כיכר השבת

פרשת 'שובו בנים'

מכתב רבנים: למבזה הרב ברלנד אין חלק בעולם הבא

פרשת 'הרב הנמלט': מכתב רבנים המתפרסם בימים אלה, קובע כי כל המבזה את הרב אליעזר ברלנד, החשוד במעשים חמורים ודרוש לחקירה - אין רפואה למכתו, ואין לו חלק לעולם הבא. "לפצות פה באיש אלקים קדוש, מלאך ה' צבאות אשר רבים השיב מעוון ואין חטא בא לידו כלל" • המכתב המלא (חרדים)

93
נחמן שטרנהרץ | כיכר השבת | כ"ד באייר | 04.05.13
הרב אליעזר ברלנד
הרב אליעזר ברלנד (צילום: מאיר אלפסי, כיכר השבת)

הסערה בחסידות 'שובו בנים' נמשכת, וזאת לאור החשדות הקשים נגד מנהיג הקהילה הרב אלעזר ברלנד, שנמלט בתקופה האחרונה מהארץ ושוהה במקום מסתור במרוקו.

לאחרונה, החלו רבנים חשובים במגזר החרדי להביע תמיכה בקהילה ובמנהיגה שכאמור חשוד במעשים חמורים ודרוש לחקירה.

במכתב שמפרסמים הגאון רבי יעקב שיכנזי, חבר בד"צ העדה החרדית- הספרדית. הגאון רבי שלום ארוש מנהיג קהילת 'חוט של חסד' והרב מאיר סירוטה, מובעת תמיכה חד משמעית ברב ברלנד, כאשר הרבנים מזהירים: "כל המבזה תלמיד חכם אין לו חלק בעולם הבא".

לשון המכתב המלא:

"כל המבזה את החכמים אין לו חלק לעולם הבא והוא בכלל כי דבר ד' בזה הכרת תכרת הנפש ההיא וכו'" (שו"ע יו"ד רמ"ג סעיף ו').

,נדהמים וכואבים בפלצות לב על השמועות הנוראות המהלכות בתוכנו אודות דברים שאינם בכלל אפשר שלא יעלו על הדעת הזויים ומנותקים מכל בסיס של מציאות אשר אינשי דלא מעלי מעיזים בחוצפתם ובגסות לבם לפעור פיהם מלא שחץ על כבוד קדושת הרב אליעזר ברלנד שליט"א, ת"ח אמיתי מגדולי הדור אשר אין לו בעולמו אלא תורה, תפילה, קדושה, פרישות, זיכוי הרבים ומסירות נפש לכל יהודי באשר הוא, ואבוי למתירין דמו של צדיק זה בפרהסיה, מורה דרכם של אלפי תלמידיו ושומעי לקחו שכולם יראים ושלמים, ואשר רבים נושעו בזכות תפילותיו.

"אוי לנו שכך עלתה בימינו שתרבות רעה וארורה קמה עלתה וגם ניצבה כקורח ועדתו לפצות פה באיש אלקים קדוש, מלאך ה' צבאות אשר רבים השיב מעוון ואין חטא בא לידו כלל. ודברים הניכרים הם שמדובר בכזבים ועלילות שווא של בעלי מחלוקת זדים וארורים המנסים להטיל דופי ברב שליט"א. ועליהם נאמר "כל המבזה ת"ח אין לו רפואה למכתו" (שבת קי"ט) ואין להם חלק לעולם הבא כדין אפיקורס ומגלה פנים בתורה (סנהדרין צ"ט ע"ב) וצריכין נידוי כדין המבזה את החכם (שו"ע יו"ד של"ד סעיף מ"ג).

"וידע הציבור: שהדברים הינם שקר גמור ואוי למי שמהרהר אחר בדיות וכזבים אלו אפילו בלבו כמבואר בגמרא "כל המהרהר אחר רבו כאילו מהרהר אחר שכינה" (סנהדרין ק"י ע"א) וכן; נפסק ברמב"ם (הל' ת"ת פ"ה) ובשו"ע (יו"ד רמ"ב סעיף ב').
ואוי לנו שבימי ערב חג החרות וגאולת ישראל, במקום להתעסק בציפיית גאולתה של ירושלים ובניינה נאלצים אנו לקרוע על חורבנה מול עינינו שנאמר: "לא חרבה ירושלים אלא בשביל שביזו בה ת"ח".

