כיכר השבת

'עלילת דם'; פרסום ראשון

דרישה: לפטר את הפרופסור שטען שדתיים מפיצים קורונה

זעם רב בקרב סטודנטים דתיים וחרדים הלומדים באוניברסיטה העברית, בעקבות דבריו המבחילים של פרופ' גולדבלום, שקשר בינם לבין הנגיף הקטלני. ארגון 'בצלמו': לזמן אותו מיידית לשימוע (אקטואלי)

41
אלי רוטמן | כיכר השבת | ל' בשבט | 25.02.20
פרופסור גולדבלום
פרופסור גולדבלום (צילום: מתוך ערוץ הכנסת)

פרסום ראשון: ארגון 'בצלמו' שיגר להנהלת האוניברסיטה העברית דרישה לזמן לשימוע לקראת פיטורים, את פרופסור עמירם גולדבלום המועסק על ידה, בשל האשמותיו המחרידות כי נגיף הקורונה עלול להתפשט בישראל בגלל הישובים החרדים. דברים אלו אף עוררו ביממה האחרונה סערה גדולה בקרב סטודנטים הלומדים באוניברסיטה, בהם שומרי מצוות רבים.

כזכור, אתמול כתב גולדבלום, פרופסור אמריטוס בתוארו, כי כמו ש"באיטליה חוסמים עיירות וערים כדי למנוע התרחבות ההדבקה, בישראל צריך לחסום את אלעד ובני ברק ומודיעין עילית וביתר עילית ונתיבות ובית שמש וכן שכונות גדולות באשדוד ובירושלים".

לגולשת שהגיבה לפוסט המבחיל שלו, הוא הגיב: "יש במיוחד לדאוג אם את מתכוונת לטייל באחת מהערים המסוכנות יותר שציינתי (יש גם צפת, המפה קצרה מדי...) אבל גם זה לא נראה לי שיקרה. בקיצור - תתרחקי ממאה שערים ומהצפון של רחוב יפו...".

"מי שרוצה לשמור על נפשו - לא מתקרב למזוזות, לא מניח תפילין בדוכנים ברחוב, לא נכנס בזמן הקרוב למקומות ציבוריים בשכונות דתיות וחרדיות --- עד שיתברר שהנגיף בישראל חוסל - מומלץ להישמר מכניסה לבתי כנסת, מתנ"סים, אולמי חתונות, וגם...לקלפיות בבתי ספר ומקומות ציבוריים אחרים", הוסיף גולדבלום - והכל, כדבריו, בגלל שקבוצת קוריאנים חולים התפללו במערת המכפלה.

התיירים מדרום קוריאה במערת המכפלה (צילום: אלימלך קרזן)

בעקבות כך שיגר ארגון 'בצלמו' מכתב לראשי האוניברסיטה העברית, המעסיקה את הפרופסור כמרצה בשכר, למרות שהוא גמלאי. וכך נכתב: "אתמול העלה בדף הפייסבוק הפרטי שלו פרופסור עמירם גולדבלום עלילת דם ודיבה שהדתיים והחרדים הם הם מפיצים מחלת הקורונה, וקרא לסגור את הערים שלהם. הוא לא המציא את הגלגל; תמיד טענו בפולין וגרמניה שהיהודים הם מפיצי המחלות ומרעילי הבארות".

"לא ייתכן לעבור על דבר זה בשתיקה! אין מדובר בחופש דעה אקדמי, כי אם חרדופוביה ושנאת דתיים וחרדים", ממשיך מנכ"ל בצלמו שי גליק. "אני דורש מכם לזמנו מיידית לוועדת שימוע בגין דבריו".

עוד נכתב: "רק לאחרונה, במקרה דומה אך שונה, ד"ר מוטי קידר שהביע דעות קיצוניות מחוץ לאוניברסיטה (בר אילן. א.ר) זומן לשימוע. כך גם ד"ר רובינסון שהביע דעות שנטען כי הן פוגעניות. אין כל ספק, שאם מרצה היה מדבר כך נגד ערבים או רוסים - היה מפוטר מיידית. אבל לצערנו, דם החרדים מותר".

גולדבלום, בעת אחת מהרצאותיו (צילום: מתוך פייסבוק)

"בהערת אגב: נגד מרצה זה ישנם תלונות רבות, ביניהן שאמר בפומבי שלא ילמד סטודנטים ימניים...", מסיים ארגון 'בצלמו' את מכתבו התקיף, שהעתק ממנו נשלח גם לשר החינוך רפי פרץ, יו"ר המועצה להשכלה גבוהה, יעקב מרגי יו"ר וועדת החינוך בכנסת, מאיר פרוש סגן שר החינוך, שורה ארוכה של חברי כנסת והיחידה למאבק בגזענות במשרד המשפטים.

במקביל, כאמור, נוצרה תסיסה גדולה בין סטודנטים הלומדים באוניברסיטה העברית, בהם דתיים וחרדים רבים, בעקבות הפוסט המקומם של גולדבלום.

ראובן ד. אחד מהם, מסביר בשיחה ל'כיכר השבת': "לא יתכן שהאוניברסיטה המכובדת בה אני לומד תמשיך להעסיק, ולו ליום אחד, את האיש הנקלה הזה שמפיץ דיבורים אנטישמיים. תבינו: אני אמור לרכוש השכלה, במקום שמעסיק מי שמפיץ דברים חשוכים ונבערים שכאלו, נגד אוכלוסיות שלמות?".

חברו, מ. ישי, מוסיף בזעם: "האוניברסיטה מביישת את עצמה, ואותנו כמובן, בכל רגע שגולדבלום ממשיך להרצות בה לתלמידים, תמורת תשלום כספי כמקובל ל'לשעברים'".

סטודנטים חרדים. אילוסטרציה (ללא קרדיט)

"אם המצב המקומם הזה יימשך, אני וחבריי אחראים אישית להביא את הענין למודעות של כלל אנשי הציבור, שאף ינקטו בסנקציות נגד האוניברסיטה. פשוט בושה!", הוא מסיים בתסכול.

האוניברסיטה העברית הגיבה, כבר אתמול, לדברי הפרופסור: "אנו מוקיעים את דבריו המבישים והגזעניים של עמירם גולדבלום, שאינם משקפים את עמדת הנהלת האוניברסיטה העברית ולא את עמדת קהילת האוניברסיטה העברית, אשר פועלות יומם ולילה למען חברה רב גונית".

יצוין, כי גולדבלום עצמו לא נענה לפניית 'כיכר השבת' בבקשה לתגובה, והעדיף למחוק בינתיים חלק מהפוסטים המדוברים. במידה ותגיע תגובה עניינית, היא כמובן תתפרסם.

המכתב של 'בצלמו' (סריקה)
תוכן שאסור לפספס
41 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
31
כלב זו לא קללה אז להעיף את הכלב הזה מכל פעילות ציבורית באוניברסיטה, מיידית!!!!!!!!!!!!!!!!!!
.26.02.20
לא רק שזאת לא קללה - זאת מחמאה בשבילו - ועלבון לכלבים - והמבין יבין!
אוראור03.09.20
30
חתיכת כלב כלום עם פרצוף עכו"ם יש לו פרצוף של נאצי הוא מזכיר לי את הגוי שהרביץ לי ברוסיה כשהייתי ילד קטן והיה קורא לי תוך כדי יהודי מסריח
אברהם25.02.20
"בטח" חחחחחח "הגוי שהרביץ לי ברוסיה כשהייתי ילד קטן" אנחנו אמורם להאמין לך שזה אמת??? חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח!!!
ירושלים26.02.20
29
הטומאה של הדמות שלך בוקעצ את מסך הטלפון. אתה חושב עצמך נאור...ואתה דביל. אני מזמין אותך למבחן הישגיות אינטלקטואלי בנושאים אובייקטיבים. אני אעמיד מולך את בני בן ה8. ומבטיחך שינצח אותך יא כלב טמא.
קולי25.02.20

הצגת כל התגובות

28
על פניו ניתן להבחין כי הוא מזן האנטישמים והיודן רט של החברה היהודית.
ארי26.02.20
27
רשע מרושע. שמאלן קיצוני רדיקלי. שנאת עם הארץ לתלמידי חכמים. שיתבייש. טוב עשה הארגון בצלמו. יישר כח להם.
דויסי 25.02.20
26
ולחשוב כמה כסף מקבל הנבל הזה מכספי המיסים של כולנו! להזכירכם, שכר ממוצע של פרופ' באקדמיה... שמלמד 24 שיעורים בשנה!!! (בדוק) הוא 60000 ( שישים אלף ש"ח) ! לא כולל הוצאות רכב פנסיה השתלמות... ועוד... אבל אשמים אנחנו... כי יש לנו כח, בממשלה ואנחנו לא מנצלים א"ז!!!
יוסי25.02.20
25
שונא ישראל. מקומך באוגנדה. על פי ההצעה של הרצל.
אריאל25.02.20
שיאכלו אותו שם קניבלים - למרות שבטח יש לו טעם רע תרתי משמע - והמבין יבין!.
אוראור03.09.20
24
בטוח שאתה אוכל נבלות וטריפות אז הקרונה בדרך אליך🦀🐢🦑🦞🐊🐉
לאה25.02.20
הולד - כלום - ולא גולד בלום - והמבין יבין!
אוראור18.03.20
23
אכן יש לפטרו במיידית ובשלב זה להשעותו עד לשימוע לפני פיטורין., אם פיטרו את פרופ' קידר, ודאי שחלאה דוגמת גולדבלום, שהביא ביודעין את הפקולטה לרוקחות למצבה, בה יש 90% סטודנטים ערבים ומיעוט זניח יהודי, כיון שהוא עירב את האג'נדה הפוליטית שלו בשיקולי הקבלה, צריך לפטר ויפה שעה אחת קודם. אגב, ראוי גם לשלול
אבי25.02.20
22
אתה גוי לך לארץ מוצאך🐢🦑🦞🐊
לאה25.02.20
21
מה הפלא ??? הרי וכי מה מלמדים באוניברסיטה ??? אהבת ישראל ?בין אדם לחבירו? ללמד זכות ? וודאי ובוודאי שהתשובה ברורה לגמרי, לא צריך הוכחות מעבר לאמירה האומללה והמגעילה הזאת. לכו וראו מה בינו לבין הנלמד בישיבות הקדושות. אין זה אלא מסיבת הקנאה וההסתה בציבור החרדי, הרווחת בפרופסור ההזוי הזה.
משה25.02.20
פוניבז ודי לחכימא ברמיזא
שלום25.02.20
הרשע הזה יחתופ בקרוב ממש קורונה וחסד קו אותו כמ הוא וכל הבג"ץ וכל החברים שלו הכלביםו כמו כלב לעזה
דעה אישית 26.02.20
לא התפלא אם יום אחד נשמע שהוא מת מוירוס הקורונה.
אזור הצפון25.02.20
20
מכאן אפשר ללמוד שאי אפשר להסתמך על שום ממצא של הפרופסורים הללו באוניברסיטה על כל נושא שקשור לדת, להיסטוריה לארכיולוגיה ועוד, כי מה שמוביל אותם למסקנות זה לא העובדות, אלא שנאת הדת והשיקולים האישיים.
דודוי25.02.20
19
פרופסור אמריטוס כבר בפנסיה ולכן אין את מי לפטר. ואם כבר מדברים על זה, על רשע לא כתוב 'הכה' אלא 'הקהה'...
יצחק25.02.20
18
בימי הביניים, גויים אנטישמים היו מפיצים עלילות על היהודים בטענה שהם מפיצים מגפות. כיום אותם עלילות יוצאות מיהודים... לאן הגענו?
בנימין ק.25.02.20
לא רק גויים - גם מומרים - ואין כל ספק שהמטורלל הזה הוא גלגול של מומר - והמבין יבין - שיתבייש לו!
אוראור05.06.20
17
ממש מזכיר את שנות השלושים של המאה הקודמת ככה התחילו הגרמנים -להפיץ שמועות ושקרים ואז הגיעה ההשמדה של היהודים. לפטר את היצור הנתעב הזה.
דויד יוסף25.02.20
16
לשים אותו בבידוד עד......
יוסף25.02.20
15
ישראל כשיורדים יורדים עד לתהום
יהודי25.02.20
14
צריכים לפטרו בגלל בורות וטיפשות ולא רק בגלל אנטישמיות. אלה פרופסוריך ישראל? הקוריאנים התאכסנו במלונות, אכלו במסעדות, ביקרו בכנסיות , כל אלה ששרתו אותם במקומות אלו לא מפיצים את המחלה? מי מנשק מזוזות במערת המכפלה? כבר אמרו חז"ל " השנאה מקלקלת את השורה" . בהנחה שהיתה לו "שורה" לצאת ממנה....
חני25.02.20
13
אני מברך מקרב לב את האוניברסיטה העברית שתקרוס ולא יקום
שמעון25.02.20
12
חתיכת רשע מרושע נוול ושונא עצמו
משהי25.02.20
11
לטפל במסיתים האנטישמיים בכל הכח ובכל הדגים החוקיות ״ הכה את שיניו״
איצהלה25.02.20
בושה וחרפה לאונברסיטה שמחזיקה גזען שמזכיר ימים אפלים ליהדות ולכל הערכים היהודים שאנו מחזיקים בהם מדורי דורות צריך לעשות לו שימוע ולפטר אותו באופן מידי לא ברור לי כיצד הוא ממשיך ללמד סטודנטים דתיים חלאת אדם
כהן יהודה25.02.20
10
לפי עניות דעתי צריך להעיף את הפרופסור לאוניברסיטת טהרן או לאוניברסיטת בית זית שמר הוא התאקלם בקלי קלות איך כתוב שמה מהרסייך ומחריבייך !!! אני בטוח אם הוא היה לפני 75 שנה הוא היה 1 ממנהיגי הרייך השלישי זה רק חומר למחשבה
חיים שלום לוי25.02.20
9
מסקנה אין לחרדים להיכנס לאקדמיה ...
מסקנה25.02.20
8
האוניברסיטה הערבית
שימי25.02.20
7
הטוב שבפרופסורים לגהנם!
צ27.02.20
6
אוי לאותה מדינה שאלה אנשי הרוח שלה. צריך להשהות אותו לאלתר!!!!!!
אניא25.02.20
5
חלאה ערב רב
תתבייש25.02.20
4
עצוב, אבל סטטיסטית, מסתבר שצדק. התנהגות חסרת אחריות במגזר (לא של כולם) הביאה למצב שמרבית המאושפזים הם חרדים, עולים לגמרי על האחוז באוכלוסיה. מקרים קורעי לב כתוצאה מחוסר אחריות וזלזול.
ללא שם30.03.20
3
בס"ד, צריך דברים מעשיים, א. תביעה על הוצאת דיבה. ב. לתבוע את האוניברסיטה. ג, לפטרו מיידית מהאוניברסיטה.
bgh25.02.20
2
הזהרו לא להגיב בשפה שלו. אנחנו לא רוצים להיות במקום של המקללים.
זהירות26.02.20
1
למי יש אומץ לומר ערבים מפיצים קורונה מה יהיו התגובות למי שיאמר זאת היו אמיתיים!!!
מבחן בוזגלו25.02.20
אם מישהו היה אומר דבר כזה - אני צנצנת אם לא היו קוראים לו גזען או ימני קיצוני - וזה עוד במקרה הטוב - והמבין יבין. רק על חרדים פה מותר ככה לדב - מה חדש??????????
אוראור28.02.20
אולי גם יעניין אותך
קורונה - כל המידע בכיכר השבת
ש

