כיכר השבת

על פי האר"י ז"ל

ברגע הקבורה: שמעון פרס יינצל מחיבוט הקבר

לנשיא ההולך בדרך כל הארץ לא נכונה דרך שלווה עד למנוחה נכונה - כך לפי מעשיו, המולבנים כעת ללא הרף בידי דוברים חרדים למיניהם. אלא שעיתוי קבורתו הציל אותו, למזלו (דעה)

119
הרב נחמיה היילברון | כיכר השבת | כ"ה באלול | 28.09.16
המונים על קבר האר"י הקדוש. ארכיון
המונים על קבר האר"י הקדוש. ארכיון (צילום: כיכר השבת)

נחמד ואף ראוי להציג את יחסיו של שמעון פרס המנוח עם היהדות החרדית, והדת בכלל, כטובים ביותר בתנאים הסביבתיים האפשריים במגבלות החיים הציבוריים בישראל. אך נראה כי דווקא אין זה מכבודה של האישיות הדגולה שהלכה לעולמה לעוות באופן כה גס את המציאות.

זה בטח לא עושה טוב לנשמתו של הנשיא התשיעי כשמציגים אותו כשה תמים, ללא אידאולוגיה משל עצמו, שרק נכרך אחר המפלגות החרדיות ועסקניהן בהתאם לאינטרס הפוליטי ברגע נתון מסוים. האמת דורשת את שלה: העמידו דברים על דיוקם.

לפיכך, רגע לפני שהנשיא התשיעי נטמן בחלקת גדולי האומה כשלראשו המטאפורי מוצמדת תווית ה'קדוש' היהודי, מוטב להיזכר בחלק מהעובדות שטלטלו בשעתו את היהדות בארץ ובתפוצות: בנאום של שר החוץ פרס בכנסת, ב-1994, הוא התבטא מעל הדוכן כי "לא כל מה שדוד המלך עשה, מוצא חן בעיני" (עפ"ל); כעשור לפני כן, ב-1982, פעל פרס נמרצות כיו"ר האופוזיציה כדי לקבע בתודעה הבינלאומית שישראל "טבחה" במחנות הפליטים סברה ושתילה בלבנון בכך שכביכול תמכה בזה בחשאי - תוך הכפשה של מדינת היהודים באזני שונאי ישראל העולצים; לא הרבה לפני שמונה לנשיא, תקף פרס בבוטות בכמה הזדמנויות: "אם הרבנים יקבעו מיהו יהודי, אנו נקבע מי הם רבנים".

כך שצדיק גדול הוא אף פעם לא היה.

מכינים את הקבר של פרס (צילום: ynet)

למרבה ההפתעה, כך או כך, נראה כי מהמנוח עתיר ה"זכויות" נחסך לפחות תהליך מייסר אחד, המצפה לחוטאים רבים בעת הקבורה: חיבוט הקבר. כידוע, אחד מהחששות הגדולים של צדיקי הדור הוא מפני עונש זה הנחשב לקשה ביותר ומי שמתארו באופן הנאמן ביותר, הוא האר"י הקדוש - מגדולי המקובלים הנודעים בדורות האחרונים שייסד דרך חדשה שזכתה לכינוי "קבלת האר"י" - הכותב כך:

"ובזה תבין ענין חבוט הקבר, וזה עניינו, והוא כי אחר מיתת האדם ואחרי קבורתו בעפר הארץ, אז תכף ומיד, באים ארבעה מלאכים, ומשפילים קרקע הקבר, ומעמיקים אותו למטה, ונשאר חלל בקבר כשיעור קומת האדם הנקבר שם - ואז מחזירים נפשו בגופו כמו בחייו. והטעם הוא, לפי שהקליפה היא דבוקה עדיין וקשורה עם הנפש ועם הגוף ואיננה נפרדת מהם, ולכן צריך שיחזור נפשו בגופו ביחד".

וגדול חכמי הקבלה ממשיך בתיאורו האותנטי: "...ואז המלאכים הנזכרים אוחזים בו כל אחד מקצה, ומנערים אותו, וחובטים אותו במקלות של אש, כדרך שאוחזים בטלית בשתי קצוותיה, ומנערים אותה מן האבק הנדבק בה, עד שנפרדה מהם הקליפה ההיא לגמרי, ולכן נקרא חבוט הקבר, כאדם שחובט טליתו ומנערה".

מחריד כל לב. מצמרר.

אך יש גם סוג של עצה, ואולי נכון יותר לכנות את זה כמזל מאחר ואין ביכולתו של בן אנוש לשלוט בכך: "כל הנקבר בערב שבת אחר חמש שעות ביום, ושעה חמישית בכלל, אינו רואה חבוט הקבר", מבטיח האריז"ל, וטעמו עמו, "כי קדושת שבת מפריד ממנו הקליפה בלי צער חבוט הקבר".

שמעון היקר, יקר למשפחתך ויקר למוקיריך הרבים הכאובים את לכתך - ניצלת. בזכות "קדושת השבת המפרידה".

תוכן שאסור לפספס
119 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
84
שאחראי על זה. לא זכור לי שמישהו ביקש חוות דעת מה יהיה דינו של פרס. ויה"ר שיעמדו לו זכויותיו.
רחלי29.09.16
אף אחד לא ביקש חוות דעת, אבל כותב המאמר טוען מה יהיה דינו של פרס, והוא כתב דבר שאינו נכון.
חכם29.09.16
83
תגידו יש סינון על התגובות או כל אחד כותב לפי איך שעבר עליו היום? עזבו אתכם רשע צדיק חסיד או לבקן... אכלתם את הראש.. תתעסקו בעניינים שלכם כמו בתורה למשל זה בטוח לא יזיק לכם.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אסי29.09.16
תופסים פה כותרות ומביאים בתגובות מי התיר למישהו לדבר לשה"ר? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מירי29.09.16
חוזר ללמוד תורה.
איש30.09.16
82
מה עם חרם קדמונים שלא להוציא לעז על המת?!
תמהה...28.09.16