"וד' הטוב יכפר בעד כל עמו ישראל".

(מאיר אלפסי, כיכר השבת)
מכתב התמיכה ברב ברלנד
תוכן שאסור לפספס
93 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
38
סתם הוצאת שם רע
הם ממש ערב רב01.03.15
37
ברלנד : בְּעֹד רָשָׁע לְנֶגְדִּי נֶאֱלַמְתִּי דוּמִיָּה (תהילים לט:ב)
דוד05.05.13
36
ברלנד : בְּעֹד רָשָׁע לְנֶגְדִּי נֶאֱלַמְתִּי דוּמִיָּה (תהילים לט:ב)
יוסף דוד05.05.13
נגד הצדיק הרב שלום ארוש שליט"א
ורד05.05.13

הצגת כל התגובות

35
כל אלה שהשמיצו את הרב ברלנד, משמיצים עכשיו גם את כל הרבנים שפסקו שהכל שקר ועלילה, ומבזים גם אותם. זה מראה עד כמה האנשים האלה ריקים מכל טיפת יראת שמיים!
שרולקה 17.05.13
34
מעשה ברבי חיים חזקיהו מדיני, רבה של חברון ובעל ה"שדי חמד", שבהיותו אברך צעיר למד בכולל בבוכרה. הוא היה שקדן עצום, מגיע בבוקר מוקדם לפני כולם וחוזר בלילה מאוחר אחרי כולם. לכן העשיר שהחזיק את הכולל בתוך ביתו, קירב אותו במיוחד. תלמיד אחר קינא בו ובחכמתו וארגן לו עלילת אשת פוטיפר. הוא שילם כסף לאשה המנק
שרולקה 19.05.13
33
חוץ מזה רק מפגרים יכלו לחשוב כאלה דברים על זקן בן 76.
מי שמכיר05.05.13
32
נוכל הזוי שזיקנתו אינה מכבדת את ניעוריו , המופעל על ידי תאווי ממון , הוא ובני משפחתו המושחתים , שאספו מיליונים לכיסיהם , לצד עשרות מש"תפים מטורפים ... שמשתמשים באליל התמימים בגסות , ששיברו את כל חוקי היהדות וחוסר הטעם הטוב ... יאללה סע .. וגם ארוש הבדיחה ... שמשחק תפקיד כפול , מחד הרבי נפל הרבי נפל
טאליבן16.05.13
31
שונאי הרב שילמו כסף לנשים להעיד נגד הרב.
148.05.05.13
30
ולא חוזר לארץ להלחם על שמו הטוב ולהגיד שקר וכזב? אהההה
בת ישראל05.05.13
לפי השכל שלך: כי בית משפט חילוני לא פוסק לפי ההלכה היהודית, וחרדי לא מתדיין שם. כי כשמנסים לתפור למישהו תיק בית המשפט מתגלה בכל הדרו המקצועי, כמו שרואים שהיום באופנה לתפור תיקים כאלה. וכי זה גם לא יגיע למשפט, כי כבר התברר מי קיבל כסף ממי על מה, וכבר אין שום בסיס לתביעה. אולי יהיה כן משפט שכנגד ע
שוקי16.05.13
ואדם בגיל שלו לא מסוגל לשבת במעצר.
בן ישראל05.05.13
בטח!!!!!
anutk06.05.13
או שאתה לא יודע מה זה להיות חרדי במדינה הזאת!
שרולקה 17.05.13
29
זה מצחיק ועצוב שהצדיק יוצא מרצונו לגלות כדי לכפר על עוונותינו ועוד מדברים עליו כל עוד הצדיק בחו״ל הוא ממתיק את הדינם מעל עם ישראל ומציל אותנו . מה אתם לא רואים סוריה שותקת אירן מתכוננת ירדן להוטת עזה כבויה לבנון בהפחדה ושיגמר החודש הלא פשוט הזה ותהיה המתקה ברור שהרב חוזר .
נתי05.05.13
28
ואלה שפעלו נגדו הם אנשי עולם התחתון שרצו לחסל איתו חשבונות, ושכרו עדות שקר נגדו, ועכשיו המשטרה עצרה אותם.
האמת05.05.13
27
כעת המשטרה כבר עצרה את המעלילים על הרב, על מתן שוחד לעדי שקר וסחיטה באיומים. ובלי זה, מי שחשב שרב בן 76 עשה כאלה דברים, כדאי שילך להתאשפז!
שרון05.05.13
26
חסידי ברסלב הותיקים לא סבלו המטורף הזה מיום דרכו על מפתן החסידות. אליעזר הוא איש פרוע; נקודה. ר׳ לוי יצחק ז״ל לא סבל אותו וכן הדבר הי׳ אצל שאר המנהיגים. הוא והקהילה שלו הם בושה לברסלב. אך מכיון שבברסלב לא הי׳ הדרך לרחק אנשים לכן סבלו מדמויות משונות כמו החולה נפש ישראל בער אודסר, והבעל דמיון אליעזר ש
בבא בתרא06.05.13
25