פרויקטור הקורונה: "האוכלוסייה הבוגרת חייבת להתחסן"

כיכר בשיתוף משרד הבריאות | מקודם

גם בישראל

גל חדש? עלייה בתחלואה בשני תתי זני האומיקרון החדשים

כיכר השבת | 23.10.22

הגל בירידה

קורונה: מספר החולים הקשים ממשיך לרדת

כיכר השבת | 20.07.22

בשבוע הבא

מבצע החיסונים לתינוקות עד גיל 5 - מתחיל

כיכר השבת | 18.07.22

BA.2.75

נגיף הקורונה: חזרו מחו"ל עם תת הזן החדש

דוד הכהן | 17.07.22
ש

אביב הגיע ואיתו ההוצאות:

 קבלו הלוואה שתחסוך לכם זמן וכסף עם תנאים מעולים!

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם

בקבוצות הסיכון בלבד

מנכ"ל משרד הבריאות אישר חיסון לפעוטות

כיכר השבת | 05.07.22

הגל השישי

המספרים ממשיכים לטפס בישראל ובעולם

כיכר השבת | 27.06.22

בורלא: חיסון התינוקות שלנו יעיל ב-80 אחוז

כיכר השבת | 26.06.22

הגל השישי

10,785 מאומתים חדשים לנגיף הקורונה

כיכר השבת | 22.06.22
ש

חצי מחיר מת"א

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף ברטניה ישראל | מקודם

הגל השישי

מספר המאומתים לנגיף הקורונה מטפס עוד

כיכר השבת | 21.06.22

הגל השישי?

שיא של חודשיים וחצי: יותר מ-10,000 חולים

מישאל לוי | 20.06.22

צעד גדול לאישור ה-FDA

בקרוב: חיסוני קורונה - גם לבני חצי שנה

דוד הכהן | 16.06.22
ש

נתון מבהיל

מאוחדת: קרוב ל-90% מהחולים בגל הנוכחי - לא מחוסנים

כיכר בשיתוף מאוחדת | מקודם
ש

ללא הלוואות או גמ"חים!

האפליקציה שתשאיר אתכם בסוף כל חודש עם יתרה בעו"ש

כיכר בשיתוף רייז אפ | מקודם
ש

תוצאות מפתיעות

עליה חדה בשיעור ההדבקות החוזרות בקורונה

כיכר בשיתוף לאומית | מקודם

שובה של הקורונה

משרד הבריאות אישר 'בוסטר' גם לבני 5-11

דוד הכהן | 14.06.22

מחקר גילה

תסמיני הקורונה נמשכים במשך כשנה וחצי

כיכר השבת | 06.06.22

בעקבות הירידה בתחלואה

פרויקטור הקורונה: בקרוב יבוטלו הבידודים

כיכר השבת | 31.05.22
ש

הזדמנות שלא רואים בכל יום

"פוטנציאל רווח עצום" • הזדמנות להשקעה במרכז גוש דן

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

בהחלטת השר

בשורה משמחת לטסים: חסל סדר המסיכות

כיכר השבת | 17.05.22

למרות הירידה בתחלואה

בדיקות ה-PCR בנתב"ג הוארכו ב-10 ימים

כיכר השבת | 09.05.22

שגרת קורונה

התחלואה נמשכת עם ירידה בחולים הקשים

כיכר השבת | 02.05.22