כיכר השבת

ברית בנט-לפיד במשבר

לפיד רוצה נישואין אזרחיים; בן דהן: לא יקום ולא יהיה

הברית האדוקה בין נפתלי בנט ליאיר לפיד, נסדקת. לאחר דרישת לפיד להתרת נישואין אזרחיים, מבהיר ח"כ הרב אלי בן דהן בראיון ל"כיכר השבת" כי לא יקום ולא יהיה. בן דהן מוסיף וחושף על מגעים שהוא מנהל עם ראשי ישיבות ונציגי אדמו"רים. באשר לחרם החרדי, הוא אומר: "זה מגוחך". ראיון (פוליטי)

78
ישראל כהן | כיכר השבת | כ"ד באדר | 06.03.13
מגעים עם הרבנים. אלי בן דהן
מגעים עם הרבנים. אלי בן דהן (צילום: פלאש 90)

ברית בנט-לפיד במשבר: הרב אלי בן דהן, חבר-כנסת מטעם סיעת 'הבית היהודי', מצהיר בראיון ל"כיכר השבת" באופן חד-משמעי כי לא תהיה תחבורה ציבורית בשבת ולא יהיו נישואין אזרחיים. עוד הוא חושף כי בימים אלו הוא נפגש עם ראשי ישיבות ונציגי אדמו"רים בצביור החרדי.

ההתקדמות במשא-ומתן הקואליציוני בין הבית היהודי לליכוד בצל הדיווחים על משבר במגעים בין יש עתיד לליכוד, בשל ויכוחים וחילוקי דעות קשים הן על תפקידים ומספר השרים בממשלה, והן בנושאים עקרוניים, גוררות משבר חריף בברית בין נפתלי בנט ליאיר לפיד.

ח"כ הרב אלי בן דהן, מ'הבית היהודי', שעשוי להתמנות לתפקיד שר הדתות בממשלה הבאה, מבהיר בראיון ל"כיכר השבת", בצורה נחרצת כי בממשלה בה הם יהיו חברים, לא תופעל תחבורה ציבורית בשבת ולא יהיו נישואין אזרחיים. "חד וחלק, זה כלל לא עומד על הפרק", הוא מדגיש.

בפתח הראיון, מבהיר בן דהן כי הוא מקווה מאוד שכבר בימים הקרובים יושג הסכם קואליציוני ותוקם ממשלה חדשה לתועלת עם ישראל ומדינת ישראל. "להערכתי זה קרוב ואפשר לדבר על כל הקשיים של הרגע האחרון", הוא מבהיר.

"אני מקווה מאוד", מוסיף בן דהן, "שבהמשך יצטרפו אלינו גם המפלגות החרדיות. אני לא רואה סיבה שהם יישארו בחוץ. ננסה להגיע להבנות בכל הנושאים שנמצאים בויכוח ונשתדל לגשר על הפערים כשאני סבור שהם יוכלו להצטרף בסופו של דבר במהלך החודשים הקרובים לקואליציה יחד איתנו".

אתם החרמתם את החרדים בזה שתליתם את הצטרפותכם לממשלה בהצטרפותו של יאיר לפיד שאינו מעוניין לשבת יחד עם המפלגות החרדיות באותה ממשלה, אנחנו מקשים.

"הדברים אינם מדוייקים", מנסה בן דהן להתחמק וטוען כי "מי שגרם למצב הזה הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו שהעדיף להקים ממשלת מרכז-שמאל ולהשאיר אותנו בחוץ ולא נותרה לנו ברירה אלא לשתף פעולה עם יש עתיד".

"בפגישה שערך נתניהו עם יאיר לפיד ימים ספורים לאחר הבחירות הבהיר ראש הממשלה כי בכוונתו לייצר שותפות עם יש עתיד, התנועה והמפלגות החרדיות. לשאלת לפיד מה עם הבית היהודי, השיב נתניהו כי אינו מעוניין בהם כחלק מהממשלה. בעקבות הדברים הללו לא היתה לנו ברירה אלא ליצור ציר של שיתוף פעולה עם לפיד על כל המשמעויות של הדבר", הוא מוסיף.

בן דהן ממשיך ואומר כי "דרך אגב כאשר נפתלי בנט ואורי אריאל קיימו שיחות עם נציגי המפלגות החרדיות הן במהלך הבחירות והן לאחריהן, הם לא קיבלו תשובה חיובית והצהרה מפורשת כי הם לא ייכנסו בלעדינו אז אין טעם לבוא כלפינו בטענות".

מה דעתכם בנוגע לקולות הגוברים בציבור החרדי להובלת חרם כנגד מוצרים מההתנחלויות?

"זה מגוחך וחסר טעם", משיב בן דהן, "אני בטוח שהחיבור בין הציבור החרדי לציונות הדתית הוא יותר חזק מהפוליטיקה הזאת והדבר לא יקרה".

במהלך דבריו, חושף בן דהן על פגישות שהוא מקיים בימים אלו עם רבנים וראשי ישיבות מהציבור החרדי. "אמש היה אצלי לפגישה ראש ישיבה ליטאית חשובה", חושף בן דהן, "ובשיחה עימי הוא גינה את הקריאות לחרם על הציבור הדתי-לאומי. צריך לנסות להגיע להבנות, הוא אמר, ואני בטוח שהוא מייצג את מרבית הציבור החרדי".

בן דהן מסרב להרחיב על המגעים עם אותו ראש ישיבה ומתעקש שלא לחשוף את זהותו, אך אומר כי להערכתו "הוא מייצג גורם רוחני בעל השפעה רבה בציבוריות החרדית, המנסה לתאם הבנות בין הציבורים השונים".

בדבריו, חושף בן דהן כי בימים הקרובים הוא וחבריו ייפגשו עם ראשי ישיבות נוספים וכן עם נציגי אדמו"רים חשובים על-מנת לדון בנושאים השנויים במחלוקת ולנסות לגשר על הפערים.

לסיום אנחנו שואלים, האם 'הבית היהודי' מצטרפת לדרישות של 'יש עתיד' בפגישות המו"מ, כפי שדווחו הבוקר, לאפשר תחבורה ציבורית בשבת ולהתיר נישואין אזרחיים, כחלק מהברית בין שתי המפלגות.

"אני אומר מידיעה ברורה", אומר בן דהן בנחרצות, "כי הנושאים הללו כלל לא עומדים על הפרק. אני מצהיר במפורש כי הממשלה בה נהיה שותפים לא תאשר הפעלת תחבורה ציבורית בשבת ולא תתיר נישואין אזרחיים".

"אתה יכול לרשום זאת בשמי", הוא מוסיף כדי להבהיר את נחרצות הדברים.

הבוקר דווח בעיתון 'מעריב' כי 'יש עתיד' הציבו שורת דרישות לשינוי הסטטוס קוו בנושאי דת ומדינה. בין היתר הם דורשים הפעלת תחבורה ציבורית בשבת, הקלות בגיור, לאפשר לפסולי חיתון להינשא ולהביא לשינויים בהתנהלות הרבנות הראשית.

תוכן שאסור לפספס
78 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
42
לא יקום ולא יהיה, רוצה לעשות את מדינת ישראל אירופה
גל07.03.13
41
הוא חלק ממפלגת תקומה-איחוד לאומי, תת סיעה בתוך הבית היהודי. כלומר דעתו מייצג בסך הכל כשליש מחברי סיעת הבית היהודי בלבד.
novo0006.03.13
40
שמאלנית ולא היה מעוניין ליצור גוש עם הבית היהודי, שיאכל מה שבישל .
לדרעי06.03.13

הצגת כל התגובות

39
בתגובתי-30.ש. לאלה שכנראה לא הבינו אותי נכון.?! אז לכם אני אומר חד משמעית. עולם החרדי -עולם התורה כולו בסכנה איומה! אם גדולי ישראל מנהיגי הציבור החרדי -מרנן ורבנן שליט"א ייאשרו ויתמכו בחרם מוצרי ההתנחלויות.....דעתם דעת תורה! גם אני הקטן בעם.ש. אתמוך בחרם מוצרי ההתנחלויות ללא שום פיקפוק!
ש09.03.13
38
בית של גויים רשעים משתפים פעולה עם לפיד ההסתה של התשקורת הארורה וכן בן דהן וכל שותפיו החצופים
אבי06.03.13
37
לא מעניין אותי מה שהייה.מה שהייה היה.מסתכלים הלאה קדימה.. מה שמצוייר עכשיו זה שהציבור החרדי מוחרם מהקואלציה בגלל לפיד-בנט. לגבי חרמות המוצרי התנחלויות הייתי מציע שלא לרדת לרמה של נפתלי בנט וחבורתו. יש להם חשבון עם בורא עולם. מגלגלין זכות על ידי זכאי וחובה על ידי חייב!!!!
ש06.03.13
36
ברית לא נורמלית,לא טבעית,אתם המאמינם האמיתיים לא מסוגלים להתאחד נגד המן[לפיד]ועוד כורתים אתו ברית.אני לא דתי ואני שואל אתכם הדוגמא והאמונה שאתם משדרים??מי זה לפיד ?????שהולך נגד הבסיס של המדינה,
sosn195406.03.13
35
לא נשכח לבנט ושותפיו לעולם את החרם. הם הקדיחו את תבשילם ברבים.
ישראל06.03.13
34
בלעדיה חילונים ישמרו שבתלכל פרטיה ודקדוקיה?
רוני החכם06.03.13
33
לכל המלעיזים מדובר על ת"ח שיש לו קבלות של עשייה בתחום נישואים וגיטין כהלכה וביצור מעמדם. היה מנכל בתי הדין הרבניים אדם לא נמדד בצבע הכיפה לו אלא במעשיו. הוא עם הכיפה הסרוגה שלו עשה רבות לחיזוק נישואין וגיטין כדת משה וישראל. ש"ס כזכור היו אחראים לכניסתם של עשרות אלפי גויים והעלימו עין, היחיד שהתפטר ב
חרדי ישר06.03.13
32
להתיר לפסולי חיתון להינשא? ואח״כ הם יגידו שאינם באים לעקור את התורה... הם תמיד מדברים על פשוטו של מקרא כפי שנראה בעיניהם. מה עם פשוטו של מקרא עם פסולי חיתון פתאום זה פרימיטיבי, אה? נו, מדינת הערב רב למה ציפיתם??? זה עוד נס שעדין לא העבירו חוק לחילול שבת ושאר גזירות כנגד היהודים דוגמת היונים והרומאים
מישהו06.03.13
ושאזרחים במדינת ישראל שעובדים ומשלמים מיסים,אינם זכאים לקבל את הדבר הבסיסי ביותר,הזכות להנשא, זה גועל נפש.
*24.03.13
31
עכשיו תקשיבו טוב טוב.. ברית לפיד-בנט עשויה להשבר, על רקע המשבר בין ביבי ללפיד. והקצנת הדרישות של לפיד בנושאי דת-מדינה שלא מקובלים על חלק מחברי הבית היהודי. אני מהמר שזה יהיה הכרטיס יציאה של לפיד ובנט מהברית, אולי אני טועה. האם נראה את שס בכל זאת בממשלה? איך ישבו הבית היהודי והחרדים יחדיו אחרי הקרי
novo0006.03.13
30
אֲבָל אֲשֵׁמִים אֲנַחְנוּ עַל אָחִינוּ אֲשֶׁר רָאִינוּ צָרַת נַפְשׁוֹ בְּהִתְחַנְנוֹ אֵלֵינוּ וְלֹא שָׁמָעְנוּ עַל כֵּן בָּאָה אֵלֵינוּ הַצָּרָה הַזֹּאת. אם היינו כורתים איתם ברית, היינו נכנסים ביחד לקואליציה. נציגינו הסכימו להרכיב ממשלת שמאל-חרדים בלעדיהם ולהשליך אותם אל הבור ועתה אנחנו בבור. על מ
