כיכר השבת

פרסום ראשון

עדויות מזעזעות: 'מנעו טיפול לחולי סרטן - כי הם מבני ברק'

ח"כ ישראל אייכלר שיגר מכתב חריף אל ראש הממשלה בו פירט כמה מהבעיות של תושבי בני ברק שרבים מהם נתקעו ללא אוכל לחג, דרש לפרוץ מיידית את המצור מעל העיר והציג פתרונות (בארץ)

36
אבי רבינא | כיכר השבת | י"ב בניסן | 06.04.20
עדויות מזעזעות: 'מנעו טיפול לחולי סרטן - כי הם מבני ברק'
(צילום: שאטרסטוק)

ח"כ ישראל אייכלר הגיש לראש הממשלה ושרי הממשלה מסמך מפורט עם דרישות מידיות להקלת המצור על בני ברק. אייכלר הדגיש כי אם אספקת המזון והסיוע הנדרש לא יגיע, יהיה צורך בפריצת המצור על ידי שיירות מזון.

"זעקת יהודי בני ברק עולה השמימה", כותב ח"כ אייכלר. "ההסגר הפך למצור כמו בירושלים בימי תש"ח. מדיניות ההסתה נגד החרדים כמפיצי המגיפה, יוצרת אנטישמיות, שתגרום לשפיכות דמים חלילה. ראש העיר רמת גן הקיף בגדרות את הגטו היהודי בבני ברק. רוקחות אנטישמיות ברמת גן בקשו להסגיר למשטרה אישה יהודיה שהצליחה "להתגנב" מתוך הגטו כדי לקנות תרופות עבור אמה החולה. לאחר המגיפה חייבים לחקור את כל המקרים האלה".

"לפי הדיווחים שאנו מקבלים מן הציבור, יהודים עומדים 48 שעות לפני חג הפסח ללא אוכל. אספקה טלפונית לא תגיע לפני החג. התורים מתארכים ליד המרכולים ואין אספקה לבתים".

אייכלר דיווח על "עדויות מצמררות מגיעות ממחסומי המשטרה, לפיהן לא מאפשרים לצאת מן העיר גם לחולים המביאים אישורים מרופאים שמוכנים לקבלם מחוץ לעיר. גם עובדים חיוניים, אינם מורשים לעבור בכמה מחסומים, תלוי לפי מצב רוחו של השוטר במחסום".

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בנוסף, מספר אייכלר על מקרה מטריד במיוחד: "בבית החולים דוחים טיפולים לחולי סרטן כי לא מקבלים תושבי בני ברק מחשש לקורונה. (הפרטים המלאים אצלי)".

ח"כ אייכלר כותב עוד כי "המגיפה המשתוללת בארץ ובעולם, זו היא שעת המבחן של המנהיגים. האם הם עושים את כל מה שצריך לפני שהם מחליטים להטיל סגר על עיר או שכונה, או שהם מקבלים החלטות בפזיזות. מי שהורה על הסגר ואינו מכין מזון אספקה סדירה ויעילה - יואשם בעתיד באחריות לפשע".

"אני מזהיר את כל שליטי המדינה ופקידיה, זהו הזמן להסיר את המצור על בני ברק ולפתוח שיירות אספקה גם על השכונות החרדיות, שרק הן הושמו בהסגר.

הלוחמים בבני ברק (צילום: דובר צה"ל)

לאחר תיאור המצב בבני ברק קורא ח"כ אייכלר לבצע שורה של הקלות שיסייעו לתושבי העיר הנצורים."ולמעשה עד שיוסר המצור:

1. יש לאפשר יציאה חופשית, לצורך טיפול רפואי מחוץ לאזור המוגבל, בהצגת אישור מהמרפאה / רופא, בלי עיכוב .

2. יש לאפשר לאחד ממשפחה עם רכב פרטי לצאת לצרכניות הגדולות הסמוכות לעיר כמו 'סגולה' ו'בארות יצחק', לזמן מוגבל לצורך הצטיידות במזון. התורים העצומים במרכולים בתוך בני ברק אינם מאפשרים הצטיידות במצרכי החג. הקיבולת בסניפים הקיימים בבני ברק, במסגרת המגבלות החדשות מצומצמת מכדי להספיק לכל התושבים . התורים ארוכים ומשתרכים על פני רחוב שלם.

3. לפני שהמדינה תאבד שליטה, יש להכין אספקה סדירה של מוצרים חיוניים ופעילות מלאה של רשתות המזון, המכולות ושירותים חיוניים בכל שכונות העיר. זה לא מה שקורה בבני ברק ולא יקרה בשכונות ירושלים, אם לא נערך בהקדם.

4. לצד הסבל של תושבי בני ברק הנצורים, גם המצב במלוניות מחפיר ומהווה תעודת עניות לשלטונות. אנשים שנלקחים לשם מוזנחים לנפשם מבלי טיפול הולם. הם זועקים ומשוועים לעזרה ולמשככי כאבים ואיש אינו מביט לעברם. אחד מהם זעק "אם אתם לא יכולים לטפל בי אני כבר לא מסוגל". על המדינה לחשוב שוב: אם יש אפשרות להשאיר בבידוד אדם אחראי בביתו, עדיף על פני מחנות פליטים המכונים "מלוניות".

5. המשפחה החרדית שונה במובנים רבים. לכן אסור להוציא הורים, שאין מי שישאר עם ילדיהם בבית. יש לעשות הכל לבודד את ההורים בבית אחרת נגיע לאסון קיומי.

6. חייבים לדאוג לפעילות מלאה וסדירה של שירותי קופות החולים בכל השכונות בעיר, גם בימי החג.

"אם כל אלה לא מתאפשרים, חייבים לפרוץ את המצור, על ידי שיירת אספקת מזון ותרופות לעיר כמו לירושלים הנצורה בימי תש"ח", כתב אייכלר.

לסיום מכתבו הוסיף הח"כ, "בתקווה שזעקתי לא תהיה לשווא ואכן תימצא הדרך לאספקה מהירה של צרכי הציבור תוך ריכוך המצור מעל בני ברק או כל שכונה אחרת בארץ".

תוכן שאסור לפספס
36 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
33
יש שר בריאות שיטפל ..
james06.04.20
32
פעם ראשונה שאני חש שאכן אייכלר לא מגזים. והדימויים שלו אכן משקפים את המצב בצער רב.
בן חורין רק במפש06.04.20
31
לגבי בידוד של הורים בבית לרוב זה כמעט בלתי אפשרי ולכן אני חושב שעדיף לחשוב יותר בכיוון של לבודד את כל המשפחה במקום אחר בתנאים שמתאימים לבידוד של ההורים מהילדים ושיאפשרו חיים תקינים למשפחה.
ק06.04.20

