה שהיא מחפשת בחור שעובד בהייטק
באר שבעי07.02.24
39
"בחור שיושב ולומד וזה השאיפה שלו: להמשיך ללמוד ללא עול כל חייו, הוא ירצה להבטיח לעצמו ככל שניתן אופק כלכלי" איך הגענו למצב שבחור צעיר סמוך על האופק הכלכלי של אשתו? משהו כאן לא בסדר
נועה16.01.24
לגמרי!! חצופים. "רוצה ללמוד כל חייו". אתה מתחתן ולוקח על עצמך על פי הלכה(!) לפרנס את הבית שלך!!! ולא ההפך!
השתבשתם!!16.01.24
מסכימה לגמרי. גבר נשען כלכלית על אשתו, עולם הפוך ראינו.
מיכל16.01.24
אתם רוצות שהבעלים שלכם ילמדו תורה אם אתם לא מוכנות יש מספיק בחורים שירצו לצאת לעבוד
איש נחמד21.01.24
לגמרי!
היי16.01.24
הכל יכול לקרות במושגים המעוותין של החרדים השמרנים של היום רק חבל שהם שוכחים שפעם התגוררו באוהלים ונסעו בכרכרה
פני הדור כפני הכלב16.01.24
מי שגר באוהל לא נסע בכרכרה
...18.01.24
ללמוד אחרי החתונה כל הכבוד לו, אשתו אמרה כן כנראה שמחה בזה מגניב, איפה הבעיה? להיפך, בחור שלומד יש לו סיבה לקחת בחורה אם עבודה טובה בשביל פרנסה יותר מאשר בחור שמרויח טוב שיכול לתת לאשתו חופשיות בתפוקה it is a luxury
רצונו של האדם זהו כבודו16.01.24
כנוסח המובא שעל הבעל ''לזון ולפרנס...'' אם אי'תי תדרוש שאלמד -בכבוד אין כסף(כן -גם לביזבוזים) אני יוצא לעבוד
מאה אחוז16.01.24
כן, ואם לומד בלי אמונה, אז מה לומד? תורה בטח שלא..
דוד16.01.24
צודקתת
אפרת16.01.24
צודק ב 100%
צודק ב 100%16.01.24
כל כך נכון
אחד העם 16.01.24
38
אלק גננת מה זה יעזור. אשמים ראשי הישיבות ששולחים תלמידיהם לגיהינום יחד איתם ולא מלמדים או מתעלמים מחומרת פגם הברית עוון הכי מר שלא עושה חשבון וקוטל אפילו צעירים ה. יציל יישמרנו
בני לומד רק בישיבה ס.ט16.01.24
מה קשור???
???23.01.24
37
המציאות מוכיחה שבחורים שחיפשו כל הזמן אחר כסף ונתונים חיצוניים יותר מידי אחרי שנתיים שלוש הם עזבו את הכולל והלכו לעבוד....
בחורים כאלו אח"כ פורשים מהכולל לעבוד16.01.24
36
עולם השידוכים מלא בשקר,אנשים רדודים המתקראים חרדים אולם למעשה אין להם טיפת אמונה ובטחון בבורא יתברך שמו , הכל זה מה יגידו . השם יציל אתנו דור מסכן ועלוב שאמונה תמימה ממנו והלאה וחייב לרשום גם את זה רוב רובו הגדול של השגעון מגיע מהציבור האשכנזי ולצערנו מחלחל גם למשוכנזים האומללים
ניר16.01.24
כן מה זה ואצל הספרדים מכירים במרעה...
נריה31.01.24
35
הכל הבל הבלים!!!! העיקר מידות ושייחיו באושר בבריאות ובשמחה.
אני16.01.24
34
בחור לומד זה סרט ישן. אחרי עשר שנות נישואים ו4 ילדים. הוצאות מעונות אוכל שכירות רכב... בעל אברך זה לחיות בסרט. תעשו ביטוח חיים למי שנראה שהולך למות מהלחץ הכלכלי מהר יותר ומזה תחיו.
אחת16.01.24
את מדברת מנסיון? כי לי יש ובעל אברך זה מעין עולם הבא
אשת אברך19.01.24
שיר???
אנונימי21.01.24
