כיכר השבת

פתרון חלומות: שמונה חלומות נפוצים

חלמתם שנכשלתם במבחן? שמישהו קרוב חלה או מת? בת שבע ברטמן מגישה פרויקט מיוחד: מה עומד מאחורי מה שאנחנו חולמים בלילה? ויש גם פתרון חלומות. עלילה ארוכה ובלתי הגיונית, דמויות דמיוניות, אנשים מהעבר וההווה מופיעים יחד. מאיפה כל זה מגיע?

54
בת שבע ברטמן | כיכר השבת | י' בכסלו | 06.12.11
(אילוסטרציה: פלאש 90)
(אילוסטרציה: פלאש 90)

חלומות היוו תעלומה מסקרנת עבורנו עוד משחר ההיסטוריה. בעבר הרחוק נפוצו פותרי חלומות למיניהם שפירשו את החלומות כניבוי של העתיד, ונתנו למתעניינים תיאורים מפורטים אודות עתידם. בגמרא ישנם התייחסויות מפורטות ושונת לחלומות ולפותרי החלומות. חז"ל מתייחסים לחלומות באופנים שונים: חלומות שווא ידברו, אין אדם רואה אלא מהרהורי ליבו, כל החלומות הולכים אחר הפה, החלום הוא אחד משישים בנבואה ועוד. נראה לפי הריבוי בדברי חז"ל כי מדובר בתופעה מסובכת ומורכבת שדורשת התבוננות מעמיקה.

כיום, נפוצה הגישה הפסיכולוגית שרואה את החלומות כביטוי של תהליכים נפשיים. הלילה הוא הזמן שבו ההגנות הפסיכולוגיות הולכות לישון ואל המוח צצים מחשבות ותחושות שלא נעים לחשוב עליהם במהלך היום. אפשר להתייחס אל החלומות כאל משל. ההתמודדויות והבעיות מולם אנו ניצבים מקבלים פרצוף חדש בחלום. לפי גישה זו, אין פיתרון אחד יחיד לכל חלום ספציפי, אלא הפיתרון מבוסס על חיי הנפש של האדם. העלילה בחלום משקפת את המצב הנפשי של האדם, ולכן פותר החלומות הטוב ביותר הוא האדם עצמו, שיכול ללמוד מהחלום ולהבין יותר לעומק את המצב בו הוא נמצא.

ישנם חלומות נפוצים מאד שחוזרים על עצמם אצל אנשים רבים והם כנראה מבטאים קונפליקטים רווחים. בחרנו להביא מספר חלומות כאלו עם פירושם המקובל. זהו פירוש אינטואטיבי שמראה כיצד חלומות הם משל של החיים.

חלום על נפילה או שקיעה במים

כולנו חווים חלומות של נפילה. זהו חלום שבו אנחנו בדרך כלל נופלים באוויר עם תחושה חזקה של פחד. לעיתים מדובר בחלום של שקיעה במים ופחד מטביעה. בדרך כלל אדם שחולם חלום כזה נמצא במצב בו הוא מרגיש חסר ביטחון וחסר תמיכה. אלו חלומות שמתרחשים בדרך כלל כאשר החיים מציפים אותנו ואיננו יודעים כיצד להתמודד, ולעיתים גם עומדים להרים ידיים. כדאי לאדם החולם את החלום הזה להעריך את תנאי חייו ואת הסיטואציה בה הוא נמצא ולנסות למצוא את הבעיה שמשתקת אותו. עם ההתמודדות עם הבעיה, החלום יעלם.

חלמתי על מנוסה

חלומות על מנוסה יכולים להיות חוויה מחרידה באמת. לרוב הרודף הוא מפלצת או אדם מפחיד ולפעמים זאת יכולה להיות חיה. מוטיבים של רדיפה מהווים את חלומות הסיוט הנפוצים ביותר. המשמעות של חלומות כאלו היא שמישהו או משהו גורם לנו להרגיש מאוים. זה יכול להיות אפילו משהו מעורפל כמו רגש שאנחנו לא רוצים להרגיש, או קונפליקט שאנחנו לא רוצים להתמודד איתו או זיכרון קשה שאנחנו מעדיפים לשכוח. דרך אחת לקבוע את שורש האיום היא לשאול את עצמנו מי או מה בחיים האמיתיים שלנו הכי דומה ליצור שרודף אחרינו בחלום.

