אוהבים וזוכרים

מצא את שרידי בנו וזעק: "זכיתי להקריב קורבן לעם ישראל"

הרב אלעזר מזרחי איבד את אחיו דוד והסבא דוד • בריאיון מטלטל הוא מספר על הרגע שבו אביו עלה על הטנק ונשא זעקה לשמים והאמונה שנותנת את היכולת להתמודד • צפו בריאיון המלא (אקטואלי)

משה מנס | כיכר השבת |
(צילום ועריכה: מולי הרשקוביץ)

שישה עשר אחים ואחיות מנתה משפחת מזרחי, ארבעה מהבנים יצאו למלחמה ואחד לא חזר מהקרב על רמת הגולן. הרב אליעזר מזרחי, מי שכיהן גם הוא כחבר כנסת מטעם "אגודת ישראל" מספר בראיון מטלטל על האובדן הכפול במשפחה.

"אחי דוד נולד במלחמת השחרור והסבא ביקש שיקראו את שמו", הוא מספר, "חודשיים אחר כך הוא נהרג בהפצצת מטוס מצרי במרכז רחובות יחד עם עוד 12 אנשים. דוד אחי נהרג 20 שנה אחרי במלחמת יום כיפור בקרבות הבלימה על רמת הגולן. אני זוכר את תפילת מוסף האחרונה שלו, את הצפירה שזיעזעה את כולנו. הלכנו ארבעה אחים למלחמה - אחד לא חזר.

"29 יום. אף אחד לא רצה לספר לאבא שלי, אף אחד לא רצה להיות זה שמספר לו. עד שהוא ניצל את עובדת היותו חבר כנסת ופשוט נסע לרמה. אבא לא סיפר לנו כלום, רק התקשר הביתה ואמר לנו לשבת שבעה.

"רק 17 שנה אחרי פגשתי את החייל שהיה עם אבי שם בטנק. החייל ההוא היה בן בית אצלנו. הוא סיפר לי שאבי עלה על הטנק עם שקית ניילון וצעק לשמים 'זכיתי להקריב קורבן לעם ישראל וארץ ישראל'. היה לנו הרבה חללים חרדים באותה התקופה. אבי היה אומר שאם לא היו מסתכלים עליו כאדם לא מיושב, היה קם ורוקד משמחה על הזכות".

הרב מזרחי, אתה חושב שעושים מספיק בשביל לזכור את הנופלים?

"זו שאלה קשה ורגישה. צריך גם לימוד תורה וגם צבא. שניהם תורה. לצערנו כמעט ואין משפחה שאין קרובי משפחה שלא נפגעו, תלוי איך לוקחים את הדברים. ברוך השם שאנחנו מאמינים בני מאמינים, אבי קיבל את הדברים באמונה שלמה. האח השאיר אלמנה ושני יתומים ואבי דאג לשדך את האלמנה בתוך השנה ואנחנו רקדנו בחתונה שלה".

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר