כיכר השבת

הרב שמחה קוק: חוק צהר יגביר את תופעת הממזרות

רבה של רחובות, תקף בשיחה עם כלי תקשורת דתי לאומי את תמיכת "הבית היהודי" בהצעת החוק לפתיחת אזורי הרישום לנישואין: "זה יגרום לריבוי ממזרות, אני לא מספר סיפורים" (חדשות, יהדות)

38
ניסים פרץ | כיכר השבת | כ"ו בחשוון | 30.10.13
הרב שמחה הכהן קוק
הרב שמחה הכהן קוק (צילום ארכיון: מאיר אלפסי)

הרב שמחה הכהן קוק, רבה של רחובות, תוקף את תמיכת 'הבית היהודי' ב'חוק צהר' שאושר השבוע בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת, ואומר כי הוא יוביל להגברת תופעת הממזרים.

בראיון לערוץ 7 התייחס הרב קוק לתמיכת הבית היהודי בצעת החוק בניגוד לדעתם של חלק מרבני הציונות הדתית, ואמר כי "הם עשו את זה בלי להתייעץ עם שום גורם רבני".

מדברי הרב קוק: "אם אדם יוכל להתחתן בכל מקום שהוא ירצה זה יגרום לריבוי ממזרות. כי בכל עיר מכירים את המשפחה שגרה שם, ויש מסורת על המשפחה הזאת. אבל על פי החוק החדש אדם ילך לעיר אחרת שם לא מכירים אותו ונניח הוא גרוש והוא נושא עכשיו את אחותה של הגרושה, והגרושה עדיין חיה, אז הרי כל הצאצאים הם ממזרים".

"אני לא מספר סיפורים" הוסיף הרב קוק, "יש מקרה כזה שקרה, משפחה אומללה שכל צאצאיה ממזרים". הרב קוק הביא דוגמא נוספת למצב שעלול להיווצר בעקבות החוק: "לדוגמא אם אדם מתגייר בעיר אחרת ולא יודעים שם שהוא לא שומר תורה ומצוות כי לא מכירים אותו, אז הוא לא גר".

כאמור, על פי החוק, אותו קידם ארגון רבני צהר, יפתחו אזורי הרישום לנישואים כך שכל זוג יוכל להירשם לנישואים בכל מועצה דתית ברחבי הארץ ובלא תלות באזור המגורים של בני הזוג.

"החוק יאפשר לזוגות לבחור היכן להירשם לנישואים ויגרום לרשמי הנישואים לתת שירות טוב יותר לזוגות", אמרו לאחר אישורו של החוק בארגון רבני צהר, וציינו כי מדובר ב"לא פחות ממהפכה בהליך הרישום לנישואים במדינת ישראל. יישום החוק ישים קץ לסבלם של גרים רבים שגוירו על ידי הרבנות הראשית ולא הוכרו כיהודים על ידי חלק מרבני הערים", הוסיפו.

ח"כי 'הבית היהודי' ספגו ביקורת חריפה מהנציגים החרדים בכנסת בעקבות תמיכתם בחוק. ח"כ משה גפני הטיח במהלך דברים שנשא בכנסת כי ח"כי הבית היהודי הם "בושה לעם היהודי". ח"כ יעקב אשר תקף גם הוא את תמיכת הבית היהודי בחוק ואמר: "הבוחרים שלכם לא מאמינים לאן הגעתם, תפקידכם לדאוג שיזכרו במדינה מה זה העם היהודי, זו האחריות שלכעם ואתם מזלזלים בה".

תוכן שאסור לפספס
38 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
20
אילו דברים טכניים וניתנים לפיתרון הבעיה פה היא עקרונית : אילו מתנגדי החוק היו רציניים היה מעלים את הבעיות ההלכתיות ורואים איך פותרים !!
James31.10.13
19
במחילה מהרב קוק הלא כל כך נכבד. האם הוא מכיר את כל תושבי רחובות? הרב קוק כדרכו, מחפש פרסומת ומטיל אימה על הצבור.
דרך אמת בלבד01.11.13
18
של ישראל, מרץ והשמלאנים ושאר חרג׳קוקים, צריך להגן על התורה בחוזק ראש מה שקיבלנו מלמעלה
גל31.10.13