הצגת כל התגובות

81
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תוהה בקול28.09.16
80
היה צריך לקבור אותו לפי הלכה כבר היום...אבל דוחים את זה עד שישי...בשביל כבוד וגאווה מסריחה שיעשו לו...אם זה ככה כולם ידחו את קבורה לשישי אחרי צהרים וינצלו... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעקב כהן28.09.16
79
יום שישי אחרי שעה שישית שבת או יום טוב או ראש חדש ויש עוד מצוה מסוימת שמבטל אבל מעבר לייבוא הקבר יש לצערנו הרבה עונשים קשים יותר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
זבולון28.09.16
78
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ציפי28.09.16
77
הרבנים יקבעו מיהו יהודי - אנחנו נקבע מיהם רבנים" - איך אדם זקן וחריף כמו פרס הרשה לעצמו ככה להתחצף לרבנים? גם אם הוא לא התכוון להתחצף - הוא התחצף.
אוראור11.11.16
76
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם29.09.16
75
במילות גנאי שלכם אתם מסיתים את כולם נגד החרדים מסתכלים עליכם הקבוצה המועטת שבחבורה כאל כולם כאילו כולנו כאלה תפסיקו אתם מחללים שם שמים! הוא היה יהודי! נכון הוא חטא וכמובן אתם כולכם גדולי הדור!!! אל תשכחו שהוא שם בחוק את הרעיון שמי שלומד תורה לא ילך לצבא הוא שמר כך על כמויות של לומדי תורה וכן נתן תק
אביהו29.09.16
74
לא מזכירים רעות על אדם טרם נקבר וגם לא בחודש הראשון! יש גבול מסויים! וחבל שהוא נחצה כאן
בבא28.09.16
73
כל בנאדם עובר חיבוט הקבר ואם הוא לא שמר שבת ועסק בתורה השם יעזור תקראו בזוהר אל תאמינו לאף אחד (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פלוני 29.09.16
72
על המתים.
חדרג29.09.16
71
הדברים האלה עכשיו?
מיכל28.09.16
70
איך אתם מעיזים לדבר על המת? איפה כבוד המת? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלאור28.09.16
69
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם28.09.16
68
נשיא המדינה מר שמעון פרס ז" ל . צדיק גמור ! בזכותו עם ישראל במדינת ישראל חיים בבטחה ! מי אנחנו שנדבר עליו ?! מעשיו היו רק למען עם ישראל מדינת ישראל ! וגם יש לו זכות אבות גדול ! כל עם ישראל צריך להאריך אותו . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יגאל וינדרייך 28.09.16
67
כי הרבה משפחות של דתיים וחרדים, שומרי שבת כהילכתה, ניספו במיתות שונות ומשונות, רק בעשור האחרון. אל תבטיח דברים שאתה לא יכול לקיים. לי אישית, הדברים האלו שברו את האמונה והגעתי להבנה: הכל עבודה בעיניים
גיא29.09.16
66
בשעה שאדם נפטר מודיעים לכולם על מעשיו הרעים בהספדים שיאו בהלוויה כך עשתה רחלי מוסקוביץ בהספדה על אמה
יעקב29.09.16
65
אתם כנראה לא זוכרים את החוק תורתו אומנותו הוא זה ששם את החוק שחרדי שלומד לא צריך ללכת לצבא אתם צריכים לראות את ההסרטה שלו עם הרב עובדיה ועם הרב שלום כהן שאומר לו בגיל 90 שימשיך לכהן כי צריך אותו ואין עוד כמוהו חוצמזה אתם עושים חילול ה' שאין כמותו!!!
אביהו29.09.16
את כל הדברים הרעים שהוא עשה - שהמעשים הטובים לכאורה שהוא עשה לא מחפים עליהם.
אוראור29.09.16
של מעלה? האם זכויותיו מרובות או חובותיו? נמאס כבר להזכיר לך ולשכמותך להפסיק לחטוא בחטא הגאווה. תגנה את המעשים הרעים מצד המעשים. אף אחד לא רוצה להכשיר מעשים רעים. אבל מה אתה דן את כולו כאדם כאילו אתה זה שאנו עוברים מולו כבני מרון בראש השנה. כזו גאוה שמתחפשת לקדושה וליראת שמיים בשם התורה.
תומר30.09.16
64
הרעים. דברך לא מייצגים את הדת ורק גורמים לחילול השם. חזור בך.
אלי28.09.16
בהסכם אוסלו הארור או בפרשת ילדי תימן? אולי תפסיקו כבר ללמד עליו זכות? אז בסדר - אולי הוא לא היה רשע ג מ ו ר - אבל בכל אופן הוא היה רשע.
אוראור29.09.16
63
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישורון28.09.16
62