אלה שפעלו נגד הרב הם אנשי עולם התחתון ששכרו עדות שקר נגדו וסחטו באיומים.
א. בורשטיין05.05.13
24
הרב רומפלר לא דיבר מילה - לא עם עשרות המתלוננות, לא עם העד בפרשה, לא עם בכירי הקהילה כגון הוכברג, טיקולסקי, גטר, זאבי, הורביץ, כץ, ועוד רבים שפרשו לאחר שנוכחחו לדעת מעבר לכל ספק שאליעזר ברלנד עבר עשרות פעמים על עבירות שיש בהן לאו וכרת, והכי חמור ששלום ארוש בעצמו התוודע אל האמת, הוא יודע מהעבירות הנו
צוחק מי שצוחק..05.05.13
המתנגדים לרב שהטרף נשמט מתחת ידיהם, בפירפורי גסיסה.
א. ג.05.05.13
23
לא קדוש ולא נעליים ראינו בתכנית טלויזיה של הרשע איזה חומר הוא לומד של גויים!
משה05.05.13
22
אין ספק כלל כי מרן הרב הוא איש קדוש וטהור המקדש עצמו במותר לו וודאי שלא טעם טעם חטא מימיו כלל כמו שרואה כל מי שקצת זכה להכירו את להיטות הקדושה שבו. וכמו שכתב במכתב הגאון הרב קארפ שליטא שאין ספק שמי שמאמין לשמועות העלובות האלו על הרב אין זה אלא בגלל שהוא עצמו שקוע בטומאות הללו ולכן מסוגל להאמין על הר
ליטאי06.05.13
21
אוי אוי על הדור שאלו רבינו תומכים בנוכל ששדד כספם של חסידים עניים ,בנואף שלקח נשים תחת בעליהן,בשם התורה והעולמות ,בנביא שקר שהבטיח שבמוצאי פסח הוא יבוא לגאולה אותנו(ע"פ ההלכה נקרא נביא שקר דודינו ידוע) ועוד אלפי הבטחות שלא יתקיימו ובינהם: 1 הבטיח להרבה יעקב יוסף שיצא ממחלות לגמרי ויהיה בראי כמו ש
ברסלבר13.05.13
על ברכות ואיחולים, מה חשבת שרב זה אלוקים? אפילו על הבטחה משמים נאמר "שמא יגרום החטא". ועל העלילות הבזויות שחזרת עליהם, דינך נחרץ במכתב הרבנים למעלה.
יהודי פשוט16.05.13
20
אדם נאשם במעשים שפלים ביותר וקמים רבנים להגן על שמו הטוב . הגיע הזמן שתתעוררו הרי לא כל יום מאשימים אדם במעשים שפלים ולכן יש להוקיע אותו ולהוציא אותו מהחברה החרדית ושיבוא ויגן על שמו הטוב אנו מחנכים את ילדנו כי מעשים שפךים מותר לעשות ולברוח מהארץ חכמים היזהרו בדיבריכם !!!
יהושפט11.06.13
רבנים פסקו שהכל שקר, ואתה מאמין לתשקורת ולמשטרה?! את המעלילים על הרב ברלנד תפסו על סחיטה ואיומים ברצח, ועל שוחד לנשים להעליל על הרב. אבל משום מה זה לא מספיק להם כדי לרדת מהסיפור ולהבין שכל הסיפור הזה הוא נסיון סחיטה של אנשי עולם התחתון נגד הרב ברלנד, כי לא כל יום יש להם הזדמנות להעליל עלילות על רב
שרולקה 05.08.13
19
המעלילים נגד הרב ברלנד נעצרו על סחיטה באיומים ומתן שוחד לנשים להעיד עדות שקר.
אסף05.05.13
18
על עדות שקר, שוחד וסחיטה באיומים.
כבר לא חשוד05.05.13
17
כל המבזה את הרב החשוד במעשים חמורים.. באותו משפט אתם מבזים אותו, בעוד שבתוכן מכתב הרבנים פוסקים שהכל שקר ועלילה! מלבד זאת עכשיו כבר נודע שהמעלילים על הרב נעצרו בגלל סחיטה באיומים ושכירת עדי שקר נגד הרב.
המבזים זה אתם05.05.13
16
כי נפול תיפול לפניו.
למתנגדי הרב05.05.13
15
ספר מדהים! כדאי לקרוא למי שרוצה להכיר את מסורת ברסלב ואת דעת רבי נחמן ורבי נתן בעניין צדיק הדור, אדמו"רות ומנהיגות בברסלב שעניינה פסול היום. הספר "על כסאו לא ישב זר" מתיר את האדם מכבלי ההנהגה ושלטון היחיד ומעביר את השליטה על חייו של האדם מהמנהיג אל האדם עצמו, שבכך נעשה חופשי ומשוחרר להתקרב ולעבוד את
משה04.05.13
14
לפעמים קשה לי שלא לחשוב, בתור יהודי חרדי, מה יהיה במדינה אם אכן היא תנוהל בידי רבנים, וזה פשוט מבעית.. ואני אומר את זה בצער גדול! "כל תלמיד חכם שאין בו דעת- נבילה טובה הימנו!" (מדרש רבה).
