כיכר השבת

ניוד מסוכן

זהירות: סחיטה וסיוט מבית 'גולן טלקום'

לקוח שהתפתה להתנייד ל'גולן טלקום' נסחט על ידי החברה ועבר סיוט. איבוד זמן רב, איבוד כסף, עצבים. לקוח גולן? תתחיל להיות פראייר. גולן טלקום בתגובה: "שירות איכותי" (צרכנות)

49
דניאל הרץ | כיכר השבת | י"ד באב | 26.07.18
מספיק להיות פראייר??
מספיק להיות פראייר?? (צילום: יח"צ)

מ' מירושלים בסך הכל רצה להחליף חברה סלולרית, כדי לקבל שירות טוב יותר במחיר מוזל. בחלומות השחורים ביותר שלו הוא לא יכל לדמיין את השירות אותו קיבל בחברת 'גולן טלקום'.

"לפני כמה חודשים התפתתי כמו רבים אחרים, להתחבר לגולן טלקום, שהצליחה ליצור רושם מוטעה שמדובר בחברה מתקדמת, יעילה וזולה, הנותנת את השירות שהלקוח אמור לקבל. לא דמיינתי לעצמי שהתהליך הזה ייקח כמה חודשים ויסתיים בתחושה של "לקוח מול קיר", איבוד זמן, כסף, עצבים ובריאות", מספר מ'.

הלקוח רצה סך הכל רצה לחבר ארבעה קווים לגולן טלקום. הוא פנה לחברה והזמין 4 סימים חדשים לצורך הניוד. הוא אף היה מוכן לשלם תוספת תשלום של כמה עשרות שקלים כדי לקבל את הסימים "אקספרס" ולא דרך הדואר, העיקר כדי שיגיעו מהר.

הוא המתין כמה ימים, אך הסימים לא הגיעו. לאחר חמישה ימים שהסימים לא הגיעו, הלקוח התקשר לחברה כמה פעמים וניסה להבין מה קורה עם ההזמנה שלו. "לנציגים לא היה מושג מה אני רוצה. הם העבירו אותי מאחד לשני כשהם מבזבזים את זמני בחוסר מקצועיות שכמותו לא פגשתי מזה שנים ארוכות", מספר מ' את השתלשלות הדברים. לבסוף נאמר לו, שיש תקלה במערכת והסימים לא הגיעו כלל לחברת השליחויות. זאת למרות, שהוא קיבל למכשירו הודעת sms מחברת השליחויות לפיה יש חבילה בדרך אליו.

הלקוח דן לאורך התהליך את החברה לכף זכות והיה בטוח שתוך זמן קצר צרותיו יסתיימו . "הם התנצלו והציעו שישלחו מחדש את הסימים דרך הדואר. הסכמתי וביקשתי שיזכו אותי על דמי משלוח האקספרס, שכזכור, לא נשלח אליי, אך בחוצפתם אמרו, כי לא יכול לזכות אותי על התשלום המלא ששילמתי בשביל משלוח מהיר, אפילו שלא קיבלתי את המשלוח. הזוי. הם סירבו בכל תוקף. רק לאחר שיחות ארוכות במיוחד ושוב העברה מנציג לנציג הואילה החברה להשיב לי את כספי על השירות שלא קיבלתי, עד היום אני לא יודע אם זוכיתי או לא".

לאחר תקופה ארוכה יחסית הגיעו סוף סוף הסימים בדואר, והלקוח פנה לגולן טלקום בבקשה לבצע את הניוד המיוחל והופתע לגלות שהוא נדרש לתשלום נוסף. פשוט לא יאומן.

לטענת גולן טלקום הוא נדרש לשלם דמי חיבור חדשים, כי עבר יותר מידי זמן מרגע ההזמנה עד הרגע שהסימים הגיעו, הלקוח הסביר להם זה בגללכם לא בגללי. "לא רק שהמשלוח לא הגיע? לא רק שחייבתם אותי כסף סתם אתם כעת מאשימים אותי (הלקוח התמים) שהמשלוח לא הגיע? מה זה? עולם תחתון? השתגעתם?".

