כיכר השבת

כיפה סרוגה שמסתירה צביעות / דעה

החלטת ועדת פרי שלא להאריך את שירות תלמידי ישיבות ההסדר ולכפות "שוויון בנטל" רק על הציבור החרדי מוכיחה כי הצביעות הד"לית עדיין מסתתרת לה תחת הכיפה הסרוגה (דעה)

73
חיים שקדי | כיכר השבת | י"ח בסיון | 27.05.13
כיפה סרוגה שמסתירה צביעות / דעה
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

דיוני ועדת פרי להגברת השוויון בנטל כמו גם ההצהרות, הספינים והצבעות השרים, חברי הועדה, חושפת בפנינו שוב כמה רבה היא הצביעות הדתית, המסתתרת לה אי שם בינות לחורי הכיפה הסרוגה.

למרות כל המהלכים בהן נקטה מפלגת "הבית היהודי", החל מברית השנאה עם "יש עתיד" ויאיר לפיד וכלה בהחרמת החרדים, מהטלת גזירות אכזריות ועד הניסיון לגייס בכפייה את בחורי הישיבות, קיוינו למשהו אחר, ציפינו למשהו חדש. אך שוב התבדנו.

שיאה של הצביעות באה לידי ביטוי כמובן בדיוני ועדת פרי. ששים אלי קרב שיגרו הסרוגים את השר אורי אריאל, החרד"לי מ'תקומה', להילחם בעד הרס עולם הישיבות, בעד סיסמת ה"שוויון בנטל", בעד מלחמה עם עולם התורה, עם הציבור החרדי.

הקרבות בסיירת מטכ"ל כנראה לא מביאות סיפוק והדברת הנמלים גם היא לא משביעה רצון, אולי, אולי מגיוס בני הישיבות תבוא הישועה, קיווה מר נפתלי בנט, האיש שהבחירות עשו לו טוב אך השיגרה הפוליטית העלימה אותו והשאירה אותו הרחק מאחורי ידידו לפיד.

מצד ההגינות והשכל הישר, ודאי מצד הפוליטיקה החדשה וה"משהו חדש", היה ראוי כי דווקא הד"לים ישושו להאריך את תקופת שירות תלמידי ישיבות ההסדר, אם שוויון בנטל הוא הקו המנחה, אז שוויון לכולם. להסדרניקים כמו לחרדים. לערבים כמו לישראלים.

אבל לא. דווקא הסרוגים ניאותו להתפשר ולוותר על גיוס חובה לערבים - למרות סיסמת השוויון. דווקא הסרוגים מיהרו לקדש מלחמה נגד הארכת השירות לתלמידי ישיבות ההסדר. שוויון בנטל? הצחקתם אותם. לא בבית-מדרשם. שירות שווה, לדתיים ולחרדים? הגזמתם.

העובדה כי במידה ומתווה פרי יצא אל הפועל - למרות הסיכוי הקלוש - בני הציונות הדתית תלמידי ההסדר, יהיו אלו שישרתו את תקופת הזמן הקצרה ביותר, אינה מדירה שינה מעיניהם. להיפך, את כפיית השוויון הם מעוניינים לבצע רק על החרדים, לא בביתם.

אכן, הגדרה אחת יש להתנהלות הזו. צביעות. צביעות איומה. צביעות המסתתרת לה בינות לחורים בכיפה הסרוגה.

שלא תטעו לחשוב, הצביעות שוכנת כבוד גם תחת כיפתו הסרוגה של שר החינוך שי פירון. זה שהזדעק להגן על "עולם התורה" ההסדרניקי, זה שהתחנן לבל ייפגע המפעל הקדוש והתורני הזה, כדבריו.

פגיעה בעולם התורה? קל הוא הדבר להפלות בין תורה לתורה, בין ישיבה לישיבה, בין דתיים לחרדים, בין שוויון אמיתי לשוויון מדומה, כאשר מתחת לכיפתך מסתתרת לה הצביעות. את החשש החרדי מפני פגיעה בעולם התורה, העתיק השר הטירון לעולם התורה הד"ל(י), זה שמשלב תורה וצבא, זה שבעיניו לתורה אין ערך מקודש יותר מהשירות הצבאי.

לפתע, מאדם זה שהתורה כנראה לא בראש מעיניו - ודי בצעדים בהן הוא נוקט כדי להוכיח זאת, נשמעות זמירות של פגיעה במפעל התורני. של פגיעה בתורה. אכן, הצביעות בהתגלמותה.

צביעות היא גם לפעול מחד כדי שהשירות לא יוארך בצורה שוויונית, ובמקביל לדבר בכלי התקשורת על-כך שכדאי לבחון כיצד כן להאריך את השירות ולקרוא לראשי ישיבות ההסדר לשקול איך מגיעים לשירות שוויוני בסופו של דבר.

החשש מפני הפגיעה בעולם התורה יסודו בציבור החרדי, על-זה אנו נאבקים ועל-זה אנו נלחמים. על עולם התורה לא נתפשר, גם לא במחיר של סנקציות או קיצוצים. את ליטרת הבשר הפוליטי ייאלצו הללו לחפש במקום אחר, לא בבית מדרשנו. ולא, הם לא ימצאו אותה, ודאי לא במעטה של צביעות.

תוכן שאסור לפספס
73 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
33
לוקחים אנשים בורים ונאיבים ומלמדים אותם . אלא אלוהיך הרצל ובן גוריון וזבטונסקי ושאר פורקי עול אשר הוציאוך מהגלות של אדום והם גם מקפידים מאוד שיהיה עגל על האש ומחולות בהר הרצל תתעוררו אתם עיוורים הולכים בחשיכה ועוד חושבים שאתם נאורים ביום שתבינו עד כמה מגוחכים אתם . אתם תדפקו את הראש בקיר
ספרדי אנטי ציונ30.05.13
32
יש לציין שמתווה ישיבות ההסדר פתוח גם לציבור שלנו. ז"א גם ישיבות חרדיות יכולות לפעול במתווה כזה. אין ספק ששם יש צביעות..אבל מן היושר..חייבים לציין את הנקודה הזו!
צהובה27.05.13
31
וישיבות בגוש קטיף? כמה פעמים ביזיתם תלמידי חכמים רק בגלל הכיפה הסרוגה שלהם? אז לפני שאתם צועקים "צביעות" תבדקו את עצמכם... ואתה מוזמן ללכת לישיבת הסדר אף אחד לא מונע את זה ממך-שם בניגוד לישיבה חרדית לא יבדקו אותך לפי הכיפה אלא לפי הרמה התורנית.
ירושלמית27.05.13
אתם בחרתם את הממשלה שפינתה גירשה והחריבה אותכם. מנהיגיכם בין היתר היו אחראים לכך שאלי אצלך מה לכם להתממם ככה למדו מטעויות
ג28.05.13
(כשלא ידענו שאלה המהלכים) אבל לא על זה אני מדברת: לא ראינו אף דימעה של חרדי בזמן הגירוש,לא בהפגנות ולא בשום מקום. הייתה אצלכם אדישות מוחלטת-מילא לא כאבתם את הגיורש של 10 אלף יהודים, אבל לא ראינו אף דמעה שלכם על הרס בתי הכנסת והישובים.
ירושלמית28.05.13
אולי רק הילדים שלך. היית צריכה אולי להגיע לב"ב ולהכנס לראות את הזעקות, העצרות ותפילות שם.
א.נ29.05.13
בקואליציה תמכו בזה בכל כוחם, ואח"כ מה?
אור ירושלים27.05.13

