כיכר השבת

דעה בוידאו

יעקב ליצמן בעט במתנדבים החרדים וחייב לציבור תשובות

גם היום, חודשים לאחר שעזב את משרד הבריאות, ליצמן חייב תשובות לציבור הישראלי בכלל ולחרדי בפרט. מה עמד מאחורי ההתנהלות שלו נגד ארגון המתנדבים של 'איחוד הצלה' (דעה)

90
ישי כהן | כיכר השבת | כ"ז באב | 17.08.20
(ניהול אולפן: יוחנן בלייך. תמונה: פלאש 90)

ארגון שהוקם על ידי חרדים, זהותו חרדית. ארגון שזוכה להערכה על ידי כלל הציבור הישראלי, חרדים, חילונים וערבים. ארגון שמסייע לכלל האוכלוסייה.

עם תחילת דבריי אבהיר: לא, אין לי קשר ל'איחוד הצלה'. אין לי שם חברים, בטח שלא בהנהלה.

במשך שנים הארגון הזה הוחרם על ידי משרד הבריאות. שר הבריאות החליט שלא לשתף איתו פעולה. וזה בזמן ששונאי החרדים בפוליטיקה הישראלית ביקרו מידי שבוע ושיבחו את הארגון המקדש שם שמיים. אבל דווקא שר הבריאות החרדי, יעקב ליצמן, החרים אותם.

עד רגע זה לא מובן מה הסיבה. למה הוא פעל כך. אבל זו דוגמא של נציג ציבור שבעט בבוחרים שלו. נציג ציבור שבחר להחרים אלפי מתנדבים, רובם חרדים.

הגיע שר הבריאות החדש, יואל יולי אדלשטיין, והחל לתקן את העוול המכוער של ליצמן. כמה מביך, אבל זו האמת: שר הבריאות מהליכוד, מסייע לארגון ההצלה החרדי יותר משר הבריאות החרדי.

גם היום, חודשים לאחר שעזב את משרד הבריאות, ליצמן חייב תשובות לציבור הישראלי בכלל ולחרדי בפרט. מה עמד מאחורי ההתנהלות שלך נגד 'איחוד הצלה'.

ונקווה לסיום, שהשר החדש במשרד הבריאות יפעל למען אזרחי ישראל ויאפשר לכלל ארגוני ההצלה לסייע במלחמת הקורונה. והשר החדש במשרד השיכון ידאג באמת לציבור הישראלי והחרדי, ובשקיפות.

תוכן שאסור לפספס
90 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
57
מצטרף לתגובה 19
מתנדב18.08.20
56
יפה צריך להיות גיבור להגיד את זה מעניין מה הסיבה
אחד18.08.20
55
הכל טוב ויפה חוץ מהכותרת. ''כשהליכודניק הבין מה שהחרדי לא הבין'' הכותרת הזו היא מתכון להסתה נגד המגזר החרדי. כאילו אם ליצמן התנהג בצורה מכוערת מה קשורה עובדת היותו חרדי???????????????? הכו צריכה להיות כשאדלשטיין הבין מה שליצמן לא רצה להבין. ותשנו אותה מהר
חרדי פגוע17.08.20
צודק ממש!!!
מוטי18.08.20

