כיכר השבת

תמיכה ברב המתעלל

גאב"ד 'העדה' על אליאור חן: "עלילות; חף מפשע"

גאב"ד 'העדה החרדית', הגאון רבי יצחק טוביה וויס, יוצא במכתב תמיכה פומבי ב"רב המתעלל" אליאור חן, שהושלך לכלא בגין התעללות אכזרית בילדים. "עלילות זדון ורשע על אדם חף מפשע", כותב הגאב"ד ויחד עם אדמו"רים נוספים קורא לציבור להביע תמיכה בערעור שהגיש חן לבית המשפט (חרדים)

54
ישי כהן | כיכר השבת | כ"ו באייר | 06.05.13
אליאור חן
אליאור חן (צילום ארכיון: פלאש 90)

תמיכה פומבית ב'רב המתעלל': גאב"ד 'העדה החרדית', הגאון רבי יצחק טוביה וויס, יוצא במכתב תמיכה פומבי באליאור חן, שהושלך לכלא בגין התעללות אכזרית בילדים.

התמיכה בחן מתפרסמת הבוקר (שני) בעקבות דיון המתקיים בבקשתו לערעור על פסק דינו בו הורשע בהתעללות חמורה וקשה בילדים, בגינם נשלח ל-24 שנים בכלא.

במכתב מיוחד עליו חתמו שורת אדמו"רים וגאב"ד 'העדה', תחת הכותרת: "פדיון שבויים - לא תעמוד על דם רעך", נכתב: "כאשר אנשי זדון ורשע חברו יחדיו והעלילו עלילות זדון ורשע על אדם חף מפשע וזממו לכלאו יחד עם רשעים ופושעים למשך הרבה שנים, ה' ירחם, לבד מקנסות רבות וצרות שונות ומשונות".

"ועתה עלתה בידו בס"ד לאחר מאמצים מרובים וקשים לתבוע ערעור על משפטו האכזרי", כותבים האדמו"רים, "אנא אחים לצרה, שאו מרום עיניכם והרבו בתפילה ובקשה לפני מלך קל רם ונשא שיחוס ויראה בעניינו וישמע שעותינו ויגאלנו גאולת עולם".

"וכידוע (וכך שמענו מעו"ד ומשפטנים בכירים), שהפסק בבית משפטם מתחשב בדעת הקהל הנמצא באותה עת באולם", כותבים הרבנים, "יהודי יקר, אל תעמוד מנגד בשעה קשה זו, ואל תאמר ידי לא שפכה את הדם הזה, כאשר בעבר לא תמכנוהו וייצגנוהו כראוי בעת משפטו".

בעקבות קיום הדיון בבית המשפט, קוראים ברבנים במכתבם לציבור להתייצב במקום המשפט, בבית משפט העליון, משעות הבוקר ועד לשעות הצהריים.

במכתבם מציינים האדמו"רים כי במקום צריכים להיות נוכחים לפחות 600 איש, אך נכון לשעה זו הדבר נחל כישלון נחרץ לאחר שרק בודדים הגיעו למקום לתמוך ברב המתעלל.

החתומים על המכתב הם האדמו"ר ממשכנות הרועים, האדמו"ר ממבקשי אמונה והרב עמרם אופמן שהוסיף וכתב כי ,יש בזה משום מצות פדיון שבויים והוא דוחה גם תלמוד תורה דרבים".

גאב"ד 'העדה, הגרי"ט וייס, שצירף את חתימתו הוסיף וכתב כי "זכות המצוה הגדולה יעמוד לכל העושים שיזכו לשפע ברכה והצלחה".

בערעור שהגיש חן לפני כשנה וחצי, נטען כי "השופט התעלם מראיות מהותיות ומליקויים בגרסת התביעה". לטענת חן בערעור, "לא הורתי לבצע אלימות, לא זכיתי למשפט הוגן".

המכתב. צילום בלעדי: כיכר השבת
תוכן שאסור לפספס
54 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
28
לא תעמוד על דם רעך? הלא חן עצמו הורשע בדיוק בנקודה זו - עמידה בפועל על דם רעו. בימים אלו אני פשוט משתומם מהרבנים החכמים ודעת תורה. מימי לא הסתכלתי בחרדה גדולה ככ למראה ״הרבנים״. את רובם הייתי מגלה. גועל נפש.
Sabras07.05.13
27
24 שנים זה עונש שמתי מעט "זוכים" לו וכשם שמה שמגיע לו מגיע לו. כך מה שלא מגיע לו לא מגיע לו. ולפחות 10 שנים הוא קיבל בגלל היותו חרדי ודעת הקהל העוינת לא רק אותו אלא את כולנו.
מכאל06.05.13
26
שפוסק על פי חוקי הגויים. רק בית דין צדק שפוסק על פי חוקי התורה ולכן הוא זכאי ויש לסייע לו לצאת מציפורני הציונים כדי שבית דין יפסוק אם יש דברים בגו.
אבי06.05.13

