כיכר השבת

פרופיל מיוחד

הכירו: מועמדי נצח לכנסת, אפשטיין לצד ווין ואלמליח

רשימת מפלגת 'נצח' הוגשה לרשם המפלגות לקראת הבחירות. אתר "כיכר השבת" מגיש פרופיל מיוחד על מועמדי המפלגה החדשה, שעד עתה לא זכתה לתמיכה כלשהיא מגדול בישראל, למרות טענות ראשיה כי מאחוריהם ניצב ותומך הגאון רבי שמואל אויערבך, ראשי ישיבות ורבנים נוספים (חדשות, חרדים)

66
ישראל כהן | כיכר השבת | כ"ו בכסלו | 10.12.12
החמישייה הראשונה ב'נצח'
החמישייה הראשונה ב'נצח' (צילומים: כיכר השבת)

אנשיו של הגאון רבי שמואל אויערבך הגישו בשבוע שעבר את רשימת מפלגת 'נצח' להתמודדות אפשרית בבחירות הקרובות לכנסת ה-19.

אתר "כיכר השבת" ערך פרופיל על מועמדי המפלגה החדשה "נצח". יצוין כי עד עתה לא הובעה במפורש מאף גדול בישראל, תמיכה כלשהיא במפלגה החדשה, אולם ראשיה ומקימיה טוענים כי מאחוריהם ניצב ותומך הגאון רבי שמואל אויערבך, ראשי ישיבות ורבנים נוספים

בראשות הרשימה ניצב חיים אפשטיין, כשלדברי פעילים במפלגה מדובר באיש עשייה עם רזומה עשיר של עסקן ותיק ב'דגל התורה'. אפשטיין, תושב שכונת הר נוף בירושלים, למד בישיבת פוניבז', שם היה מקורב לראשי הישיבה הגאון רבי שמואל רוזובסקי זצ"ל והגראמ"מ שך זצ"ל שזה האחרון קירבו ואהבו, יוצא מגדר הרגיל.

ברבות השנים יצא לעסקנות ציבורית והיה ממקימי תנועת 'דגל התורה' שימש כמזכיר הסיעה בכנסת וכראש לשכתו של יו"ר התנועה הרב אברהם רביץ ז"ל במשרד השיכון.

בהקמתה של העיר אלעד שימש כחבר מועצת העיר לצדו של הרב יששכר ברגמן, נכדו של מרן הרב שך ,השניים מונו על ידי שר הפנים דאז אהוד ברק לשמש חברים במועצה הממונה.

בתפקידיו השונים הצליח אפשטיין לעזור לכל מי שפנה אליו וכעת נקרא אל הדגל על ידי הגר"ש אויערבך לשמש כיו"ר תנועת בני התורה 'נצח'.

במקום השני הוצב עו"ד משה אלמליח, תושב אשדוד ומנכ"ל לשעבר של מערכת הכשרות "שארית ישראל". בכך, מבקשים ב"נצח" לקרוץ גם לקהל המצביעים הספרדי שמאוכזב ממפלגת ש"ס ולנסות לגרוף קולות חדשים שלא נמנו עד היום על מאגר המצביעים הטבעי של "יהדות התורה".

אלמליח נחשב לאיש עסקים תורני מצליח ונמנה על מקורביו של ראש ישיבת גרודנא הגרד"צ קרלנשטיין. הוא שימש בעבר במגוון תפקידים ציבוריים ביניהם מנכ"ל רשת "אל המעיין", ורשת "מעיין החינוך התורני", והיה סגן ראש עיריית אשדוד.

מקום שלישי ברשימה הוא דוד בידרמן, חסיד לעלוב שורשי ובנו של הרה"צ רבי שמעלקה בידרמן, אחיו של האדמו"ר רבי שמעון לעלובר זצ"ל והינו בן אחר בן לאדמו"ר רבי משה מרדכי מלעלוב זצ"ל.

בידרמן נבחר למקום השלישי על תקן הנציג החסידי שינסה להביא קולות מחסידויות קטנות שונות, מאוכזבי 'אגודת ישראל'.

