כיכר השבת

"שלא שינו לשונם"

הגר"י זילברשטיין: השלט באנגלית? להימנע מלקנות בחנות

חבר 'המועצת', הגאון רבי יצחק זילברשטיין, פסק לאחרונה כי יש להימנע מלקנות בחנות שבה השלט בשפה האנגלית ומציין כי מדובר במוכר "נחיתי", וקורא למחות בו כדי לבער את התופעה הזו (יהדות)

104
ישראל כהן | כיכר השבת | ד' בכסלו | 04.12.16
הגר"י זילברשטיין: השלט באנגלית? להימנע מלקנות בחנות
(צילום: בעריש פילמר, פלאש 90)

בשנים עברו, רבים מבעלי החנויות והעסקים היו מציגים שילוט מאיר עיניים באותיות עבריות על מנת להציג את מרכולתם בפני קהל הצרכנים. אולם בעשור האחרון רווחת מגמה חדשה לפיה כל המיתוג והשילוט הינם בשפה האנגלית זאת כחלק מהתרבות הגלובלית של החברות.

בתקופה האחרונה הגיעה שאלה מעניינת בנושא לפתחו של חבר מועצת גדולי התורה ורבה של שכונת רמת אלחנן הגאון רבי יצחק זילברשטיין.

השאלה התעוררה לאחר קניית בגד ברחוב רבי עקיבא בבני ברק, כאשר השואל שם לב כי השלטים ברוב החנויות הינם באנגלית והרגיש "טעם לפגם", כלשונו, מאחר ובבני ברק אין כמעט תושבי חו"ל, והכיתוב על השלטים משדר, לדעת השואל, נחיתות וכדי להראות שהחנות עם השלט באנגלית - טובה יותר.

וכך שואל השואל: "האם הרגשתי נכונה שיש בזה טעם לפגם, ואם כן, האם אכן יש להמנע מלקנות בחנות שהשלט שלה באנגלית. ומה הדין, כאשר החנות שהשלט שלה בלשון הקודש, היא קצת יקרה יותר , האם ראוי להוסיף קצת כסף, כדי לקנות בחנות שמכבדת את עצמה, והשלט שלה הוא בלשון הקודש?".

הגר"י זילברשטיין השיב בנחרצות, כפי שהובא בקובץ "ווי העמודים וחשוקיהם", כי "יש להימנע מלקנות בחנות שמשנים לשונם וכותבים שלטים בלע"ז". לדברי הרב זילברשטיין, "גם אם בחנות השניה המחיר יקר יותר, מצוה לקנות בחנות השניה".

הרב זילברשטיין אף הוסיף ופסק כי לא די לקנות בחנות השניה, אלא "יש לשלוח מכתב לבעל החנות ולכתוב בו רצינו לקנות אצלך, אבל בגלל שאתה מתבייש עם אותיות לשון הקודש ואתה כותב שלטים בלשון העמים, נמנענו ולא קנינו אצלך".

הגר"י זילברשטיין נימק את תשובתו ועיגן אותה במקורות שהרי כתוב שעם ישראל נגאלו בזכות שלא שינו לשונם וכתוב גם במשנה ברורה שהיו מקומות ששינו את סדר התפילה מלשון הקודש ללשון העמים, ועבירה גוררת עבירה שדלגו הברכה של קיבוץ גלויות וברכת ולירושלים עירך, "וכשם שרוצים להשכיח זכרון ירושלים, כן רוצים להשכיח לשון הקודש מישראל פן יגאלו בזכות שלא שינו את לשונם".

הרב זילברשטיין הוסיף וציין כי יש בכך טעם לפגם וזה נובע מנחיתות ומקטנות המוחין שחושבים שאם יכתבו אותיות לועזיות זה יראה כאילו זו חנות יוקרתית, אבל האמת שלא רק שאין זו חנות יוקרתית אלא שהשלט זועק שהבעלים של החנות הוא אדם נחיתי ורוצה להדמות לחוקות העמים, ולנו יש את הכתב של הקב"ה.