הצגת כל התגובות

25
 
רבי אברהם 06.05.13
24
בדור האחרון הבלבול יהיה גדול מאד.. אז מה נהיה? כל אחד שהוא עם פיאות וכיפה, מצווה להוציאו מהכלא? הבן אדם פשע ועשה דברים שלא ייעשו והוא צריך לשלם על כך. במקום לבקש שיתפללו עליו,אולי כבוד הרבנים הגאונים היו עושים יותר מצווה ומבקשים מהציבור להתפלל על ביטול הגזירות הקשות אליהם נקלענו בדור יתום זה...?????
אנונימי06.05.13
23
הנחתום מעיד על עיסתו.
כבוד למגזר06.05.13
22
פגע בילדים אומללים על לא עוול בכפם מתוך טירוף.
שרה06.05.13
21
כזה בילבול עוד לא נראה באף זמן שהפושע הופך להיות ה"צדיק" בורא עולם רחם עלינו וגאל אותנו מעולם הפוך ומבולבל שהמנהיגים הופכים להיות תומכי פושעים
עוברת אורח06.05.13
20
האם הגאב"ד לא מבין שתמיכה באדם רשע הופכת את הגאב"ד לאדם אינטרסנט???? האם הגאב"ד לא מבין שתמיכה באדם רשע הופכת את הגאב"ד ללא רלוונטי?. מי מבאי ביתו קיבל מעטפה כדי לגייס את הגאב"ד בעדו?. יש כאן ילד צמח!!!
יוני06.05.13
הוא מזמן לא רלוונטי ....
לא מבין 06.05.13
19
עוד נצפה שחלונים יחשבו שאנחנו אנשים נורמלים. רוצים יהדות אותנתית בלי חידושים הזויים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדי חרדק חדש06.05.13
18
רבי יוסי שאל על דבריהם של תנאים: מאן עיל להתם וקאתי.. במילים פשוטות מי היה בשמים בסוד אלוקה ובא אלינו לחלוק בפרטים.. היום כל מלמד שמייסר שלא להזכיר התופס בתוא"ר רב ואדמור רוצה להיות בחזקת יודע נסתרות. סייג לחכמה שתיקה
מאיר06.05.13
17
מה עם תמיכה בילד שהפך לצמח בעקבות ההתעללות שלו?
המלאך רפאל06.05.13
16
לפני שאתם בולעים בשקיקה כל מה שהתשקורת כותבת ומספרת לכם כדאי מאוד שתתחילו באמת לבחון את הדברים לפני שאתם חורצים את דינו, זה תקף לגביו ולגבי המון פרשיות תקשורת אחרות, אני מכיר את הפרשה ואת כל (!!!) המעורבים בה, אתם אפילו לא יודעים קצה ממה שבאמת קרה שם. חיסולי חשבונות, תפירת תיק ועוד היד נטויה.
על הקרקע06.05.13
15
כולם צדיקים, דרעי- זכאי, בניזרי- קדוש, ברלד- מלאך, ליאור חן- שרף. מי רשע? כל מי שלא מתאים לנו שיהיה צדיק: אמנון יצחק, אמסלם, בנט ועוד רבים ורעים. החברה שלכם איבדה את הביקורת העצמית- סופה חורבן זה רק עניין של זמן.
מאור06.05.13
לא משנה מי או מה עשה. לא משנה מה הראיות. תמיד בית הדין החרדי יוציא אותו זכאי.
klozone06.05.13
14
עד שהשופטים ביקשו לפנות את המזדרונות של בית משפט. וכולם אנשים בעלי שם וחלקם רבנים ידועים.
חיים06.05.13
13
הסיפור הזה גרם לי הרבה שנים של צער.לדעת ולחשוב שאנו חיים בעולם שמסתובבים בו יצורים אכזריים כמו היצור הזה.או היצורים המתעללים בילדים.וכבר שמעתי שבין החרדים גם כן יש הרבה עמלק.אני מקוה שזהלא קרה וזה עלילת דם.
מרים06.05.13
12
האם קיימים עדויות סותרות? העובדות הישתנו? מה קרה בעצם?
אליסה06.05.13
11
מהם האמצעים ההלכתיים (לפי דעת הרב) להעניש פושעים ???
כל פושע מלך06.05.13
10
שמענו על התמיכה של העיייידה בעוד כל מיני פושעים למיניהם.... הם לא מתביישים!???? ממש חילול ה'!!!!!!!!!!!!!!!
ביילה06.05.13
9
ממש עצוב שמצלחים לעבוד על רבנים חשובים וגורמים להם להגן על פושעים שמדין תורה מגיע להם עונש מוות.
יהודה06.05.13
8
אני לא מבינה את האנשים פה - אומנם אני לא נוהגת להגיב בד"כ ובטח שלא באתר חדשותי כמו זה... רבל אני מכירה לעומק את התיק (הייתי מתמחה בפרקליטות..והשתתפתי בהכנה של חומרים..) ואני יכולה לומר לכם בוודאות - אינכם יודעים איזה מושחתים יושבים שם - את אנשי הפרקליטות שהיה לי "הכבוד" לעבוד תחתיהם לא ממש הניע הרצ
יעל א. עו"ד 06.05.13