מכריו וחבריו מספרים על בחור כשרוני שידיו רב לו בהרבה תחומים, הוא נחשב לאחד ממקורביו של הגר"ש אויערבך ואומרים עליו כי ידו לא זזה מתחת ידו של הרב במשך ימות השנה.

המקום הרביעי ברשימת 'נצח' הינו חיים רוחמקין, חניך ישיבת "קול תורה" בירושלים, תלמידו ומקורבו של דודו הגדול מרן הגרש"ז אויערבאך זצ"ל, מנהל ישיבת "חכמת שלמה" בבני ברק מאז היווסדה.

רוחמקין שימש כמזכ"ל כשרות "שארית ישראל", הקים את בית המדרש חניכי ישיבת 'קול תורה' בבני ברק וגם הוא מנאמניו הבולטים של הרב אויערבך.

במקום החמישי ברשימה, הינו שמואל גולדשמיט ממגייסי הכספים הבולטים לישיבת פוניבז' שבראשות הגר"ש מרקוביץ, עסקן ואיש ציבור ופעיל בענייני צדקה וחסד.

במקום השישי מוצב ישעיהו ווין, בן 35 תושב מודיעין עילית. וויין היה כותב בעבר מאמרים פובליציסטיים בעיתון 'יתד נאמן' והרבה לתקוף את "החרדים החדשים", ואת בחורי הישיבות הבוחרים לצאת לשירות צבאי, כיום הוא משמש כעורך משנה בעיתון "הפלס".

במקום השביעי נמצא יהודה שם-טוב, חבר מועצת עיריית מודיעין עילית ונציג בני התורה הספרדים במפלגה החדשה, כשבמקום השמיני מוצב יעקב פרידמן, מי שמשמש כראש לשכתו של איש העסקים מנחם כרמל ומונה בימים האחרונים לשמש כדובר בית הגר"ש אויערבך ומפלגת "נצח".

גורמים בכירים במפלגה החדשה ששוחחו הבוקר עם "כיכר השבת" אומרים כי הם עדיין נותנים "צ'אנס" אחרון למגעים המתקיימים בין הצדדים על-מנת להוכיח כי פניהם לשלום ולאחדות, אך באם ייכשל המו"מ הרי שכבר ביממה הקרובה הם יצאו לדרך החדשה בכל הכוח ויפתחו בקמפיין ובהקמת מטות הפעילים.

יצויין כי גורמים בכירים ב'דגל התורה', שבים ומכחישים כל קיום של מגעים רשמיים עם אנשי 'נצח'.

תוכן שאסור לפספס
66 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
30
הרי כולם עושים את אותה עבודה בין אם הוא תלמיד של הרב אוירבך ובין אם הוא תלמיד של הרב שטיינמן
ליטאי כאוב11.12.12
29
מצוין שהם רצים לכנסת! נפול יפלו לפי פחת! מפלתם תהא צורבת וקשה רק כך ילמדו לקח מי שקם נגד תלמידי חכמים שנשיכתם נשיכת נחש ועקיצתם עקיצת עקרב וכל דבריהם כגחלי אש
חיימקה10.12.12
28
איך הם בכלל מעיזים לצאת נגד גדולי הדור ואני מהמר שר שמואל גם לא יתמוך בהם אם הוא חפץ חיים והכרה של גדולי תורה
דוד 10.12.12