הצגת כל התגובות

54
המריבות התינוקיות האלו בין ארגוני ההצלה כבר לא מענינות את הציבור. נקסט.
דו חי17.08.20
53
התשובה ברורה גור דואגת רק לגור!!!
ליטאי יר"ש17.08.20
52
מדא מינו את אברהם מנלה =חסיד גור לבכיר באירגון...ועוד ... ואידך זיל גמור
תשובה 17.08.20
51
למשל בני ברק
ואני גם לא מבין את הטרור שעושים איחוד הצ17.08.20
50
איחוד הצלה ארגון חשוב, אבל מזמן כבר לא ארגון חרדי. בלי קשר לאמור בכתבה
יוסי17.08.20
איחוד הצלה קנאים מד"א היו כאן ראשונים הם הוקמו ב שנת 1930 הרבה לפני איחוד הצלה עוד לפני קום המדינה.
שמעון17.08.20
49
ישי כל הכבוד לך !!!!! סוף סוף אתה מעלה את הנושא ונותן בפרצופו של ליצמן . ישי , אני יודע למה ליצמן החרים את ארגון איחוד הצלה , אם אתה עדין לא יודע ! כי ליצמן הוא מהפוליטיקאים הזולים ששווים "שבע שקל" ! הוא תמך בארגון הצלה בלבד ששמה יש חסידי גור , חסידים , וחרדים שמזמרים ומלקקים לו והם ממצביעיו
יהודה03.09.20
48
היה איזה פסק הלכה אצל הרב שטרן מבני ברק שמה יש כל התשובה של ליצמן
חיים 18.08.20
47
אז ככה, היה ברור לי שתכתוב ככה, כי איך לא, אתר אינטרנט, יכתוב נגד כל מה שקשור לגור... ומעניין למה... ולגופו של ענין, מה תענה, אם מחר תקום קבוצה, יקום ארגון, שיודיע, שהוא הולך לאבטח את מדינת ישראל.... אנשיםיתחילו להסתובב עם נשק, יעשו כניסות ליליות לעזה וכד'... חאבוב, זה חייב להיות מקצועי! עוד יותר ממ
שי17.08.20
46
לכן כדאי לנו החרדים להפסיק להיות עדר. ולהתחיל לשאול שאלות קשות ולא לתת את הקול שלנו כאוטומט
חרדי17.08.20
אנחנו לא עודר, אנחנו סומכים על מרנן ורבנן גדולי התורה, ואומר הגר"א, שאפי' אם הם טועים לכאורה בראיית המציאות, המציאות תשתנה העיקר שהם יצדקו.
אבי18.08.20
45
אי אפשר להכחיש העובדה שאיחוד הצלה מציל חיים יותר ממה שמסכן חיים. אבל תכלס יש להם המון מתנדבים שלא בדיוק יודעים המלאכה שזו חצי צרה מסוכן זה מתחיל ליהות כשהם חושבים שהם כן יודעים. וגם כל הכיון שלכל ילד שנשבר לו יד מגיע יותר ממנין מתנדבים זו לא עוזר לאף אחד. בקיצור תחושה שמבחינת חלק מהמתנדבים המטרה הוא
יעקב17.08.20
44
ליצמן דאג רבות לבריאות כגון טיפולי שיניים חינם עד גיל 18 סימון מוצרים הפחתת העישון (עד הקורונה) משקפיים חינם עד גיל 18 וכו' א"א לומר שהוא לא דאג לחרדים ובתור אחד שמתנדב באיחוד ליצמן ביקר עשרות פעמים והביא עשרות אופנועים ומכשירים מתקדמים עד שפתאום הנהלת האיחוד התחילה להתגרות בו ולכן ניתק הקשר ביניהם
קדושי השואה17.08.20
זה התחיל אחרי שהיו"ר האגדי זשאבי קשש עזב
שמעון18.08.20
43
כמתנדב פעיל באיחוד הצלה במשך הרבה שנים, חשוב לדייק בעובדות, ולהגיד שבמשך שנים רבות ליצמן ביקר מס' פעמים באיחוד הצלה גם בתפקידיו כ(סגן) שר הבריאת וגם השתתף בכנסים והועידות שלהם, והייחסים שלו ושל כל צוות לשכתו עם היו"ר של הארגון זאב קשש היו מעולים ומקצועים, ומשום מה לאחר שקשש סיים שם את תפקידו וההנהלה
דניאל17.08.20
ממש ככה!!!!!
מוישי ס18.08.20
כמה שאתה צודק!!!!!!!!!!!
מנשה18.08.20
הכל השתנה מאז שקשש עזב!
אריה17.08.20
הפסדנו!
בני18.08.20
צודק!!!
כואב18.08.20
הארגון והמתנדבים ובעיקר הציבור הפסידו
טוביה18.08.20
חבל אבל אתה צודק
מתנדב ותיק18.08.20
42
בבחירות הקרובות כולנו לא נצביע לג
משה17.08.20
מי זה כולנו ? חילונים ? סיקריקים ?חוזר בשאלה ? סתם נושרים ?
יהודי17.08.20
חרדים עם רצון להצביע למשהו יותר מועיל
חן18.08.20
מתי כבר תבינו כולכם שאנחנו לא מצביעים לפוליטיקאים אלא לגדולי ישראל? הצבעה למפלגה חרדית- הצהרת נאמנות לה' ולתורתו
יהודי חרדי17.08.20
הצהרת נאמנות לעסקנים
לא ממש17.08.20
ממש להשתנע שעד היום הצבעת ג' בדבקות
חרדי17.08.20
41
ממתי ישי מבין ובר סמכא להחליט מה טוב עבורינו? אתה יותר חרדי מהשר ליצמן? אם אתה חושב שהוא הלך כנגד כל החרדים למה לא שאלת אותו? סתם מחפשים כותרות. תתבייש לך
יוסף18.08.20
40
עובדות כשליצמן היה שר הבריאות ניהל את הקורונה בצורה שהמדינה היתה הכי טוב מכל העולם (ללא הצלה ) היום אנו הגרועים שבמדינות העולם ( עם הצלה)
משה18.08.20
39
ליצמן הוא קודם כל נציג של גור - חפש את האינטרס הסמוי ולבטח תמצא.
שמואל17.08.20
38
מתי כבר תבינו שלהצביע למפלגה חרדית זה כבר לא לתת אמון בה' ובתורתו. מזמן הם כבר שכחו שהם חרדים כל החילולי שבת הכי גדולים קורים כשהם בקואליציה רק כשמגיעים לתקציב כולם קופצים .. מה שהיה זה למה שקורה היום
יוסי17.08.20
37
יש בי תחושה שהכל מתחיל ומסתיים בכסף
אולי17.08.20
36
צריך לסגור את הארגון הזה, הורות ולידתו הייתה בחטא!
הוא צודק17.08.20
35
כל הטענות שקיימות כלפי ליצמן נא להפנות ישירות לרבי מגור.
משה17.08.20
34
בתור מתנדב וכונן מדא לשעבר שזוכר איך מדא התנהג למתנדבים לפני שפיחד שכוננים יברחו לאיחוד הצלה יודע שהתחרות רק עזרה לכל אזרחי ישראל וכולם צריכים להודות לאיחוד הצלה
משה08.09.20
33
אנשים אני לא באה לדון אף אחד אבל תחשבו לפני שאתם כותבים.... שזה לא לשון הרע!! או רכילות... ''נצור לשונך מרע...''
.18.08.20
לא כל דבר לשון הרע . יש לנו פה עובדות שיהיו לנו לתועלת בעתיד.
בני18.08.20
32
34 צודק!
אבי17.08.20
31
זה שליצמן פעל רבות למען כלל האוכלוסיה אף אחד לא חולק, mri טיפולי שיניים, בריאות הנפש, וגם הוא עזר לי הקטן בחבורה, למרות שאין בינינו שום היכרות, ומעולם לא נפגשנו, בשיחת טלפון הוא עזר לי מה שהייתי צריך. לטענתך ישי כהן, מדוע הוא התנגד לארגון איחוד הצלה? בטח כל המגיבים יגיבו לרעתו שהוא דואג למקוררביו,
רונן ב17.08.20
עם כל הכבוד. הצלה הם חלטורות ביחס למדא. ולא חסר לליצמן עוד חקירות
יעקב18.08.20
30
מה כ"כ לא מובן? ג-ו-ר!!!!!!!!!!!!
מעריץ!!17.08.20
29
דבר ראשון שיסבירו ב"איחוד" מדוע הם צריכים לפעול כקבוצה נפרדת ולא יכולים להתנדב במד"א התשובה היא מביכה וקשורה בכללים שהנהיגו רבנים בבני ברק להתנדבות החרדית במד"א וכל עצם פתיחתו של "איחוד" היא לעקוף את אותם הכללים אז אל לו לישי מהכיכר להתרגש מתמיכתו של גורם אינו חרדי כזה או אחר
חרדי עובד ה'17.08.20
מד"א זה לא ארגון בדיוק לשם שמים הם שולחים עבודות למתנדבים ולוקחים על זה כסף
חרדי17.08.20
28
תם זמנו של ליצמן בפוליטיקה החרדית, השחיתות יוצאת החוצה
זוועה של ליצמן,17.08.20
27
ליצמן, מה יש לך לומר?
ירושלמי בנשמה17.08.20
26
ליייצמן
תגובה18.08.20
25
מנלה מתל אביב זה הסיפור! כשגור במערכת כל השאר משלמים מחיר..
אירנשטיין18.08.20
24
יכלת לומר את זה יותר יפה
לא מאמין17.08.20
זה נכון
נחום18.08.20
23
הדברים צודקים כואבים ואמיתיים אבל צריך להזכיר לציבור שמטרת שליחת נציגי הציבור החרדי לכנסת היא אך ורק לדאוג לעולם התורה ישיבות, תלמודי תורה, סמינרים וכו' ולא לכל ארגון שבראשו עומדים חרדים על אף חשיבותו העצומה.
יוסי17.08.20
22
הפעם יש כהן צודק. זה לא מובן מאליו ולא קורה בדרך כלל, אך הפעם הוא צודק. צריך להדגיש, הטענה היא לא רק למה הוא לא עזר ל"ארגון החרדי", אלא יוחר כלפי הציבור שזקוק לדבר הזה. פינוי במד"א הינו בסביבות 1000 שקלים (זה תלוי מכמה גורמים), פינוי בהצלה הוא ללא עלות, זה חסכון של מליונים רבים לציבור. משהו נ
גבי 17.08.20
זה רק אם איחוד מחליט שהמקרה מספיק מעניין כדי לעשות את הפינוי. קורה לא מעט שהאמבולנס של איחוד מבריז ממקרה כי זה פינוי פשוט. ומה שהם כן מפנים בדרך כלל אילו מקרים שהקופות או המדינה מחסים בכל אופן (לידות וכד').
פרזי18.08.20
21
בבחירות הבאות כולנו הולכים להצביע ש"ס 👌👌
לאה לוי17.08.20
20
זה כן מובן ?
איחוד הצלה רודפים את הצלה בבני ברק ירושל17.08.20
19