הצגת כל התגובות

30
פתאום שכחו מי הביא את הקורונה לארץ
יעח06.04.20
29
עכשיו אתה כותב ? למה לא היתה בך התבונה להפסיק את הזילזול בהוראות הבטיחות.
רונן06.04.20
28
כאחד שנכנס ויוצא בפחד כל מילה בכתבה אמת אנו נראים בחוץ כחיזרים פשוט מפחדים מאיתנו וגם כאן בפנים נותנים לך למות ממחנק ולחץ
יןסי06.04.20
27
חולה סרטן שהוא נשא של קורונה יכול להדביק את הצוות הרפואי (חצי מהרופאים בארץ מעל גיל 55 ולכן בסכנה חמורה) או את החולים האחרים באותו החדר (עושים כימותאפיה ל-4 אנשים בו זמנית) מה שבטוח יהרוג אותם. יצטרכו למצוא פתרון שיפחית את הסכנה לצוות הרפואי ולשאר המטופלים, אבל זה לא יקרה בין לילה. חבל שחבר הכנסת א
רון06.04.20
26
זעקת הקוזק הנגזל. התעלמתם, זלזלתם, ביזיתם ועכשיו אתם בוכים ומבקשים הקלות וערבות הדדית.
אתמהה06.04.20
25
הוא צודק לגמרי, התחרפנו מקבלי ההחלטות. אנשים יכולים למות מחוסר טיפול רפואי, לא רק מקורונה. חייבים לפעול בצורה מושכלת ולא לאפשר לכל שוטר אנאלפבית להחליט על חיי אדם.
יהודי06.04.20
24
שקרן
מוישהמוישה06.04.20
23
מה שנעשה כלפי החרדים מאוד מזעזע בעיניי יש הבעת דעה וביקורת כי נעשו טעויות וזה הסתה הבאת שינאה ללא גבולות גדל כאן דור של אנשים הניזונים מהתקשורת שינאה לאחר ולדת ולמה שלא דומה להם ומחכה רק תירוץ כדי לפרוץ החוצה
אבי האתיופי06.04.20
22
אם זה נכון... מחריד!!!
מודיעין עילית06.04.20
21
דבים מעולים הלוואי שיצליח!
כל הכבוד לו!06.04.20
20
חבר הכנסת אייכלר אתה נזעק כי מפלים לרעה את החרדים???? איפוא היית כל השנים שהפלו החרדים את ילדי החרדים הספרדים במוסדות החינוך ובישיבות???? למה לא שלחת מכתבים אז????
קובי07.04.20
19
אלו שחייבים לצאת לקבל טיפול לפני כניסתכם למחלקות חייגו ליקירכם שיקליטו את כל המתרחש במחלקה מי שיכול גם לתעד מבפנים ללא התגרות עדיף זכרו איש את אחיו יעזרו אסור לנו לתת להם לפגוע בנו
הקליטו ותעדו את06.04.20
18
רק לעשות סדר בנושא הקורונה בבני ברק. הנדבק הראשון בבני ברק הוא חסיד ויזניץ ממשפחת גנץ (אמיתי, נתון רישמי) שהדביק אחרים בעיר ומשם החל הכל להתגלגל. גנץ נדבק מרופא מכבי במרום נווה שחזר מאיטליה ולא טרח להיכנס לבידוד. אז בעצם רופא חילוני שלא שמר על הוראות משרד הבריאות הוא זה שאחראי ישירות על הקסטרופה בבנ
מלכה06.04.20
את לא פחות אנטישמית מהאחרים. כל מי שחזר מחו"ל (כולל חרדים) היה בעל סיכון להדבק בקורונה.
כ06.04.20
17
ליצמן ודרעי עסוקים, נא לא להפריע,
דני06.04.20
16
איפה הייתם לפני חודש?
נתי06.04.20
15
למה בעלז לא פתחו בית חולים על טהרת הרופאים החסידים, ובהם יטפלו בחולים חרדים שהציונים לא רוצים לטפל בהם?
רבינו06.04.20
14
אתה עומד בראש פניות הציבור בכנסת ,אף אחד לא ישמע את זעקתך כמו שלא התייחסת למכתבים ששלחנו לך ולא שמעת את זעקתנו כמה שנים על המטרדים והתעללות שעירית בני ברק מתעללת בתושבים שמנחיתה להם קרוואנים של ישיבות עם פנימיה ובחורים המרעישים כל לילה כולל ליל שבתות והתושבים חולים,זקנים,תינוקות לא ישנים בלילות שנים
יוני06.04.20
13
איפה הנציגים של הציבור החרדי - עיתונאים ופוליטקאים ???? חוץ מאייכלר , איפה כולם ? בשביל מה צריך אותם אם לא בשביל מצבים כאלו ?? לא הבנתם שזה מה שיקרה בסוף ?
מיכל 06.04.20
12
תיאור קטן של מעשי החיילים המהוללים. מזוית הראיה במרפסת שלי. עמדו 2 חיילי פיקוד העורף חסרי מעש במשך כשעתיים ברחוב כשהם משוחחים בינהם זמן רב ללא מסיכה ובמרחק אפס. אילו לפחות היו משתמשים ברכביהם ובזמן המיותר שלהם כדי להביא לי ביצים הביתה היו עושים משהו בחיים
רוקו06.04.20
11
אייכלר נראה שאלוהים עושה לכם מידה כנגד מידה.....אפילו למסורתי כמוני אני רואה את ההקבלה כמו שעשיתם בעמנואל כניסות נפרדות....כניסה דרך השירותים לספרדים...אלפי בנות צדיקות שבכו על ההפליות...ועוד ועוד.נראה שבשמיים נמאס מכם והגאוותנות שלכם,ואלוהים תמיד משפיל גאוותנים עד עפר שממנו נוצרו...רק הכאה פומבית ע
ספרדי טהור06.04.20
10
שיתפללו עליהם והמחלה תעבור, מה הבעיה אייכלר? אני ה' רופאך, מה אתה הולך לרופא חילוני או ערבי?
נורי06.04.20
9
בושה וחרפה
אורי06.04.20
8
עדויות של מי שהיו לקבל טיפול בתי חולים תל השומר המצב זועק לשמיים התנהגות משפילה והפליות נגד תושבי בני ברק החרדים לשלומם ולבריאותם
עדות מהשטח 06.04.20
7
לכל אלו שהחרדים מביאים להם בחילה, כי הם לא העם שלהם (והערבים דווקא סבבה) אפשר לייעץ: 🚫 כשתצטרכו עזרים רפואיים אל תפנו ליד שרה. הם חרדים. 🚫 כשתרצו יעוץ רפואי דחוף אל תפנו לרב פירר. הוא חרדי. 🚫 כשתזדקקו לתרומת מח עצם אל תפנו לעזר מציון. הם חרדים. 🚫כשתצטרכו תרומת כליה אל תפנו למתנת חיים. הם חר
שימי06.04.20
סתם ככה, הם יכולים גם לגשת לביבי! הוא לא חרדי.
רונוששש06.04.20
אמאלהה יקורע!!! תותח!
רונוששש06.04.20
6
האם כל תושבי רמת גן הם אנטישמים או שיש גם שפויים
משה06.04.20
5
הנהגת החרדים אשמה במה שקורה לציבור החרדי ,תתפטרו ליצמן,גפני,דרעי ואייכלר ,בושה ,הבאתם כליה על הציבור ,שנאה ,תתביישו
בושה של הנהגה06.04.20
4
אין ברירה אלא לנוכח ההסתה אם המסיתים לא ישלמו את המחיר הדרוש לכך בסוף,,,, אנא לא לוותר ולהצטרף לעצומה על מנת להשמיע את קול המחאה שאותם נציגנו בכנסת לא משמיעים ולחתום על העצומה שקוראת לפיטוריה של מינה צמח על מנת להפיק בכוחותינו הדלים לקח לשונאינו ומבקשי נפשינו
מוטי ברקו06.04.20
3
הלו איכלר תתעורר ! מי שר הבריאות ? ! מי ראש הממשלה שהחרדים כל כך אוהבים אותו וסוגדים לו ? !.
מאיר06.04.20
2
איפוא שליחי הציבור? השתגעתם . לא שומעים ולא רואים . מאוחר מידי חבריה . מאוחר . הנזק הפסיכולוגי לכל רבדי האוכלוסיה , הנזק הכלכלי לתושבי בני ברק , חוסר במצרכים מינימליים יביא למהפכה רציניצ . החיילים יצילו את ההורים שלנו ?תתבישו .
איכלר נזכר 06.04.20
1
יש בעיה מאוד חמורה בבני ברק על הפקעת מחיר עקב הסגר מרשים חניות להפקיע שערים לדג' מסכה פשוטה 10 שח שכל השנה הוא 1 ש"ח כמו כן מצרכים פשוטים מעלים במאות אחוזים
חיים06.04.20
אולי גם יעניין אותך
קורונה - כל המידע בכיכר השבת
ש