מה שלא הזכיר הכותב זה שיש פה למר שמעון פרס "לא תלין נבלתו" ואם בקבלה עסקינן אומר האריז"ל כי בעת פטירת האדם באים כל אותם נשמות גלמודות שיצאו שז"ל או בקרי ר"ל ומציקים לאותה נשמה ויונקים ממנה מכיוון שהוא אביהם אשר השליך אותם לסטרא אחרא. אז יש לו עוד הרבה דברים שהוא מקבל ברגעים
מישו28.09.16
61
שנשבה.עלה לארץ לאחר השואה כשהוא בן ארבע.מה ציפיתם ממנו בדיוק?? ג' אנו חיים בעולם השקר-הרבה פעמים מי כאן נחשב "צדיק" למעלה יקרה רשע וכן להפך.לפיכך אין לדון אלא לכף זכות
שני28.09.16
60
לא מדברים על נפטר! נקודה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי28.09.16
59
את המת ונקבר ביום חמישי אחר חצות לא ניצול מחיבוט הקבר.
תלמיד מרן29.09.16
58
כל אחד נעשה כל כך מושלם ביממה האחרונה, עד שכל שנותר היה להעביר ביקורות חריפות על מת, שגופתו עוד חמה. וכל זה, בשם היהדות. לפחות היית כותב אלמוני...חוצפה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אתם צמאים לכותרות29.09.16
57
...נחמיה הייבלשטות... מבטיח אני לך שלפרס יש זכויות בשמים.יותר ממך ועוד הרבה ליטאים..שנקראים הרב החשוב.ואפילו הרה"ג..כן כן....לא מי שיתד לא נאמן משבח ומכבד בהכרח שהוא מכובד בשמים...עליונים למטה ותחתונים למעלה.... עולם התורה חב חוב גדול והכרת הטוב....ואם זה לא זכויות....אז בודאי תורה שאתם לומדים...היא
מויישי גפני28.09.16
56
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אורי 28.09.16
55
בשו"ת הרדב"ז [ח"ד סי' ק"ז] כתב שזה מיירי רק באחד שמת אחרי חצות וקברוהו עם דמדומי חמה אולם אחד שמת ביום שישי בבוקר וקברוהו אחרי חצות אין הוא ניצל מחיבוט הקבר ועיין בשו"ת קיויתי אל שבסוף ספר קדוש יעקב על הרב יעקב יוסף זצ"ל של הרה"ג יקותיאל אוהב ציון שליט"א מטבריא
טעות חמורה28.09.16
54
אני לא חושב שבכלל צריך לדבר על הבן אדם אחרי שנפטר . ללמד זכות על כל יהודי . הוא תרם הרבה לעם היהודי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ליאור28.09.16
53
יש בארסנל שם למעלה מספיק עונשים, למי מגיע לו, כמו שיש מספיק שכר למגיע לו. איש איש לפי מעשיו.
T28.09.16
52
על מה תוכו עוד תוסיפו סרה עזבו את ההבלים סורו מרע
אבו ליש03.10.16
51
יעזור לו אולי להינצל מחיבוט הקבר על העוונות שלו עצמו באופן פרטי. קול דמי אסון אוסלו צועקים עדיין מן האדמה וכאן לא יעזור לו שום זכויות ולא רק לו אלא כל מי שנתן יד בפועל או בהמנעות בהצבעה, ישלם מחיר כבד על אובדן של דם יהודי לשוא... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פינטי29.09.16
50
אולי גם אתם לא.
jabcka01.10.16
49
חיבוט הקבר ניצל רק מי שנפטר ונקבר בערב שבת .. ולא דחו לו את ההלויה... פרס הולך לעבור חויות..... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מורדכי29.09.16
48
המנוח - אתם התגלמות הצביעות - כשלהבדיל , הרב עובדיה יוסף זצ"ל נפטר - חלקכם לא היססו להשתלח בו ובמשפחתו - אז איך אתם עוד מעיזים ללמד זכות על פרס? תלמדו זכות על מי שצריך - ברור? צבועים.
אוראור27.11.16
47
נכון כנראה הוא ינצל מחיבוט הקבר אבל ההשהיה הזו לא קבור גורמת לו יותר צרות מחיבוט הקבר עצמו. ולעצם העניין אם לדבר או לא אז כך: בדרך כלל לא מדברים אחר המת דברים לרעתו אבל גם אסור באיסור חמור להגיד בשבחו עניינים שבטח לא היה בו, זה גורם לו לעינוי בבי"ד העליון, אומרים לו: "אם כך חשבים עליך אז למה באמת לא
יהודה29.09.16
46
מי שנפטר ביום שישי ומספיקים לקבור אותו ביום שישי ניצל מלחבוט הקבר😄😄😄 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם28.09.16
45
כאלה המזכירים לי למה אני כל כך בז לדת.
אדם28.09.16
אם זה לא היה מזיז לך זה היה אומר שאתה מרגיש טוב איפה שאתה, ברגע שזה מתחיל להציק לך כנראה אתה מרגיש משהו ואתה לא בטוח בכלל במקומך תחשוב על זה!!! תחפש את עצמך, תחפש את המקום שנח לך בו. אתה צודק אסור לגנות אותו ועוד לא במיטתו אבל כמו שלך מותר להביע דעה כך לכל אחד ואין פה שום מקום לשנאה.