ומדגיש הגר"י זילברשטיין כי "מצוה גדולה לעקור את התופעה הזו ובוודאי שיש להמנע מלקנות בחנויות אלו וכיון שזה נשתרש, ומצוה לעקרו מהשורש, מצוה גדולה לקנות בחנויות שהשלטים שלהם בלשון הקודש, גם אם זה יקר יותר".

ומסיים הרב כי "צריך גם לעשות מחאה מועילה על התופעה המבזה שבעלי חנויות חושבים שאם יכתבו באותיות לועזיות זה יראה כחנות יוקרתית ואנשים יבואו לקנות שם", ולכן לשלוח את המכתב כפי שהשיב לעיל.

תוכן שאסור לפספס
104 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
59
חברה זה רב גדול בישראל תשמרו על הפה והרמה גם אם הדברים לא נראים לכם
דוד 04.12.16
58
זה נראה שהוא למד את זה מהרב יצחק יוסף שניהם הרי פוסקי הלכה לא?
משלי שועלים04.12.16
57
במקרה הפוך הרב היה צועק "אנטישמיות". בחיי במה מתעסקים היום
yoni-n04.12.16

הצגת כל התגובות

56
לשפה הגרמנית יש יותר מ 200 ניבים של עמים שונים. השפה הנקראת "אידיש" אינה אלא הניב היהודי של השפה הגרמנית. אז מותר לדבר וללמוד בשפה הגרמנית?
יצחק04.12.16
קדושה!
עודד04.12.16
מוטב לו שישתוק. למרבה הצער, רוב החרדים הם בורים ועמי הארצות בידיעת המציאות.
יצחק04.12.16
הגרמנים הם בני עמלק. על כן, כל מי שלומד או מדבר באידיש עוזר להנציח את זכר עמלק!
יצחק05.12.16
יישר כח מילים כדורבנות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
קול ברמה04.12.16
לרב זילברשטיין אין בעיה בשפה אלא באותיות הלועזיות
משה04.12.16
גרמנים אינם מבינים אידיש.
שניאור04.12.16
מוטב לו שישתוק. למרבה הצער, רוב החרדים הם בורים ועמי הארצות בידיעת המציאות.
יצחק04.12.16
55
פשות רחמנות רבים לא יודעים לפענח כיתוב באנגלית כמו עוד שפות, מה הנחיתות הזו הוא כבר חושב שיש שם ניבול פה או כפירה או צחוק מהחרדים , ממש גיחוך זה אחד הסיבות שצריכים לדעת קצת אנגלית חנות בעלת מותג שמקורו בחו''ל או סתם כל כיתוב באנגלית אין בה פסול , לשון הקודש הוא בעיקר בתנ''ך ולא קרה כלום למי שמשתמש
רב אחד04.12.16
54
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם04.12.16
53
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלי04.12.16
כסף זה שפה ברורה ובשביל החרדים שפת הקודש "אז אהפוך אל עמים שפה ברורה"...אוי לו לדור שאיבד קברניטיו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
קול ברמה04.12.16
52
ממש גאון זה שאתה לא יודע לקרוא באנגלית לא אומר שצריכים לתרגם עבורך תפסיק לפגוע לאנשים בפרנסה ותתעסק בלימוד תורה במקום. תודה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יאיר 04.12.16
51
תלמדו מה ההבדל בין לשון הקודש לבין הלשון העברית. שפת לשון הקודש זאת לא שפת לשון העברית. ילדים מתלהבים עם מקלדת. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יודע לדבר04.12.16
עברית מדברים הציונים. לשון הקודש רק חרדים בראש השנה הציונים אומרים בעברית, היום הרת עולם. והחרדים בלשון הקודש, היום הרס עולם..
דן סגל04.12.16
50
לא הבנתי מה פשר ההשוואה בין רש"י ופירושו על התנ"ך והתלמוד לבין שילוט חוצות בלועזית. מטרתו של רש"י הקדוש הייתה להנגיש ולהפיץ את תורת ה' ברבים. מה זה קשור לאיזה בני-ברקי מדומיין שחושב ששילוט באנגלית יהפוך את החנות שלו ליוקרתית ונחשבת יותר???