פרויקטור הקורונה: "האוכלוסייה הבוגרת חייבת להתחסן"

כיכר בשיתוף משרד הבריאות | מקודם

גם בישראל

גל חדש? עלייה בתחלואה בשני תתי זני האומיקרון החדשים

כיכר השבת | 23.10.22

הגל בירידה

קורונה: מספר החולים הקשים ממשיך לרדת

כיכר השבת | 20.07.22

בשבוע הבא

מבצע החיסונים לתינוקות עד גיל 5 - מתחיל

כיכר השבת | 18.07.22

BA.2.75

נגיף הקורונה: חזרו מחו"ל עם תת הזן החדש

דוד הכהן | 17.07.22
ש

דיגיטלי, חכם ויעיל 

רכב חדש? חתונה בלי חובות? זה לא חלום רחוק! לחץ כאן >>

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

בקבוצות הסיכון בלבד

מנכ"ל משרד הבריאות אישר חיסון לפעוטות

כיכר השבת | 05.07.22

הגל השישי

המספרים ממשיכים לטפס בישראל ובעולם

כיכר השבת | 27.06.22

בורלא: חיסון התינוקות שלנו יעיל ב-80 אחוז

כיכר השבת | 26.06.22

הגל השישי

10,785 מאומתים חדשים לנגיף הקורונה

כיכר השבת | 22.06.22
ש

דואגים ליופי שלך

מלחמה?- זה לא אומר שאת צריכה להישאר עם שיער מיותר

כיכר בשיתוף אפילוגיק | מקודם

הגל השישי

מספר המאומתים לנגיף הקורונה מטפס עוד

כיכר השבת | 21.06.22

הגל השישי?

שיא של חודשיים וחצי: יותר מ-10,000 חולים

מישאל לוי | 20.06.22

צעד גדול לאישור ה-FDA

בקרוב: חיסוני קורונה - גם לבני חצי שנה

דוד הכהן | 16.06.22
ש

נתון מבהיל

מאוחדת: קרוב ל-90% מהחולים בגל הנוכחי - לא מחוסנים

כיכר בשיתוף מאוחדת | מקודם
ש

מחלה אוטואימונית

ראש הישיבה מתחנן: "את אחי אני מבקש; צריך לשקם את בית המשפחה שחלתה"

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם
ש

תוצאות מפתיעות

עליה חדה בשיעור ההדבקות החוזרות בקורונה

כיכר בשיתוף לאומית | מקודם

שובה של הקורונה

משרד הבריאות אישר 'בוסטר' גם לבני 5-11

דוד הכהן | 14.06.22

מחקר גילה

תסמיני הקורונה נמשכים במשך כשנה וחצי

כיכר השבת | 06.06.22

בעקבות הירידה בתחלואה

פרויקטור הקורונה: בקרוב יבוטלו הבידודים

כיכר השבת | 31.05.22
ש

במיוחד לחג הפסח

מתארגנים לחג עם 'קונים מקבלים' הכי שווה שיש

כיכר בשיתוף קרן החשמל | מקודם

בהחלטת השר

בשורה משמחת לטסים: חסל סדר המסיכות

כיכר השבת | 17.05.22

למרות הירידה בתחלואה

בדיקות ה-PCR בנתב"ג הוארכו ב-10 ימים

כיכר השבת | 09.05.22

שגרת קורונה

התחלואה נמשכת עם ירידה בחולים הקשים

כיכר השבת | 02.05.22