לאדם המסכן29.09.16
מייצג את תורת ישראל. גדולי הדור לא פצו פה ולא אמרו מילה שלא לטובה על שמעון פרס. אז בא הכותב, כותב שטויות שהם בניגוד לדעת גדולי הדור, ועוד מעיז להביא מתורת הסוד. אבל ידידי לבוז לדת לא מראה על הרבה חכמה, אם אתה בז לדתיים מסויימים שמנהגים שלא כהוגן אני מבין. אך זה לא תורת ישראל. שנה טובה ומבורכת!
חרדי28.09.16
והרב פה הרבה מאד שיבח אותו, ופרגן לו, הרבה הרבה מעבר למה שבאמת יקרה לו. חיבוט הקבר נועד למי שנפשו תשוב עוד לגופו. אבל מי שהקב"ה שילם לו בחייו, אל פניו, להאבידו - נפשו אובדת, וגופו אינו חוזר לתחיה, והוא אינו זוכה אפילו לתיקון של חיבוט הקבר, ק"ו שאינו זוכה לגיהנום, ק"ו שאינו זוכה לצאת ממנו נקי ומזוכך.
גוי צדיק30.09.16
קם בתחיית המתים או שאין לו חלק לעולם הבא. הרמח"ל קל"ח פתחי חכמה 4 פתחים ראשונים. בעל הלשם, הקדמות ושערים, שער ו. מביא כמעט את כל המקורות מהגמרא. והכל מיוסד כמובן על האריז"ל. וכי הרב פה יודע האם עשה שמעון פרס תשובה לפני שנפטר? וכי על מה כתב שלא היה צדיק גדול? וכי אתה יודע מה עשה שמעון פרס כל אלול הא
חרדי30.09.16
44
גועל נפש ליכתוב כזו כתבה כשאפילו לא קברו אותו אני בהלם אם לך קוראים רב כל העולם רבנים!!!!!! בושה !! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שוש28.09.16
43
זה רק מי שגם מת בשישי אחר חצות עיין חזון עובדיה אבילות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי28.09.16
42
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלירן28.09.16
41
אפילו ילד בגן למד שהשבת שומרת רק על מי ששמר אותה... מי שטרח בערב שבת...הוא יאכל..
ילד28.09.16
40
יעוין בפת"ש יו"ד סי' שנ"ז דמלינים את המת אין הצלה מחיבוט הקבר בשם הרדב"ז. קצת ללמוד לא יזיק...
שמשון28.09.16
דוחים את הקבורה ליום שישי לשעה הזו, זה לא תופס.
א28.09.16
39
התכוון לדחות לו הקבורה. אך מי שלא מת בער"ש ודחו לו הקבורה לערב שבת בוודאי יהיה לו חיבוט הקבר!!! בוודאי רשע כזה ששחרר מחבלים ערבים והי בראש מפלגה שונאת חרדים וארץ ישראל (עבודה), ע' פתחי תשובה יו"ד שנ"ז ס"ק ב' בשם רדב"ז.
אלי30.09.16
38
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם29.09.16
37
איך אפשר לדבר דברים כאלה על אדם שניפטר? א.אם מדברים עליו טוב .אז הוא טוב .איך אנשים חרדים ככה כותבים.ומי אתם ערב ראש השנה מדברים על ניפטרים. אם מדברים עליו גדולות וזכה לאהבה גם אצל רבנים אהבה .אז למה לשון הרע על אדם שניפטר.אני לא מבין. אותכם בגלל חיבוט הקבר לא חחבוט הקבר.זה שייך למשפחה שלהם. אפה אה
ל.ת.28.09.16
ככה לא מדברים חזור בך נרב שכתב את זה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ל.ת.28.09.16
36
זה ממש לא יהודי לדבר עליו כעת שנפטר, ואפילו לא נקבר!! איפה יראת השמיים שלך, כבוד הרב? מה ששנוא עליך, לא תעשה לחבריך. אנחנו בחודש אלול, למען ה', אז איך לא פחדת? הקב"ה אוהב את כל בניו. גם את החוטאים. ומה שקשור לפרס זה כעת בינו לבין בוראו.
איילה28.09.16
35
והכלבים כבר נובחים. קצת דרך ארץ (מחילה) (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דודי28.09.16
34
קצת צורם להזכיר חטאיו עכשיו.... עוד כשמתו מוטל לפניו.... אנחנו האמונים על דברי חז"ל שמיתה מכפרת עוונות- לא נבוא ונקטרג ונזכיר חטאיו הראשונים.... "והמשכיל בעת ההיא ידום".... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ש.28.09.16
33
עיין שוע סימן שנז פתחי תשובה סעיף קטן ב ותראה שכתוב ההפך מדבריך. בושה לתואר רב! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
קודם לבדוק בהלכה28.09.16
32
אדם מאוד מיוחד! רצה שיהיה תמיד שלום ואחדות אמיתית, הלוואי ונזכה...יהי זכרו ברוך!
