כיכר השבת

בכיר בתעשייה: "שוק עבדים"

חשיפה: התנאים השערורייתיים של עובדות ההייטק החרדיות

שכר נמוך בעשרות אחוזים ותנאים מופחתים - אתר כיכר השבת חושף את חוזה ההעסקה של עובדות ההייטק החרדיות ב"מטריקס". החברה: "התנאים נוחים". בכיר בהייטק: "זה שוק עבדים" (חדשות)

156
חיים אבני | כיכר השבת | כ"ו בתמוז | 13.07.15
נשים חרדיות בהייטק. אילוסטרציה, למצולמות אין קשר לכתבה
נשים חרדיות בהייטק. אילוסטרציה, למצולמות אין קשר לכתבה (צילום: אייל טואג, באדיבות "הארץ")

איפה ואיפה - כך מנוצלות העובדות החרדיות בהייטק: העובדות החרדיות שנוהרות בהמוניהן בשנים האחרונות לעולם ההייטק ידועות כעובדות מסורות, חרוצות ויעילות. כך מספרים בכל עת מנהלי חברות טכנולוגיה ישראליות ונציגי ענקיות ההייטק העולמיות שמעסיקות במרכזי הפיתוח שלהן נשים חרדיות. עם זאת, כך מתברר, הדבר לא מונע מחלק מהחברות לנצל את העובדות עם תנאי העסקה משפילים.

כמו חברות רבות שכאמור פונות לנשים חרדיות, גם חברת מטריקס העולמית פתחה - באמצעות חברת הבת שלה "מטריקס גלובל" (המקבלת תמיכה ממשלתית על שילוב נשים חרדיות בהייטק) - מרכז תעסוקה לנשים חרדיות בעיר מודיעין עילית. מרכז החברה נחשב כמקום עבודה מבוקש יחסית בעקבות העובדה כי מרבית מהעובדות במקום הן חרדיות והמקום זוכה להכשר של רב המקום.

חוזה "מטריקס" לחרדיות: שכר נמוך וקנס על התפטרות

אלא, שחוזה ההעסקה הסטנדרטי של חברת "מטריקס גלובל" עבור המועסקות החרדיות שהגיע לידי "כיכר השבת", מעלה שאלות על התנאים להעסקת נשים חרדיות המעדיפות לעבוד במקום עבודה עם הפרדה מגברים.

על פי החוזה, "העובד יוצב כעובד החברה וישתכר סך העומד על 4100 ש"ח ברוטו לחודש, עד תום החודש ה-12 להצבתו לעבודה. החל מחודש העבודה ה-13 ועד לחודש ה-16 תהיה משכורת העובד 4600 ש"ח ברוטו לחודש. החל מחודש העבודה ה-17 תהיה המשכורת 5100 ש"ח ברוטו לחודש.

רוצה להתפטר? תשלמי קנס (צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק)

מדובר בשכר הנמוך משכר מינימום והעובדה הזו מתאפשרת בשל כך שלמרות שמדובר על עבודה של 8 שעות יומיות ו-40 שעות שבועיות, המשרה הוגדרה כמשרת 88.89% ממשרה של 9 שעות ביום ו-45 שעות שבועיות. ההגדרה של המשרה כך לא רק מאפשרת למטריקס לשלם שכר נמוך משכר מינימום, אלא גם פוגעת לכאורה בזכויות הסוציאליות של העובדות.

עובדת לאחר לידה? תשכחי משעת הנקה ב"מטריקס"

כך למשל, עובדות לאחר לידה לא יקבלו שעת הנקה כקבוע בחוק - זאת בעקבות כך שהיא לא מועסקת במשרה מלאה באופן רשמי. כל העובדות מועסקות באותו חוזה ולכאורה אין באמת "משרה מלאה" של 9 שעות.

העובדות החרדיות יתקשו גם להתפטר מהחברה. שכן בחוזה נכתב כי "התפטר העובד, או פוטר בנסיבות המצדיקות שלילת פיצוי פיטורים, בטרם השלים 12 חודשי עבודה, יחזיר לחברה סך השווה לשתיים וחצי משכורות חודשיות. התפטר העובד בתקופה שבין 13-16 חודשי עבודה יחזיר לחברה סך השווה לשתי משכורות חודשיות. התפטר העובד לפני שהשלים 24 חודשי עבודה, יחזיר לחברה סך השווה למשכורת וחצי. למען הסר ספק, אין באמור בסעיף זה כדי לחייב את החברה להעסיק את העובד במשך תקופה כלשהי, לרבות במשך שנתיים מתום סיום הכשרתו".

חוזה ההעסקה במטריקס - הקליקו להגדלה

חוזה לחרדיות בחברה אחרת: שכר גבוה בעשרות אחוזים

לעומת זאת, מחוזה העסקה אחר שהגיע ל"כיכר השבת" - של חרדית העובדת במשרה דומה במרכז תעסוקה לנשים חרדיות של חברת מל"ם טים, ניתן לראות כי תנאי השכר גבוהים בהרבה. כך תקבל העובדת במל"ם טים לאחר 3 חודשי הכשרה סכום של 5,500 שקלים בחודש בשנה הראשונה, ולאחר 12 חודשים תקבל העובדת שכר בגובה של 7,000 שקלים. מדובר בעבודה דומה, עם רקע דומה ובמקומות עבודה נפרדים.

התנאים המדוברים לעובדות החרדיות במטריקס מתאפשרים בעיקר בגלל העובדה שנשים חרדיות רבות יעדיפו עבודה במקום קרוב לבית ובסביבה מותאמת לחרדיות - גם אם השכר נמוך משמעותית. טיעון נוסף ה"מצדיק" את התנאים הוא ההכשרה הכביכול "לוקה בחסר" של בוגרות מסלולי הנדסת התוכנה בסמינרים החרדים.

חוזה העסקה לחרדיות במל"ם, לשם השוואה (ללא קרדיט)

למרות זאת, ברור כי השכר המשולם לעובדות הינו נמוך משמעותית וללא הצדקה אמתית לרמה המינימלית של השכר. במקרה של חברת מטריקס גלובל גם מדובר בסוג של "מונופול" בעיר מודיעין עילית, בה היא החברה היחידה הזוכה להכשר מהרב המקומי - מה שגורם לביקוש לעבודה בחברה למרות השכר הנמוך.

בכיר בהייטק הישראלי: "זה פשוט שוק עבדים"

גורם בכיר בתעשיית ההייטק הנחשב לאחד מעמודי התווך בתחום עימו שוחחנו במהלך הכנת הכתבה, סרב להתייחס באופן רשמי לניצול החמור לכאורה לו שותפות בעקיפין גם ענקיות תוכנה, אך אמר שלא לייחוס כי מדובר ב"שוק עבדים ובניצול מחפיר של עובדות רק בגלל שהן חרדיות". הגורם הבהיר כי המצב מתאפשר אך ורק בגלל שהעובדות מוכנות לשכר המשפיל בגלל התנאים החרדים ואמר כי "אם יתאגדו הן יקבלו גם שכר הוגן המגיע להן וגם את סביבת העבודה הנוחה להן".

"זה פשוט שוק עבדים" אומר בכיר בהייטק הישראלי (צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק)

גורם בחברת אינטל עימו שוחחנו במהלך הכנת הכתבה הבהיר כי באינטל אין בנמצא עובדות המנוצלות לרעה. הגורם הבהיר כי כל העובדות בחברה זוכות לשכר באותו הרמה ובאותן התנאים. עם זאת הוא אמר כי העובדות בשירותי מיקור החוץ אותן שוכרת אינטל דרך חברות אחרות, אינם נחשבות כעובדות אינטל.

תגובת מטריקס: "פרצנו דרך בשילוב חרדיות"

ממטריקס נמסר בתגובה: "מטריקס הקימה לפני למעלה מעשור את מיזם "תלפיות" שהיווה פריצת דרך ונקודת ציון בכל הקשור בשילוב חרדיות בשוק העבודה בעולם ההי טק. עד אותה נקודה, אופציות לתעסוקת חרדיות, שלמדו את תחומי הטכנולוגיה ללא תואר בחברות טכנולוגיה, היתה מוגבלת מאוד".

"עובדות במרכז הפיתוח המגיעות למטריקס מן הסמינרים בדרך כלל ללא ניסיון ובתיאום עם הלקוח עוברות תקופה של הכשרה ומנטורינג, מעין סטאז', של שנתיים בהן מושקעים משאבים רבים. חלקן אף מקבלות הכשרה של חברת ג'ון ברייס הדרכה באמצעות קורס שעלותו בשוק ליחיד בין -10,000 ₪ -15,000 ₪ ולעיתים אף יותר מכך. לאחר תקופה זו כל אחת מקבלת חוזה העסקה אישי בתנאים המותאמים לכישוריה, תפקידה ויכולותיה המקצועיות".

"העבודה במיזם "תלפיות" אינה דומה לעבודה בחברות הי טק אחרות. מקום העבודה מתחשב בצרכי העובדות בנושאים שלא קיימים בחברות הי טק אחרות: הן עובדות בבניין ייחודי מותאם לאורח החיים החרדי , הן מקבלות הסעות למקום העבודה וחזרה כולל מוניות ללקוח , קורסי הכשרה, זמן ייעודי להנקה, שעות נוחות ומתאימות לעובדת החריגות בענף ההי-טק (7:00-15:00), 8 שעות עבודה ביום לעומת 9 ומעלה בחברות אחרות ורב של הקהילה המלווה את מרכז הפיתוח".

"לגבי הטענות למונופול: לאחר תקופת ההכשרה בתלפיות, שבה רוכשות העובדות ניסיון וידע נרחב, פתוחה בפני כל עובדת האופציה לעבוד בכל מקום עבודה אחר. עובדות שעבדו במטריקס גלובל זוכות לביקוש גבוה בשוק בשל הניסיון והידע שצברו בחברה. עובדה היא שכבר מאות עובדות של מטריקס נמצאות בחברות הייטק חיצוניות או ממשיכות אצלנו בתפקידים בכירים. הטענות למונופול אינן נכונות. זאת משום שקיימים בישראל מיזמים רבים נוספים המעסיקים חרדיות, בהם הן יכולות לעבוד על פי תנאי השוק החופשי. מטריקס משקיעה משאבים רבים ביצירת מרכז תעסוקה נוח המותאם לתעסוקת נשים חרדיות ולאורך השנים העניקה הזדמנויות לנשים רבות להשתלב בשוק התעסוקה ולהתקדם מקצועית וכלכלית".

מועסקות בהייטק וסובלות מתנאים גרועים? פנו אלינו במיייל, באתר ובפייסבוק

תוכן שאסור לפספס
156 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
96
למרות שגם הם מתגאים עובדות חרדיות וכו בושה! ! !
ליטל15.07.15
95
יש חברות יותר גרועות אל תרדו מהענין (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רות13.07.15
94
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עולם הפוך13.07.15