הצגת כל התגובות

27
כל הקבוצה הזאת חושבים שהם חכמים גדולים יותר ממרן בגראיל שטיינמן שהוא שרף ממש וכל ימיו בתעניות וסיגופים,להבדיל מהם אלף אלפי הבדלות שכל מה שמניע אותם זה האגו האישי שלהם רח"ל.
עוזי10.12.12
26
מאיפה יש לאנשים עזות מצח לבוא ולשרוף קולות חרדים במצב של היהדות החרדית היום! וכמובן הכל כאילו בחסות האידולגיה וכו' תבינו אף אחד לא חושב שזה לשם שמים גם אתם לא ותפסיקו לשקר את עצמכם. שלא נדבר על נחילול ה' שזה אחד מהדברים ניסודים.
יוסי10.12.12
25
בסימינרים הלבנים של של נצח (המכונים לא עלינו המחבלים)
שוקי פרץ10.12.12
הרב שטיינמן דוגל במכסות זעומות לספרדים,ומאנשי חצרו הם מנהלי הסמינרים הכי גיזעניים.. מי שעוד נלחם באפליות הלא הוא הרב אוירבך..אז לך תעשה שיעורי בית
תור הזהב10.12.12
24
האנשים שקראו תיגר על הגריש אלשיב,אנשי ר ניסים ,פלג השונאים שכיום תפסו את השליטה בכח..ותלמידי הרב שך והרב אלישיב זכותם ללכת אחרי רבניהם..כך טענו יריביהם בעבר....
כנסו,כנסו....10.12.12
23
מאשר אדם לוזר שאין סיכוי שיקבל יותר מ1000 קולות וברור שלא 5
רואה הנולד10.12.12
22
זה נשמע פשע שלא מתיישבים לדבר עם "נצח", האחריות מחייבת להתגמש ולהגיע להבנות !
חיים דוד10.12.12
לא לנהל עם חבורת ליצים ומורדים בגדולי ישראל זו, שום מו"מ. שירוצו ויתרסקו ואז ניתן יהיה לעשות סדר אחת ולתמיד.
אבי11.12.12
21
גם אנחנו החסידים איתכם.
יצחק בידרמן11.12.12
אנחנו לא פראיירים
יוס11.12.12
20
בשביל מה צריך להזכיר מה העוון שלהם תנו לציבור להחליט לבד.
מרבה שלום10.12.12
נצח דקליפה הוא ענין החוצפה של עמלק מלכותא בלא תגא, שיהיה בעקבתא דמשיחא, הרב הצדיק האמיתי רש"ז אויערבוך בשעתו לא חתם על מפלגה של מחלוקת בלא טעם, ורק בשביל להרוס, עוד מעט יתבררו ויצרפו
יהודי10.12.12
19
כל החבדניקים יצטרפו "לנצח" יחד עם ההמנון דידן נצח
האדמור מאופקים11.12.12
18
זה הרב שטינמן שיתבישו להם
גועל נפש 10.12.12
17
סקר ערוץ 2 "נצח" 3 - 4 חזק ביותר !!!
דגל לשעבר11.12.12
צא מהסרט!!! הסקרים אולי משקפים משהו ממה שהציבור חושב, אבל לא צריך להכנס לאשליות בעקבותיהם!!
O.K.11.12.12
16
כ ו ל נ ו נ צ ח
הפלס10.12.12
15
עליבים עד דמעות קבוצת הזויים מחרחרי מדון
ש מורגנשטרן10.12.12
14
איך אתה מעיזים לדבר בכלל על ר שמואל הוא תמך בהם אז זה המפלגה שצריך להצביע לה נקודההההה
litalii10.12.12
13
בושה וכלימה שמפלגים את הציבור החרדי בפרט שאנחנו בסכנה גדולה מאוד גיוס בחורי ישיבות בפתח עוד מעט הישיבות שלהם יהיו ריקות כי ייקחו את כולם לצבא והכל יהיה ביגללם ביגלל הפילוג הזה ועוד יתחצפו ויאשימו את אגודה בכל מה שקורה לציבור החרדי, תתעוררו חרדים תנו את הקולות שלכם אך ורק למפלגות גדולות כמו ג וש"ס אל
עצובה10.12.12
12
רק חבל שהם צריכים להשתמש עם החסכונות של הילדים שלהם לממן את התאווה שלהם לכבוד!!!
מיכל10.12.12
11
מצביעים!!!!!!!!!!!!!!!!!
מנחם10.12.12
10
האיש נבל ששמו רוחמקין למד איתי בישיבה מדובר באיש מחרחר ריב ומדון זה האישיות שלו הוא היה בטלן ברמות של בחור שמשחק שש בש בינו לבין עצמו זה הזוייי שהוא בכלל מוזכר בכתבה ושהוא מתמודד ברשימה מביישים את ר שמואל באדם בזוי כזה
רפי10.12.12