מה זה משנה28.09.16
31
לכל העסקנים והתככנים שמחבלים ועושים מחלוקות בין גדולי ישראל
ליאור30.10.16
30
שטיות מסיטיקה מאה אחוז שטיות חבוט השכל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי29.09.16
29
שטויות במיץ עגבניות . רק מי שנפטר ביום שישי ונקבר לאחר חצות היום נמלט מהחיבוט ... הרי איזה מין קונץ זה? אם נכון מה שאתה טוען אז כל הבריות בעולם ייבקשו לדחות את קבורתם ליום שישי ... וזה עוד מבלי להזכיר את עניין הלנת המת שפרס סובל ממנה כרגע . משפחתו מלינה אותו והוא ייקבל על זה צ'ופר ... פשייי גאון הדו
ריכרד וגנר28.09.16
28
לא נראה לי שחשוב לך מה שחשוב לה׳. איפה החמלה והסליחה כמו ה׳. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יצחק28.09.16
27
מחילה רק אם נפטר גם בערב שבת אז פטור אבל נפור ביום אחר ונקבר בערב שבת לא שייך כלל אלא יש לו חיבוט הקבר דאם לא כל אחד יצווה שיקברוהו בערב שבת ולא שמענו דבר זה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
א28.09.16
נכון מאד!! ניצל מחיבוט הקבר אם מת ביום הששי ונקבר אחר חצות היום!!!
זיוה28.09.16
ולא נראה לי שעם כל הכבוד לזכרו - הוא שמר את השבת בכלל - ככה שעיתוי הקבורה עצמו לא ממש יעזור לו.
אוראור10.10.17
26
עד כמה שאני מבין, כשאדם נפטר צריך להביאו לקבורה במהירות האפשרית, ויש בזה כמה עניינם,אז כל מי שיפטר ביום שלישי או רביעי,יחליטו משפחתו, לקבור אותו בשישי, לא נשמע לי, הוא היה צריך להיקבר היום, אים באמת מישהו רצה את טובת נשמתו,,ולא פסטיבל. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גרי28.09.16
25
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גם28.09.16
24
ויש עוד פרט מדהים שרואים כאן.שידעו וכולם ראו שהאיש הזה היה לא כבוד גדול לתלמידי חכמים והתנהג איתם ביראת כבוד גדולה ........ (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי28.09.16
23
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איציק29.09.16
22
חשבתי שזה קומץ , לדאבוני טעיתי. לא היה בכל הזמנים יותר תורה בארץ ב״ה. סוף סוף יש לעמנו ארץ מקלט וצבא שבע״ה ילכו לכל מקום להציל יהודי אפילו סאטמרים. קשה מאוד לא להתקומם שרואים את זה . מאיפה זה בא כל ההתעלמות הזו עם איזה אויב אנו מתעסקים . שבת שלום ומאוחד לכולנו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יצחק28.09.16
21
יעויין ברס"ג אמו"ד מה הוא חיבוט הקבר, זו המסורת האוטנטית. דברי המקובלים הם חדשים ולא נסמכים על מסורת היהדות.
מענדי28.09.16
20
כזה חיבוט הקבר
דודי28.09.16
19
ניצל מחיבוט הקבר אבל יכנס לכף הקלע השייגעץ הזה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעקב28.09.16
18
למה אתה אומר שהתפילות לא עזרו לאשתך?!וכי אתה יודע חשבונות שמים? וכי אתה יודע מה טוב לאשתך המנוחה? אין תפילה ששבה ריקם!! אבל אני אלמד עליך זכות אחי, שלא נדע מהצער שעברת! ואסור לדון אדם בשעת צערו, אבל המוסר הזה לרבים ולאו דווקא אליך! מאחל מזל טוב בנין עדי עד! ואין כמו אשה כמו אחותה שתאהב את האחייניות
הכל טוב ויפה28.09.16
17
בקיצור הוא היה "מויסר", הוא מסר נפשות ישאל רבים, הן בגופם - בפרשיית ילדי תימן שנמסרו להיות עכברי מעבדה של הגויים באמריקה, הן בנפשם - בהעברה על הדת בימי קום המדינה, והן בממונם - בפרשיית סברה ושתילה. אין מה לקנא בו עכשיו, בעומדו לדין. ממש אין. חיבוט הקבר זה הדאגה הכי קטנה שלו...
חרדי מצוי28.09.16
16
זה מזכיר לכל אחד דע מאין באת ולאן אתה הולך ז
אליהו28.09.16
15
עוון הלנת המת יציל אותו מחיבוט הקבר? חחח (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי 28.09.16
ע"פ ההלכה מותר להלין המת אם זה נעשה בשביל כבודו.רק בירושלים יש מנהג קדום שלא להלין גם באופן זה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
טעות29.09.16