כיבו מאור הדת04.05.13
תתבייש לך, אין לך מורא שמיים, הלשון הרע והרכילות חילחלו לך עמוק בעצמות, כדאי דתמהר לעשות וידוי אצל תלמיד חכם, אחד מהרבנים הקדושים הללו!!!!
אודה לא-ל05.05.13
אתה משדר צידקות וענוונות ופשיטות כזאתי מה השם של החסידות שלך? חסידות המטומטמים?! תחזור למאיפה שבאת מה אתה מבין מהחיים שלך גועל נפש אתה אין לך מה להצטער אנחנו מצטערים עליך
o&n05.05.13
13
והקב"ה גילה את צידקתו. (אם בזמן יוסף הצדיק היה אינטרנט, הרי כל אלו שעליהם נאמר "ארור מכה רעהו בסתר" היו צולבים אותו בטוקבקים.).. גם על בעל ה"שדי חמד" העלילו כידוע.
צדיק יסוד עולם05.05.13
12
הלוואי שעוד הרבה רבנים יחתמו על המחאה
י.04.05.13
11
ששש... אסור לדבר....
klozone04.05.13
10
הרב ברלנד צדיק יסוד עולם. יופי ככה צריך לפתוח שבוע.. הרב ברלנד הוא בבחינת : והוא חטא רבים נשא ישעיהו נג יב
דוקטור04.05.13
9
המדות,שמי שדובר על הצדיקים גורם למלחמות.כך היה בצפת לפני מלחמת לבנון השניה.ומיד אחרי זה פרצה מלחמה.ואיפה נפל הטיל הראשון,בי"ז בתמוז? נכון ב...צפת.במרכז,למי שזוכר.
יוסף כהן.04.05.13
8
המעלילים נגד הרב שיחדו נשים בכסף, וגם סחטו באיומים. עכשיו המשטרה עצרה אותם.
הצדק יצא לאור04.05.13
7
בזמן שהוא עלה על העץ בסיפור המפורסם טיפשים מטופשים אתם מסכנים את כל חיי העולם הבא בשביל תאוות לשון הרע תזכרו לימדונו חכמים "שבע יפול צדיק וקם" וזה עוד בהנחה שחם ושלום באמת קרה משהו (שבאמת אף אחד פה אין לא מושג ולו הקלוש שביותר) "וקם" משמע שצדיק נשאר צדיק כי אם הוא צדיק אז בטוח עשה מזמממממן כבר תשו
דניאל04.05.13
6
שלא יכול להיות שהוא עשה אתזה ולכן אסור לבזותו יש עם הטיעון הזה המון בעיות !! אבל יש דבר אחד שהם צודקים יש לו חזקת החפות עד שלא יורשע !! השאלה אם יגיע לבית משפט ! בכל אופן אני אילו היתי חבר בשובו בנים (מודה לה׳ יתברך שלא) היתי בורח משם כמו מאש ומחפש רב אחר !
James04.05.13
5
בכדי לחתום על מכתב זה, והוא התנגד...
שמואל04.05.13
והוא אמר: הרב ברלנד קדוש, יש לו פנים של תינוק!
ברסלבר05.05.13
4
מה שהוא חשוד שעשה .?
המןם04.05.13
להיות המום. במכתב הם טוענים שהוא לא עשה זאת כלל !
ROI04.05.13
3
וצריכים לומר את האמת לכל המקורבים החדשים, שכל התעמולה שעושים עם הפתק וכו' - נ' נח' וכו', הכל דמיון אחד גדול, שהיה יהודי בשם ר' יואל אשכנזי ז"ל, שהתגורר בטבריה, וראה איך רודפים את רבי ישראל בער אודסר ז"ל , עד שנפל במרה שחורה, ולכן הכניס את הפתק לר' ישראל בער בתוך ה"ליקוטי מוהר"ן" שלו, והוא שמח מאו
נ נח זה שקר04.05.13
2
מהיכן קבועים הרבנים המכובדים שמה שמאושם בו הרב זה "דברים הזויים"? האם הם שהו איתו בחדרו כל השנים כדי לקבוע זאת? האם הם חקרו מישהו? אולי דיברו איתו? ובכלל, התפיסה שיש אנשים שלא מסוגלים לחטוא היא תפיסה שאין לה מקום ביהדות. וחז"ל גם לימדו אותנו שאל תאמן בעצמך עד יום מותך, שהרי יוחנן כהן גדול שימש בכהונ
מישהו04.05.13
את שנאתך, ושנאת חברייך למה שאתם מכנים את הרב ברלנד???! אוי אוי אוי, ״מעוות לא יוכל לתקון״
מישהי05.05.13
1
הרב צדיק ואנחנו איתו לאורך כל הדרך ומתפללים להצלחתו אוהבים אותו ומחכים שיגיע לארץ
orly04.05.13
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

מהפרשה אנו למדים: האם יש מושג של "חיה ותן לחיות? | צפו

כיכר השבת | 10:45

הטור השבועי

מותר כבר לבכות? // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 10:00

"המקום שורץ עמלקים"

הפוסק נגד העלייה לקבר יהושע בן נון: "מסכנים חיי חיילים"

ישי כהן | 09:25

פרשת השבוע | צפו

האם כל יהודי יכול להיות קדוש, או שרק יהודים רמי מעלה?

כיכר השבת | 07:25
ש

עד מתי??

מרטיט: הבכי של היתום הקטן המתחנן וזועק "אמא!" • צפו

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם
ש

כלי קודש

אברכים טוענים: זאת השיטה להישאר בכולל ולהתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

תיעוד מפעים | צפו

הגר"ד לנדו הדריך את המחנכים איך לטפל בבחורים מתמודדים

חנני ברייטקופף | 08.05.24
ש

קוד מנצח: 

הזדמנות של פעם בחיים: כך תצטרף להייטק ביחידות העילית

כיכר בשיתוף קודקוד | מקודם

התיעוד המלא של הפגישה | צפו

הגר"ד לנדו לשגריר ארה"ב שבא לביתו: "העם היהודי הכי מיוחד. יש לנו הכרת הטוב גדולה"

חנני ברייטקופף | 08.05.24

על ספריו 'ילקוט יוסף'

העתירות נדחו: הראשון לציון הגר"י יוסף - חתן פרס ישראל

ישי כהן | 08.05.24
ש

10,000 דונם

פארק הירקון בפ"ת? הכירו את מתחם הנדל"ן הכי מדובר בענף

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

האם רבי עקיבא היה "נושא כליו" של בר כוכבא?

ישראל שפירא | 08.05.24

"שותף לגנץ"

משבר חוק הגיוס | החרדים זועמים על יואב גלנט ומאשימים

ישי כהן | 08.05.24

לקיים בנו חכמי ישראל

זקן המועצת הגר"מ מאיה אושפז; עבר הלילה ניתוח חירום

ישי כהן | 08.05.24

היסטוריה ואקטואליה

התולעים שנשלחו משמים לתוך הלחם החם שיצא מהתנור

ישראל שפירא | 07.05.24
ש

השקעה בטוחה ויציבה

נדל"ן מניב בשליש מחיר? הכירו את ההשקעה החכמה בפתח תקווה

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

גלריית  תמונות

עצרת הזיכרון וההספד במלאת י"א חודש לצדיק מבת ים

חיים רוזנבוים | 07.05.24