דוקא אני למדתי איתו באותו ועד בקול תורה, והוא היה אדם חביב מאוד, וחברמן גדול. הבחורים מאוד אהבו אותו ולא נראה שיש מישהו שרב איתו. יותר נראה לי שאתה רוצה להליחם בו פוליטית.
רפי לויטל10.12.12
כמה רפי היה בועד?? אתה מכיר אותי וכן רוחמקין מכיר אותי אתה מוזמן לחייג אליי ואני יזכיר לך נשכחות שש בש ועוד שש בש זה פשוט הזויייי כנראה שרפי לויטן זה רוחמקין עצמו כי אין מישהו שהיה בועד שלא זוכר את אדון שש בש
רפי10.12.12
שקרן, לא היה עוד רפי בועד. וכל ההשמצות שאתה משמיץ הינם מקנאה או שנאה, ואין בהם שום ממש.
רפי לוינטל11.12.12
9
לא נשכח מי תומך בנו כל הדרך,ומי הדירנו מביתו........
ממשיכי אבי עזרי10.12.12
8
רק לא ג' או שס נמאס מהמפלגות החרדיות!! פשוט נמאס מהעסקונה החרדית!!!
נתי10.12.12
אז אתה אומר שהמפלגה של אמסלם לא חרדית לא ידעתי אם כך שתדע שאני מצביע ועוד מליונים רק ש"ס לדרעי
גילי110.12.12
7
נא להתפלל "עכשיו" עבור הגאון הצדיק המגיד “שלמה ליב בן מרים" רבי שלמה ברעוודה שליט”א - מגדולי הדרשנים בעולם - בארץ ישראל - ובארצות הברית – הרב שליט"א שעם ישראל זקוק לו, חולה במחלה קשה ומצבו הבריאותי ירוד, ונמצא בטיפול נמרץ במצב קשה מאד. נא ונא לקרוע את השמים! להרבות בתפילה לרפואתו, וללמוד תורה
נא להתפלל 10.12.12
6
רוחמקין איש קטן תרתי משמע
חיים 11.12.12
5
הכל כדי לסדר עבודה ל-2 מובטלים, אחד מבחירה, ואחד הועף על ידי גדולי הדור. על מה אנחנו מברברים????? על כבוד שמיים???? בושו והיכלמו. ורק בגלל שהצד הצודק הוא שוחר שלום, הוא לא מבצע בכם וידוא הריגה כמו שעשיתם לקהילות שלמות. הרי בשנייה אפשר להוציא אתכם מחוץ לקונצנזוס החרדי..... יחד כל הציבור החרדי לקידו
יוס11.12.12
4
מנסים לצייר את זה כמחלוקת בין הגר"ש אוירבך לגראי"ל שטיינמן, וזה שקר וכזב הרי המחלוקת היא בין הגרי"ש אליישיב לבין הגראי"ל שטיינמן, האם צריך להמשיך את דרך מרן הרב שך או לא, שהגרי"ש חזר פעם אחר פעם, שאנחנו צריכים לשמר את מה שהרב שך עשה, והגראי"ל עושה דברים רבים להיפך מדעתו של הרב שך. דוגמאות אחדות: הוא
אחד שיודע10.12.12
אני יודע שהגר"ש אורבאך שותה קוקה קולה בהכשר של הרב לנדא מאז ומעולם. הוא גם חלק בגלוי גם על הרב שך וגם על הרב אליישיב בסוגיות ציבוריות רבות, (גרוסמן בק"ס, כץ בפריז, פוליקמן המסורה, ועוד רבות). אז לפני שאתה מדבר על ממשיך דרך, לך לעשות שיעורי בית.
צ'למער10.12.12
כל שונאי הרב שך ומתנגדיו נמצאים בצד של יתד הכבוש,מחוגי סלבודקא הר פוברסקי הר"נ קרליץ הר"ד לנדאו והרשימה ארוכה.. ולא מדובר דברים נקודתיים כפי שציינת אלא על יריבים חריפים..אגב אני שומע את הליטאים החדשים ותוך כמה דקות השינאה לרב שך צפה..
תגובה לצלמער10.12.12
3
מותר שתהיה מפלגה שלא גזענית כמו ג', ומצד שני גם לא נחיתית כמו ש"ס. אני רוצה להצביע לחרדי, ולא בגלל שהוא בעדה מסויימת. אם יש שילוב כוחות, זה מצוין.
בן תורה10.12.12
2
ממשיכים את המסורת של בית אבא
משה רוט10.12.12
1
איזה עזות לצאת נגד גדול הדור....מושחתים ... אוי להם מיום הדין... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רוטנברג10.12.12
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