עדי07.12.16
49
אולי ברמת אלחנן זה ה"מסורת הקדומה"...
פציפיסט05.12.16
48
אבל גם נשמע קצת מתלהם משהו, וחבל. זה רק מראה שמנותקים מהמציאות ומהשטח, חרף הגדלות שאין עליה עוררין. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פיטוסי04.12.16
47
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רפאל04.12.16
46
מתחת אין עוד (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסף04.12.16
45
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ברוך 04.12.16
הרב צודק! וצריך להתעסק גם עם נושאים. שבעינך הם זוטות. כנס קצת בחשיבה לעומק ולא שיטחי. אז תזכה להבין את פסיקת הרב. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אליעזר04.12.16
אולי עומק תחת ושאול
פרומט04.12.16
44
אין שום קשר לנחיתות או ביזיון שפת הקודש. זה אמת פשוטה שעיצובית זה נראה טוב יותר באנגלית וזה מברכתו של נח יפת אלוקים ליפת. ואדרבה זוהי נחיתות גופא לחשוב שאם מישהו מדבר או כותב אנגלית הוא ״מעליב״ את לשון הקודש .כבודה של לשון הקודש היא שהיא מיוחדת לדברים שבקדושה בלבד . ולהחרים חנויות על כל שטות שעולה ב
מעצב בגדים04.12.16
43
צריך לתת כבוד ללשון הקודש יידיש. אלפיים שנה למדנו גמרא ביידיש. עד שהגענו לארץ, וכאן הפכו השפה העברית לשפת הדיבור הרשמית, כדי שנדבר בשפת הציונים. וכשתהיה שפה משותפת עם הציונים, יחלנו אותנו. ועתה לבושתינו ברוב הישיבות מלמדים בעברית,והרבנים מורים שיהיו השלטים רק בעברית במקום רק ביידיש.
דן סגל04.12.16
עוד שפה גלותית. וזה בדיוק, מה שהרב מנסה למנוע. שיהיה הלך רוח בקדושה ובטהרה ורק בשפת הקודש העברית. ןשלא התערבבו מילים ומונחים בשפות לועזיות. שמשבשות את העברית שלנו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אליעזר04.12.16
ואתה כותב כאן בערבית.... עלק שפת הקודש ידיש
חחח04.12.16
42
בכך שאמרו תמיד לשמור על הפך שמן הטהור,, כן כן על זה אנחנו נידונים עכשיו ,,על זה שלא הלכנו בעצת גדולים ולא הבנו מה רוצים מאיתנו,,,כן כן לא הכנו את עצמינו לדור המחשב האייפון ושאר וכו' ראו את הקלקול הנורא,,ראו לאיפה הדרדור הזה עוד יכול להגיע. כן כן אנגלית זה מיותר לחלוטין,כן מחנה טהור וקדוש לא צריך שהב
אריק07.12.16
41
חל איסור גמור לנוע ברחוב רבי עקיבא אשר הורתו ולידתו ע"י ערבים ימ" ש אשר בסלילתו דיברו אך ורק בערבית ע"מ להאדיר את שפתם וכן משקאות ויינות טובים עולים על שולחנם של בני מלכים בשבתות וביו"ט כשכל הכיתוב ל"ע באנגלית וכן ישיבות ומוסדות חינוך ששילוטם ל"ע באנגלית וכן שלטים במוסד
סער05.12.16
40
ואני יכוון לפרנס אנשים מסכנים שבשביל טיפשות קטנויות של כמה טיפשים הם עלולים לאבד את פרנסתם משועממים נמאסתם
גאון פלוס04.12.16
39
אני מוחה נמרצות על פגיעה בכבוד הרב. ידוע שמגיעים אליו שאלות מוזרות ומענינות שקשרות לפעמים גם בהשקפת עולם, למי שמכיר את ספריו. וגם שאלה זו הגיעה וחיווה דעתו עליה מה פסול יש בזה? וברור שלא כל עיסוקו בדברים מעין אלו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חכם באשי04.12.16
