כיכר השבת

כישלון בחריש

ועדת המכרזים פסלה את הצעות העמותות החרדיות

מכה קשה לדיור החרדי: ועדת המכרזים של מנהל מקרקעי ישראל הודיעה כי היא פוסלת את הצעות ועד הדיור החרדי שאיחד בתוכו 13 עמותות חרדיות שהתמודדו במכרז לעיר חריש, וזאת בשל החשש להטיית מכרזים בהתארגנות עסקית. משמעות ההחלטה, כי הקבוצות האחרונות שאינן דתיות זכו במכרז (חרדים)

24
שאול כהנא | כיכר השבת | ו' בשבט | 17.01.13
כאן תוקם חריש?
כאן תוקם חריש? (צילום: דף הפייסבוק של השר אטיאס)

מכה קשה לפתרון הדיור החרדי: ועדת המכרזים של מנהל מקרקעי ישראל הודיעה כי היא פוסלת את הצעות ועד הדיור החרדי שאיחד בתוכו 13 עמותות חרדיות שהתמודדו במכרז לעיר חריש, וזאת בשל החשש להטיית מכרזים בהתארגנות עסקית.

המכרזים בחריש יצאו לדרך לפני כמה חודשים וכללו בתוכם מגרשים לבנייה של אלפי דירות. במשך התקופה פנו העמותות החילוניות שהתמודדו אף הם במכרז לוועדת המכרזים של המנהל במחוז חיפה בדרישה לפסול את הצעותיהן של 13 עמותות חרדיות.

לפני כחודש טענו העמותות החילוניות שהתמודדו אף הן במכרז כי העמותות החרדיות מאוגדות תחת ועד הדיור החרדי המאוחד, שפעל כקרטל ופעלו כנגד הוראות המכרז בחריש, כשמדובר בעבירה על חוק המכרזים ועל חוק הגבלים עסקיים. בפנייה שהעבירה חריש הירוקה נטען כי בכל ההצעות של העמותות החרדיות היו מחירי הקרקע מתואמים לכאורה.

הרשויות השונות העדיפו לגלגל את "תפוח האדמה" הלוהט מאחד לשני אולם היום כאמור החליט המנהל על פסילת ההצעות של וועד הדיור החרדי.

מדובר במכה קשה בעיקר עבור ח"כ מאיר פרוש שהינו אחד החברים בבעלות של ועד הדיור המאוחד ויזם את פיתוחה ושיווקה של העיר חריש עבור הציבור החרדי במטרה שתהווה בעתיד עיר חרדית כדוגמת, אלעד, מודיעין עילית וביתר עילית.

אולם כעת נראה שהגולל נסתם על התוכנית השאפתנית וזאת משום שמשמעות ההחלטה היום הינה כי הקבוצות האחרות שאינן דתיות הן אלו שזוכות אוטומטית בתנאי המכרז דבר שישפיע בוודאות על אופייה העתידי של העיר ועל אורח החיים של תושביה כשהתקווה שיהיה זה עיר חרדית ודתית נמוגה.

גורמים פוליטיים מעריכים כי קבוצות הרכישה החרדיות יפנו כעת בערעור לבית משפט העליון אולם הדבר עשוי לקחת תקופה ארוכה עד שתתקבל החלטה סופית בנידון.

בנוסף, קיימת אפשרות כי הקבלנים שזכו במכרזים עם העמותות דרכן התמודדו יחליטו לפנות אל אלפי הנרשמים החרדיים ולשווק להם את הפרויקטים שייבנו, כך הקבלנים יודעים שיש להם קבוצה שתרכוש את הדירות. השאלה היא האם הם יסכימו להתאים את מחירי הדירות לאלו שהציע וועד הדיור החרדי.

nמינהל מקרקעי ישראל נמסר כי "לאחר סגירת המכרז שבנדון, הגיעו לוועדת המכרזים פניות שבהן נטען כי למכרז הוגשו הצעות על ידי מספר עמותות, אשר קשורות, לטענת הפונים, לחברה אחת - וישנו חשש כי גורם אחד מתאם בין כל ההצעות. ועדת המכרזים של המינהל ערכה שימוע לעמותות ובאי כוחן והחליטה לפסול 13 מההצעות".

מוועד הדיור נמסר בתגובה כי "העמותות קיבלו בצער את החלטת ועדת המכרזים. פעילות העמותות היתה ללא דופי ולוותה בייעוץ משפטי. כל עמותה תבחן את החלטת ועדת המכרזים ותקבל הכרעה באשר להמשך פעילותה בימים הקרובים".

תוכן שאסור לפספס
24 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
18
הם גם בעסק או שהם עצמאיים?
רחל17.01.13
17
המכרזים הבאים יהיו מן הסתם פחות זולים אבל עדיין הם יהיו בגדר מציאה.
מאיר17.01.13
16
לא בכל מקום החברות והקבלנים הגדולים חייבים לדחוף את האף ולעלות מחירים במכרזים ובטוחים שיהיו להם קונים כי יש מחסור בדירות . צריך להחרים את כל החברות והקבלנים לא קונים מהם בכל רחבי הארץ עד שיפסיקו עם ההשתוללות הזאת או שיורידו מחירים כפי שהעמותות רצו. אם נחרים אם החברות בכל רחבי הארץ ותישאר רק הקבוצה
אריה דרעי17.01.13

הצגת כל התגובות

15
ראינו את מאיר פרוש חוגג בתקשורת בהצלחת הרישום. היכן הוא בכשלון?
מוטי17.01.13
14
איך עו"ד צבי אגמון, שהינו מהשורה הראשונה של עו"ד בתחום תכנון ובנייה. הסכים שיגישו בצורה כזאת? האם זה נכון שהוא לא הסכים ומאיר פרוש התעקש?????
משפטן17.01.13
13
הרבי הק' היה נגד, למרות שיש מאתיים אברכים מויז'ניץ ללא דירות וכעת תתחילו לקלוט שיש מנהיג לבירה
חסיד17.01.13
12
שמתם לב... איפה שאטיאס שם את ידו , הכל "מתברך" לא היה תקופה רווחית יותר לחברות הסלולר כתקופת אטיאס כשר התקשורת כשר הבינוי , "זכינו" בהקפאה ,גירוש יישובים ועליית מחיר מטורפת !! גם לא נשכח את סגירת כל ערוצי הקודש ! בקיצור אטיאס כישלון טוטאלי !! מזל לישראל שש"ס יהיו מחוץ לקואליציה !!
חרדי שפוי וחרד17.01.13
11
ברגע שיושב ראש המינהל הוא איש הבית היהודי - עוצמה לישראל . ברור שיילך עם הצד השני . דבר אחד ברור לי שהכיפות הסרוגות לא אוהבים אותנו את החרדים .
בנט17.01.13
10
נל החרדים חייבים להצביע לשלי יחימוביץ, לצערינו נוכחנו לדעת שביבי שייך למאפיה של הקבלנים והבנקים, הרי יש מעל 150 אלף דירות ריקות במדינה אז אייך לא יורד מחירי הדירות ? התשובה היא פשוטה, יש מאפיה של הבנקים והקבלנים ונערי האוצר והנגיד ימ"ש, ולכן יעשו הכל שאלפי החרדים לא יקנו דירות בזול בחריש, היחידה
משה17.01.13
9
כמעט קניתי בחריש. רק התלבטתי בין נתיבות לחריש ובזכות הרב אברג'ל קניתי בנתיבות ותיכף יש להם היתר בניה. זה מה שקורה שעסקנים.........
אריאל17.01.13
8
לצערי אני מתרשם שההחלטה לא נקיה משיקולים זרים והמטרה היא להדיר את רגלי שומרי המצוות מהעיר חריש הכל לטובה ויפעל כבומרנג נגדם כי מה שהחילונים רוצים זה רק לדחוק את רגלי החרדים אך זממם לא יעלה בידם
קורא17.01.13
7
ושוב "הצמד חמד" קרליץ פרוש הורסים תיקקות הציבור החרדי. להלן הרשימה החלקית: 1. חינוך העצמאי 2. יתד נאמן 3. חריש. 4. הרס שיתוף הפעולה בין דגל לאגודת ישראל לקראת הבחירות- ועוד ידובר על כך.
חיים17.01.13
6
....של"משחקים" יש לפעמים מחיר!
ידין17.01.13
5
לקנות דירות בחריש . רק אם יורידו למחירים שהם רצו יהיה אפשר לקנות . נראה אותם מתמודדים עם אלפי יחידות דיור למכירה . צריך להבין שהולך לצאת עוד מכרז בחריש ואם לא נוריד מחירים לא תהיה שום מחיר טוב לחרדים
אריאל אטיאס17.01.13
4
החילונים מרימים ראש אחרי שלושים שנה של שלטון ש"ס בממשלה, אחרי הבחירות יחזירו עטרה ליושנה, הציונים יחזרו לשלוט בארץ אותה הקימו בדם וביזע, וגם הציבור החרדי יהנה מזה.רק העסקנים ובני משפחותיהם יסבלו.
דן סגל17.01.13
3
את זה היה אפשר לעשות פעם ולא בעידן השקיפות דהיום
חגי17.01.13
2
רבותי, תרבות הקומבינה והנסיון לרמות את המדינה כאילו 'לא תגנוב' לא תקף ביחס למדינה הציונית חטפה מכה קשה. בקרוב מאוד גם תרבות הבטלה בכוללים הולכת לעבור דיאטה רצינית. אם אתה לא בן תורה אמיתי - כדאי לך להתחיל ללמוד מקצוע (וגם אם כן)
משה כרם17.01.13
1
של ראשי הציבור החרדי , אי אפשר להיות חכם מידי .מי שחושב שכן טועה , זה קשור לזה שאנשים חיים בסרטים , עליהם ועל שכמותם נאמר , מדינת הלכה הלכה מדינה. בורא עולם אומר לא רוצים חילונים אני לא רוצה אותכם קודם נהיה יהודים אחר כך חרדים . אין דרך אחרת .
ניר17.01.13
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