ליצמן לא חייב תשובה לאף חרדי. כי החרדי מצביע למי שהרב יורה לו. מבחינת הרבי או האדמו"ר, כל התלמידים והחסידים חסרי ראש. והראש של הרבי או האדמו"ר, הוא יורה להם למי להצביע.
משיח17.08.20
צודק האנשים שם לא מרגשים שהן נבחרי ציבור כי בכל מקרה יורו לבחור בהם
יהודי17.08.20
להצביע מצביעים בכל מקרה ג או שס זה ברור לך? או שאתה טיפש או קל דעת [או שאתה בחוג העדה]
אבא 17.08.20
זאתי בדיוק הבעיה בחלק מהמגזר, שהמצביעים יודעים למי הם מצביעים אבל זה כביכול על כרחם מבלי שתהיה להם טענה כל שהיא על הנבחר...כואב
מנחם18.08.20
18
מסכימה לצערי עם17
חני18.08.20
גם אני
נתוש19.08.20
17
מה זה משנה בסוף חסידי גור הרוויחו מהעניין וזה מה שחוב נדמה לי שהסמנכ"ל באיחוד הוא חסיד גור ומד"א מינו גם בכיר מאוד מגור העיקר שהשר יסייע ועל זה ליצמן חשב....
שלמה18.08.20
16
יפה שאתה מעיז לכתוב את זה
אה17.08.20
15
אז לכל אלה ששאלו למה שלא יתנדבו במדא אז כך בתור מתנדב של מדא שנים רבות כדי לקבל כונן היית צריך קשרים וקומבינות וכשאיחוד הצלה התחילו לגדול פתאום במדא התחילו לחלק כוננים וציוד שתבינו אם איחוד הצלה לא היה קם לא היה כמעט את המושג הזה שבכל פינה יש חובש
אחד שמתנדב17.08.20
14
אני חייבת לומר, שליצמן ניהל את הקורונה כמו שצריך....
שסניקית17.08.20
קר שכח את החרדים כרגיל וכיום הם עדיין לא יודעים שום דבר על הנגיף ועדיין לא שומרים שום הנחיה של בריאות בנושא וחושבים שאם ליצמן משקר הם גם ישקרו על ליצמן
שמויגר17.08.20
טועה בענק!!! אין היום אחד שלא יודע....
מוטי18.08.20
13
מעניין אם על דרעי גם הייתה יוצא כך בהתקפה ,בטוח שלא וללא קשר תבדוק בתשובת 17 את העבדות לא מכיר אותך כאחד שתוקף בלי לברר אז מה קרה פה ?!
משה17.08.20
צודק מאה אחוז
גרשון17.08.20
12
פעם הבאה תבטיחו לאיחוד מזומנים והכל יסתדר מניסיון...
גור נדלן וטרור17.08.20
11
נבע נטו משיקולים מקצועיים
אוהב אמת17.08.20
כמו גם ניסיון העזרה שלו לגברת מאוסטרלייה והסיוע למסעדת בית ישראל בירושלים. הכל מקצועי....
מאיר17.08.20
10
ארגון הצלה הוקם כגוף חרדי מקביל למד"א, מתוך אידיאולוגיה פשוטה: הם (הציונים, הממשלה, המדינה) לא יגידו לנו מה לעשות! אחרי התרחבות רבה, הוא הפך למה שהוא היום. ייתכן שצריך להפריט את שירותי החירום - אינני יודע, ויש טיעונים לכאן ולכאן - אבל אי אפשר להפנות אצבע מאשימה לשר. מד"א כפופים לו ונמצאים תחת סמכות
חנן. ב.18.08.20
9
אפשר לחשוב
מה הא עשה להם 17.08.20
8
להבא, אני חושב שמצד ההגינות, לפני שאתה מתקיף מישהו. בפרט אדם כמו הרב ליצמן שעזר ועוזר כ"כ הרבה לעם ישראל, בלי קשר להשתייכותו המגזרית, לתת לו את זכות התגובה ו/או ההסבר. גם אם יאמר לך, שמשיקולים כאלה ואחרים הוא לא יוכל לחשוף את הסיבות, אבל לפחות יצאת גבר.
אלי17.08.20
הוא נוכל ואינטרסנט והכל מחושב מה אני יקבל מזה וטוב שזרקו אותו מהבריאות ואדלשטיין לא מכיר תככנות שכזו
דוד17.08.20
7
נכון ומדוייק, לא ברור מניע השנאה שלו כלפי איחוד
דניאל17.08.20
מה יש לאהוב? כל המטרה שלהם זה יח"צ. אין מצלמה, אין פעולה.
ש17.08.20
6
סתם....אגו. אגו אגו.
יעקב ישראל18.08.20
5
ליצמן נשמח לקבל תשובה לפני הבחירות
שמחה17.08.20
4
17 אתה צודק בכל מילה! חבל שלא כל הציבור יודע את העובדות!
היו ימים!!18.08.20
מי שצריך לדעת יודע!
לא סוד!18.08.20
3
אולי התשובה היא דווקה בגלל שהוא חרדי.. הוא יודע קצת יותר.... המתנדבים בהצלה הם אמנם באמת באמת צדיקים. אבל ההנהלה עפעס משהו לא מריח שם
יינקל משיגינער17.08.20
2
מה אתה לא מבין ? כי אין גוראים באיחוד הצלה
גוחא18.08.20
1
מה השאלה? לא מובן? זה לא שייך לגוררררר עדיין רוצה תשובה??
המתבונן 17.08.20
לא, כי מד''א זה ארגון גוראי מלא-מלא
חרדי17.08.20
אולי גם יעניין אותך
דעה בדקה

"הפקירו אותנו"; ישי כהן באולפן 'חדשות 12'

יאיר טוקר | 12.08.21

קורונה, חרדים ותקשורת

ישי כהן באולפן 'חדשות 12': "כמה צביעות?"

יאיר טוקר | 22.07.21

אין לכם זכות

עזבו את חגי תשרי והטיסות לאומן // ישי כהן

ישי כהן | 20.07.21

גזירות תשפ"א

ממשלת שנאה; בנט - די לשקר! // ישי כהן

ישי כהן | 07.07.21

להגיע לאמת

זעקת הנרמסים מחייבת 'חקירה ממלכתית'

ישי כהן | 04.05.21
ש

10,000 דונם

פארק הירקון בפ"ת? הכירו את מתחם הנדל"ן הכי מדובר בענף

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

דעה

חברי כנסת חרדים, סמוטריץ' צודק // ישי כהן

ישי כהן | 20.04.21

דעה

חילונים, אל תאמינו לגדעון סער // ישי כהן

ישי כהן | 08.03.21

דעה

בני גנץ ימכור את נשמתו לשטן // ישי כהן

יש כהן | 15.02.21

גאה להיות חרדי

מהנדסים תודעה אנטי חרדית // ישי כהן 

ישי כהן | 31.01.21
ש

חדש דנדש

קורס הכנה ללידה, *אבל* עם סגל מומחים וצוות מיילדות 

כיכר בשיתוף מעייני הישועה | מקודם

דעה בווידאו

תפסיקו להשחיר אותנו, נמאסתם// ישי כהן

ישי כהן | 26.01.21

טור דעה • צפו

התפרצות הנגיף: גם אנחנו אשמים / ישי כהן

ישי כהן | 18.01.21

טור בווידאו

'הדחת' הראשל"צ; דיקטטורה משפטית // ישי כהן

ישי כהן | 27.10.20

דעה בווידאו

"מרד"? זו המדינה שביקשה מאיתנו למרוד

ישי כהן | 19.10.20
ש

חצי מחיר מת"א

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף ברטניה ישראל | מקודם

דעה בדקה

קורונה, ההפרות במגזר וצביעות התקשורת

ישי כהן | 12.10.20

אדום לגמזו

גמזו, אנחנו לא שפני ניסיונות שלך // ישי כהן

ישי כהן | 06.09.20

דעה בווידאו

רוני גמזו נכשל במלחמה, הוא צריך להתפטר

ישי כהן | 03.09.20

גיבור על מאמינים

רוני גמזו. גם אם תלגלג, אומן זו לא מסיבה

ישי כהן | 23.08.20
ש

בריאות זה הכול

מלחמה? אזעקות? דואגים לנפש הילדים!

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

דעה בווידאו

חרדים - התפכחו; בנימין נתניהו רומס אותנו

ישי כהן | 09.08.20

טור דעה

זה הזמן ל'מרד חרדי' במשרד הבריאות • צפו

ישי כהן | 02.08.20