התירוץ הוא בגלל שבמחכ"ת הוא כותב המון שטויות ודברים מוזרים שלא ניתנים להיאמר ולהיכתב. גם בספריו עה"ת הוא מספר סיפורים שממש בושה להעלות על הספר, ופסקיו הם כולו פלא, אחד יותר מהשני. לענ"ד לא היו פונים אליו ומתייחסים לתשובותיו אם הוא לא היה חתנא דבי נשיאה. חצי מהשאלות שהוא פוסק עליהן הן כ"כ מוזרות שלא
חסיד שפוי05.12.16
38
איזה שטויות יש מלא חניות עם הכשר ברבי עקיבא שהשילוט שלהם באנגלית. עד לשם הגעתם די עם השטויות... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שטיות04.12.16
37
אפשר וטוב שיש שיח. אפשר אפילו לשאול איך מותר להשתמש בתרופות או לנסוע ברכב ששמו באנגלית. אבל מכאן, ועד לרפש הגועלי שלכם, הגזמתם!! תשתתפו בשיעור החודשי שהוא מוסר ללמעלה מ300 רופאים ואז אולי תבינו על מי אתם מגיבים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
המתבונן...07.12.16
36
אסור לכתוב סתם דברים עם אותיות של לשון קודש הכי טוב על פי הלכה לכתוב כל דבר דאינו קדוש בלשון לע"ז תתחיל ללמוד
מאנגליה04.12.16
35
מה לעשות במקרה של סתירה. כגון שבחנות א' יש הכשר של ועד הרבנים לענייני בגדים אבל השם שלה באנגלית, ובחנות ב' יש בגדים שהשם ישמרנו אבל השם שלה בלשון הקודש כולל אותיות סת"ם עם כל פרטיהן ודקדוקיהן.
פוסח על הסעיפים04.12.16
34
נראשקייט , תמשיך בסיפורים בעלינו לשבח טובך יביעו ברכי נפשי ועוד הפסק זה לא החלק החזק שלך אתה כותב שטויות
שפוי04.12.16
33
שמתי לה שעל כמה פחים כתוב waste אה! לכן בארץ זורקים לכלוך על הרצפה!!! כפיים!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
Ima04.12.16
32
וא"כ לא יפה מה שרושמים הסודרים לפני פתחי חנויותיהם מיני סחורה שיש להם למכור באותיות מרובעים. (גליון מהרש"א, סימן רפד סעיף ב)
תמהני29.12.16
31
גם ביחס לתופעה של יציאה לחו"ל נגד רמב"ם מפורש, הרב פוסק לחרדים לחזור להלכה
צחי04.12.16
30
עובדה שמרכז חכמת התורה, מאז השואה הוא בישראל, למרות שרוב היהודים חיים מחוצה לה, כל האוצרות, אוצר הפוסקים, אוצר מפרשי התלמוד ועוד, האינצקלופדיה התלמודית ושאר יצירות ענק, ועוד רבבות ספרים שיצאו לאור, בזכות ידיעת לשון הקודש, מדוע בחו"ל, שם יושבים בעלי המאה, ישנה כזו כמות עלובה של יצירות מקומיות,
אנגלי 04.12.16
מה הקשר ??? ריבונו של עולם!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שמואל מי-ם05.12.16
29
פשוט מביך.ממש גרים במערות שמישהו יאמר להם שיתכן מאוד שהעבודה של הבת שלהם תהיה מושפעת מרמת האנגלית שלה. תפסיקו כבר עם הפאנטיות וסליחה על הניסוח אבל זה פשוט מראה על ניתוק מוחלט שלהם חייל חרדי גאה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אנשי המערות04.12.16
28
כ3000 מילים בתנ"ך ותלמוד רש"י תירגם ללועזית.
תמים 06.12.16
27
התגובות רק מראות מה קורה לאנשים שלא לומדים תורה ומחזיקים באינטרנט וכמה שהרבנים צדקו רואים זאת במוחש אנשים חסרי רמה קטנים ושפלים ,משועממים חסרי סיפוק וטעם בחיים ,רדודיםוכבר אמרו חזל שעם הארץ אמר מי יתן לי תלמיד חכם ואנשכנו כחמור ורואים פה בחוש את זה קנאת עמי הארצות לתלמידי חכמים אני פשוט נחרדתי לקרו
איזה מזעזע05.12.16
26