33
בכיתה שלי בסמינר למדנו גרפיקאיות, הנדסאיות וגננות. אפשר לומר שמתוך 39 בנות 25 נשואות ו95% מתוכם זה הגננות!!!! והן ראשונות ברשימה אחר כך הנדסאים וגרפיקה התחילו להזיז עניינים...
רווקה שלמדה גרפיקה והוראה, עם תואר!16.01.24
32
מי מתחייב בכתובה לפרנס?????!!!!
יוני16.01.24
31
איזה עולם הפוך, היום לא מסתכלים על הבן אדם אלא על העבודה או על המשכורת, בסוף מתפלאים למה אחוזי הגירושין עולים🙁
יהודי16.01.24
30
מה הטלפון של חיה לוין ואם איזה ישיבות היא מתעסקת
מיכאל16.01.24
29
לא אהבתי את ההיתממות. אנשים רוצים כסף וחופש כלכלי עד כמה שניתן. למה שבחור יגזור על עצמו חיי עניות. מי לא רוצה לחיות ברווח ושקט?
ווו17.01.24
למה שבחורה תגזור על עצמה חיי עוני ועבדות ותתחתן עם אברך? עדיף למצוא גבר אמיתי שמפרנס
יעל22.01.24
28
בתכלס זה לא שמזלזלים בבנות ישראל אלא פשוט לא יהיה ממה להתפרנס=5000 ש"ח פלוס העובדה שמי שלומדת גננות היא אפעס לא מוכשרת/לעניין
חברונער 17.01.24
יאללה לך אתה תשאר רווק עם כל הרצונות הבלתי ניתנים להשגה שלך חי בסרט ותישן על האף
ליב22.01.24
27
אם מבחן ההכנסה הוא המשפיע אז זה לא דווקא גננות אלא כל התחומים שאינם הייטק🤔
אבי17.01.24
26
אשמים הראשי ישיבות. גורמים לפגם הברית ולגיהינום אפילן לעצמם
בראשית ברית אש17.01.24
25
הגיע הזמן שיתפכחו הצדיקים... לא חסר סיבות שהבעל יוצא לפרנס וזה בסדר גמור ולפעמים הוא אפילו יותר רציני מהאברכים, אין ביטוח לאף אחד אבל כן יש אמונה שמה שצריך להיות יהיה ולכן זה ממש לא שיקול
בתש17.01.24
24
זה כבר הפך לעסק לא לשידוכים...אני מכיר אדם אמיד עם בת ממש לא מוצלחת שחיתן אותה עם השפיץ של הישיבּה תמורת דירה רכב וכול ההוצאות. אם לא היה מקבל כל זאת הבחור אפילו לא היה מקדיש שניה לשדוך הזה.
אבא17.01.24
23
מה נעשה שהמצב היום שבחורים טיפה חיים בסרט... אם בחורות יגידו "אני יוצאת רק עם מי שימשיך להיות דיין או טוען רבני"... אין מציאות כזו, כמעט אף אחת לא תגיד את זה!! ולמה? נקודה למחשבה!
מישהי17.01.24
מה תגידי על שבחורה שאלה אותי מה אני עובד,עניתי נהג אוטובוס, היא הגיבה שמחפשת בחור שעובד בהייטק
באר שבעי07.02.24
22
40 יום לפני בת קול יוצאת ואומרת בת פלוני לפלוני.זהו.
ניסים17.01.24
נכון אבל אם הבחור או הבחורה עשו שטויות הם שיבשו הכל. לכן צריך תיקון היסוד. וראשי ישיבות מתעלמים מפגם הברית אז הם נאצים רוצחים וגורמים לשואה ולכל הצרות של היום
בשם הצדיק מצפת18.01.24
אתה מטריל יש פה לפחות 3 תגובות שלך בעניין פגם הברית
מי צפת? נאדבערנא?21.01.24
"אלה" את או אתה דע או דעי לך ששיחקת באש ואם לא תתנצל.י חייך בסכנה. כי פגם הברית זה יסוד היהדות
ס.ט גאה מאוד25.01.24
21
ומה עם זה שבחופה התחייבת לפרנס את אשתך ???
אמא17.01.24
20