כאמור, הסיבה היחידה לעיכוב היה השירות הלקוי והטעויות של החברה בלבד כך שכל חברה שמכבדת את עצמה הייתה לוקחת אחריות על הנושא והעלויות הנלוות.

כאן לא הסתיימו ניסיונות הסחיטה, פשוטו כמשמעו, של גולן טלקום. הלקוח התבקש לשלם מחדש גם את התשלום עבור סים, כ-20 שקלים על כל סים, בטענה שאת הסים הזה הוא לא קיבל בדואר. "הסים שקיבלתי אחרי מסע תלאות נמצא לי בידיים והנציג אומר לי שזה לא הגיע בדואר. קשה להאמין לסיפור הזה, נכון? זה בלתי נתפס".

וזה לא נגמר. "אמרתי לנציג, אוקי, חייב אותי 20 ש"ח חדשים על כל סים אבל, תזכה אותי על מה שלא הגיע בדואר לטענתך... אחרי המתנה של כמה דקות ארוכות על הקו הוא חזר אלי ואמר, אוקי, טעות. בסדר, לא נחייב".

ניסיונות הסחיטה מבית גולן טלקום לא נגמרו. "גולן ביקשו ממני לשלם משהו חדש, תשלום עבור חיבור הקו - עוד 30 ש"ח." הלקוח ניסה להסביר לנציגים, כי כבר שילם על הסימים ולא עשה שום שימוש עדיין בסים של החברה, אך הנציגים התעקשו כי עליו לשלם שוב.

לאור הסיוט המתמשך, הלקוח נכנע ושילם כדי לבצע סוף סוף את הניוד תוך תקווה חסרת בסיס שהעניינים ייפתרו. קודם לניוד הוא ביקש מהנציג להסדיר את המסלולים הנדרשים עבור הקוים. הנציג אמר שאין צורך, הניוד יתבצע ורק לאחר מכן הוא יתאים עבורו את המסלולים. לאחר ביצוע הניוד הלקוח ביקש את הסדרת המסלולים, אך אז אמר לו הנציג כי עליו לשלם עוד כמה עשרות שקלים על שינוי מסלול לקו שרק זה עתה חובר...

הלקוח הזכיר לנציב שביקש מלכתחילה את סידור המסלולים, הנציג הודה בכך, אך התעקש לסחוט מהלקוח תשלום נוסף בטענה שאין ברירה וכי יש לשלם על שינוי מסלול.

תוך כדי התהליך, התבקש הלקוח האומלל לשלם סכומים נוספים. נציג השירות טען בפניו, כי כיוון שהכניס את אחד הסימים הכשרים לטלפון שלא מוגדר בגולן כטלפון כשר, הוא יצטרך להזמין סים חדש ולשלם עליו מחדש.

בשלב זה ביקש הלקוח, שהקווים לא ינויידו יישארו כמות שהן, העיקר לא לשמוע מגולן טלקום יותר, ורק בשלב זה לאחר שהנציג התייעץ כמה דקות עם מנהל, הוא הציע שהכספים הנוספים לא יחויבו. אך הלקוח שכבר עייף מהסאגה והשירות המזעזע, סירב להצעה.

לאחר שיחות ארוכות במיוחד, הלקוח החליט שלא להיות לקוח של גולן טלקום וקיבל על עצמו להמליץ לכל בר דעת לא להתקרב אליהם.

לשם השוואה, הלקוח התנייד לאחר מכן לחברה סלולרית אחרת ושם התהליך היה מהיר ופשוט ובאורח פלא בלי חיובים נוספים.

מגולן טלקום נמסר בתגובה:

הלקוח נרשם באופן עצמאי באמצעות אתר גולן טלקום וברשותו שלושה קווים כשרים. כמו כן, רכש הלקוח שלושה כרטיסי sim ולכן חויב ב-19 ש"ח בעבור כל אחד מהם, כלומר סך של 57 ש"ח. בעת הפעלת ה-sim, חויב הלקוח בדמי חיבור, סכום קבוע הנגבה מכל לקוח ומופיע בתקנון הרישום באתר. הלקוח ביקש לשלוח את כרטיסי ה- sim שרכש באמצעות שליח upsו הזמנתו אכן יצאה, אך חזרה מכיוון שכתובתו לא הייתה תקינה. הוצע ללקוח לגשת לנציג מכירות פרונטלי ללא כל עלות נוספת, והועבר זיכוי על סך 40 ש"ח כעבור מספר ימים בעבור עלות המשלוח.