הצגת כל התגובות

93
לא טוב לכם תצאו החוצה אף אחד לא מחזיק אתכם . מאוד כל לבכות ולהתלונן אבל יש לכם נוחות יש לכם מקום שמקדם אותכם חבל לזרוק אבן לבור שאתם שותות ממנו.
מירב14.07.15
שאינו מאפשר לעזוב בלי איזה קנס וכו
שיקו 15.07.15
92
50% מהעובדים בישראל בערך עובדים בתנאים כאלו ואפילו יותר גרועים,גם לאנשים עם נסיון במספר לא מבוטל של תחומים. אף אחד חוץ מהן לא קיבל קורס בגון ברייס, שהקורסים שמה באמת מאוד יקרים. אני לא מצדיק העסקה בתנאים האלו, אבל הם רחוקות מלהיות עבד ביחס להרבה עובדים אחרים במשק. במקום לעשות כתבה על נשים חרדיות שמק
נועם חיפה14.07.15
91
בתור עובדת מטריקס לשעבר, אני יכולה לומר כי אלו באמת החוזים הנוראיים שמאלצים בנות לחתום עליהם. הבנות באות בלי ניסיון ומוכנות לחתום על כל חוזה שמוצע. בנוסף, אחרי העזיבה עוד הם מבקשים "אישור" לעצם העובדה שאת חרדית בשביל להגיש אותו לתמ"ת ולקבל עוד מימון מהמדינה על שהם "הואילו בטובם" להעסיק אותנו. בנוג
מטריקסית לשעבר14.07.15
90
אין שום סיבה לתגמל עובדת ברמה נמוכה במשכורת גבוהה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אמיר14.07.15
89
הייטק כבר למעלה מ-7 שנים- אני יכולה להגיד בפה מלא שמנהלי הסמינרים הם האשמים במשכורות והתנאים המחפירים המופנים כלפי נשים חרדיות. אם כולם היו מתאגדים ולא מוכנים לשלוח בוגרות סמינרים שלהם בשכר התחלתי של 8000 לפחות המצב היה הרבה הרבה יותר טוב.
חסוי14.07.15
88
אני ב"ה לא עובדת שם אבל ביצעתי שם כמהראיונות ויש לי הרבה מה להוסיף- קודם כל היחס שם משפיל עוד מרגע הקריאה לראיון, מתיחסים לבנות כמו אשפה, בלעג בחוסר כבוד, אף פעם לא עונים תשובה אחרי הראיון (אלא אם כן התשובה חיובית- ואת זה יודעים רק אחרי חודשיים), לא עונים לטלפונים, והעיקר- זה שקר שיוצאים עם ניסיון מ
עובדת הייטק14.07.15
87
לוקה בחסר! אפשר להשוות תואר ראשון מאוניברסיטה או מכללה נחשבת ללימודי תעודה בסמינר? הפתרון הוא להעלות את הרמה בסמינרים לפתוח אפיקי לימוד חדשים ולהוציא את הבנות עם תואר נחשב ומקובל ביד! האשמים במצב הם לא חברת מטריקס שטענותיה נשמעות מוצדקות אלא אלו שמונעים מבנות הסמינרים להתקדם ולרכוש תואר(בסמינר כמובן
מיכל14.07.15
"תבונה" מכון לבנות מהמגזר החסידי ללימוד תואר ראשון במדעי המחשב ע"י מרכז אקדמי לב- קמפוס טל לומדים לתואר בלי לוותר על אידישקייט. אם אתן בנות "פרומרייות" ואו "חסידיות" לבושות עפ"י תקנון צניעות מחמיר כדאי לכן להצטרף!!
חיה14.07.15
אני רואה את הרמה של האנשים עם תואר היא לא עולה בכהוא זה על הראש החריף של החרדיות שלא לדבר על מוסר העבודה הגבוה שלהם סופרות את הדקות של ההפסקה על השעון ומורידות הכל בדוח שעות!!!!
אני15.07.15
86
השפלה זאת עדיין מילה יפה לעומת מה שקורה.מקבלים על כל עובדת סכום כסף בשביל שיעבירו אותם ללא תנאים מינימלים ושכר מינימום תתבישו מי יתן את הדין
מלכה14.07.15
85
תבדקו מי העסקנים שמתפארים בכך שמטריקס בעיר וכמה כסף הם מקבלים על כך שהם דואגים לנו שנעבוד ברמת שכר אפסית.כמה פגישות עם ראשי מטריקס עם שבחים על תפקודם ודאגתם לחברה.עסק מלוכלך במסווה של סיוע לנשים חרדיות.תתביישואתם אשמים ולא מטריקס. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שרית 14.07.15
84
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עמי14.07.15
83
הכל בסדר, ונניח שבאמת אנחנו רוצים לשלם על ה"כשרות" של מטריקס והנוחות לחרדיות, אז לפחות שישנו כללי המשחק, יותר ימי חופשה, בערב פסח ובבין הזמנים... חופשה מרוכזת בפסח וסוכות. שיתאימו באמת את המקום לחרדיות ואז אולי יהיה להם מותר לנהוג ככה. צריך התערבות של חברי הכנסת ע"מ לדאוג שישפרו שם את התנאים ואת הה
שרי14.07.15
82
אין שום עובדת מרוצה כולם מתוסכלות מהשכר ומהיחס הנלווה ההנהלה יודעת היטיב את הצורך של האישה החרדית בעבודה זו ולכן מנצלים אותן כהוגן
רגינה 13.07.15
את יודעת כמה אנשים בארץ מתוסכלים מהעבודה שלהם? או שרק הציבור החרדי, שלרוב מקבל הרבה יותר מכל ציבור אחר מתוסכל?
נועם 14.07.15
81
אז מה עושים לנשים שעובדות במעונות, במיוחד אם יש מנהלות שבאות מכח המישפחה ומכח הכסף עוד לפני שידעו משהו על ניהול בכלל ויחסי אנוש בפרט...תשמעו את הסיםור של חיים ולדר משבוע שעבר 6.7.15 ואז תבינו במה מדובר...
חדוי14.07.15
80
סתם למען האיזון... גם אני חושבת שהתנאים קצת מוגזמים. אבל צריך להבין את הצד שממול - מעסיקים עובדות שבחמישים אחוז מהמקרים רק עושים עליהם את הנסיון ובורחים. לכו תבדקו בראית חשבון איך נראות אלו שרוצות ניסיון.
מישהו14.07.15
79
אף אחד לא יתאגד כי כולן מפחדות לאבד את העבודה ומקור היחיד לפרנסת הבית. :-(
עובדת היי-טק14.07.15
נכון אבל אחד הבעלים שלא מחויב לבוסים יכול לארגן את זה ולצרף באופןם חשאי עד שכולם יאוגדו תחת מסגרת חזקה אחת!!!
שרה14.07.15
78
ומרוויחה נהדר וכשהיא התחילה התנאים היו גרועים יותר מ3200 ל4500... אבל לקחו אותה ללא ניסיון בהיטק וקיבלה הכשרה והסבה למקצוע ומוצלחת בתחומה כך שיש גם צדדים אחרים מהמוצג כאן... משום מה עושק הגננות מושתק וחמור יותר
א14.07.15
77
כאחד שניסה לקבל נשים חרדיות במקום עבודותו הדבר פשוט לא מתאים לרוב הבנות החרדיות. כמעט אף חברת הייטק לא תסכים לשמונה שעות עבודה ללא שעות נוספות וללא ימי לחץ כמו״כ רובן רוצות לעבוד בנפרד משאר החברה שזה גם דבר שברוב החברות לא קביל. (חברה, הייטק זה לא קייטנה ואל תבואו בדרישות הזויות שהתרגלתן להם במטריקס
יצחק 14.07.15
76
וזה לא מתווסף לעובדות / שפחות. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעקב13.07.15
75
כל הכבוד על היוזמה לא מאוחר אף פעם מה קורה עם הגננות למה הפסקת לטפל חזק ואמץ
ישראלי 13.07.15
74
מִי-הָאִישׁ, הֶחָפֵץ חַיִּים; אֹהֵב יָמִים, לִרְאוֹת טוֹב. נְצֹר לְשׁוֹנְךָ מֵרָע; וּשְׂפָתֶיךָ, מִדַּבֵּר מִרְמָה..."
דוד13.07.15
73
כמו שכתבתם יש חברות אחרות שמעסיקות במשכורת יותר גבוהה מי שבכל זאת רוצה ללכת למטריקס מסיבותיה היא - בשמחה. אבל אל לה להתלונן. ככלל לדעתי מקצוע הנדנס תוכנה בציבור החרדי אינו אטרקטיבי במיוחד ובנות צריכות לקחת זאת בחשבון לפני שהם הולכול ללמוד את התחום.