בעבר לא היה נהוג שנשים יוצאות לעבודה. אולם השתנו הזמנים וכיום יש דרישה גם מצד הבנות שהבעל ישב בכולל וילמד והאשה תפרנס. לכן מאוד חשוב מה האשה למדה. אם היא גננת ומרוויחה 6000 ש"ח זה חא יספק לפרנס. זה מחיר המשכנתא בבני ברק או ירושלים. אבל אם היא למדה מקצוע שמכניס 15,000 ש"ח אז זה מקצוע שמפרנס.
יהודה17.01.24
19
עדיף לצאת לעבוד ולא לרצות רק בחורות שלומדות היטק. איזה חוסר אמונה משווע! המטרה בסופו של דבר היא לעשות רצון ה' ורצון ה' זה לא שהבחורים ישבו וילמדו ולא ירצו בחורות שלומדות היטק! בסופו של דבר ה מביא את הכסף!
קצת אמונה17.01.24
18
כל הטור הזה בדיחה ונכון (אולי?) לחלק מהציבור הליטאי יש היום בחורים שמשתדכים עם חב''ד לפעמים אשכנזים עם ספרדים רואים גם שידוכים של חרדים מבית וחוזרים בתשובה (עם תואר במגדר) גלאי השידוכים כבר לא מעניינים אף אחד וכל אחד מתחתן מתי שב
מעלה גיחוך16.01.24
17
לא רוצים גננות? בדיוק להפך מסיימת תעבודה יחד עם הילדים.. חופשים חופפים לאורך השנה. עבודה יחסית קלילה ולא תובענית מחוץ לשעות הלימודים. אשתי עשתה תואר בחינוך, ומתקדמת לתואר שני. אז לקטלג כפחות שווה? הכל זה בעיני המתבונן.. מה גם שאם מתקדמים לעבודה בממלכתי, אז השכר הוא לא כמו אצל עושקי העמותות. וד"ל..
יאיר16.01.24
16
כולם הולכות לתכנות גם אם הם לא מתאימות ויוצא שהם מרוויחות 5 6 אלף וחברה שלי שלמדה גננות עובדת במודיען עד 1 בצהריים ומרוויחה 9k
יעל16.01.24
15
בחורי ישיבה רוצים מתכנתות, רואות חשבון, וכיוצ"ב מקצועות רציניים בעוד שהם עצמם אנלפבתים שבקושי יודעים את לוח הכפל.
יעל16.01.24
והנשים רוצות אב''דים רמי''ם ומו''צים בזמן שהם לא יודעות משנה אחת
יעלה31.01.24
14
מלמדים בחורים לדרוש כסף. אולי ילמדו אותם אמונה ומוסר? מי שמתחתן עם אשה בגלל כסף, כמדומני שכתוב שבניו אינם מהוגנים.
אבג16.01.24
13
נראה שחתונה בימים אלה בארץ זה כמו עסקת נדלן. מה יש לו להציע ומה יש לה להציע. ומה יקרה אם הקב"ה יתערב והשווער העשיר ילך לעולמו? ומה יקרה אם האשה לא תוכל לעבוד אחרי כמה ילדים? ומה יקרה אם...... בקיצור כאשר הנישואים תלויים בדבר מסוים, הלך הדבר הלכו הנישואין. זה לא חיי תורה וגם לא חיי חילוניות.
יהושע16.01.24
נכון מאד!!!!
צודק18.01.24
12
זה מגיע מאנשים סופר פמיניסטים/ות שלשיטתם האשה צריכה להיות המפרנסת העיקרית בבית...
זונדל פעטשגעבער16.01.24
חיים באקסשטויסער
משה ציפגעבער25.01.24
11
שונאת את זה שיש כאילו 2 מקצועות בעולם: גננות ותכנות לגלות לכם? יש עוד מיליון ואחת עבודות שחלקן עולות על תכנות בהרבה מובנים ואני אומרת את זה בתור מתכנתת, זה ממש לא מתאים לכל אחד, לא לכל בחורה ולא לכל בחור ולא לכל משפחה.
חי16.01.24
10
בחיים לא הייתי ממננת מישהו, לא משנה כמה יש לי או אין לי.