הרב זילברשטיין הוא אכן אדם שיש לו ידיעות בכל התורה כולה, אך במחילת כבודו, אני לא הייתי סומך על פסקיו לשום דבר, כי סברות שלו ודעתו בהלכה הן לענ"ד מאוד מפליאות. אם אדם גדול מוציא פסק אחד של פלא, אין רשות להרהר אחריו, רק צריכים לומר לא הבנתי דבריו. אך אם רב - גם כזה שיש לו בקיאות נפלאה - מוציא פסקים א
חסיד שפוי05.12.16
הוא לא התכווין שזה הלכה וחייבים לקיים. רק בתור הדרכה רוחנית הוא אמר לא לקנות. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חושבן06.12.16
25
כך נעשה בעזרת ה'. והכי חזק אצלו, שהוא לא מפחד מכמה קקרים שיכתבו נגדו בבורות וטיפשות נגדו בככר השבאב
דוד05.12.16
24
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
המעורר04.12.16
הוא פשוט אידיוט
חכם באשי04.12.16
23
עברית זה לא לשון הקדש זה שהמציאו אפיקורסים שאכלו רח"ל ביום הכיפורים
צבי04.12.16
22
מחאה מחאה איפה הכבוד לתלמידי חכמים גם אם הם לא צודקיםםםםם!!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איתן 04.12.16
שישתקו ולהפסיק מלהגיד שטויות ולבזות את עצמם ואת כבוד התורה
שרה04.12.16
21
אני מוחה נחרצות על ביזיון ת"ח! בושו והיכלמו. מה שהמקלדת שלכם תעיד עליכם ביום הדין אתם תצטערו ותתחרטו על הרגע.. עשו תשובה וחיזרו בכם מדברי ההבל וגסות שכל זב חוטם פוצה פה ומצפצף פה כאילו הוא איזה מאן דאמר. יש צורה להתבטא. אחרי זה שואלים למה ולמה ולמה...
עדי07.12.16
20
התגובות פה פשוט החרידו אותי ורק הדגישו לי כמה צדקו הרבנים שאסרו להחזיק סמארטפונים ואינטרנט שזו התוצאה שכמה חרדקים עלובים ושפלים שמבלים את זמנם בקריאת כתבעת באינטרנט ומשחיתים את זמנם ולא חושבים על העתיד ומה יגידו בעולם הבא שהם פותחים את פיהם על תלמיד חכם בסדר גודל כזהשהם בעוד מליון שנה לא ישיגו איןגב
יוסף05.12.16
תודה להשם על האינטרנט שרגע כמימרא אפשר לדעת על אנשים מי הם בכלל אידיוטים ומי הם הם מאנשים שפויים
חכם05.12.16
איך אתה מבזה רב ככה בפה מלא יה בן שמוטה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חושבן06.12.16
19
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בן יהודה05.12.16
18
רוצים לועזית גם אידיש (זה זבל מגרמניה ) אז בבקשה טוסו לנתבג ומשם לכל מקום בגלובוס אל תטמאו לנו ארץ הקודש אין לנו ארץ אחרת עכשו תבינו מי ציוני אמתי מי לא
רק לשון הקדש04.12.16
17
איש הזוי, ככל שהוא מזדקן דעתו מיטפשת עליו
רובי04.12.16
תתבייש ,אין לך מושג מי האדם הענק הזה שאתה פותח עליו את הפה .. חוצפן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה04.12.16
חדשות לבקרים. כנראה שהכבוד העביר על דעתו
רובי05.12.16
הוא אולי חוצפן ואתה שמגיב עליו אידיוט מי יותר גרוע
שמרל04.12.16
16
טעם לפגם ועברית ששינה מלשון הקדש היא טעם לשבח?! שילך ללמוד אנגלית. ממש תמוה!
מדבר אנגלית04.12.16
15
מאחר ואני דתי לא מחופש ומקיים את מצוות ועשית ככל אשר יורך לכן אני נאלץ בצער להפסיק לקנות בקופיקס עד לשינוי השם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי חזן04.12.16
שוטה זה בכלל לא לשון הקדוש זה עברית שפה שהציונים ימ"ש הרצל וכת שלו, זילברשטיין לא יודע מה שהיא מדבר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
Menachen04.12.16