יהודה 14.07.15
72
השנתיים אצלהם גנבו לה 10000 שקל!!!!!!!
ענת14.07.15
71
לגשת לבית דין לעבודה עם החוזה וטוב לגבש קבוצה של נשים לא לחשוש שם יעזרו לכם מאוד המגיבה סיימה לימוד משפטים
א14.07.15
70
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דודי יוסף 14.07.15
69
עם כל הכבוד אבל יש לכן בעיה שאתן עובדות במטריקס גלובל לא חסר חברות שישמחו לקבל אתכן עם משכורות הרבה יותר טובות ותנאים מעולים ..................רק קצת מאמץ
מאיר14.07.15
עם כל הכבוד אני מכירה אישית מישהי עם תואר שעובדת שם והיא מחפשת עבודה בנרות. החברות ממש לא קופצות על המציאה וחוטפות אותה למרות שהיא בחורה מוכשרת ביותר. חברות חילוניות תמיד מוצאות תירוץ למה לא לקחת עובדות חרדיות
עדינה14.07.15
68
בלי החברה הזו החרדיות היו נשארות בבית בלי שום אופציה. אפילו למי שלמד מחשבים בקורסי הסבה למשל קשה למצוא עבודה בתחום. והחברה הזו מכשירה אותן ונותנת להם עבודה, ומסדרת תנאים שמתאימים להן בדיוק. הן יכולות לעבוד שנתיים שלוש ואז יש להן הכשרה וניסיון והן יכולות לעבוד איפה שירצו. גם סטודנטים בתחילת המסלול
אברי19.07.15
67
זה פשוט בדיחה רעה שגם אני הכרתי לא מזמן את הנתונים יש לי חבר שמעסיק עובדות בתלפיות חלקן הוא טוען לא פחות טובות ממנו מקצועית והוא מעסיק בחברה שלנו עובד מתחיל ב - 12000 שכר התחלתי שיוכל להגיע עד 20000 והוא טוען שפשוט מנצלים אותם אבל לצורך ההגינות יש כאלה שזה מתאים להם עבודה קרוב לבית מופרדת ללא שעות מ
עובד הייטק14.07.15
בבקשה שיהיו ליברלים/פלורליסטים אמיתיים... אישה חרדית שמעוניינת בתנאי עבודה התואמים את רוח יהדותה לא אמורה להיות שפחה של מישהו!! ממש לא...הבעיה היא אחרת נראה לי שאנחנו כציבור לומדים לתת את הלחי השניה שיתנו לנו עוד מכה...למה למה לא להתנגד למה לא להאמין שמגיע להן יותר ... בעיה סוציותרבותית קשה של הציבו
די לנחיתות!15.07.15
66
או שניים והנה התוצאה לפנכם הצפה בשוק עבודה מסויים שמרוב דרישה השכר צונח לכמעט משכורת מינימום
נתנאך14.07.15
65
יש לציין שבכל חברות ההייטק, נשים שעובדות במשרה חלקית, וכן, 8 שעות ביום בהייטק נחשב למשרה חלקית מופלות לרעה לא באופן רשמי, אבל כשהמעסיק יודע שהן לא תעזובנה כי במקומות אחרים לא יהיה להן יום מקוצר, הוא מנצל את זה. בדיוני שכר מסבירים לנשים במשרה חלקית"תראי, אם יש מחר לחץ, על עובד במשרה מלאה אני יכול לבנ
א14.07.15
64
בתור אחת שעובדת במקום חרדי, הניצול היה , עדיין ויהיה - אם לא תהיה התאגדות של הבנות החרדיות. הבעיה היא אצלינו - יש לנו חלק גדול בזה, ברגע שרוב הבנות החרדיות לא יסכימו לעבוד בתנאי העסקה מחפירים שכאלה - יהיה שינוי! אין הדבר תלוי אלא בנו! זה לא מספיק רק לשבת ולדבר אלא צריך לקום ולעשות מעשה, מישהו צריך ל
מנוצלת15.07.15
63
לא מסובך, אם אתם חושבים ש"מגיע" להן יותר, כלומר אפשר לשלם למתכנתות הללו יותר ואז הן כולן יגיעו אליך, אז פשוט תפתח מקום כזה, ותרויח המון, לא? חרדים יקרים, זה או קומוניזם או לא. אם תלכו אחרי "ארגוני העובדים" תסיימו בגולאג כמו אבותינו.
רפי15.07.15
62
אני עובדת במטריקס שש שנים ונהנית מכל רגע מהיחס ומהשכר ימותו הקנאים!!!!!
........14.07.15
כנראה לא בדקת נתונים בחוץ..תמשיכי להיות תמימה ולחשוב שאין על המקום הזה,רק תפתחי קצת את העינים! תמצאי מקומות מעולים(כן ! שיש בהם סביבה חרדית!) רק ההבדל הוא שתקבלי שם פי 2 ויותר ממה שאת מקבלת היום..בוחרת להישאר שם מרצונך..בבקשה ,רק שלא תחשבי שזה לא ניצול
דפוקה14.07.15
לא נורא פריירים לא מתים רק מתחלפים
שרי15.07.15
61
חבל שלא בוחרים לראות את ההזדמנות ולהבין את עומק המהפכה בחברה החרדית שלקחה על אחריותה חברת מטריקס (ולא הממשלה) משפחות שלמות בחברה החרדית יצאו נשכרות מהמיזם הזה ואחרי מטריקס הלכו חברות רבות. ניתן לראות כ"ניצול" וניתן לראות עיסוק משמעותי, אמון באישה החרדית, פיתוח יכולות, הכלה והבנה של מגזר בו האישה ה
לאו דווקא14.07.15
60
הניצול וההרגשה שנלוות אליו ממש פוגעות בהתקדמות של הבנות,שלא יספרו לכם ש"כולן מרוצות" ממש רב מוחלט של הבנות לא מרוצות! רק כולם מפחדות לפתוח פה!! כי יגידו להן הביתה! וזאת הבעיה! בתור אחת שיצאה משם אני מודה לה' על כרגע שלא נשארתי במקום הזה..אומנם אפשר לקנות שם נסיון טוב ומקצועיות אבל להתקדם בשכר אין מצ
רחל14.07.15
59
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לא להיות פריירים14.07.15
58
סידרו כח אדם זול לחברות "סידרו" את נשות האברכים ושימנו את הכיס שלהם. מגיע להם שכר טירחה, לא? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
צבי13.07.15
57
על חשבונם של אלפי עובדים נגזלים מטריקס גוזלת את עובדיה, משלמת שכר נמוך תוך העסקה נצלנית מזה שנים של עובדים חלשים בשוק וזה רק קצה הקרחון מיתוך אוסף של מעשים קשים שעל חשבונם מתעשרים 20 מנהלים על חשבונם דל אלפי עובדים
אלירן15.07.15
56
התנאים הסוציאליים חשובים לא פחות מהצניעות. אבל את מי זה מעניין... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חושב14.07.15
55
מה הפלא בחורה בת 18 מסיימת לימודים במקום צבא או שירות לאומי ישר נכנסת לעבודה באותו זמן בנות אחרות משרתות את המדינה והיא מרוויחה כסף לאחר שנתיים בחורה חילונית מתחילה לימודים ואת החיים ובאותו זמן החרדית כבר עם משכורת פשוט תתביישו לכם הרצחתם וגם ירשתם מי היה מכשיר אותכם מי היה מכניס אותכם לעולם העבודה
מעסיק חרדיות14.07.15
חרדיות = מוסר עבודה, זהירות מחשש גזל גם ממון וגם זמן, נאמנות וכו'
מעסיקה21.08.15
על מה אתה מדבר? מה קשור הגיל וזה שלא עשו צבא?
שרי15.07.15
אנו משרתות את העולם, בזה שאנו תומכות בבעלים שלנו שישבו וילמדו תורה, ובזכותם העולם קיים. מלבד זאת אנו מגדלים בנינו ובנותינו בדרך הישר, ומוסיפים אזרחים טובים כשרים למדינה ולאנושות.מיותר לומר שאתם בחרתם לפרוק עול תורה וללכת בדרך שלכם. הבה נעצור כאן לבל נפרט את מי החילוניות משרתות, וגרוע מכך את מי החי