ואני חשבתי לתומי שהגבר חתום על הכתובה??18.01.24
תגובה מפחידה בהצלחה בהמשך החיים...
בן לי21.01.24
9
מבינה שעכשיו הבחורים דורשים סידור מלא הכולל בנוסף משכורת של 15,000 . .מוזמנים לראות את עולם השקר החרדי . הכל רק כסף. בהצלחה לכל ראשי הישיבות השולחים את הבחורים לסחוט. ואתם ההורים של הבנות הפריירים.
צביעות ושקר18.01.24
8
האם בחור שיוצא לעבודה ונשוי להייטקסטית שמרוויחה 15000 וסחט דירה, מחזיר לשווער שלו את הכסף שסחט ???
צדק צדק תירדוף18.01.24
7
די לדבר על השוליים הקיצוניים. רוב מוחלט של הבחורים רוצים דבר ראשון בחורה טובה עם מידות טובות וכו' וחוץ מזה שתרוויח יפה כדי שיוכלו להישאר בכולל בלי דאגות פרנסה. מותר להם.
משה20.01.24
הלוואי שזה היה ככה... היום רוצים דבר ראשון כסף ויופי
אנשי אמונה אבדו21.01.24
עד גבול מסויים. מעבר לזה ישארו רווקים ויפגמו בנשמה שלהם ויירשו גיהינם. הזהר משחק זה מסוכן מאוד. תורידו הראש שלכם בעלי גאוה וטיפשים שכמותכם
אשתי גננת הכל סאבאבה22.01.24
זה מעוות לגמרי. שגבר ישב וישחק עם עצמו בזמן שהאשה מפרנסת
אוהד22.01.24
6
אשה בתרבות החרדית היא שפחה לכל דבר. צריכה גם לפרנס וגם להחזיק את הבית. איזו אמא גוזרת על הבת שלה עתיד כזה?
יעל22.01.24
הנשים החרדיות הן פאייטריות, עוצמתית, מוכשרות וחרוצות. חלקן נשות אברכים וחלקן נשות לעובדים. כל אחד לפי דרכו ודרך רבותיו. אבל כולן מגדלות בית ומשפחה והלו"ז שלהן צפוף, יש להן מוסריות ופנימיות. אני עובדת 8 שנים עם הציבור הכללי הן לא מגרדות אותנו. והן מודות בזה.
טעות!!23.01.24
לא נכון! המציאות הוא שאין הכללות בשום דבר וענין - כלל ברזל: 'כל מקרה לגופו'
מציאות25.01.24
אני חרדי ואני לא חושב ככה בכלל, האשה היא לא שפחה, הבעל חייב לעבוד ולעזור בבית, בע"ה שאתחתן אעזור גם בבית.
באר שבעי07.02.24
5
זו כנראה הכתבה הכי הזויה שקראתי מזה זמן רב. המסר שלי לבנות שלומדות גננות: בחור שמוריד אתכן בגלל זה, מלכתחילה לא היה מיועד לכן, נקודה. משמים סיננו עבורכן. אם בחרתן במקצוע הזה מתוך אהבה, לכו עליו בכל הכוח ותתעלמו מרעשי רקע של "מה יהיה בשידוכים".
אמא בהייטק23.01.24
4
אין מזווגין לאדם אלא עלפי מעשיו _מה שאתה זה מה שתקבל בחורה עם יראת שמיים ואמונה תקבל אחד כמוה! היראי שמיים האמיתיים יחפשו אישה אמיתית. וזה לא משנה במה היא עוסקת הקבה הוא המזווג זיווגים
אפ23.01.24
3
איך הגענו למצב הזה פשוט לבכות אתה מתחתן עם בחורה או המשכורת שלה מה נסגר????
שני23.01.24
לי בחורה אמרה שלא מתאים לה שאני עובד נהג אוטובוס, היא מחפשת בחור שעובד בהייטק
באר שבעי07.02.24
2
עם נבל ולא חכם , אוי לאותה בושה לאותו חתן אוי לשדכנים אוי מיום הדין
וזה למה לא בא משיח23.01.24
1
בשביל לגדל ילדים - גננת היא הכי מומלץ בעדיפות ראשונה
שג25.01.24
אולי גם יעניין אותך
רווקות