יעקב אבינו06.03.13
29
ובכן אני הראשון שלא אקנה, לא אקח טרמפיסטים בשטחים (עד עכשיו תמיד לקחתי אותם)-אם הנציג שלהם (הרבנים שלהם אין להם כוח) מתנהג כך והם שותקים, ב"נ לא אקנה כל מוצר מהשטחים (ואני מדבר עם רבנים לגבי ההכשר), לא אקח אותם במכוניתי ואפילו "בשטחי 67" ובע"ה לא יהיה לי אתם שיג ושיח--וכן יעשו הרבה מחברי האמריקאים--
Nononsense36508.03.13
28
ואתם פה חיים בסרט רציני, הברית בנט לפיד לא תשבר לא נעליים מקסימום יתגמשו הצדדים וזה הכל אולי אם ש"ס לא היו מתעסקים בשטויות כל הבחירת ולא היו מנסים להפריע לרב אמנון יצחק לנסות להביא עוד קולות לדתיים אז המצב שלהם היה יותר טוב
אדיר06.03.13
27
אתם עוד לא למדתם לכבד רבנים דתיים-לאומיים?
כבוד לתלמיד חכם06.03.13
26
חנן וייס הבמ"לים השולטים על הצבא...חייבים חיילים דחוף...אין. ואין צבא מילואים. וגם טרם "מלו" (ברית מילה) את הסודנים...והפיליפינים נדרשים לשדות הקיבוץ והמושב.. לקיבוצים במ"לים היה "חוזה" עם המדינה; הם מקבלים את צה"ל ואת ההגנה על המולדת. בצה"ל הם יכולים לעשות כעולה על רוחם...למנות גנרלים, טייסים וגם
חנן וייס,סא"ל (07.03.13
25
אבל הישיבות ועולם התורה אינו חשוב. על זה נאמר מהרסיך ומחריביך - ממך יצאו
בלהההה06.03.13
24
מזכיר מאד את מה שאמר אפי איתם בשותפותו עם טומי זל"ל שהם יהיו ההגנה על ההתנחלויות בממשלה ההיא... בסופו של דבר הציונות הדתית-מפדל הביאה עלינו את ההתנתקות. כיום הוא מכה על חטא. היום באותה הויריאצייה רק בנושא השבת והדת.. ההתרחשויות חזקות מהאנשים המרכיבים את הגועליציה החדשה
מוטי06.03.13
23
וזה בסדר שתשבו קצת באופוזיציה ותרגעו .
שמעון06.03.13
22
זו לא חכמה גדולה להאמין לבן דהן כשהוא מתראיין לחרדים. בראיונות לתקשורת החילונית הוא ו/או חבריו מסבירים שכל מה שלפיד מבקש זה מצווה מדאורייתא. הוא מתראיין כאן כדי להנמיך להבות, וזו שטות להאמין לו.
יש07.03.13
21
כאלו זה הכי חשוב לוכי זה לא עניין של גובים מה שמפריע בנפתלי בנט זה בעיקר העניין שהוא תפס את המשא ומתן של המתווה לשויון כאלו זה היה עיקר דאגתו ערב הבחירות ותתאר לך שמחר יחברו החרדים למרץ לחוקק חוק מהיר לקואליציה שכל ההתנחלויות מפונות מחר חץ ללב ליבכם איך הייתם מגיבים הרי ישר הייתם עולים לרב עובדיה לב
רון06.03.13
ח"כ אורי אריאל מהבית היהודי דוחה בתוקף את דבריו של ח"כ יצחק וקנין מש"ס הבוקר בראיון לערוץ 7. אריאל בתחילת דבריו מבקש מוקנין לחזור בו מאיומיו, "אנחנו לא מקבלים איומים ולא מאיימים. זו לא השפה שלנו. אחרי הכל יש להתנהל בדרך ישרה וחברית חרף המחלוקות". אריאל דוחה את טענותיו של וקנין לפיהן לא השתתף באופן
ל-רון06.03.13
20