טוב לנו15.07.15
שככה נראית ההפליה לנשים הללו. זה בחירת החיים שלהן, אל תעשה טובה ואל תעסיק אותן אם זו הראיה שלך
שמחה15.07.15
54
במקצוע תכנות מחשבים זה כזה משפיע אם יש תואר או גם התעודה של הסמינרים זה טוב.. תודה! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיכל14.07.15
להתחיל עבודה בתחום כמה שיותר מהר ולצבור ניסיון (וכך גם שכר משמעותית גבוה יותר). בסופו של דבר, תעודה טובה, בין אם היא תואר אקדמי או תעודה אחרת, תעזור לך להכנס לתחום וזה הכל. הניסיון מדבר יותר. אני למדתי שנה קורס והתחלתי את התואר רק אחרי שמצאתי עבודה בתחום. משתלם בהחלט.
ד"ר סוס14.07.15
53
כל שנה יולדות, הילד חולה, מסיבת סידור, מסיבת חומש, פורים, פסח, בין הזמנים, שעת הנקה , שעת הריון, מגיעות מוקדם לעבודה מפטפטות עד 9 (אז הבוסים מגיעים) ויוצאות ב- 2!!! הלקוחות מתקשים ב- 2:30 הגברת יצא (פראיר אחר יענה במקומה- הלקוח חייב לקבל תשובות...) אז השכר גם בהתאם!!
אני 14.07.15
אי אפשר לתפוס תחבל מכל קצותיו!!
אני זה אני 15.07.15
52
כי כנראה הן לא יקבלו שכר ותנאים טובים יותר במקום אחר. החיים הם בעניין של היצע וביקוש. ולא נעים לומר אבל עובדת חרדית עם הכשרה ירודה, והיריון כל שנה לא ממש מצליחה להצדיק את המשכורת שלה.
אבי14.07.15
51
בכל מקום עבודה שמגיעים אם את אישה חרדית אוטומטית היחס הוא אחר. אני זכיתי לעבוד במקום שלא מתייחס כך אבל הוא חילוני לגמרי. בכלל במקומות חילוניים יש יותר מודעות לקידום של עובד טוב וכו' ונתינת הטבות ובונוסים מה שאין כן בכל מקום בבעלות חרדית גם אם זה מקום מקצועי ומצליח יש מין הרגשה כזו שאפשר לנצל את העוב
מירי14.07.15
50
לצערינו גם מל"ם תים שמוזכרים פה, ויש עוד כמו שלוחות של קומברס שמצבם לא יותר טוב נסיון של 4.5 שנים 6 אלף, שכר שמזכירה במגזר חילוני אפילו לא תתחיל איתו, אני חרדית עובדת בהי-טק למעלה מ-30 שנה באחת החברות הללו אבל לא בשלוחות החרדיות, עומד מתחיל ב 7+ ואחרי חצי שנה מגיע ל-9 ומשם השמים הם הגבול, גם שם מגיע
טובה14.07.15
49
אני עובדת שם. וזה בדיוק ככה.שכר מינימום. ועושים לך הרגשה כאילו עושים לך טובה כל יום שאתה כאן...התנהלות שהיא פשוט בושה וחרפה... הם גורפים לכיסם כל חודש סכומים הזויים ע"ח העובד.. יחס זוועה. ומעבר להכל השכר....על הפנים.... שמישהו יקום ויעשה משהו.........
מור14.07.15
48
לצערינו גם מל"ם תים שמוזכרים פה, ויש עוד כמו שלוחות של קומברס שמצבם לא יותר טוב נסיון של 4.5 שנים 6 אלף, שכר שמזכירה במגזר חילוני אפילו לא תתחיל איתו, אני חרדית עובדת בהי-טק למעלה מ-30 שנה באחת החברות הללו אבל לא בשלוחות החרדיות, עומד מתחיל ב 7+ ואחרי חצי שנה מגיע ל-9 ומשם השמים הם הגבול, גם שם מגיע
טובה14.07.15
47
לא רוצה אל תעבדי אבל תמיד מקטרים העיקר שהפאה שוה 10 אלף ש''ח ששויה נטו 50 ש''ח כולו שיער של מתות מהודו שם מנצלים ומכשילים החרדיות כאילו
כאלו14.07.15
46
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שרית14.07.15
45
עכשיו כולם מבינים איך מטריקס מרוויחה מיליונים ומנהליה מתעשרים
הידוע 15.07.15
44
בתור אחת שעבדה במשרדים חרדים וסבלתי קשות מאפליה שלחילוניה שעבדה איתי במשרד חרדי שילמו תנאיים סוצילים יותר טובים. ושניסתי לפתוח את הפה האכילו אותי מרורים , החלטתי ללכת לעבוד במשרד חילוני תאמינו או לא פשוט פתחתי את הענייים אני מקבלת היום כפול ממה שעבדתי אצל החרדי בנוסף הייחס והצניעות שיש במשרד
מלכי14.07.15
רק את העיניים...????? אצל חילונים את נחשפת להטרדות ממושכות, וכאילו בתמימות.
את אומללה15.07.15
43
כיוון שעבדתי בחברה הנותנת שירותי מיקור חוץ של חרדיות, ולא הייתי אחת מהן, אך בשעת חתימת החוזה הוצע לי שכר של 5,500 ונאמר לי שזה הרבה מעל מה שנותנים להן (כמובן התעקשתי שבתור בוגרת תואר מגיע לי יותר, וקיבלתי). הן עובדות מצויינות מהיכרות אישית וכואב שהן לא פותחות את הפה כי מפחדות לאבד מה שיש
עובדת הייטק14.07.15
42
הכל נכון וכואב, אבל אין שום דבר לא חוקי בתנאי העבודה העובדות שם בדקו והכל חוקי
מימי14.07.15
41
זה שאתם חרדיות לא אמור לפגוע לכם בשכר קדימה תעשו משהו עם עצמכם
לי14.07.15
40
עושק חוצפה, מי יתן את הדין על זה?תתבישו
מלכה14.07.15
39
ולהתאגד. הבעיה היא שכולן נשים חרדיות מפוחדות שמוכנות לקבל את התנאים האלו. הטענות של מטריקס מגוחכות. וכאחת שעובדת פה אני יודעת לומר שאין שום הצדקה לניצול הזה. אנחנו צוות שלם שיושב פה. אין תחליף לצוות שלנו בחברה עצמה. מרוצים ממנו מאד מבחינה מקצועית. נשארות פה שעות נוספות כ-ל פעם שיוצאת גירסה ובזמני ל
עובדת מטריקס 14.07.15
38
פשוט הגיע הזמן להקים ועד עובדים חרדי חזק שינוהל בצורה תקיפה וכל מנהל שיעשה בעיה ימצא את עצמו למחרת בבוקר בלי שום עובד חרדי פרייר ושילך לחפש לעצמו פרייארים אחרים ... עד אז תשכחו מפתרונות שום כתבה לא תמנע מאנשים לנצל אתכם ולעשות כסף קל !!!
שרה14.07.15
37
לצערינו גם מל"ם תים שמוזכרים פה, ויש עוד כמו שלוחות של קומברס שמצבם לא יותר טוב נסיון של 4.5 שנים 6 אלף, שכר שמזכירה במגזר חילוני אפילו לא תתחיל איתו, אני חרדית עובדת בהי-טק למעלה מ-30 שנה באחת החברות הללו אבל לא בשלוחות החרדיות, עומד מתחיל ב 7+ ואחרי חצי שנה מגיע ל-9 ומשם השמים הם הגבול, גם שם מגיע
טובה14.07.15
36
לצערינו המצב הוא כזה בכל העסקים של החרדים הם מנסים לנצך ל כל שקל שישאר בכיס הפרטי שלהם לי אישית היו לא אחת מריבות עם המנהלים על תשלומי שעות הנקה הפסקות מחלה טיפת חלב וכד' פשוט צריך להקים וועד עובדים חרדי ולצעוק!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שרית14.07.15
35
בס"ד לוּ יהי! כן! זה אנחנו נשות החיל, רווקות, נשואות, אימהות לילדים שחיפשו בסה"כ להביא פרנסה הביתה בכבוד אז הבטיחו הבטחות ודיברו מאוד יפה אוהו! מנהלת מפרגנת? מחמיאה מעודדת? ממש נחמד. לו יהי כן! זה אנחנו נשות החיל החרוצות שאמורות לעבוד 40 שעות שבועיות תלוש משכורת מסודר. מתנת חג. חופשת מחלה. מעקב הרי
חווי13.07.15