לידיעה כללית: רשת קופיקס שאינה מהדרין מייצרת כוסות ואריזות עם צלב שמופיע בשם המוצר ועלל הכוסות,יידע הציבור וייזהר,אני מזמן הפסקתי לקנות אצלם.
מאירה סימן טוב08.12.16
14
חבר'ה הבן אדם פסיכי על כל הראש
שפוי04.12.16
13
של הרבנים בדורנו הקלוקל. .... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
א04.12.16
שישבו ללמוד משעמם להם אין להם מה לעשות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישראל04.12.16
עיקר. אנחנו מפוצצים בכל כך הרבה מידות חסידות קטנוניות, שאנחנו קורסים. צריך לעשות את ההפרדה בין עיקר הדין לבין שטויות כאלה.
מבקר04.12.16
12
מזכיר מאוד את הספר "ילדים מספרים על עצמם".
קורא ספרים06.12.16
11
זו הבעיה של הדור???? אין בעיות של נושרים אין בעיות של שמירת עניים אין בעיות של בו אדם לחבירו... מעניין למה משיח עוד לא היגיע! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שמואל מי-ם04.12.16
10
הרב זילברשטיין סליחה כבוד הרב אבל אתה בור ועם הארץ. תמיד בכל הדורות השתדלו יהודים שלשון הקודש יהיה לתורה ותפילה. שאר כל הדברים השתדלו שיהיה בלע"ז. אין שום איסור ששלטים יהיו באנגלית, ואולי זה עדיף ומצווה על פני ביזוי לשון הקודש בשמות ישראלעים מטופשים של חנויות ביגוד וכד'. והנה בא הרב הציוני ועוקר את
ללא שם04.12.16
דבר בכבוד לרב.גם אם יש לך מה להגיד!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסף04.12.16
9
הרב זילברשטיין הוא לא נגד שפות והוא בעצמו יודע שוייצרית. גרמנית שזה דומה. ויידיש ואולי עוד ופעם הוא סיפר שביקשו ממנו ליד הכותל להסביר לקבוצת גרמנים על המקום והוא סיפר להם. אז תדעו שהוא לא סתום בכלל. והוא צודק שלחנות בבני ברק זה לא מתאים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חושבן06.12.16
8
....האם מליטאים רשעים ארורים שכל הזמן עסוקים בביזוי חכמים.ומחלוקות.שזה איסור דאורייתא...מותר לקנות מהם???????????? או לתרום...לקופת העיר...שידוע לאן הכסף הולך...ולא לצדקה...וכו וכו וכו...פלא גדול על הרב זלברשטין שפוסק ידוע הוא...שנמשך אחר ...שטויות וקיצוניות של ...הליטאים... (נשלח באמצעות כיכר השב
מויישי גפני04.12.16
7
רע בנים הוא מערב רב אין לו רשות וזכות לפסוק דברים לא נכונים ונגד התורה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ינאי04.12.16
6
מזמן ראיתי שרב הזה לא מדבר לענין
רחלי04.12.16
5
אני חי בארצות הברית על שולחני יש ספר עלינו לשבח באנגלית הוצאת פלדיים משום מה לא זכור לי שהמשנה ברורה תירגם את ספריו לאנגלית. אני מכבד את הרב אבל לא מבין למה לו מותר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נתן 04.12.16
4
כאילו שזאת הבעיה היחידה שלנו.
בובתית04.12.16
3
תפסיקו להיות נחיתים! תתגאו בתוצרת שלכם גם אם לא כתוב אותיות מפוצצות באנגלית
עודד04.12.16
אבל זה כל כך קטנויות ש"רב" יורד לדיוטות כאלה ועוד עלול לפגוע בפרנסה
גאון פלוס04.12.16
2
אבשלום קור הקדים את הרב זילברשטיין בשנים!!!
משה06.12.16
1
שיתעסקו בדברי אמת לא בהבל וריק לפחות לא להוציא את השטויות האלה על כתב... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הבורר04.12.16
אולי גם יעניין אותך
אקטואלי