צה"ל מבטל את הילולת הרשב"י במירון בגלל המלחמה: "חשש לפגיעה ממשית בחיי אדם"

נחמן שטרנהרץ | 09.05.24

התכנית נקבעה

עם 3 אירועים מצומצמים: כך תראה השנה ההילולה במירון

נחמן שטרנהרץ | 09.05.24
ש

השנה יותר מתמיד

ערב זיכרון ייחודי לחללי צה"ל יתקיים בבית שמש

אסף מגידו | מקודם

אשריכם תלמידי חכמים

עשרות מסכתות לע"נ הגר"ש בעדני | מעמד הסיומים נערך בצפת

חיים רוזנבוים | 09.05.24

פלפול מעמיק

"כל מה שיאמר לך בעל הבית - עשה" | הליצנים הוסיפו "חוץ מצא"?

ישראל שפירא | 09.05.24
ש

לשובע ולא לרזון:

מאכילים את העניים – ומקבלים את הקמיע של ר' ישעי'לה

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

הדרך לחיים טובים

מהפרשה אנו למדים: האם יש מושג של "חיה ותן לחיות? | צפו

כיכר השבת | 09.05.24

הלחצים שהופעלו ולמי יש סיכוי?

סערה בקהילה החרדית בשוויץ: התקבלה החלטה לערוך שוב בחירות לרבנות העיר | סיקור

חיים רוזנבוים | 09.05.24

הטור השבועי

מותר כבר לבכות? // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 09.05.24

"המקום שורץ עמלקים"

הפוסק נגד העלייה לקבר יהושע בן נון: "מסכנים חיי חיילים"

ישי כהן | 09.05.24
ש

חצי מחיר מתל אביב

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף בריטניה ישראל | מקודם

פרשת השבוע | צפו

האם כל יהודי יכול להיות קדוש, או שרק יהודים רמי מעלה?

כיכר השבת | 09.05.24
ש

עד מתי??

מרטיט: הבכי של היתום הקטן המתחנן וזועק "אמא!" • צפו

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

תיעוד מפעים | צפו

הגר"ד לנדו הדריך את המחנכים איך לטפל בבחורים מתמודדים

חנני ברייטקופף | 08.05.24
ש

קוד מנצח: 

הזדמנות של פעם בחיים: כך תצטרף להייטק ביחידות העילית

כיכר בשיתוף קודקוד | מקודם
ש

אין מחירים כאלה!

מטורף: דירה על הים בפחות מ-16,000 שקלים למ"ר

כיכר בשיתוף פוואר גרופ | מקודם

התיעוד המלא של הפגישה | צפו

הגר"ד לנדו לשגריר ארה"ב שבא לביתו: "העם היהודי הכי מיוחד. יש לנו הכרת הטוב גדולה"

חנני ברייטקופף | 08.05.24

על ספריו 'ילקוט יוסף'

העתירות נדחו: הראשון לציון הגר"י יוסף - חתן פרס ישראל

ישי כהן | 08.05.24