אין שם סביבת עבודה חרדית וזה לא באישור הרבנים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שושי14.07.15
34
זהירות אחים יקרים שמרו על ביתכם . כי אין אישה אלה בית .
שלום14.07.15
33
ופותח עוד חברות הייטק בעיר???
עובדת14.07.15
32
איך מקום העבודה הקודם שלי שבו התחלתי ב6000 אחרי חצי שנה 7000 ואחרי שנה נוספת14000 הסכימו לקבל אותי הם "הכשרה לוקה בחסר" ולא היה שום צורך בהכשרה נוספת? ואיך המקום שאני עובדת בו עכשיו נותן לי 18500 + רכב + דלק? די כבר עם השקרים של מטריקס! בהייטק לא צריכים הכשרה אלא שכל טוב.
חרדית מהייטק16.07.15
31
משהו יודע איך מתנתקים משם משתמש?
השור הזואב13.07.15
30
וברושי עובדות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
צביקה13.07.15
29
בוקר טוב שנוקי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שנוקי13.07.15
מטומטם ולא מתומתם
מיכל14.07.15
28
חוצפן! לשאר העובדות שם יש משכורת רגילה !!!
חזי29.07.15
27
מניסיוני הרב בנושא "המתלוננים" 1. ניסית להתקבל ולא הלך. 2. פוטרת משלל הסיבות (כיד הדמיון הטובה) ודי לחכימא... עובדת מרוצה שנים רבות..
אא15.07.15
26
"מִי-הָאִישׁ, הֶחָפֵץ חַיִּים; אֹהֵב יָמִים, לִרְאוֹת טוֹב. נְצֹר לְשׁוֹנְךָ מֵרָע; וּשְׂפָתֶ* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש באתר, יךָ, מִלרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. דַּבֵּר מִרְמָה...
יהודה14.07.15
25
בדיקת תוכנה. הלכתי לראיונות של מטריקס. ומטריקס עושים טובה לכל אישה שמסתכלים על האף שלה. הגיע הזמן שהנשים החרדיות שעובדות בתחום ההיי-טק יעשו שינוי. יש פה ניצול אדיר- בגלל שהם יודעים כמה אנחנו צריכים אותם. הם לא מקבלים, ומי שהם מקבלים מציעים לה משכורות ברצפה. גועל נפש!!!
בודקת תוכנה14.07.15
24
תלמדנה לתואר ותהיינה עם "האף על הגובה". למדתי במכון טל מדעי המחשב וכל הכיתה שלי מסודרת עם שכר מצויין. במכון טל יש גם מחלקה לבנות חסידיות, לא פחות "פרום" מסמינר חסידי. תבדקו ותשוו!
ירושלמית14.07.15
מסודרות אין עבודה השוק מוצף!!!!!!
א14.07.15
פרום, אלא בגלל שהתחתנו והביאו ילדים. וחייבים פרנסה עכשיו ולא לימודים היום ועבודה מחר
פרנסה?14.07.15
23
יהיה טוב אם מישהו יצליח להכניס את ההסתדרות לכל מקום עבודה חרדי! לצערנו החרדים עצמם הם המעסיקים הגרועים ביותר לדוגמא עובדת במעון חילוני תקבל הרבה יותר מעובדת במעון חרדי שבמקרה הטוב תקבל שכר מקסימום (מינימום)! החברי כנסת החרדים דואגים לטחון מים עם הגיור שממילא המדינה מלאה בגוים וכו'
א14.07.15
22
בחברת מטריקס גלובל שמנצלת את המונופול? או ברב המקום שנותן "הכשר" לחברה המנצלת עובדים, במקום לשלוח את צאן מרעיתו לעבוד בתנאים ראוים בהם יוכלו לפרנס את משפחתם....
איתן25.08.15
21
כמעסיקה חרדיות בשוק החופשי: יש הון אנושי יקר שניתן לשלב בכל ארגון. נכון שקשה לחרדיות להיכנס לשוק העבודה בגלל כל המגבלות הטבעיות ורצונן לסביבת עבודה שמתאימה לרוחם. חברת תלפיות מעסיקה בנות כאלו, מכשירה אותם ונותנת להן הזדמנות להכנס לשוק החופשי בכבוד ר עם ההכשרה ביד. ואלו שלא מתבכיינות אלא משקיעות את ה
מרים15.07.15
אפשר לתת הזדמנות ולכבד גם את מי שעומד מולך, אתם הרי לא עושים טובה, אתם מקבלים עובדות חרוצות שמוכנות להשקיע את כל מרצם למען ההצלחה. חברות הקבלן מרוויחות הרבה מהעסקת עובדים אלו - הן מקבלות מהלקוח סכום כפול ואולי משולש מהמשכורת ש"מעניקים בחסד" לעובדת ...
אנונימי15.07.15
20
ומי שלא טוב לה -שתעזוב, מספיק עם הכפיות טובה, מטריקס פתחה את שוק ההיטק בפני מאות חרדיות, עד שמטריקס נפתחה כמעט ולא היה לאישה חרדית היכן להתחיל לעבוד, ומאז שמטריקס נפתחה נוספו אלפי נשים חרדיות לעולם ההייטק, מטריקס היתה זו שפרצה את הדרך
מלי14.07.15
19
אני עובדת בחברה גדולה שמעסיקים חרדיותוחילוניות, מלכתכילא התנאי שכר ההתחלתיים והבסיסיים של החלוניות גבוה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רחל14.07.15
18
הבעיה שכל עובדת שמנסה לארגן וועד עובדים/התאחדות מיד מוצאת את עצמה מפוטרת. צריכות עזרה...
עובדת14.07.15
17
אם כל אחת קונה פאה במחיר של כמה אלפי דולרים ובעל קונה כובע פרווה בטח שלא ישאר להם כלום
אלי14.07.15
מה הקשר??? מדברים פה על משכורת נמוכה.לא מה עושים איתה! דבר לעינן!!! לא
אנונימי14.07.15
16
למה הם לא מוזכרים..
נתי14.07.15
15
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משהי14.07.15
סוחטים כסף ונותנים לך תעודה מעפנה
שרי15.07.15
14
האופציות האחרות לא רלונטיות בינינו - איזו חברת הייטק תקבל בחורת סמינר שהרגע גמרה את הלימודים ואין לה ניסיון כלל.. זה כל העינין במטריקס הם חותמות על חוזה למשך שנתיים שזה מינימום של של ניסיון ואז היא יכולה לצאת לאיזו חברת הייטק שתירצה, ברגע שיש לה ניסיון ביד גם היא מועדפת על האחרות וגם השכר עולה אות
אחת שיודעת13.07.15
התגובה הזאת צודקת! אם כי הם קצת הגזימו....
מאיר14.07.15
בלבולי מח! ביננו - עשרות בחורות סמינר פונות גם לאפיקים שונים ממטריקס ועובדות במרכז ובחברות סטארטאפ ומקבלות פי 3 שכר מתחילות! ההוכחה היא המציאות ואני בתוך התחום ומכירה באופן אישי עשרות עד מאות כאלו! אז נכון שאין להם סביבה חרדית וכד', אבל זה לא אומר שצריך לסחור בזה! למה לנצל את בנות ישראל הכשרות???
שטויות14.07.15
13
אני חושב שהבעיה העיקרית שממנה מתחיל כל העושק והעבדות של הנשים החרדיות היא רק בגלל שאין להן תואר נורמלי זה הסיבה היחידה שבת סמינר כשהיא מתקבלת לעבודה היא מרגישה חייבת למקום על זה שקיבלו אותה ותסכים גם בכל מחיר להשאר שם כי אם לא שום מקום אחר לא יקבל אותה כי כמובן אין לה תואר ועוד משהו קטן השמועות ב
השור הזואב13.07.15
12
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיכה13.07.15
11
נכון, הן מרוויחות פחות. אבל..... א. הן לא 'סוגרות' יום עבודה (שלא לדבר על יותר מזה) ב. כל שנה (+-) הן יולדות. מבורך? אולי. בעייתי - כן! ג. משום שאינן עובדות 9 שעות, לא מגיעה להם שעת הנקה. מה לא ברור פה? אז כן, הן מרוויחות פחות, אבל גם לא עובדות 12-14 שעות ביום. אז תפסיקו לחרחר מדון.
עובדת הייטק13.07.15
תבדקי בתנאים מקבילים עובדות חילוניות, הן מתחילות בשכר הגבוה לפחות בפי 2 בד"כ
שרה14.07.15
זה לא כ"כ נכון מה שכתבת - אולי הן לא צריכות לקבל סכומים גבוהים. אבל השכר הזה הוא ממש ניצול. סטודנט שעובד פעמייים בשבוע מקבל כפול מזה. זה תקנון מאד מחמיר - שאם את רוצה לעזוב את צריכה לשלם להם - זה מגוחך. בסה"כ אלו בנות מאד חכמות שעובדות במרץ. ה 8 שעות שלהן זה כמו 9 שעות של עובד רגיל שמבזבז שעה על ארו
מהנדסת14.07.15
הייתי בחברות חרדיות וכאלה שלא, נכון שהם יוצאות לחופשת לידה וכדומה, אבל המוסר עבודה הוא לא להשוואה!!!!! (הפריון במקומות חילונים הוא זבל!!) אם כי אני חושבת שאין ברירה ונצרך מישהו שיעסיק נשים בלי ניסיון וזה מכניס אותם לשוק העבודה. אם כי התנאים קצת יותר מידי....
ליאת14.07.15
לא סוגרות יומ עבודה? אני עובדת בצוות עם עובדי חברה ואין שום הבדל במשימה יומית שלי (חרדית) לשאר חברי הצוות, וגם אני עם השמונה שעות שלי מסיימת את המשימות היומיות שלי, והמעסיקים יודעים טוב מאוד ששמונה שעות שלנו לפעמים שוות יותר מ10 שעות של עובד אחר (פחות הפסקות קפה, פחות הפסקת עישון, קריאת חדשות ועוד).
עובדת חרדית שנו14.07.15
המוסריות של אישה חרדית בעבודה היא הרבה יותר... והבוסים מעריכים את זה!!! ושיעריכו גם בתנאים.... והיחס בין 9 שעות של עובד רגיל ל8 של משרת אם חרדית לא אמור להוריד את השכר והתנאים ל0.. הכל אמור להיות יחסי..
עובדת חרדית14.07.15
10
ולא יופלו לרעה. העסקת החרדיות בארץ הוא תחליף להעסקת הודים בהודו במשכורת זעומה. אינו דומה מי שלומדת כמה חודשים מחשבים ברמה ירודה כמו בהודו, לבעלת תעודת בגרות מצטיינת שמתקבלת ללימודי מחשבים באוניברסיטה.ומקבלת התואר בהצטיינות.
דן סגל13.07.15
אתה חצוף ברמה שאין כדוגמתה מאחר ואת התארים של הבנות האלו המל"ג מאשרת ולכן מי אתה שתאמר שזה פחות טוב ואם זה פחות טוב אכן המדינה הקדושה שלך (מזרוחניק שכמוך) פושעת שהיא מאשרת את התארים הללו שיגידו את האמת שרק אוניברסיטאות שוות ולא יתנו אישור לתארים כאלו אבל אחרי שהם נתנו זה אותו דבר. וחוץ מזה בינינו אנ
קושקוש13.07.15
לא מבינים אף מילה מימה שכתבת
לקושקוש14.07.15
פעם האישה החרדית היתה רק מכונת ילודה כעונש משמים בעצב תלדי בנים. והבעל היה המפרנס., עד שנקבע על פי התורה החרדית כי על הבעל ללמוד תורה בלבד, והאישה תישא גם בעונש השני בזעת אפך תאכלי לחם.. כאשר ראשעי מטריקס החלו ללמוד דף יומי ביוזמת הרבנים החרדים, למדו במסכת נדרים כי האישה נמשלה לבהמה, לכן נקנית כבהמה
דן סגל14.07.15
עם תעודה מהסמינר מרוויחה 17,000 עם שנתיים וחצי נסיון.
רות14.07.15
כנראה שאת איזו מורה מהסמינר שרוצה להמציא שהבוגרות שלה מרוויחות סכום גבוה... שטויות במיץ עגבניות! בכל סמינר שלומדים הנדסאים ההשמה היא מינימלית והשכר מינימום!! ואלו שלומדות תואר נחטפות בסכום התחלתי של 6.500 ש' לפחות!! תבדקי איזה שכר יש לבוגרות לוסטיג, טל, דעת וכד'.
חיה ו14.07.15
לייק על היצירתיות. אולי את רוצה שאני אפרסם גם כתובת למשלוח קו"ח?
רות15.07.15
9
רק בשביל לפרנס את ״יפה״ ? נו באמת! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הרשלה13.07.15
8
מטריקס ודומיה הינם חברות אשר משעבדות חברה אך ורק בגלל שחברה זו רוצה להיות מבודדת חברת מטריקס וכד' מנצלת נשים שכל חטאן הוא שאינן רוצות לעבוד במחיצת גברים הניצול הזה אינו שונה מניצול גועלי הקיים במדינות נחשלות כמו מדינות ברית המועצות בה סחר בנשים הינו דבר שבשגרה כאן אין מדובר על חירותם הפיזית א
יוס13.07.15
תחזיק את עולם התורה ! מי שיכול להרשות לעצמו להשאר בלימוד ישאר ומי שיש לו כל שנה ילד -יתן לאשתו לגדל את הילדים בבית והוא יצא לעבוד ! הילדים לא אמורים לגדול הפקר עם אמא ממוטטת ! החינוך ואיכות הזמן עם הילדים מאד חשובה לצמיחה הנכונה שלהם. ויש בעיה נוספת שגברים שמחפשים עבודה לא מוצאים -כי הנשים השתלטו על
נו באמת 14.07.15
7
פשוט הזוי. הבוסים שם הם עושקי אדם . בושה וחרפה. העיקר שהם מתיפייפים שכאילו הן עוזרות לחרדיות למצוא עבודה ״כשירה״ . כלומר משתמשים בעובדה שהן חרדיות ואין להם מושג מהחיים ומכירים רק עבודות זוטרות. אני חושב שגם העובדות קצת אשמות מאחר והן עובדות בעבודה שמחייבת התממשקות עם העולם הרחב, מה שיכול היה להקנות
יענקל'ה 13.07.15
6
כחרדי שנמצא בתחום 8 שנים - כל עובד מתחיל (ג'וניור בשפת השוק) מקבל הכשרה כחלק מתהליך הקליטה בלי שום קיצוץ מפוברק בשכרו. כל עובד מתחיל מקבל דמי נסיעה בלי קשר לרמת השכלתו או תחום עיסוקו. כל עובד מתחיל עובד בקמפוס שמותאם לו (מה הקשקוש הזה? מותאם לציבור החרדי... כאילו מדובר על ציפוי הקירות הזהב) כל עובד
ששון13.07.15
5
זה נכון וזה מזעזע וגועל נפש!!! ניצול כ"כ מכוער... בואו נראה את הבכירות שם שיקבלו כזו משכורת, אם גם אז לדבריהן זה לא יהיה ניצול מחפיר. ליבי, את היית צריכה להרים את המקום שיעבדו בכבוד ולא רק "ליצור הייטק לחרדיות". בטח את מקבלת אחוזים ממטריקס על כל אחת שהשכר שלה נשאר נמוך!!
מיכל13.07.15
4
זה פשוט משכורות מצחיקות ובזויות בתחום ההיטק ההפרש הולך לרבנים ולעסקנים המושחתים של הציבור החרדי בראשות גדולי ומאורי הדור שליט"א
יהודי פשוט13.07.15
אלא : פושטק !!!! מי שמדבר כך על גדולי הדור הוא טינופת.
שמח25.01.16
3
בחברתינו מועסקים עשרות עד מאות נשים וחרדיות ולא שמעתי מעולם תלונה על שכרם או על התנאים הניתנים להם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ג13.07.15
2
זה הסוד הכי גלוי בעיר , אבל האמת תגובת החברה נכונה מודיעה אישית, ו העובדות שם מרוצות מאוד. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יצחק13.07.15
1
רק עכשיו ניזכרתם? אבל עדיף מאוחר מלעולם לא. ודרך אגב מל"ם גם לא כאלה נדיבים (בשביל הפרוטוקול)
דבורה13.07.15
גם בשאר מקומות העבודה מנצלים את העובדים !הכלל הוא "אני חרדי ומותר" אם תעיז להתלונן אתה "מוייסר"
מנחם14.07.15
אולי גם יעניין אותך
דיגיטל

אחרי הסרטון המפחיד | הביטוח הלאומי: 'מדובר בפייק מוחלט'

בני סולומון | 04.04.24

שוב זה קרה

תקלה עולמית בוואטסאפ: האפליקצייה קרסה לחצי שעה

בני סולומון | 03.04.24

בדיקת 'כיכר השבת' 

מזעזע: אלו התשובות של ה-AI החדש של מייקרוסופט לטבח 

ישראל גראדווהל | 18.03.24

יגן עליכם

גם צילום מסך לא יעזור: העדכון שנכנס לתוקף ב'וואטספ'

בני סולומון | 14.03.24

כך תתמודדו עם התופעה

קיבלתם שיחת וואטסאפ ממספר מחו"ל? | זה מה שעליכם לעשות

בני סולומון | 08.03.24
ש

הבריאות שלכם קודמת

סל הריון מקיף - ההטבה שתלווה אתכן בחוויית ההריון

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

דו"ח המבקר

מבקר המדינה: סיכון ממשי לגופי תשתיות מדינה באירוע סייבר

מישאל לוי | 15.01.24

בעל עסק? זה בשבילך

"סודות הדיגיטל פרק 3: האם לכל עסק מתאים דיגיטל? • האזינו

כיכר הסכתים | 28.12.23

כך תתמודדו עם המתקפה

כך איראנים מנסים לתקוף ישראלים ברשת; "הימנעו מלחיצות"

מישאל לוי | 26.12.23
ש

הכי עדכני • דיגיטל 2024

המדריך המלא לבעלי עסקים 2024 - שיווק דיגיטלי איך מתחילים?

כיכר בשיתוף people דיגיטל | מקודם
ש

בריאות זה הכול

מלחמה? אזעקות? דואגים לנפש הילדים!

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

תקלה לא ברורה

גם בישראל: גולשים מדווחים על תקלות ברשת X (טוויטר)

בני סולומון | 21.12.23

מטורף 

מחזיק ביצים ועושה ספורט: צפו ברובוט החדש של טסלה 

בני סולומון | 13.12.23

לומד משלמה המלך?

התגובה המפתיעה של מאסק בעברית להאשמתו באנטישמיות

יאיר טוקר | 03.12.23

"לא מתקפת סייבר"

במהלך הלילה: הקווים של מוקדי החירום בישראל - קרסו

בני סולומון | 28.11.23
ש

חדש דנדש

קורס הכנה ללידה, *אבל* עם סגל מומחים וצוות מיילדות 

כיכר בשיתוף מעייני הישועה | מקודם

"חשבו שהם חכמים גדולים"

"השבתנו את נמל התעופה הבינלאומי בלבנון - זו רק טעימה"

בני סולומון | 19.11.23

צייץ והסתבך 

חרם ענק על טוויטר בעקבות האנטישמיות של אילון מאסק

ישראל גראדווהל | 19.11.23

כך ניתן לעקוף את ה'גזירה'

בקרוב: גיבוי הודעות ה'וואטסאפ' ב'דרייב' - יעלה לכם כסף

בני סולומון | 15.11.23

הסכת הדיגיטל של כיכר

"סודות הדיגיטל" פרק 2: מדוע לראש הממשלה יש רק 1000 לייקים על פוסט? 

כיכר הסכתים | 06.11.23
ש

זה וואו

יש תחליף לנדל"ן: אתר שמייצר הכנסה חודשית

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופטי | מקודם

"נשק סייבר מתקדם"

תאמינו? איך חמאס קראו לתוכנת הנוזקה החדשה שפיתחו?

בני סולומון | 01.11.23

להישאר מעודכנים

RSS - כיכר השבת

כיכר השבת | 01.11.23