הצגת כל התגובות

30
הרב יעקב יוסף: חברי הכנסת 'מברברים'. "רמאים וצבועים". ועל החכי"ם הדתיים ששותפים להסתה: "מתחת לכיפה הכל מעפן" (חרדים.כיכר השבת.)
yosefcohen6327.05.13
29
מי שמכנה "משתמטים" לומדי תורה במסירות נפש מתוך וויתור על מנעמי העולם, בניגוד לך ולחביריך הנהנים מכל העולמות, הן מתקציבי דת שמנים, [שמאז ומעולם היו נחלתם הבלעדית כמעט של המפד"ל, עד שכתוצאה מן החינוך הפשרני שלכם, המצביעים שלכם נדדו לליכוד], והן מתקציבים ממלכתיים אחרים, הוא אפיקורס גמור, כפי שקבעו חז"ל
חרדי ציוני אמית27.05.13
28
לא נמאס רק להפיץ שנאה ומחלוקות ולשון הרע? יש סיבה לכל דבר ופשוט שאין מטרה לבית היהודי שהחרדים ישרתו יותר. פשוט בנוגע לדתיים לאומיים אין בעיה כי בסופו של דבר רובם מתגייסים ויוצאים לעבודה. כל הדיון הוא לחרדים ומכיוון שנפתח הדיון כנראה שאי אפשר פחות משנתיים כי ככה החילונים רוצים ופשוט הדתיים לא על השול
דני28.05.13
27
גועל נפש. בשביל מה לכתוב, את ממטרי הטמטום שלך? בשביל לסכסך בעם שלי? כדי שאיזה חרדי או ד"ל יזרוק מילה לא במקום, ויבואו שאר העדר וכולם יתלהמו ויתחילו לחרחר ריב, מדון, פירוד, כעס, עלבונות, השמצות? אתה ושכמוך הורסים לי את העם. אנשים מקיאים דם כדי ליצור קירוב לבבות, ובא אחד כמוך ומקלקל במחי יד, באיזו כתב
~טל~27.05.13
26
גם בחרדים יש עמלקים וערב רב, ואף פעם אסור לעשות הכללה
כובש ארץ ישראל27.05.13
25
אתם החרדים, גם לפי החוק המוצע מקבלים 1800 פטורים במחזור. אנחנו בציונות הדתית דורשים בשבילנו הרבה פחות - 300 שיקבלו פטור ומחזור גיוס הסדר , סדר גודל של 1500 בשנה שלא מקבל פטור אלא משרת כולו בקרבי, כדי להגן גם עליך, ורק מקצר את השירות לשבע עשרה חודש. וכמובן - עושה מילואים קרביים עד גיל 40. רוצה להתחלף
מאיר27.05.13
הסדר זה בטלה מאורנת. עדיך שתלכו לצבא.
אור27.05.13
24
בקהילת לב (לא) טהור-הלבראנס מביאים ממזרים לעולם ויש לבדוק היטב ע"פ בית דין כשר אם מותרים לבא בקהל ישראל
ר27.05.13
23
יודעים את בוראם ומתכוונים למרוד בו...
בשם גדולי ישראל28.05.13
22
שנפתח את הקברים של חלקת חללי צה"ל ונראה כמה סרוגים קבורים שם וכמה חרדים??? אתם לא רוצים להגיע לשם אז אל תטיפו לנו מוסר!!!!!!!
יוסף המספר27.05.13
אתם לא רוצים שנפתח את פחי האשפה אצלכם ונראה כמה כיפות זרקו שם חייליכם במהלך השירות הצבאי
רפי27.05.13
זה הנקודה - שאתם כל הזמן נוברים באשפתות ומחפשים שם את הכיפות של הסרוגים ואת כל החסרונות שלהם במקום לתקן ולקשוט את עצמכם.
יוסף המספר27.05.13
21
כאשר דתי מכיר דתיה ומחליטים להתחתן, ארוסתו סורגת לו כיפה עם כל הלב ולשם שמים. כאשר בחור חרדי זקוק לכיפה שחורה, הולך לחנות וקונה כיפה שחורה שתפר סיני עובד אלילים.
דן סגל27.05.13
עכו"ם עקום...
yosefcohen6327.05.13
ביהדות אין טקסים כאלה. אבל יש קנית טלית אם אתה יודע מזה..
יהודי27.05.13
20
כל מילה - פנינה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דתי27.05.13
19