מה קרה כשהבחורה גילתה שנפגשה עם הבחור ה'לא נכון'?

טובה אור | 04.02.24

מזל טוב- שימו לב

האם חברות צריכות לממן את הבר של חברתם המאורסת?

טובה אור | 02.01.24

רווקה משתפת:

"אל תברכו אותי: 'בקרוב אצלך' ואל תביכו אותי בחתונות"

טובה אור | 15.11.23

מחקר בדק: איזה בן זוג מתאים לנו יותר? דומה או שונה?

טליה אדר | 06.08.23

שידוכים, ויתורים ובריחה מהבית

בנות, צאו מהסרט שלכן • השדכנית הוותיקה בריאיון נוקב

ארי טננבוים | 05.01.23
ש

לבעלי הון עצמי של ₪255,000

ההזדמנות: פרויקט יוקרתי בבני ברק, צמידות לפארק ירקון

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

חופשי זה לגמרי לבד: רווקה מתבגרת מספרת

שרי ברינר שיפמן | 30.04.19

אל תסתכל בקנקן: לכל אדם יש את הזכות להוכיח את יכולותיו

יעל ברון | 20.02.19

בעיתו ובזמנו: הזיווג יגיע כשה' יחליט ולא אנחנו

יעל ברון | 19.02.19

"הגעתי שבורה, רצוצה ותכף אני יוצאת שלימה ורגועה"

יעל ברון | 14.02.19
ש

דואגים ליופי שלך

מלחמה?- זה לא אומר שאת צריכה להישאר עם שיער מיותר

כיכר בשיתוף אפילוגיק | מקודם

הוי דן את כל האדם: מטרגדיה לקומדיה

יעל ברון | 12.02.19

אין סיבה להשליך את חייכם מנגד רק בגלל שטרם נישאתם

יעל ברון | 11.02.19
ש

ד"ר גב: פינוק שהוא חובה - הגב של אמא

kikar.co.il בשיתוף ד"ר גב | מקודם

טור תגובה

"תפסיקו לרחם על החולים, יתכן שהם נהנים מזה"

רחל כהן | 28.11.17
ש

השנה יותר מתמיד

ערב זיכרון ייחודי לחללי צה"ל יתקיים בבית שמש

אסף מגידו | מקודם

מסתבר שרווקות סובלות פחות מרווקים

כיכר השבת | 19.11.17

עדיין מחכה? עכשיו הרגע שלך למחול ולצאת במחול

חדוה לוי | 08.08.17

שתזכי: למה דווקא בן תורה?

נטלי פולג | 30.05.17

ספירת העומר והציפיה לשידוך

הניה גולדברג | 18.05.17
ש

בדיקת התאמה בחינם

מחשבון הנחה להסרת משקפיים בלייזר לכל הקופות

כיכר בשיתוף קייר | מקודם