כיכר השבת

איריס יפרח על השיחה האחרונה עם בנה הי"ד: "אייל אמר לי 'אני בדרך'"

במלאות השלושים לרצח שלושת תלמידי הישיבה, העניקה איריס יפרח, אמו של אייל הי"ד, ראיון שכולו חיזוק באמונה בו שחזרה את השיחה האחרונה עם בנה בטרם נחטף (יהדות)

9
מישאל לוי | כיכר השבת | ז' באב | 03.08.14
איריס יפרח
איריס יפרח (צילום ארכיון: פלאש 90)
Your browser doesn’t support HTML5 audio

חיזוק באמונה: במלאת 30 ימים למותם של שלושת הנערים שנחטפו ונרצחו בידי מחבלים בני עוולה - נפתלי פרנקל, גיל-עד שאער ואייל יפרח הי"ד, מספרת איריס יפרח, אמו של אייל ז"ל, בראיון לניר קפטן בתוכנית "אשת חייל" ברדיו "קול ברמה", על השיחה האחרונה עם בנה.

"ביום חמישי הייתי בעיצומן של הכנות לשבת. אייל שלי התקשר בסביבות השעה 20:00 בערב, זאת בעצם הייתה השיחה האחרונה שלי אתו. אייל אמר לי 'אמא, אני בדרך הביתה'. דיברנו עוד כמה דקות ואחר כך בשעות הבוקר כשהבנו שאייל נעלם מחיינו חשבתי על השיחה האחרונה שלנו", מספר איריס יפרח.

"אני אומרת, אני חושבת לעצמי, אייל אמר לי 'אני בדרך!'", המשיכה איריס יפרח, "אני אומרת, אנחנו עם ישראל, עם שתמיד נמצא במסע. אנחנו במסע החיים לא רואים את נקודת הסוף. רואים כל הזמן רק את הנקודה הנוכחית שלנו שבה אנחנו נמצאים כרגע. חושך גדול, בלבול, פחד מפני הבאות".

איריס הוסיפה ואמרה כי "בפרשה הקודמת, פרשת מסעי, נאמר 'ואלה מסעי בני ישראל'. זה בעצם המסע שהחל לפני חמישים ימים. מסע ארוך מאד, מסע מבלבל, מסע חשוך. אבל דבר אחד אני יודעת. יש מקום אחד שבו אני לא מתבלבלת ואני לא מגמגמת וזה בעצם על פי השם יסעו. אני מתפללת כל הזמן לבורא עולם שייתן לנו כוח לעמוד בניסיון הגדול הזה. בגלל שאדם נמצא בניסיון אז כל מילה מקבלת משמעות".

"בתפילת 18 כשאני מתפללת, אז אני אומרת 'עַל חַיֵּינוּ הַמְּסוּרִים בְּיָדְךָ וְעַל נִשְׁמוֹתֵינוּ הַפְּקֻדּוֹת לָךְ, וְעַל נִסֵיךָ שֶׁבְּכָל יוֹם עִמָנוּ. הַטּוֹב - כִּי לֹא כָּלוּ רַחֲמֶיךָ, וְהַמְּרַחֵם - כִּי לֹא תַּמּוּ חֲסָדֶיךָ, כִּי מֵעוֹלָם קִוִּינוּ לָךְ. ועכשיו אני מסתכלת על כל עם ישראל. כל עם ישראל. כל עם ישראל רואה את הניסים הגדולים שהקדוש ברוך הוא עושה אתנו ברחמיו", הוסיפה האם.

לדבריה, "זה התחיל בעצם כשמצאו את הנערים וממשיך עד היום. כל יום ויום אנחנו רואים את הניסים הגדולים ואני אומרת, למי שרצה, למי שרק חיפש עוד הוכחה שהקדוש ברוך הוא מנהל את העולם, מי שרצה לדעת היכן כל התפילות האלה. הנה, מתחיל קצת להבין, קצת לקבל כוחות חדשים של אמונה כדי שנוכל להמשיך במסע הגדול הזה. מסע שהחל כמסע פרטי של שלושת המשפחות, שלנו, של משפחת פרנקל ושער היקרות. הפך למסע של כל עם ישראל. ואנחנו מתפללים לבורא עולם שייתן לנו כוחות במסע הזה".

האם הוסיפה וסיפרה כי "אייל שלי כתב יומן, יומן של תובנות. איך הוא כתב בתחילת היומן? לכתוב יומן כזה, שיסכם את מהלך היום יום יוכל לעזור איפה אני יכול להשתפר. היום אפשר לקרוא לזה חשבון נפש ובחודש שבט אייל כתב ואני מצטטת מהיומן שלו: 'זאת הייתה התובנה היומית שלי: אני כאן בבית המדרש של המכינה, יושב וכותב זאת, תפילה קצרה לבורא עולם. אנא הקדוש ברוך הוא, עזור לי לקבל את ההחלטה הנכונה. היכן שצריך אותי אנא עשה אותי כולי לשליחותך'".

"ואני אומרת, אני, וכל האימהות וכל הנשים בעם ישראל, מה תפקידנו? כיצד נמלא את שליחותנו בעולם. המקום הזה שאנחנו לא מתבלבלים בו, המקום הזה של תפילה של אמא. אנחנו יכולות לקרוע את השמיים בתפילה שלנו. החיילים שלנו בחזית, נלחמים מוסרים את נפשם ואנחנו נתפלל לבורא עולם. כמו האימהות הצדיקות, כמו חנה בשעתה שלא ויתרה לקדוש ברוך הוא שהתפללה והתפללה", הוסיפה האם.