לוא היית מתמחה, שראתה עוולות, מחובתך היה להתלונן בפני לשכת עורכי הדין, שר המשפטים, ומבקר המדינה. מאחר שלא עשית כן, אחד משניים: או שאת חלאה כמותם, או שאת קשקשנית בשקל. מה תבחרי?
טל06.05.13
קשקשנית בחצי שקל.... 3 בשקל...
אלעדית09.05.13
אם אתה עורכת דין את יודעת שאת עלולה לשלם מחיר יקר על התגובה. אני לא מאמין שעו"ד אמיתית הייתה עושה משהו כזה.
גכד06.05.13
תוכל להמשיך להאמין במה שתרצה, ואם הכחשות או התקפות כנגדי בדבר אינטרסים זרים המניעים אותי כיכול, מסייעים לך להתמודד, ניחא. כרצונך. האמת אכן כואבת, מה לעשות.. תוכל להמשיך לטמון את ראשך בחול... תתפלא, כולם יודעים את זה שם וזה ידוע... ועובדה עוד לא שילמתי ביוקר.. האמן שיש לי את הדרכים שלי להבטיח את של
יעל א - עו"ד06.05.13
יעל, כל הכבוד תגובתך, ועושה רושם שהיית מעורבת בתיק, כל הכבוד, אני מכיר את אליאור אישית, וכל כך כואב לי שאנשים פה דתיים, חרדים, המתפללים שלוש תפילות ביום ולומדים תורה, מגיבים פה בצורה כל כך בוטה וללא רחמים, אך אני יודע שיש דין ויש דיין מי שדיבר נגדו שיתחיל מעכשיו לקרוא תהילים.....
חגי07.05.13
לעו"ד יעל הנכבדה, יכול להיות שהיו דברים לא חוקיים בקשר להעמדותו של חן לדין אבל !!!! כאחת שמכירה את המשפחה של הנפגעים באופן אישי ואת האמא של הילדים יודעת מבפנים שהוא עשה במשפחה מעשים לא יעשו על ידי בן אנוש נורמלי. אמא שהיתה אישה נעימה ואמא מקסימה נהפכת לחיה אחרי שהרב חן התקקרב אליהם זה אומר דרשני
נחמה06.05.13
ישמעו אוזנייך מה שפיך מדבר!!!! האם את מקשיבה למה שאת אומרת? האם את נורמאלית? מה קורה לך? איזה אמא בעולם ניתן לשכנע לעשות כזה דבר? אם היא אכן אמא כל כך מדהימה, כל כך אוהבת איך ייתכן שעשתה שניתן לשכנע לעושת כזה דבר? הרי אמהות אוהבות באמת יעדיפו לקפוץ לאש כדי להציל את ילדיהן.. את שפויה??? איזה אמא מק
יוחאי 12.05.13
7
איך אפשר להגן על אדם שעשה כל כך רע וגרן לחילול ד' בכל העולם ?? אין מילה אחרת , רע-בנים !
CARLOS06.05.13
6
לצערנו לא חסר "צדיקים" כאלה במאה שערים
חרדי שפוי וחרד06.05.13
5
לרב ויס כל המרחם על אכזרים סופו מתאכזר לרחמנים עד היום היה לי כבוד לבדץ עכשיו אני מבינה באיזה נחשים מדובר שה׳ ישמור איזה חילול שם שמים אתם גורמים !!! האיש פושע ורוצח לכו לבית חולים לראות את הקטנציק חסר הכרה לפני שאתם יוצאים לטובת ההיטלר הזה גועל נפש מרוכז
עזית06.05.13
לא אנחנו קטנים לא כמו ה"גדולים" הם מבינים את מה "שמאחורי" הענין- פשוט בזיון!!! אלו רבנים?!
תום06.05.13
4
הבן אדם חלאההההה... לא יודעת אם אפשר לקרוא לו אדם.. אחרי מעשים כאלה שעשה צריך לתת לו להינמק בכלא... ילדים לא משקרים!!!
ראשונה06.05.13
3
אתם מבינים שהאנשים הרעים שפרסמו את הפשקאוויל ההזוי הזה הפכו להיות מובילי דעת הקהל שלנו? אתם מבינים שאנחנו אוכלים את ההכשר (המפוקפק ) שבפיקוחם? אתם מבינים שהמיינסטרים שלנו כחרדים, 'משווקי' ההשקפה הם הפושעים האלה ??? פשוט לא יאומן!!!!
חרדי כואב06.05.13
2
אשכרה נמאס! גם אני דתי! גם אני נגד כל הקשקוש הזה עם הגיוס והכל. אבל בין זה, לבין להתגייס לעזרתו של כל דפקט המרחק רב! הפסיכופט חן הרס נשמות של ילדים. מפני שהבנאדם חלאה, חלאת המין האנושי. איך הגאב"ד, עם כל הכבוד לו, כבר קופייץ ומגן עליו? כב' הגאב"ד ערך לו משפט? שמע עדים? מאמתי בית דין (כל שכן וקל וחומ
טל06.05.13
1
הלכה,שצריך לשמוע שני צדדים.וכל דיין ששומע רק צד אחד,מקבל עליו ע"ז כאלוה ח"ו.ואני רואה,שיש פה הרבה דיינים ...
yosefcohen6306.05.13
איזה ראיות הם כבר ראו בעניין? האם הם חקרו את העדים? האם שמעו אבחון רפואי או פסיכולוגי? או שאולי ציפור או עסקן לחש להם באוזן
klozone06.05.13
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

פעוטה בת שנה וחצי נכוותה משתיה רותחת; מצבה בינוני

קובי רוזן | 10.05.24

היסטוריה ואקטואליה

כישלון המרד שהפך נשים וילדים קטנים ל"חיות מחמד"

ישראל שפירא | 10.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מסע הכרחי לתוך נבכי הנפש  | צפו

כיכר השבת | 10.05.24

לזכר הקדושים

תיעוד מרגש: 'א-ל מלא רחמים' במחנה ההשמדה זקסנהאוזן 

כיכר השבת | 10.05.24

עם מוט ארוך

תושב בית שמש ניסה להסיר דגל ישראל - ונעצר בידי השוטרים

קובי אטינגר | 10.05.24
ש

פשוט, דיגיטלי, חכם ויעיל 

ללא הלוואה או גמ"ח: כך יישאר לכם כסף לפינוקים בכל חודש

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

שוטרים ימנעו את הכניסה | הפרטים

צה"ל מבטל את הילולת הרשב"י במירון בגלל המלחמה: "חשש לפגיעה ממשית בחיי אדם"

נחמן שטרנהרץ | 09.05.24

קידוש השם

הפרס היוקרתי של אירופה הוענק לגר"פ גולדשמידט

חנני ברייטקופף | 09.05.24

התכנית נקבעה

עם 3 אירועים מצומצמים: כך תראה השנה ההילולה במירון

נחמן שטרנהרץ | 09.05.24
ש

השנה יותר מתמיד

ערב זיכרון ייחודי לחללי צה"ל יתקיים בבית שמש

אסף מגידו | מקודם
ש

יותר קל ממה שאתם חושבים

איפה עוד תקבלו 52 שקל לשעה?

כיכר בשיתוף מטרופולין | מקודם

אשריכם תלמידי חכמים

עשרות מסכתות לע"נ הגר"ש בעדני | מעמד הסיומים נערך בצפת

חיים רוזנבוים | 09.05.24

פלפול מעמיק

"כל מה שיאמר לך בעל הבית - עשה" | הליצנים הוסיפו "חוץ מצא"?

ישראל שפירא | 09.05.24

הדרך לחיים טובים

מהפרשה אנו למדים: האם יש מושג של "חיה ותן לחיות? | צפו

כיכר השבת | 09.05.24

הלחצים שהופעלו ולמי יש סיכוי?

סערה בקהילה החרדית בשוויץ: התקבלה החלטה לערוך שוב בחירות לרבנות העיר | סיקור

חיים רוזנבוים | 09.05.24
ש

לסיים מסכת אחרי מסכת

2 מליון ₪ הושקעו בפרוייקט הדיגיטל התורני - הצטרפו >>

כיכר בשיתוף יומי | מקודם

הטור השבועי

מותר כבר לבכות? // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 09.05.24

"המקום שורץ עמלקים"

הפוסק נגד העלייה לקבר יהושע בן נון: "מסכנים חיי חיילים"

ישי כהן | 09.05.24