14
הכל ביידי שמיים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיקי28.09.16
13
זה רק למי ששמר את השבת ולא למי שנאמר עליו בתורה מחלליה מות יומת, (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד28.09.16
12
עוד מעט יכתבו איזה מדור הוא בשמיים ... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אסי28.09.16
סך הכל דיברו על חיבוט הקבר ותיראו איך זה עובד עשיתם כאן רשימה של מכולת על החיבוט והקבר.הלוא קוראים לו. שמעון. ואתם יודעים כמה זכויות יש לו הוא באמת עשה הרבה לארץ הטובה הזאת ואשתו היתה בעלת תשובה וזה כמובן עזר לו הרבה.נכון הוא לא היה ל.ווניק ולא בן תורה ואנחנו לא יודעים מה הוא עשה בסתר ניראה לי שצריך
גד28.09.16
11
סוף סוף דברי טעם. כל היום רק שומעים על מעשין המופלאים משל היה גדול הדור... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
128.09.16
10
כל הידע ברגע של אמת בלי צל של ספק, המסתיר את אור הנר הדולק על מצבת האבן שמאסו הבונים החופשיים, מדעות קדומות, ואמונות תפלות, על חבלי משיח ושעבוד מלכויות, העולות ויורדות, כטיסת נדנדות, הגונבות את דעת הבריות עד דלא ידע בין גבעת התחמושת, לבית חרושת לכיפות ברזל ונחושת,
שירה חדשה28.09.16
9
חוץ מזה.. אם הייתם יודעים מה כתוב בספרים על מי שנפטר ומשהים את קבורתו .....רחמנא ליצלן רחמנא ליצלן ובפרט אם זה לא באותו יום שנפטר... ה' יצילנו ה' יצילנו... ומי שלא שמר ברית... ה' יצילנו ה' יצילנו... (חוץ מזה שיש איסור להשהות מת ליום אחר, שנאמר "לא תלין נבלתו וגו' כי קבר תקברנו היום ההוא" יעויין בפו
גולדנברג28.09.16
תפסיקו לדבר שטויות מותר להלין את המת כדי שיבואו ללוות אותו מכרים ואנשים חשובים תיבדוק ילקות יוסף הילכות הבלות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ווןו29.09.16
מחזקים אתם חברים עם דברי התוכחה לכותב הכתבה יישר כח חברים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלום29.09.16
8
כל הסגולות שאמרו על השבת שמצילה, הן מהגהנום בשבת, הן בר"ה כשחל בשבת, והן על חיבוט הקבר, אינו אלא למי שמשמר את השבת, וזה ידוע לכל חכם ח"ן
גולדנברג28.09.16
7
הוא לא ינצל מלחבוט הקבר 😄 רק מי שניפטר ביום שישי ונקבר ביום שיש ינצל😄😄😄 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם28.09.16
6
אם נפטר ביום שישי ונקבר אחר חצות רק אז .... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
קובי28.09.16
5
ולא מי שהלינו את גופתו.
י.28.09.16
4
כאנשים חרדים ואנשים מאמינים אין ספק שלכל יהודי יש את הזכויות שלו ואפשר למצוא בו את הנקודות הטובות שלו ובפרט לאיש הזה שהוא עשה הרבה טוב ואין ספק כי זה מה שרואים בחוש עכשיו.ומעניין גם שהוא נפטר ביום פטירתו של החפץ חיים שאולי יש קשר לברכה שבירכו החפץ חיים שהיה ילד אי אפשר לדעת . (נשלח באמצעות כיכר השב
יוסי28.09.16
3
אז אתה מנהל החשבונות של הקב''ה. ידוע לך מי חטא ומי זכאי. מי בן עוה''ב ומי דרכו לגיהנום. מי צריך חיבוט הקבר ומי זכה להיפטר ממנו. תחזור לחור שלך. אתה בסה''כ נברא קטן שיודע ומכיר בחשבונות שמיים כמו שאני מכיר בווסת של אשתך. ברגע שמתו מוטל לפניו, ובערב ראש השנה, לא מצאת
חסיד28.09.16
2
למה הוא ינצל( לא שמפריע לי) לכאורה הוא לא נפטר בערב שבת שאז זה הזמן לקבור אותו ?? הם בחרו לחכות יומיים עד לקבורה, אז למה? אם יש למישהו תשובה מחכם מוסמך אשמח לדעת. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים28.09.16
1
בשו"ת הרדב"ז [ח"ד סי' ק"ז] כתב שזה מיירי רק באחד שמת ביום שישי ונקבר עם דמדומי חמה אולם אחד שמת ביום שישי בבוקר ושהו לקוברו עד אחר חצות אינו ניצל מחיבוט הקבר ועיין בקונטרס קויתי אל [סי' ז'] שבסוף ספר קדוש יעקב על הרב יעקב יוסף זצ"ל של הרה"ג יקותיאל אוהב ציון שליט"א
אמת28.09.16
אולי גם יעניין אותך
אקטואלי