אני מנחש שמדובר בראש ישיבת אור ישראל הרב ישראל רוזן, אחיו של הרב יגאל רוזן, שמקורב לראש הישיבה הגראי"ל שטינמן. כדאי ללחוש לאוזניו של אותו ראש ישיבה מי היה אחראי למחיקת הרשימה השחורה שבעקבות כך נטמעו בכלל ישראל פסולי קהל וגויים רבים "בהכשר הרבנות". אוי לאותה בושה לשבת עם אדם כזה ולהגיע אתו להסכמים.
ידען06.03.13
19
ואטיאס יקבלו מכה קטנה, וידעו את מקומם.
נני06.03.13
18
יגיד כן המפקד, ואז כל הצדיקים שנשארו אצל המזרחניקים יגידו כן , למה? כי נפתול הוא חמורו של משיח, ואם יאיד רוכב עליו, כנראה יאיר הוא המשיח, ואז כולם יבינו מה שאמר הרב עובדיה שהבית היהודי היא מפלגה של בית של גויים. אתם הבנתם???
אברך ןתיק30.05.13
17
כשאמרתם שלא יהיו מכסות ושהתורה חשובה, ושמי שרוצה ללמוד לא יגוייס וכו' האמנו אבל זה היה לפני הבחירות, אחרי הבחירות התברר שה"אח" הול לפיד וקובע המדניות זו מועצת "יש עתיד" והבית היהודי הם "בובות". מה לעשות בן דהאן, אנחנו לא מאמינים, ואתה גם קצת פטתי במילים "תאמינו לי" "קו אדום"
חרדי06.03.13
16
נא לכוון בקרע שטן על הנ"ל
חרדי06.03.13
ויהושוע לזקנים וזקנים לנביאים ונביאים מסרוה לאנשי כנסת הגדולה ואח''כ למועצת חכמי התורה והם אמרו " ק ו א ל י צ י ה "......... ואם ח"ו "אופוזיציה" מחזירים את התורה, ואת היהדות, ואת ארץ ישראל (השטחים) ואת הר הבית, ואת הסבא, ואת הסבתא, הכל בחזרה לסיני...
.06.03.13
ממש סיטרא אחרא
חרדי06.03.13
15
אפשר לחלוק עליו אבל לא לבזות אותו.
סאנצז06.03.13
14
התנכלות להתנחלויות אסור ביהרג ואל יעבור. ההתנחלויות זה חובה של כולנו בתור מצוה של בין אדם למקום שציוה למסור את הנפש כדי ליישב את כל הארץ על ידי יהודים. השמירה על ההתנחלויות זה קו אדום שלא סוחרים בו.
כובש ארץ ישראל06.03.13
והתנכלות לחרדים וליישיבות לתורת ישראל ???? .
?06.03.13
משרתים בצבא רק 14 חדשים ומקבלים כפול תקציבים העם דורש שיויון בנטל
דינג דונג06.03.13
גם חילונים משרתים שירות משמעותי בצה"ל!
די לצביעות!06.03.13
13
האם דבריך מתואמים עם אילת שקד ונפתלי בנט אם כן אז היא והוא שקרנים אם לא אז כולכם שקרנים כי לפני הבחירות אמרתם משהו אחר.. קיצור אם תתנו תחבורה ציבורית בשבת ונשואים אזרחים אז אתם בית של גוים ואם לא? אזבית של שקרנים כי זה מה שאמרתם לפני הבחירות
שומר העיר06.03.13
אתה בעצם טוען: שקרנים הבטחתם לנו אוטובוס בשבת
יאיר06.03.13
12
בושב לכל מי שמצער את גדולי הדור ואמור לי מי חברך ואומר מי אתה לא לחינם הלך הזרזיר אל העורב
בית יהודי 06.03.13
11
רב רפורמי - זה כמו רב אורתודוקסי, רק יותר מאאגניב.
ג'ו כפרה06.03.13
10
טריפה
שונאת גזענות 07.03.13
9
ויהושוע לזקנים וזקנים לנביאים ונביאים מסרוה לאנשי כנסת הגדולה ואח''כ למועצת חכמי התורה והם אמרו " ק ו א ל י צ י ה "......... ואם ח"ו "אופוזיציה" מחזירים את התורה, ואת היהדות, ואת ארץ ישראל (השטחים) ואת הר הבית, ואת הסבא, ואת הסבתא, הכל בחזרה לסיני...