הצגת כל התגובות

17
צריך למחות על כך. לא לאפשר זאת, ואם בחסות החוק הממשלה הזו תעביר חוק זה בכנסת, הרב הנכבד אמר את דברו, ומי שרוצה ילדים שנקראים ממזרים, על פי דין תורה שיקרה מה זה אומר, ויתן את הדין על כך. כמו שאומרים חכמינו בדור האחרון ב״ה לפני הגאולה מי שיחזיק באמונה וילך לפיה יזכה ב״ה לקבל פני משיח. חזק וברוך.
גל31.10.13
16
גם עכשיו אפשר לעבור דירה. מה מונע ממני? ואחרי זה להירשם כמו החרדים מבני ברק שמחליפים מגורים לקראת הבחירות. איזה רב מכיר 300000 תושבים מי ממזר ומי נשוי . לא משכנע.
חיים30.10.13
15
אנחנו ב-2013, יש מחשבים, הנתונים של כל הערים יכולים להסתנכרן
יענקי30.10.13
בס"ד ברבנות דורשים עדים ומציגים על דף בכניסה לרבנות שפלונית מתחתןנת. הרב טוען שתושבי המקום מכירים את האנשים מי יותר ומי פחות ומה יעשו בעיר אחרת שאפילו השם לא מוכר להם??? הרבנות מבחינה זאת חיה 20 שנה אחור ממש לא 2013. הכל סחבת שם ולא מפורסם כראוי.
פלוני30.10.13
14
הרב קוק כדרכו, מטיל אימה על הצבור. האם הוא מכיר את תושבי עירו רחובות?
דרך אמת בלבד01.11.13
13
בית יהודי במסווה של בית חילוני בסגנון מרץ שעושה הכל ונגד והפוך התורה הקדושה. כל מפלגת הבית היהודי הזה שקר אחד גדול
גל31.10.13
12
כבוד הרב נשאל מהם הנימוקים ההלכתיים לדעתו ולא הביא אף נימוק הלכתי. הרב יודע שיהיו ממזרים....שטויות והבלים פשוט נוח להנהגה הרבנית להמשיך את הדרך הקלוקלת ברישום הנישואין שהיה עד כה ועוד בקדנציה הקודמת נציג ש"ס ביקש להביא לתיקון החוק בהצעה דומה במקצת שאומרת שיהיו 16 אזורי רישום של הרבנות שם יוכלו כל המ
ברוך יהיה31.10.13
11
עברו לכתבה ע"פ הכותרת שנכתבה לפני שנתיים ןלא טעיתי. הכתבה מופיעה בכיכר השבת
ישורון30.10.13
שומר נפשו ירחק. הרב קוק שמחה הכהן הוא ציוני דתי בעצמו . ברוך ה' . וכולי רחמים על יהודי שלא אוהב ציון ולא מבין בכלל מה זה אהבהואין לו מושגק מהי ציון משמעותה הרוחנית וחיבורה עם ירושלים. עדיף לקרוא תהילים: על אהבת ה' יתברך לציון , לא חסרים הפסוקים, מאחלת לך להיות ישורון אמיתי, ישר. ולא וישמן ישורו
בת ציון31.10.13
יתכבדו וישבו בביתם.
דוד31.10.13
תתעוררו כבר. זה שהחוק דפוק, זה ידוע. זה נס שלפחות הקימו מאגר מידע ממוחשב שימנע טעויות, שבגרע שאתה מקליד שם של נרשם לנישואין מייד המחשב מחפש במאגר הארצי את אותו שם או ת"ז ומייד מודיע שהבנאדם בעייתי, אבל המחשבה שמאחורי החוק - גרועה. הציונות הדתית, היא נצר והמשך ליהדות האמיתית. זה שיש להם דעות מעוותות
-טוביה-31.10.13
10
לפי תהום רוחני!!!!1
משה30.10.13
9
הצביעו לברקת וליברמן מתנקם
שס01.11.13
8
בנט שקד ואורבך אמרו מראש שהם לא שומעים לרבנים הם יחליטו והם יקבעו אז מה אתם רוצים מהם, לפחות הם ישרים שאמרו מראש שהם יעשו מה שעולה על רוחם, לכן כל התלונה צריכה להיות למי שאמר להצביע להם ולא עליהם.
ירון30.10.13
אורבך ובנט מאן דכר שמיה..
יוני30.10.13
7
כל הכבוד לרב שלא חושש לומר את האמת
אורי30.10.13
רוב רובו של הסיפור הוא על שליטה, כבוד וכסף. טוב שחוקקו את החוק כדי לשבור את העסקנים.
ללא שם31.10.13
האם לרבנות תל אביב לדוגמא יש יתרון על רבנות נתניה בבדיקה פרטים על תושב תל אביב? האם אין מחשבים ובסיס נתונים מרכזי של מי נשוי למי? גם אם התשובה לשאלה הראשונה חיובית (והיא לא) האם אין טלפון/ מחשב כדי לדבר עם רבנות העיר בה האדם מתגורר? האמת שאם רוצים הכל יהיה אותו דבר ואפילו יותר טוב! אלא מה בשביל זה צ
משה שפיר ק.30.10.13
עכשיו מי שיבוא משוהם לקריית שמונה. אז הוא יצטרך להמתין יוותר כיי יחדדו נהלי בעקבת החוק הרע עזה רבנים יגידו לו ''מזל טוב . אבל תחכה עד שנברר עליך בשוהם '' או ''התיק שלך בטיפול'' או ''עדיין לא קיבלנו תשובה לגביך מהרבנות של שוהם'' ועוד כהנה וכהנה.... ועוד חוק ועוד חוק עד שלא יצטרכו את הנישואין היהודיים
אני שם נשיואין31.10.13
6
לדפוק שס ובסוף דפקו את עולם התורה ואת ההלכה בעצמה הקב''ה ישלם להם אל נקמות ה'
אל נקמות ה'31.10.13
5
מדינת ישראל קטנה ורישום לנישואים פעם או פעמיים בחיים שנעשה...למה קשה כל כך לנסוע לעיר שממנה באת.רק מישהו שיש לו משהו להסתיר יחפש עיר אחרת.
mike30.10.13
4
עכשיו כל הנתונים יהיו על המחשב ונגישים לכל רב בכל מקום, האם באמת ברבנויות של ירושלים,פ"ת,ת"א וכדו' מכירים את כל המשפחות והסיפורים?
אברך31.10.13
3
הטענה שרב במקום פלוני מכיר את כל המשפחות נכונה למציאות מלפני שבעים שנה. כיום אף רב לא מכיר את כל הזוגות שבאים אליו ואפילו לא מכיר את כל הדתחים בעירו. מה עוד שאם הרבנות תתייעל פשוט אפשר לדעת בשניות מי נשוי למי ומי התגרש ממי על ידי הקלקה על המחשב. די לראות בכל שינוי משהו רע.
יניב31.10.13
2
היום כאשר המידע מצוי ברשת וגם הכל רשום - האם ישנה בעיה של בירורים? כמובן אם ממשיכים לעבוד בשיטות של שנות החמישים ייתכנו בעיות - אבל כיום כשהכל נגיש אז בלחיצת כפתור ניתן להשיג את כל המידע הנחוץ. חוץ מזה - האם ברבנות ת"א או ירושלים, למשל, או באר שבע - אכן מכירים את כל התושבים?
אברך פשוט31.10.13
1
ציטוט "כי בכל עיר מכירים את המשפחה שגרה שם, ויש מסורת על המשפחה הזאת" ממש אני גר שנים בפ"ת ואף אחד לא יודע מי אני . נראה לי שהוא עדיין חי בשטייטל בפולנייה . יש היום סיכרון מידע , סיימנו כבר להתנהג כמו הקהילות בפולניה ( או שבעצם החרדים ממשיכים להתנהג ככה )
איש יהודי31.10.13
אולי גם יעניין אותך
אקטואלי

פרשת קדושים | שיעורו השבועי של הרב שי פרי • צפו

כיכר השבת | 07.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

המשפיע מבאר

המשמעות העמוקה של המנהג ללמוד פרקי אבות בשבתות הקיץ

הרב אשר פרקש | 02.05.24

שיעור מיוחד לשבת

למה זה נפל עלי? גישה ייחוסית להמתקת רגעים מרים בחיים

הרב יואב אקריש | 02.05.24

צפו בשיעור

לקום לתחייה אחרי חורבן: 3 היסודות מפרקי אבות | מיוחד 

הרב יוסף יצחק ג'ייקובסון | 01.05.24
ש

כלי קודש

משרה מכובדת: הדרך למיצוי היכולת הלימודית

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

שיעור מרומם

שביעי של פסח: משמעותו העמוקה של החג לאור החסידות

הרב אשר פרקש | 28.04.24

להיכנס מוכנים לחג

להשתחרר מהעבר וליצור שינוי: סוד הגאולה בשביעי של פסח

הרב יואב אקריש | 28.04.24

המגיד בשיעור מיוחד

פחות אגו, יותר נשמה | סודו של חג שביעי של פסח

הרב יוסף יצחק ג'ייקובסון | 25.04.24

שיעור מיוחד

פסח | משמעותו העמוקה של החג לאור החסידות

הרב אשר פרקש | 18.04.24
ש

בצל הכלכלה המעורערת

מקצוע תורני מפרנס: כך תהפוך לדיין מומחה

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

שיעור מיוחד לפסח

מצטער, אבל במצב הנוכחי אני בכלל לא מרגיש חג חירות

הרב יואב אקריש | 18.04.24

שיעור לשבת

בניסן עתידין ליגאל - חודש הגאולה לאור החסידות

הרב אשר פרקש | 11.04.24

שיעור מיוחד לשבת

איך מתקדמים בחיים בלי לחץ של תחרות עם הסביבה?

הרב יואב אקריש | 11.04.24

תרופה בפרשת השבוע

המגיד: להקיא את הלכלוך ואת הרפש שצפים בתוכנו

הרב יוסף יצחק ג'ייקובסון | 10.04.24
ש

חצי מחיר מת"א

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף ברטניה ישראל | מקודם

שידור חוזר

אל תבגוד באבא! • שיעורו של הרב יגאל כהן

כיכר השבת | 09.04.24