לאחר בדיקה, נמצא כי באחד הקווים, הוכנס ה- sim הכשר למכשיר לא תומך, ולכן הכרטיס נחסם. לנוחיות לקוחותיה, גולן טלקום מאפשרת פתיחה חד פעמית של חסימה מסוג זה ללא עלות נוספת. במידה והיה פונה אל שירות הלקוחות בנושא זה, חסימת הכרטיס הייתה משוחררת באופן מידי."

תגובת הלקוח לתשובה:

תגובת החברה לוקח בשקרים, חוסר דיוק, וללא מענה והתייחסות אמיתית לניסיונות הסחיטה שבוצעו ע"י גולן טלקום ללקוח.

49 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
40
גולן היא החברה עם הכי הרבה זילזול בלקוחות. מניסיון בעיקר במגזר החרדי 0 התחשבות וכדאי לקרוא את האותיות הקטנות של גולן כי אחרי שנה או אפילו חצי שנה אתם תקבלו סחרחורת מחיובים גבוהים במיוחד. לא מומלץ חברת גולן בכלל
מושה07.05.20
39
אין לו לדיין אלא מה שעיניו רואות.
יאיר29.07.18
38
גולן טלקום זולים ועל כן השירות שלהם בסיסי ביותר והקליטה אצלם גרועה בחלק מהאזורים. שאתה עושה עסקה איתם ידוע לך שככל הנראה תקבל בדיוק את הנ"ל. כל השאר זה התנהלות בעייתית וטעויות של הלקוח, אם אתה קונה סים כשר מה אתה מכניס אותו למכשיר "טמא"? ואם אתה לא יודע להזמין באינטרנט ולבחור מסלול אז למה לא ללכת פי
ללא שם30.01.20

הצגת כל התגובות

37
ממתי בן אדם רגיל מקבל כזאת חשיפה...
שלמה29.07.18
36
אמרו לי שחרגתי מהמסלול שלי שהיה ללא הגבלה. עשו לי את המוות כמה פעמים אבל סהכ עדיין שווה...
שרון29.07.18
35
הייתי אצליהם שנים עם כמה קווים והם היו מצויינים.
שמעון18.10.22
34
כל חודש הם מוצאים חיוב אחר על מה לחייב וכל הסימים הזמניים מתעוררים לחיים מידי תקופה ומחוייבים בתשלום. אם לא עוקבים אחרי החשבוניות שלהם מפסידים הרבה כסף.
הוט מובייל29.07.18
33
כל החברות החדשות שקמו להן על הפנים פרט להוט מוביל ששמעתי שהם טובים הרבה שעברו לגולן טלקום עזבו אותם בגלל בעיות קליטה ושירות גרוע וכמו כן ברמי לוי שירות הגרוע מכל שמרו את פרטי האשרי שלכם ועיקבו בכל חודש מה קורה בתנועות האשראי בהצחה
לקוח29.07.18
32
יכול להיות בכל חברה פאשלה . מה עשיתם מזה "ניסיון סחיטה" .לא הגזמתם קצת ...
לקוח 4 שנים28.07.18
31
אפשר לקרוא להם נוכלים, כל פעם שאני נוסע לחו"ל אני מתקשר אליהם להחליף חבילה, הטלפנית אומרת פרטים על החבילה ואז בסגירת העסקה או אפילו פעם קרה שכמה דקות לפני העלייה למטוס הם אומרות אה לא טעיתי וזה בעצם אחרת ופה פתאום הם מגבילות בדקות, מחיר יותר יקר להחלפת מסלול ועוד הגבלות, כשבעצם אתה חייב להסכים כי כב
לקוחה שנים29.07.18
30
היה לי קו בגולן לבסוף נשאר לי חוב של חמש שקל בגלל שכרטיס האשראי פג תוקף שהם לא טרחו לשלוח לי מכתב לשלם לאחר כמה זמן קיבלתי מכתב מעוד לשלם כ 300 שקל על החוב של החמש שקל מילא אם היו מודיעים ומתריאים לפני לא ממליץ להתקרב אליהם
גנבים28.07.18
29
אני מרוצה מהם. כנראה שלא הכל היה תקין אצל הלקוח..
משה מחולון29.07.18
28
ככה זה נראה כשאין רגולציה רצינית !!!
לוחם27.10.19
27
גם בשוק הדתי / חרדי - קיימים נסיונות סחיטה ושימוש במדיה לשיימינג נסה לגנוב שימוש במכשיר לע קשר
שלומי27.07.18
26
מחברה מתחרה
משה בן אברהם27.07.18
25
ברחתי מהחברה הזאת מהר מאוד....
נאור27.07.18
24
גם אני נעשקתי כמו עוד מאות ואלפים שפשוט שותקים ולא מרימים את קולם בגביע של הכסף מראש הם גונבים את כולם וטכנולוגיה של היום שאין אל מי לדבר רק לטלפנים ואפליקציות תמיד הם יהיו המוצדקים והלקוחות השקרנים המפסידים הנעשקים
יהודי27.07.18
23
של חברות התקשורת בישראל (מי הכי גרועות ולא ניתן לקבל מהן שירות סביר מינימלי? די ברור כשרואים את הנתונים הרשמיים): http://bit.ly/2mIm83P המ לא היה נופל בפח אם היה מתחשב בנתונים הרשמיים הללו שברור מהם ללא כחל וסרק ושחור על גבי לבן: להתרחק מהן כמו ממגיפה מדבקת...
אבי וייס27.07.18
22
כתוב בתוך האתר על החיוב של דמי החיבור והלקוח צריך לאשר. סתם לקוח בכין וממציא. אני עברתי מבלקום לגולן חמישה קוים והכול עבר חלק ואני משלם יותר זול. אני מאוד מרוצה מגולן
הלקוח27.07.18
21
אי אפשר לערוך כתבה שלימה מסיפורים של לקוח אחד שהיו או לא היו. גולן טלקום לא ידועה בציבור כבעלת שירות גרוע בכלל [בניגוד לחברות סלולריות אחרות] וזה קצת לא פייר לכתוב כתבה כזו על סמך סיפור אחד
גרבי27.07.18
אפילו ביבי ממרום כסאו התנגד למכירה הזאת וסלקום כידוע זו חברה של צדיקים וחסידים שמעולם לא נתבעה על רמאויות ועל שקרים
אני27.07.18
20
אני למעלה משניתים בגולן מבסוט עד הגג גם המשירות,והקליטה,והיחס האדיב. ממליץ בחום אני לא יודע להבין אייך מסיפור כזה פרטי שיכול לקרא בכל חב סוללר אפשר אפשר לקחת דוגמא. ושוב אני חוזר אני ממש נהנה מהחברה .
בניש27.07.18
19
שהסים לא הגיע התקשרו מהחברה ושאלו מה קורה. אחרי שנודע להם שלט הגיע הסים , הגיע עובד החברה עם הרכב ומסר לי את הסים. שירות מיקצועי.
מיכאל פה מודיעין עילית27.07.18
18
ניידתי קו כשר ופתחו עלי כמה קווים שאין לי...חויבתי בכספים בלי קשר.יצרתי איתם קשר לפחות 5 פעמים וכל פעם התחייבו לי שיחזירו את הכסף ותמיד הודו לי שאני צודק בשלב מסוים במקום להחזיר גבו ממני את אותו סכום.הזוי.ושוב עד שאני תופס אותו הם מודים לי ואני מאיים שאפנה לתקשורת והשיחות מוקלטות וכל פעם לקחתי מספר
כואב 27.07.18
חוץ מהסיפור שכתבתי.אני מרוצה.
לשון הרע.27.07.18
17
רמי לוי הכי נוכלים הגדולים - גנבו אותי ב 2000 ₪ גולן טלקום הבאים בתור - שרות הכי מזעזע שיש. פלאפון הבא בתור - צריכים לחכות שעות בטלפון, בסוף מעבירים אותך למישהו אחר, עם כסף הם מרמים, אבל מי שחכם יודע איך לסדר אותם חזרה. פרטנר גם יודעים לעקוץ טוב. הוט מובייל הכי פחות גרועים מבחינת השירות, אבל יש אזור
עברתי את כל החברות27.07.18
16
לאחר שעשק בעבר את לקוחות פלאפון הוא מנסה כעת לעשוק את לקוחות גולן, כדי להצדיק את שכרו המנופח, כאשר הוא לא שווה אפילו אגורה שחוקה. לו הייתי מעסיקו הייתי מציע לו שכר מינימום וגם זה רק בהתחשב בכך שיש חוק שכזה.
אבי27.07.18
15
תקראו את האותיות הקטנות ואז לא תצטרכו להתלונן. כתוב במפורש שהסים והחיבור עולים 49 ש"ח חד פעמי. ושימו לב לחשבונית שמודיעה לכם שמהחודש הבא המחיר עולה וליצור קשר מיד על מנת להמשיך במחיר הנמוך (ללא תשלום נוסף).
מאיר27.07.18
14
קאא לי משאו דומה אתם. אפסדתי יותר מ50ש"ח ל3 מנוים וראיתי ה"טופ" של השירות: משלמים בזול-מקבלים בזול
כואב27.07.18
13
להם אחלה שירות לקוחות
אליה127.07.18
12
לצערי אחרי שהוציאו לי את הנשמה נאלצתי לתבוע אותם בבית משפט, וכמובן שזכיתי. אבל את הכח והזמן אף אחד לא יחזיר לי..
יוסף27.07.18
11
עשיתם לגולן אחלה שיימינג
תותח27.07.18
10
קווים שונים ועם שני מסלולים שונים שחוברו בשני תקופות שונות, כך הם פועלים הגנבים. ראו הוזהרתם.
א26.07.18
9
הם שדדו אותי במאות שקלים בשיטות מתוחכמות ביותר
שר הכיכר27.07.18
8
אלכס היא האשמה בכל העניין וכל האחמשים שיושבים שם בערך בני 30 ונציגים חסרי ידע. כאשר הייתי עובד שלהם הם גנבו ממני ורימו אותי בשכר שלי של ל4000 שקל!! כאשר היינו מרוויחים שם שכר מינימום!!
מיאו27.07.18
7
שירות כפי המתואר בכתבה ניתן למצוא רק בסלקום ולכן לא לחינם הם כמעט התמזגו.
חיים שטרן27.07.18
6
גולן ומחסני חשמל זה בעצם אלקטרה . איך חשב הבחור הצדיק שאלקטרה מתעשרת שקל כאן עוד2שקל כאן והיה לכם מחסני חשמל וגולן ט
גדעון27.07.18
5
גם אני שהזמנתי סים במשלוח אקספרס ההזמנה לא הגיעה בטענה שהכתובת לא נכונה וכששאלנו מה הכתובת שמופיעה אצלכם הם הקריאו כתובת נכונה ורציתי כבר לבטל את ההזמנה והם בחוצפתם חייבו אותי על מה שלא קיבלתי וגם גבו על משלוח שבכלל לא הגיע ממש חברה על הפנים עם שירות לקוחות מזעזע
גם לי זה קרה26.07.18
4
תוותר מייד תעבור לחברה אחרת תוך שעתיים. וללמד בזול מאוד לא לעבוד עם מי שאתה לא נהנה ממנו. במקרים אחרים אנשים לומדים על בשרם במאות אלפי ש"ח. אז תשמח שיצאת בזול ותחיה באושר.
גלעד 27.07.18
3
אני אישית מרוצה הכתבה נראית מגמתית
איציק27.07.18
2
גם לי קרה משהו דומה ולאחר סאגה ארוכה של יותר מחודש עם קו בלתי תקין הם הודו לי שזה בעיה שלהם אבל את הכסף הם גבו פעמיים..... ולא הסכימו לזכות בשום פנים ואופן.
מרדכי27.07.18
1
אין להם מחילה עד שיפסידו ויפשטו רגל.
מאיר26.07.18
צרכנות נבונה
ש

הכירו את כרטיס האשראי שמחזיר כסף על כל קנייה

כיכר בשיתוף ישראכרט | מקודם
ש

מדינה במלחמה

החיים ממשיכים: השוואת ביטוחי רכב אונליין מול כל החברות

כיכר בשיתוף גפנר ביטוחים | מקודם

המומחים מסבירים:

הטיפים ששווים לכם כסף: כך תגיעו לחגים מוכנים כלכלית

ארי טננבוים | 07.09.23
ש

אזהרה

משלמים באשראי? כך תבטחו את עצמכם מפני גניבות!!!

כיכר בשיתוף בנק הדואר | מקודם
ש

יוקר המחייה

מהן הדרכים המומלצות להתמודדות עם חובות כספיים?

כיכר בשיתוף משרד עו"ד דורון, טיקוצקי, קנטור, גוטמן, נס, עמית גרוס ושות'. | מקודם
ש

ספיישל לחג

אפילקציה חדשה למהדרין: מטיילים חוויתי בירושלים

כיכר בשיתוף הרל"י | מקודם

כל הטיפים החשובים

תהיו צרכנים נבונים בחגים: זה הפער במחיר בין הסופרמרקטים

בני סולומון | 05.09.23

החל מהחודש הבא

מכה כלכלית להורים: הטבת המס תצטמצם | מתי היא תחזור?

כיכר השבת | 19.01.23
ש

ממשיכים להתקדם: מינויים חדשים בהנהלת קבוצת שטראוס

כיכר בשיתוף שטראוס | מקודם

כיפופי ידיים

'שופרסל' סירבה להעלות את המחיר של מוצרי 'טרה'

כיכר השבת | 18.10.22
ש

הכרות עמוקה עם המגזר

מחדשים תנור או מקרר לפסח? מצאנו לכם את המחיר המשתלם ביותר

כיכר בשיתוף חשמל הקרן | מקודם
ש

מתחדשים לשנה נקיה

מקווים לשנה נקייה ללא רבב? מינליין מגשימה משאלות לא רק לשנה אחת!

כיכר בשיתוף מינליין | מקודם
ש

גם לכל ימות השנה

תנובה מציגה מגוון מוצרים חדשניים לתשעת הימים

כיכר בשיתוף תנובה | מקודם
ש

רגע של מנוחה

הוארך תוקף מימוש השובר ברשת חנויות אימפרס

כיכר בשיתוף אסם | מקודם

יאללה שופינג?

שר האוצר יוזם: הגדלת הייבוא - ללא מע"מ

יוני גבאי | 28.07.22
ש

פארק מגורים חדשני

דירת החלומות שלכם במיקום הכי מבוקש בירושלים >>

כיכר בשיתוף ווסט פארק | מקודם

דו"ח 'ההכלה הפיננסית'

החרדים מושכים הרבה מזומן - וחוסכים מעט

רפאל כהן | 25.07.22

הסודות נחשפים

כך ענקיות הפרסום גורמות לנו לרכוש מהן

ארי טננבוים | 19.07.22
ש

בחירת מזרן עניין משמעותי

עמינח סידרה זוגות מתחתנים וההורים מרוצים

כיכר בשיתוף עמינח | מקודם
ש

בנק מרכנתיל מבין אותך מצוין

לקראת עונת החתונות מציעהלוואות אטרקטיביות בהתאמה אישית

כיכר בשיתוף מרכנתיל | מקודם
ש

בשיתוף אנשי מקצוע

האם אתה תהיה מה"משפיענים" שמשנים באמת אלפי בתים בישראל?

כיכר בשיתוף למען ילמדו | מקודם
ש

מהפכה של ממש

שיתוף פעולה מרגש בין 'אופטיקל סנטר' לת"ת ישיבת פונוביז'

כיכר בשיתוף אופטיקל סנטר | מקודם
ש

לחסוך וליצור כסף

יציאת מצרים הפרטית ל'לכלכלה נבונה'

כיכר בשיתוף מסילה | מקודם
ש

נעים להלביש

משחק הטריוויה האינטראקטיבי של 'שרייבר'

כיכר בשיתוף שרייבר | מקודם