המשמעות העמוקה של המנהג ללמוד פרקי אבות בשבתות הקיץ

הרב אשר פרקש | 02.05.24

שיעור מיוחד לשבת

למה זה נפל עלי? גישה ייחוסית להמתקת רגעים מרים בחיים

הרב יואב אקריש | 02.05.24

צפו בשיעור

לקום לתחייה אחרי חורבן: 3 היסודות מפרקי אבות | מיוחד 

הרב יוסף יצחק ג'ייקובסון | 01.05.24

שיעור מרומם

שביעי של פסח: משמעותו העמוקה של החג לאור החסידות

הרב אשר פרקש | 28.04.24

להיכנס מוכנים לחג

להשתחרר מהעבר וליצור שינוי: סוד הגאולה בשביעי של פסח

הרב יואב אקריש | 28.04.24
ש

יותר קל ממה שאתם חושבים

איפה עוד תקבלו 52 שקל לשעה?

כיכר בשיתוף מטרופולין | מקודם

המגיד בשיעור מיוחד

פחות אגו, יותר נשמה | סודו של חג שביעי של פסח

הרב יוסף יצחק ג'ייקובסון | 25.04.24

שיעור מיוחד

פסח | משמעותו העמוקה של החג לאור החסידות

הרב אשר פרקש | 18.04.24

שיעור מיוחד לפסח

מצטער, אבל במצב הנוכחי אני בכלל לא מרגיש חג חירות

הרב יואב אקריש | 18.04.24

שיעור לשבת

בניסן עתידין ליגאל - חודש הגאולה לאור החסידות

הרב אשר פרקש | 11.04.24
ש

עם הצלחה לא מתווכחים

ככה ניצחתי את הפחד מהרבנות

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

שיעור מיוחד לשבת

איך מתקדמים בחיים בלי לחץ של תחרות עם הסביבה?

הרב יואב אקריש | 11.04.24

תרופה בפרשת השבוע

המגיד: להקיא את הלכלוך ואת הרפש שצפים בתוכנו

הרב יוסף יצחק ג'ייקובסון | 10.04.24

שידור חוזר

אל תבגוד באבא! • שיעורו של הרב יגאל כהן

כיכר השבת | 09.04.24

שיעור מיוחד

כך משפיע אוכל לא כשר על המוח והלב שלנו

הרב אשר פרקש | 04.04.24
ש

האם הגאולה קרובה?

"בספרא דא יפקון מן גלותא" • אתגרי המלחמה בראי הזוה"ק

כיכר בשיתוף מכון המאו"ר | מקודם

שיעור לשבת

הבשורות קשות מנשוא. איך אפשר להמשיך מכאן? | מטלטל

הרב יואב אקריש | 04.04.24

המגיד הנודע

גם אתם מטאטאים את החולשות והבעיות? - גישה מיוחדת לטיפול

הרב יוסף יצחק ג'ייקובסון | 03.04.24

שיעורמיוחד

פרה. זה לא רק שם השבת, אלא גם שלב בחיים שלנו

הרב אשר פרקש | 28.03.24

שיעור לשבת

איך אפשר להתמקד בחצי כוס המלאה כשהחצי הריק מכאיב?

הרב יואב אקריש | 28.03.24
ש

זה וואו

יש תחליף לנדל"ן: אתר שמייצר הכנסה חודשית

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופטי | מקודם

המגיד הנודע

תשובות על השאלות הללו יכולות לשנות את חייכם | צפו

הרב יוסף יצחק ג'ייקובסון | 27.03.24

שיעור מיוחד לפורים

עד דלא ידע: באמת לשכוח מי היה המן ומיהו מרדכי?

הרב אשר פרקש | 21.03.24