.06.03.13
8
חרם תחת חרם.אז יעשו חרם על בד"ץ בית יוסף, נראה אותם מחזיקים שעה בלבד
קאתולי אדוק06.03.13
7
מה דעתכם בנוגע לקולות הגוברים בציבור החרדי להובלת חרם כנגד מוצרים מההתנחלויות? תשובתי: שזה אסור ביהרג ואל יעבור
כובש ארץ ישראל06.03.13
אחרי זה תדבר על דעת....
בני06.03.13
היחידים שמובילים אלה כמה עסקנים מתוסכלים שיתטרכו להיפרד מכסאות שלהם
רוני החכם06.03.13
6
הרב בן דהן יכולת ליזום הקמת מדינה יהודית והלכתם לשותפות אנטי יהודית ארץ ישראל בלי תורה כגוף בלי נשמה לא שמעתי את תגובתך על פגיעת היועה"מ לממשלה בבתי הדין כתב סירוב הוא סעיף בשלחן ערוך
יהודי06.03.13
5
- ואתם כותבים שהוא "מתחמק"... לעזאזל,עיתונא הגונה ממכם והלאה.
מתנחל06.03.13
4
חוצפנים.
גילוי-דעת06.03.13
אי אפשר לקרוא לו רב אם קוראים גם לחברי ש"ס בתואר רב, זה יכול להתפרש כזלזול ברב אלי בן דהן.
ישראלי06.03.13
3
לא מדובר בכניסה לממשלה עם חרדים או בלי חרדים החיבור ללפיד היא הבעיה.
ישורון06.03.13
2
תשובתי: ממתי ישש לכם דעת?
יואב ארגר06.03.13
1
בית של משלבים חסד וגבורה גם יחד לתפארת ישראל , בזכות אברהם אבינו יצחק אבינו ויעקב אבינו . יהודי מזרוחניק או מתנחל כמו שאומרים אוהבינו משמאל , לא החרים אף אחד מעולם . זה לא בגנים הגלותים שאין להם. הקשר שלהם עם יוסף הצדיק מאותיות פיוס מאהבת אחדות . והלוואי וכולם יהיו חרדים לאחדות כמו המתוקים האלו
בת ישראל06.03.13
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

המגיד הרב ברוך רוזנבלום בשיעור ל'אחרי מות' • צפו

כיכר השבת | 01.05.24

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 01.05.24
ש

בדיקת התאמה בחינם

מחשבון הנחה להסרת משקפיים בלייזר לכל הקופות

כיכר בשיתוף קייר | מקודם
ש

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | מקודם

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 01.05.24

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 01.05.24

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24
ש

תשואה פוטנציאלית של מאות אחוזים!

קרקע להשקעה במרכז הארץ, החל מ- 150,000 ₪

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

צפו בתיעוד

עם תחבושות על הראש: ניצולי הפיגוע חגגו את נס ההצלה

שאול כהנא | 30.04.24

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24
ש

ראיון מרתק

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 30.04.24
ש

האם הגאולה קרובה?

"בספרא דא יפקון מן גלותא" • אתגרי המלחמה בראי הזוה"ק

כיכר בשיתוף מכון המאו"ר | מקודם

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 30.04.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם