כיכר השבת

אוהבים וזוכרים

חרדים מהזיכרון או 'זוכרים בדרך שלנו'? • דיון ב'אולפן כיכר'

משה הוא ליטאי, אברומי הוא חסיד; משה לא שירת בצבא, אברומי כן • הם מתיישבים ב'אולפן כיכר' ומדברים • היחס של ילד חרדי בעת הצפירה, חוסר מודעות, ערכים, מהות זכירה וכאב • צפו (בארץ)

7
כיכר השבת | ב' באייר | 14.04.21
(צילום ועריכה: מולי הרשקוביץ)

מוישי מנס הליטאי, ואברימי לינשה החסיד, הראשון - לא שירת בצבא והשני שירת. כעת, הם מתיישבים ב'אולפן כיכר' ומשוחחים על יום הזיכרון.

בצורה אותנטית ורגישה הם נוגעים בשאלה האם הציבור החרדי חרד מהזיכרון או שזוכרים בדרך שלנו? וגם, הצצה ליחסו של הילד החרדי לצפירה.

במהלך הדיון הם מדברים על חוסר המודעות, על ערכים ומהות ועל זכירה וכאב.

צפו בדיון המלא

תוכן שאסור לפספס
7 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
6
אם בחוקותי תלכו אומר רש"י שתהיו עמלים בתורה ואז אומר לנו הקדוש ברוך הוא ונתתי שלום בארץ, ומכלל הן אתה שומע לאו, יום הזיכרון הוא יום עצוב וחייבים להתייחס אליו וללמוד ממנו שלא לעשות את השטות ללכת לצבא אלא לעמול בתורה אני מתחיל לחשוב אם לחיילים היה שכל והם היו עמלים בתורה הם היו חיים גם בעולם הזה וגם ב
ג'פרי14.04.21
5
לגבי יום העצמאות יש שוטים שטועים להגדי הלל או שהחיינו, הנה לפניכם תשובה שכתב רב של הרבנות הראשית רב ציוני מובהק מהציונות דתית, הרב הדאיה בשו"ת ישכיל עבדי חלק ו, או"ח סימן י, וז"ל: גם בעצם הדבר אם נתבונן קט, הרי בעצם היום ההוא של ההכרזה על המדינה לא אירע שום נס, היינו שהיו ישראל באיזה צרה שהיא וניצול
אהרון14.04.21
4
זה מאוד יפה. זה תכלס מאוד משקף את מה שרוב החרדים מרגישים. אני מאוד הזדהתי עם מנס. יש לנו הערכה והוקרה, אומרים תהילים. אבל אנחנו לא באמת קשורים. ואם אנחנו נפגשים עם חילונים וכאלו אנחנו מכבדים.
מרדכי ינובסקי14.04.21

הצגת כל התגובות

3
אין לנו שום חלק או הכרה בטקסי הציונים. וכבר אמרו רבותינו שכל הקמת המדינה והציונות תכליתה עקירת הדת. תפסיקו לטשטש את היסודות האלו.
נער הייתי14.04.21
2
"משה החרדי ואברהם החסיד" - אברהם הוא מיזמן לא שייך לציבור החרדי. חרדי זה לא גנטי - זה לא הורים חרדים - "חרדי" זה חרדי לדבר ה - זה בדעות בהששקפה חרד לדבר ה. זה לא לעבור על הלכה ולעשות כפי שנראה לי. לשמוע לשירת נשים ולשכנע אחרים לשמוע שירת נשים זה חרדי? זה השקפה על החיים. מה ה' רוצה ממני. לא "לפ
לא יכול לשתוק14.04.21
והבדילנו מין הטועים ונתן לנו תורת אמת כמה אתה צודק! מסכן שלא יודע עד כמה הוא מסכן...
david22.04.21
1
חרדי אמיתי לא מקבל מרות ממישהו פורק עול שהחליט לחוקק חוק שיום זה יביעו כולם את הכרת טובתם לחללי צה"ל. חרדי כפוף לשו"ע ולפוסקים ולרבותיו.
מיהו חרדי16.04.21
אולי גם יעניין אותך
אוהבים וזוכרים

מצא שרידי בנו וזעק: "זכיתי להקריב קורבן"

משה מנס | 14.04.21

מתפללים וזוכרים

הרב בלוך: "לא לזכור זו כפיות טובה וכפירה"

משה מנס | 13.04.21

48 שנים אחרי

לוחם מלחמת יום כיפור - בריאיון לנכדו • צפו

כיכר השבת | 13.04.21