איך משפרים את הביטחון העצמי? • שיעורו של הרב יגאל כהן

כיכר השבת | 14.05.24

בראשות ראש הישיבה

הכוללים בסכנה: אברכי 'פרושים' התאספו לעצרת | תיעוד

חיים רוזנבוים | 14.05.24

בר בי רב

עצמאות של תורה | גדולי הרבנים מסרו שיעורים

חיים רוזנבוים | 14.05.24

פרסום ראשון | "הרב קוק ביקש"

לראשונה בהיסטוריה: הילולה בטבריה בראשות הגר"ד קוק

איצלה כץ | 14.05.24

הנתונים המלאים

האם 'חרבות ברזל' שינתה את היחס של הרחוב החרדי למדינה, סמליה ויום העצמאות שלה?

אלי דן | 14.05.24
ש

השקעה בטוחה ויציבה

נדל"ן מניב בשליש מחיר? הכירו את ההשקעה החכמה בפתח תקווה

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

הגאון שהחזיק בספרייה היהודית הגדולה ביותר

ישראל שפירא | 14.05.24

המסקנות, הזיכרונות והמבט קדימה

שנתיים לטבח הגרזנים הנורא באלעד: הגיבורים חוזרים אל רגעי האימה | פרויקט מיוחד

משה מנס | 14.05.24

'בר בי רב' המרכזי ליום העצמאות

"יום שכולו תורה" ב"תפארת רפאל" | צפו בשידור חוזר

כיכר השבת | 14.05.24

מכתב נוקב לדרעי

זקן ראשי הישיבות: "כדרך עמלק הם מנסים לגייס בחורים"

חנני ברייטקופף | 14.05.24
ש

הבריאות שלכם קודמת

סל הריון מקיף - ההטבה שתלווה אתכן בחוויית ההריון

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

נכדו הרב, מספר על דמותו

בנו של הצדיק הירושלמי וצדיק נסתר | מי היה רבי רפאל לוין?

חנני ברייטקופף | 14.05.24

"זה לא חג העצמאות"

מרן הגר"ע יוסף: "אסור להתכחש לנס שעשה לנו הקב"ה"

ישי כהן | 14.05.24

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הליטאי שניחן בזיכרון פנומנלי, שכל עצום ומוח חריף

ישראל שפירא | 13.05.24

ראשי ישיבות ואדמו"רים זועמים

לקראת חוק הגיוס: לראשונה שוקלים יעדים ברורים ופיקוח על עולם הישיבות | חשיפה

חנני ברייטקופף | 13.05.24
ש

לבעלי הון עצמי של ₪255,000

ההזדמנות: פרויקט יוקרתי בבני ברק, צמידות לפארק ירקון

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

כָּל קָהָל וְעֵדָה

התחליף למירון: המדינה תממן הדלקות ל"ג בעומר בכל הארץ

ישי כהן | 13.05.24

באולפן 'חדשות 12' | צפו

בין הגר"י אזרחי לדני קושמרו | ישי כהן על יום הזיכרון תשפ"ד

יאיר טוקר | 13.05.24