לסיום, פנתה איריס יפרח לכל האמהות ואמרה: "אני פונה אליכן נשים יקרות, אמהות, חיילינו מוסרים את נפשם בחזית במסירות נפש שאין כמותה. אנחנו כאן נתפלל עליהם והקדוש ברוך הוא ישלח מלאכים, את מלאכיו הקדושים שילוו אותם ויחזירם הביתה בשלום".

האזינו לראיון המלא באדיבות רדיו "קול ברמה"

תוכן שאסור לפספס
9 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
8
לראות מה זה יהודי, בנסיון כ"כ קשה הוא מתקרב ורואה את השם עוד יותר. אשה גדולה! פשוט מרגש ומעורר לתשובה ולתפילה. בשורות טובות לכל עם ישראל ושד' יאמר לצרותינו דייייייייייייייייייייייי
מלי04.08.14
7
איזו אשה מיוחדת, איזו אמונה, איזה נסיון קשה- וכמה קידוש ד' איריס. בתגליםורחל היקרות אמהות קדושות, רק ד' יתברך יוכל לנחם לחזק אתכן ולהוציא אתכן מאפילה לאורה גדולה מי יתן ולא תדעו עוד צער ואכן אחרי 120 יפתחו בפניכן שערי גן עדן שם תפגשו את נשמות בניכם הצדיקות!!!
דנה03.08.14
6
נותרתי ללא מילים
---03.08.14

הצגת כל התגובות

5
משפחת יפרח התרשמתי מהם מאוד לטובה משפחה של אמונה של ביטחון משפחה של חיזוק אין אין על עם ישראל שלנו שנזכה כבר למשיח אמן! חזקי ואמצי גב' יפרח הצדיקה!
אדם מהעולם03.08.14
4
הרבנית אירס אישה גדולה במיוחד אין כמוה צדיקה!!!!!
שרית03.08.14
3
את מספדם למחול בקרוב, עוד בט' באב נזכה לשמוח בשמחתם ובשמחת כל המשפחות השכולות,אשר בנהן חרפו נפשם למען העם והארץ הקדושה הזו.
אמונה03.08.14
2
היא באמת מחזקת בצורה מדהימה בנוסף שמתי לב לשפת הדיבור של המראיין , כל כך מכובד ממש לפי ההלכה כאשר הוא מדבר אליה בגוף שלישי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שרית 03.08.14
1
איזה אישה חזקה!!! חזקי ואמצי!מחזקת את כולנו
רונית03.08.14
אולי גם יעניין אותך
אקטואלי

המשמעות העמוקה של המנהג ללמוד פרקי אבות בשבתות הקיץ

הרב אשר פרקש | 02.05.24

שיעור מיוחד לשבת

למה זה נפל עלי? גישה ייחוסית להמתקת רגעים מרים בחיים

הרב יואב אקריש | 02.05.24

צפו בשיעור

לקום לתחייה אחרי חורבן: 3 היסודות מפרקי אבות | מיוחד 

הרב יוסף יצחק ג'ייקובסון | 01.05.24

שיעור מרומם

שביעי של פסח: משמעותו העמוקה של החג לאור החסידות

הרב אשר פרקש | 28.04.24

להיכנס מוכנים לחג

להשתחרר מהעבר וליצור שינוי: סוד הגאולה בשביעי של פסח

הרב יואב אקריש | 28.04.24
ש

אביב הגיע ואיתו ההוצאות:

 קבלו הלוואה שתחסוך לכם זמן וכסף עם תנאים מעולים!

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם

המגיד בשיעור מיוחד

פחות אגו, יותר נשמה | סודו של חג שביעי של פסח

הרב יוסף יצחק ג'ייקובסון | 25.04.24

שיעור מיוחד

פסח | משמעותו העמוקה של החג לאור החסידות

הרב אשר פרקש | 18.04.24

שיעור מיוחד לפסח

מצטער, אבל במצב הנוכחי אני בכלל לא מרגיש חג חירות

הרב יואב אקריש | 18.04.24

שיעור לשבת

בניסן עתידין ליגאל - חודש הגאולה לאור החסידות

הרב אשר פרקש | 11.04.24
ש

זה עובד!

ישראלים רוכשים אתרים וגוזרים "שכר דירה"

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופטי | מקודם

שיעור מיוחד לשבת

איך מתקדמים בחיים בלי לחץ של תחרות עם הסביבה?

הרב יואב אקריש | 11.04.24

תרופה בפרשת השבוע

המגיד: להקיא את הלכלוך ואת הרפש שצפים בתוכנו

הרב יוסף יצחק ג'ייקובסון | 10.04.24

שידור חוזר

אל תבגוד באבא! • שיעורו של הרב יגאל כהן

כיכר השבת | 09.04.24

שיעור מיוחד

כך משפיע אוכל לא כשר על המוח והלב שלנו

הרב אשר פרקש | 04.04.24
ש

לשובע ולא לרזון:

מאכילים את העניים – ומקבלים את הקמיע של ר' ישעי'לה

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

שיעור לשבת

הבשורות קשות מנשוא. איך אפשר להמשיך מכאן? | מטלטל

הרב יואב אקריש | 04.04.24