כיכר השבת

הרב יעקב אריאל על שירת נשים: "זה לא חד משמעי"

הגאון הרב יעקב אריאל, רב העיר רמת גן, מתייחס בסלחנות לתופעת הריאליטי, וגם רומז: ניתן להקל בשירת נשים. "זה מורכב מאוד ולא חד משמעי" אמר הרב אריאל בהתייחסו להשתתפות צעירה דתיה בתכנית ריאליטי (יהדות)

40
יוסף פאר | כיכר השבת | ט"ז בניסן | 27.03.13
הגאון הרב יעקב אריאל
הגאון הרב יעקב אריאל (צילום: מתוך ויקיפדיה)

הגאון הרב יעקב אריאל, רב העיר רמת גן ונשיא ישיבת ההסדר שבעיר, מתייחס בסלחנות לתופעת הדתיים המשתתפים בריאליטי, ורומז כי במקרים מסוימים ניתן להקל בשירת נשים.

בראיון שהעניק לנטעאל בנדל מאתר 'כיפה' אמר הרב אריאל ביחס לשירת נשים: "כשיש ירידה רוחנית בציבור אני שואל את עצמי האם צריך להקפיד על החמור או על הקל".

במהלך הראיון, התייחס הרב אריאל לזכייתה של צעירה המגדירה את עצמה "דתיה" בתכנית שירה, ואמר: "שירת נשים זה נושא מורכב ובגמרא יש דיון בין נורמות שונות של שירה, חמורות יותר וחמורות פחות. להלכה כל הצורות לא ראויות אבל כשיש ירידה רוחנית בציבור אני שואל את עצמי האם צריך להקפיד על החמור או על הקל".

לדברי הרב אריאל: "השאלה היכן הציבור נמצא, למשל אדם שיושב מול הטלויזיה ורואה משחק ספורט ומקלל וודאי שהיהדות לא מכבדת זאת אך עדיף כך מאשר גרוע יותר. כל אחד צריך לשאול שאלה נוקבת מה מותר ומה אסור. לאישה אסור לשיר בפני גברים, אך במציאות של אנשים שצורכים תרבות נמוכה כמו ריאליטי, מאיסור ברור זה הופך לשיקול".

"זה מורכב מאוד ולא חד משמעי" הבהיר הרב אריאל. "צריך להבין שיש אנשים עם עולם תרבותי אחר ולא עולם תרבותי של דף יומי. טלויזיה ברובה היא תת תרבות. אם היה מופע של מוצרט כמה היו באים? אני דווקא הייתי מגיע לשמוע אותו. היום מגיע זמר צרוד מאמריקה ואנשים מתעלפים. נו מה נעשה, יש תרבות נמוכה אבל עדיף כך ולא גרוע יותר" אמר הרב.

בהתייחסו לתופעת הדתיים המשתתפים בתכנית ריאליטי אמר הרב אריאל: "אני לא כל כך בקיא כי באמת אין לי זמן לדברים האלה. איני מזלזל כמובן באנשים עם עודף פנאי, אבל שמעתי על כך. דעתי היא שכל מקרה לגופו, אם אדם מקדש שמים בהלכה ובצניעות אז בבקשה. אני לא תומך ולא פוסל".

תוכן שאסור לפספס
40 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
14
בס"ד אחים יקרים די לחשוב שהכזית שלכם גדול משל אחרים לא לדבר לשון הרע על אף אחד וקל וחומר על רב גדל שהקים עולה של תורה
אלעד27.03.13
13
ברגשותיהן של נשים שגם להן יש כישרון וגם הן רוצות להופיע כמו כולן. כדי שחלילה לא נגיע לקלקול חמור בבין אדם לחברו, וכדי שלומדי תורה חלילה לא יתבזו על ידי הציבור שלא יקבל את הפסק ויילחם בו על ידי השמצת הדת והרבנים - בגלל זה צריך להיות חכם ולא להיות צודק ולוותר על נושא שירת הנשים כליל, במיוחד כאשר הן שר
א29.05.14
12
חד משמעית, אדם שלא ראוי לישא את התואר רב, יראת שמים בריצפה לא החלטי בעליל, בקיצור לא רב. אולי ערב רב.
אמת דיברתי27.03.13
הרב אריאל מגדולי הדור ורב אברום רצה שיהיה רב ראשי ואתה לך תלמד מה הגמ' מגדירה מי שמזלזל בתלמיד חכם ,חצוף ,ובעל הבנה רדודה שכמותך
רפואה שלמה28.03.13

הצגת כל התגובות

11
לא קונה! אין לי ספק שהעריכה ואופן הבאת הדברים מגמתיתיים. הכל במטרה לנגח את רבני הציונות הדתית, ועוד בספירת העומר. לא אמין, ומעמיד בסימן שאלה את אמינות הדיווח באתר באופן כללי. " והאמת והשלום אהבו".
אבי04.04.13
10
''דתיה'' שמשתתפת בתחרות שירה בפני גברים? אם לא יגנו את התופעה הזו מעכשיו- תחשבו לאן נגיע, נכון שיש רמות תרבות שונות ומסכנים אותם אנשים שמושפעים מהרוחות הזרות הללו אבל לפחות אם לא לזעוק על כך, לפחות להסביר את הקלקול ושצריך וראוי ונכון להתרחק מהתרבות הקלוקלת הזאת!! בקצב הזה כבר כמעט לא נשאר מאיתנו עם
נקודה למחשבה29.03.13
9
הוא בסך הכל אומר שיש דברים גרועים יותר
כגד28.03.13
8
הרב אמר בפרוש ששירת נשים אסורה. הרב רק אמר שיש אוכלוסיות חלשות מבחינה רוחנית וזה לא מצב חד משמעי, יכול להיות שצריך לחזק אותם ולא לתקוף אותם.
מלכי28.03.13
אנא תפסיקו לצנזר תגובות שלי תודה
שלום זגורי29.03.13
7
התפשרתם על חובת לימוד התורה, על גודל הכיפה, על חובת גידול הזקן, על חובת הפרדה ברורה בין נשים לגברים, על נושא הגיורים, בנושאי ההכשרים, עכשיו היקלתם על איסור שירת נשים, אז מה השלב הבא של רבני הסרוגים? להקל באמונה באלוקים? חלילה?!? לאן נגיע עם הרצון ליצור אינטגרציה בכל מחיר בין הציבור הדתי והחילוני באר
יוני02.04.13
6
כל בר דעת שם לב שהרב אריאל לא מבקש להתיר הלכתית שירת נשים. אין שום התבטאות בדבריו המורה על הבנה כזו, גם בציטוט חלקי ובדילוגים. ברור שכוונת הרב בהתייחס לציבור חלש מבחינה דתית אשר לא מקיים את מצוות התורה או לא מקיימם בשלימות [אבל מעניין אותו בכל זאת מה ההלכה אומרת]- לדרג את חומר המעשים כאשר הוא מציין
עוז 27.03.13
5
"ויותר חרה לי על תלמידי חכמים שלא רוצים ללמד לבניהם אומנות רק תורה לבד, וסומכים עצמם שבניהם יהיו רבנים ודיינים.ולא רבים יחכמו (להשיג דרגה זו) עד שיגיעו להיות מורי הוראה בישראל,נשארים קרח מכאן וקרח מכאן.ונעשים מלמדי תינוקות. ומשרבו בעלי זאת הדעת,רבו המלמדים יותר מן התלמידים,ועל כן אינם מגיעים לחצי פר
מרדכי28.03.13
4
הרב עמאר שליט״א כבר אמר בראיון הקבוע שהסטרא אחרא מנסה לגרום פירוד ומחלוקת בעם ישראל. אני רואה פה עוד ניסיון נואש להכפיש את רבני הציונות הדתית. מדובר פה בגאון עולם, וצורת הכתורת מסוגננת בלשון מאוד מזלזלת. היזהרו בכבוד תלמידי חכמים! ואל תנסו לעלות כתבות שגורמות לאנשים לפרש דברים בצורה לא נכונה!
חננאל28.03.13
3
איפה שאפשר.
יוסי28.03.13
2
שואל את עצמי האם צריך להקפיד על החמור או על הקל". ומה עשו חז"ל כשראו שיש פרצה,אם לא גזרו גזירות לסתום את הפרצה?ואתה עוד קורא לעצמיך רב.כי בעצם אין קושיות על הצבור הדתי לאומי ששם כבר הכל מותר ומיום ליום הם מתירים דברים חדשים שהיו תמיד בגדר "טאבו" וקו אדום שאותו לא עוברים.על שירת נשים אמרו חז"ל שהיא כ
יוסף כהן.28.03.13
"אמר רב יוסף: זמרי גברי ועני נשי - פריצותא; זמרי נשי ועני גברי - כאש בנעורת. למאי נפקא מינה? לבטולי הא מקמי הא." ואומר רש"י "אם אין שומעין לנו לבטל את שניהם נקדים לבטל את זה שהוא כאש בנעורת". וזה הוא בדיוק מה שכתב הרב אריאל. דייק ותמצא.
יעקב ש02.04.13
רק לזרוע תחושת הקלה בקרב מי שעובר על ההלכה. אבל כשאמרו לבטולי האי מקמי האי זה דוקא כשבאמת מצליחים לבטל את החמור מפני הקל.
איכא דאמרי26.04.13
1
ישעיה (כט, א-ד) הוֹי אֲרִיאֵל אֲרִיאֵל קִרְיַת חָנָה דָוִד סְפוּ שָׁנָה עַל שָׁנָה חַגִּים יִנְקֹפוּ:וַהֲצִיקוֹתִי לַאֲרִיאֵל וְהָיְתָה תַאֲנִיָּה וַאֲנִיָּה וְהָיְתָה לִּי כַּאֲרִיאֵל: וְחָנִיתִי כַדּוּר עָלָיִךְ וְצַרְתִּי עָלַיִךְ מֻצָּב וַהֲקִימֹתִי עָלַיִךְ מְצֻרֹת:וְשָׁפַלְתְּ מֵאֶרֶץ תְּדַבּ
ישעיה28.03.13
אולי גם יעניין אותך
אקטואלי

אל תבגוד באבא! • שיעורו של הרב יגאל כהן

כיכר השבת | 09.04.24

שיעור מיוחד

כך משפיע אוכל לא כשר על המוח והלב שלנו

הרב אשר פרקש | 04.04.24

שיעור לשבת

הבשורות קשות מנשוא. איך אפשר להמשיך מכאן? | מטלטל

הרב יואב אקריש | 04.04.24

המגיד הנודע

גם אתם מטאטאים את החולשות והבעיות? - גישה מיוחדת לטיפול

הרב יוסף יצחק ג'ייקובסון | 03.04.24

שיעורמיוחד

פרה. זה לא רק שם השבת, אלא גם שלב בחיים שלנו

הרב אשר פרקש | 28.03.24
ש

כלי קודש

משרה מכובדת: הדרך למיצוי היכולת הלימודית

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

שיעור לשבת

איך אפשר להתמקד בחצי כוס המלאה כשהחצי הריק מכאיב?

הרב יואב אקריש | 28.03.24

המגיד הנודע

תשובות על השאלות הללו יכולות לשנות את חייכם | צפו

הרב יוסף יצחק ג'ייקובסון | 27.03.24

שיעור מיוחד לפורים

עד דלא ידע: באמת לשכוח מי היה המן ומיהו מרדכי?

הרב אשר פרקש | 21.03.24

השיעור השבועי

עוצמות פנימיות: כך תקבלו את עצמכם בכל מצב

הרב יואב אקריש | 21.03.24
ש

בזמן המסוגל

הם יהיו שם לבד ביער, במשך כל החג, רק בשביל להתפלל עליכם  במקום הקדוש

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

המגיד בשיעור לפורים

מחפשים תשובות לצרות בחיים? צפו

הרב יוסף יצחק ג'ייקובסון | 20.03.24

שידור חוזר

אל תהיה עני • שיעורו של הרב יגאל כהן

כיכר השבת | 19.03.24

שידור חוזר

פרשת ויקרא | שיעורו השבועי של הרב שי פרי • צפו

כיכר השבת | 19.03.24

מתכוננים עם המשפיע

הכנה מדהימה לפורים: דמויות המגילה - ואנחנו | צפו

הרב אשר פרקש | 14.03.24
ש

כללית לטובת לקוחותיה

זקוקים לשירות רפואי? רובוט חיפוש חכם יסייע לכם

כיכר בשיתוף כללית | מקודם

שיעור מיוחד

יש לך לפעמים תחושה שהכל תקוע בחיים? צפה בזה

הרב יואב אקריש | 14.03.24