חלום על מוות או מחלה

זהו חלום שבו אתה (או אדם אהוב) חולים, פצועים או מתים. זהו חלום די נפוץ, ובאופן בלתי מפתיע הוא נחלם פעמים רבות בתחילתה של מחלה אמיתית. במקרה שאינך חולה פיזית, חלום כזה יכול לאותת על פגיעה רגשית או פחד מכאב. החלום גם יכול להזהיר מסיכון אפשרי האורב לנו או לאדם אהוב. כאשר מישהו אחר בחלום מת, זה יכול להיות שאנו מרגישים שחלק מעצמנו המיוצג על ידי אותו האדם מת. אפשרויות אחרות יכולות להיות גם רצון להעלמותו של האדם שמת בחלום, או לחילופין פחד מאיבוד של אותו אדם.

חלמתי על משהו קורה לשיניים שלי

חלומות אודות שיניים שנושרות, אובדן שיניים, מחנק משיניים הם חלומות נפוצים. הפתרון המקובל לחלום כזה אומר כי הוא מעיד על תחושה של התפוררות אישית, של פחד ושל מבוכה. עם זאת, קיימת פרשנות פשוטה בהרבה. לפי הפרשנות הזאת, מתוך שינה אנחנו מרגישים לחץ או תחושה בשיניים, התחושה הפיזית הזאת נכנסת לחלום שלנו ויוצרת את חלום השיניים. פרשנות זאת מנטרלת את כל הפתרונות הפסיכולוגיים לחלום הזה ויתכן והיא הנכונה ביותר.

חלמתי שאני אבוד בעולם או לכוד

חלומות בהם אנו הולכים לאיבוד הם חלומות נפוצים ובדרך כלל יתרחשו כאשר בחיינו התלבטות ממשית כיצד להגיב לסיטואציה מסוימת. בחלום כזה אנו מנסים למצוא את היציאה מאזור מסוים כמו יער, כביש, בניין גדול או מבוך. דרך ביטוי נוספת לחלום כזה היא החלום בו אתנו לכודים. קבורים בעודנו בחיים, לכודים בקורי עכביש, או מחוסרי יכולת לזוז מסיבה אחרת. חלומות כאלו בדרך כלל מלווים בתחושה של פחד איום ומעידים בדרך כלל על כך שהאדם לכוד בחיים האמיתיים ונמצא במצב של חוסר יכולת לעשות את ההחלטה הנכונה עבורו.

חלום שהפסדתי את הרכבת או איחרתי לפגישה

בחלומות מהסוג הזה אתה רץ לתפוס את האוטובוס, הרכבת, או סוג אחר של תחבורה ציבורית אך מפסיד אותו. בדרך כלל מדובר בפספוס מתסכל של שניות בודדות. מעבר לתחושת הפחד, אלו חלומות שמלווים בתחושת תסכול חזקה. חלומות כאלו יכולים להופיע גם באופן אחר. אלו חלומות בהם אנו מאחרים לפגישה, או מגיעים מוכנים לאירוע ומגלים כי הוא כבר החל. בדרך כלל חלום כזה מעיד על תחושה של החמצה או פספוס של הזדמנות חשובה בחיים האמיתיים. החלום יופיע בדרך כלל בתקופה של החלטות חשובות בחיים.

חלמתי שאני לא הולך לשום מקום

חלומות מתסכלים נוספים, הם חלומות בהם אנו מרגישים תקועים, חלומות בהם הכל זז בהילוך איטי, אנחנו מנסים בכל הכוח להמשיך ללכת, אבל לא מצליחים. אלו חלומות מתסכלים מאד, וגם הם מעידים על מצב מתסכל בחיי היומיום. זהו חלום שמביע תחושה של עמידה מול קשיים וחוסר יכולת להגיב, תחושה שהחיים מציפים אותך ואין לך את היכולת לעמוד נגדם. תחושת השיתוק הפיזי בחלום מדמה שיתוק וחוסר יכולת תגובה בחיי הערות.

חלום על כישלון במבחן

אלו חלומות שקורים גם אל אנשים שסיימו מזמן את לימודיהם, ולכן הם יכולים להפתיע. מדובר בחלומות בווריאציות שונות אך לכולם אותו המוטיב - אין אפשרות להצליח במבחן. לעיתים האדם מגיע לחדר בחינה הלא נכון, לעיתים הוא חסר את הציוד הדרוש, או מגיע מאוחר, או שלפעמים הוא פשוט שוכח את הכל ברגע המכריע. חלום זה בדרך כלל מראה כי האדם מרגיש כי החיים בוחנים אותו. יתכן והוא חש באופן חזק כי הוא אינו מוכן לחיים, ויכול להיות גם כי הוא מרגיש כי הוא משחק את הפקיד הלא נכון בחייו.

תוכן שאסור לפספס
54 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
37
חלמתי שאני צוחקת בלי סוף
ללא שם09.11.21
36
חלמתי על צפרדע
ללא שם10.09.21
35
עזרה בפיענוח חלום בבקשה: חלמתי בבוקר - אני נמצאת במקום אפלולי, במקום סגור כמו חניון סגור משהו שנותן הרגשה של מתחת לאדמה, ואני מתהלכת בין נפטרים. כלומר, אני יודעת שהם מתים. הלכתי בצד ימין של המקום שבו הייתי בו, ומצד ימין שלי אחד המתים זז. מיד התעוררתי. מה פירוש החלום?
רותי מור03.08.22

הצגת כל התגובות

34
חלמתי שאני מיתחת לבית שלי ויש לי יום הולדת אני עולה למעלה להביא משהו ואז הליצן בא אחריי ואז הוא נהיהי שחור בגדיו שחורים מישקפיים שחורים הוא רודף אחריי ואני ממהרת להגיע הביתה פותחת תדלת מנסה ליסגור בכוח חזק והוא מצליח ליפתוח אותה ואז אני הולכת לחדר שלי ואני רואה שני ילדים אחד קטן ואחד גדול קצת זה הי
נועה אפק19.09.17
33
היי חלמתי לקראת בוקר חלום ובו אני יושבת ברכב עם עוד אדם. אינני הנהגת. אך מאחורינו היה דחפור שפגע ברכב ובגלל שההגה לא היה בידיי לא יכולתי לעשות דבר מלבד נסיון לברוח, אבל אז היתה פגיעה ועוד פגיעה ובדיוק התעוררתי אשמח לפירוש החלום
אריאלה13.09.17
זה אומר שחמותך תבקר אותך
א.ש19.05.19
32
חלמתי שרצתי במעלה צוק ואז פתאום קפצתי למטה/ נפלתי. ואז אני בדרך כלל מתעוררת. מה זה אומר? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אנונימית21.08.17
31
מה פרוש קבלת שרשרת כסף בחלום?
לי 07.08.17
30
מה זה אומר שמישהו חלם על בן אדם שהתאבד אבל לא מכיר אותו ואז הרוח רפאים שלו מאיימת לרצוח את ההורים שלך עם גרזן שאותו בן אדם שהתאבד מת איתו??????? וזה סתם משהו אקראי.....😊 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מטר נחום26.07.17
ראית הרבה סרטים וזה עכשיו מתחיל להשפיע....
הדס בוהדנה10.04.20
29
אני חלמתי על כך כשאני נרדמתי כאילו נכנסתי לתוך מין כפר כזה שהיו שמה אנשים מהעבר שאהבתי וגם לא.. הסתכלתי על כולם פתאום ראיתי איש שאני ממש שנאתי ואז הוא אמר לכולם לרדוף ארייה!! רצתי הכי מהר שלי פתאום!! עצרו אותי שני ילדים מ.... שלי שאני שונאת... והם אמרו לי אין לך מה להמשיך לרוץ.. ואז התעוררתי.. אימלה
חלום פחחד07.04.17
28
חלמתי שאני נשואה ומגישה לבעלי אוכל בשבת בבוקר. זה אומר שאני אתחתן בקרוב? הלוואי
תהילה27.01.16
27
חלמתי שמישהי לא מוכרת קפצה מגובה ונפלה ישר לידיים שלי
לירון06.10.15
הרגת אותי!!!!!
ננוש06.11.19
26
חלמתי כבר כמה פעמים שפתאום אני לא מצליחה לראות כלום ואני מתאמצת לראות ולא מצליחה הייתי מתעוררת מסויטת!!!!!!!!!!!!!!!!!!
goli04.04.14
25
כתוב בשומר אמונים, שמי ששומר ברית הנשואין בשלימות, שאין למעלה ממנה, זוכה להפקד בחלומות טובים ומי שלא שומר בשלימות נתון לחלומות מבוהלים וזה כל התורה על רגל אחת
שומר אמונים25.01.12
24
אותנו מכל אלו החושבים שמבינים בחלומות. אמרו חז"ל חלום א' מס' בנבואה, ואני לא בטוח שהכותבת המכובדת נביאה או אפילו מתקרבת לכך.
יוסי18.01.12
שחלום הולך אחרי הפתרון שלו (במקרה עם אותו רשע ואביי ורבא) אז היא הציעה פתרונות...
מיצי28.08.12
23
בכל מקרה אני לא מאמין לכל מכירת התותים של הכתבה הזאת.....
בניקס10.12.11
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דודי16.12.11
רק שעד הבוקר אתה פשוט לא זוכר............. והדברי הללו נכונים!!!
חולמת מנוסה17.10.13
22
חלמתי שאני מתעורר בבוקר ויורד למטה ושאני שומע מאבא שלי שהמצב של סבתא שלי החמיר בלילה (היא חולה כבר עכשיו (זקנה)) והוא אמר לנו להתפלל אז עליתי למעלה לחדר שלי והלכתי להניח תפילין בבקשה אני לא מבין מה זה אומר
ללא שם30.09.21
21
לפי היהדות. לדוג': חלמתי כמה פעמים שנופלות לי שיניים, ושאלתי רב מבין בחלומות ותשובתו היתה שרווקה שחולמת על שיניים זה סימן להינשא השנה... ובאמת נישאתי וזה בכלל לא היה בתוכניות שלי להשנה...
אשתו של בוב18.01.12
20
בכל מקרה אני לא מאמין לכל מכירת התותים של הכתבה הזאת.....
בניקס10.12.11
19
לעתים אדם מרגיש נפילה ותחושת בהלה תוך כדי שינה, זה מעיד על נפלה ברוחניות...
משהי06.12.11
18
חלמתי מישהו שאני לא מכיר נופל מגובה בידיוק בבית קברות ואז חזר לחיים מזה אומר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לידור06.08.15
17
ביום שישילפנות בקר של שבת חלמתי את דודתי אשה צדקת,מיוחדת ויקרה(מאושפזת במחלקה סיעודית)שהיא הולכת לאיבוד, ולא מוצאת בשום אופן את הבית,ובידה מפתח גדול כזה ויפה( לא של פלדלת )אני רווקה והיא כל הזמן מתפללת בשבילי שאמצא זיווג.(אולי זה קשור)אבל אני סועדת אותה שנים.ולכן נכנס בי פחד עצום. אשמח לקבל עיצה טו
זהבי12.05.13
16
חלמתי שהבן שלי בא חקראתי ומתעלף באמצע הרחוב
ללא שם05.10.21
15
האנשים שבתמונה שישנים, הם חיילים? אני לא מכיר חרדי שישן ככה עם נשק ופנים צבועות...
מנחם25.01.12
כן זה חיילים!!!!!!!!!! מה קרה????????????????
natan31.08.12
14
שמתעוררים ממנה תוך שניה בבהלה ודפיקות לב?? משיהו יודע?
תענו...07.12.11
יתכן שזה מראה על המשכת ברכות ושפע מה' מהשמים עד בלי די -שהברכות נופלות מהשמים בריבוי ןבחוזק ובמהירןת וזה שגורם לדפיקות הלב וכו זהו מצד ריבוי הטוב שזה-בינתים-למעלה מהכלים-יכולת הקיבול -שלכם ועכפ שתבדוק המזןזןת בבית (או בחדר) שלך ותתיעץ עים רב נעים הליכות שבסביבותך(לא צריך להיות מגדולי הדור)והשם שבטח
יהודה11.12.11
כאילו הנשמה נופלת בבת אחת לתוך הגוף, כמו דחייה כזאת. לא יודע אם יש לזה מקור, או שזו שמועת שווא.
ונוס07.12.11
13
"חלומות הולכים אחר הפה" אחר הפתרון
אא07.12.11
12
שמי הילה חלמתי שילדתי בת שדומה לי בחלום לא הרגשתי בכלל את הלידה שעברתי מה זה אומר??? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הילה28.05.12
11
ומאים...מה זה אומר??????
כ17.01.12
10
הכי עוזר בעולם גם לישון מתוך שמחה סגולה מהגמרא לחלום חלומות מתוקים :))))
אניי24.01.12
9
חלמתי חלום שמצאתי משהו חשוב לי שנגנב
ללא שם13.09.21
8
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דודי16.12.11
7
נשירת שיניים-יש לעשות הטבת חלום.
נעמי07.12.11
6
באתר יהדות נט ישנו מאמר מקיף על 3 סוגי חלומות, וכיצד נדע מהו חלום אמיתי ומהו חלום דמיון זה הלינק http://www.yahado
תלמיד מרן06.12.11
5
חלומות הם גם חלק מנבואה כפי שאמר ה' וכתוב 'בחלום אדבר בם' חלומות לפני בוקר, הם עם מסרי אמת ויש להתייחס אליהם. חלומות המזהירים מפני סכנה, יש לתת צדקה ופדיון נפש ולעשות הטבת חלום. כך שחלום זה לא רק ממה שמהרהרים ביום, בהחלט, ה' מעביר לנו מסרים דרך החלום ויש להתייחס אליהם. פעמים נפטר מבקש קדיש ושיעש
א. לוי07.12.11
4
חלמתי שהבור עמוק ואני לא מצליחה לרדת אליו,לפתע רעדה האדמה והבור נהיה הר, ומעליו מעיין, למי פיתרון?
אסתריה01.05.19
3
אמא שלי חלמה שמישהו חונק אותה
ילדה14.01.23
2
חלמתי על דמות דמיונית שיורדת מהשמים בהתחלה היא בצורת ארנב שיושב עלי ואז אני מנסה להזהיר אחרים והוא משנה את עצמו לחיות אחרות ומסווה את עצמו בין כולם, הוא לא עושה כלום אבל נצמד אל כולם.
אין שם23.05.23
1
חלמתי על דמות דמיונית שיורדת מהשמים בהתחלה היא בצורת ארנב שיושב עלי ואז אני מנסה להזהיר אחרים והוא משנה את עצמו לחיות אחרות ומסווה את עצמו בין כולם, הוא לא עושה כלום אבל נצמד אל כולם.
אין שם23.05.23
אולי גם יעניין אותך
חלומות

חלמתי חלום רע. יש סיבה לחשוש?

הלכה יומית | 08.06.10

התעוררתם מסוייטים מחלום?

הרב חיים פוקס | 16.07.09