פחות אגו, יותר נשמה | סודו של חג שביעי של פסח

הרב יוסף יצחק ג'ייקובסון | 25.04.24

שיעור מיוחד

פסח | משמעותו העמוקה של החג לאור החסידות

הרב אשר פרקש | 18.04.24

שיעור מיוחד לפסח

מצטער, אבל במצב הנוכחי אני בכלל לא מרגיש חג חירות

הרב יואב אקריש | 18.04.24

שיעור לשבת

בניסן עתידין ליגאל - חודש הגאולה לאור החסידות

הרב אשר פרקש | 11.04.24

שיעור מיוחד לשבת

איך מתקדמים בחיים בלי לחץ של תחרות עם הסביבה?

הרב יואב אקריש | 11.04.24
ש

 באורח חרדי

ישיבת טל חרמון - הבחירה המושלמת לנוער חרדי המעוניין להשכלה מקצועית

כיכר בשיתוף שניר חרמון שיאון | מקודם

תרופה בפרשת השבוע

המגיד: להקיא את הלכלוך ואת הרפש שצפים בתוכנו

הרב יוסף יצחק ג'ייקובסון | 10.04.24

שידור חוזר

אל תבגוד באבא! • שיעורו של הרב יגאל כהן

כיכר השבת | 09.04.24

שיעור מיוחד

כך משפיע אוכל לא כשר על המוח והלב שלנו

הרב אשר פרקש | 04.04.24

שיעור לשבת

הבשורות קשות מנשוא. איך אפשר להמשיך מכאן? | מטלטל

הרב יואב אקריש | 04.04.24
ש

חדש דנדש

קורס הכנה ללידה, *אבל* עם סגל מומחים וצוות מיילדות 

כיכר בשיתוף מעייני הישועה | מקודם

המגיד הנודע

גם אתם מטאטאים את החולשות והבעיות? - גישה מיוחדת לטיפול

הרב יוסף יצחק ג'ייקובסון | 03.04.24

שיעורמיוחד

פרה. זה לא רק שם השבת, אלא גם שלב בחיים שלנו

הרב אשר פרקש | 28.03.24

שיעור לשבת

איך אפשר להתמקד בחצי כוס המלאה כשהחצי הריק מכאיב?

הרב יואב אקריש | 28.03.24

המגיד הנודע

תשובות על השאלות הללו יכולות לשנות את חייכם | צפו

הרב יוסף יצחק ג'ייקובסון | 27.03.24
ש

בריאות זה הכול

מלחמה? אזעקות? דואגים לנפש הילדים!

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

שיעור מיוחד לפורים

עד דלא ידע: באמת לשכוח מי היה המן ומיהו מרדכי?

הרב אשר פרקש | 21.03.24