אתם חרדים שעולם התורה יקרוס כי אין קמח, אבל אתם שוכחים שעולם התורה מעולם לא קרס בשל חסרון קמח כי הקב"ה דואג לעולם התורה. אתם שוכחים שעולם התורה קרס פעם בשל שנאת חינם ו"שלא נהגו כבוד זה בזה". כדאי להיזהר.
יהודי.27.05.13
18
השירות בהסדר הינו 5 או 6 שנים כולל התקופה בישיבה!במהלך הלימודים בישיבה התלממידים מחויילים מה שזה אומר זה שבמקרה הצורך הם מגויסים וכמובן ההיענות מלאה ובתפקידים הכי קרביים! דבר נוסף צריך להסתכל על חיילי המילואים והרכבם מהו שיעור חובשי הכיפות מכלל מערך חיילי המילואים!אנשים לא מתייצבים ואילו סרוגים הרבה
צחי27.05.13
17
לקרוא ולבכות! לך תעשה תשובה! תחזור בך! תתקן את על המעוות!
רק אמונה28.05.13
16
אחוזי גויס הכי גדולים - אצל חובשי הכיפות הסרוגות.
סענדר27.05.13
ואם כן אין אחוזי גיוס בין מזרחי לחילוני כשם שדמגוגי יהיה להשוות בין אחוזי גיוס בין אורי וייס ממעלה אדומים לבין חיים מוסקוביץ' מצפת על אף שכיפתם זהה - הוא היה קרבי(100%) ואילו השני לא התגייס בגלל תורתו אומנותו (כן, לא מעט רבנים מהישיבות הציוניות לא שירתו בצבא בגלל פסק של ר' אברום שפירא זצ"ל) ולכן מהו
חרדל בקצפת27.05.13
15
כתב של שנאה ורעל !למה נראה לך שציבור שלם לא אמור להתגייס ,גם אם לא כולו לומד תורה? ההסדרניקים לומדים ותורמים בצבא ובחברה. מה הבעיה שלך?
רחל28.05.13
14
שבורא עולם יחזיר בתשובה את המזרוחניקים האלה, הכתב צודק בכתבה שלו. כל מילה - פנינה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יענקי שטיין27.05.13
13
6000 תלמידים שעושים שנה ו4 חודש וכל שאר 95% מהציבור הדתי לאומי עושה 3 שנים ויותר בזמן שאצל החרדים בכלל לא מתגייסים כמעט אז אני ממש לא חושב שזו צביעות ש5 אחוזים יעשו שנה ו4. ובקשר למה שרשמת שמפלים בין ישיבה לישיבה הרי שס היא זו שבממשלה הקודמת התנגדה לחוק לישיבות הסדר וטענה אם לנו אין חוק דחייה גם להס
אהרון יאיר27.05.13
12
המזרוחנייקים הבוזבוזים שונאים חרדים יותר מחילוני אם תראו מזרוחניק אוהב חרדים הוא בוודאי ספרדי ספרדי שעדיין לא קולט שהמזרחי הבוזבוז זה לא יהודי דתי אלא חילוני עם כיפה
ס"ט 28.05.13
11
יקירי , אסביר לך את ההבדל. אצלנו גם מי שלומד עושה שנה וארבע (ולכן רצינו שלא להוסיףכדי לא לבטל...) אצלכם גם מי שלא לומד לא עושה צבא (ולכן לפחות שנתיים מינימליות) אני בטוח שתוכלו גם אתם להקים ישיבות הסדר כמונו ותקבלו שנה וארבע. אתה פשוט דמגוגיה זולה
אביחיל27.05.13
ח"כ אלעזר שטרן ראש אכ"א לשעבר חובש כיפה סרוגה אמר בעצמו שכ40% מתלמידי ישיבות ההסדר לא לומדים חמש שנים כמתחייב בהסכם ויוד מקבלים עליהם תקציב כפול ומנופח גם דתות גם ביטחון, אז נא לא לעוות את המציאות אביחיל, יעוד שגם אצל החרדים לא כולם לומדים אבל הרבה יותר מ40%
י-ם27.05.13
10
מכיוון שאני דתי לאומי. וראיתי את הכותרת של הכתבה הזו ישר נכנסתי אליה. ובדרך כלל אני לא מגיב על כתבות אבל מכיוון שצורם לי כל העניין הזה שנעשים הכללות בין ציבורים שלמים. ופוגעים בתלמידי חכמים מכאן ומכאן הדבר מאוד צורם . ודווקא אנחנו הציבור המאמין בארץ גם חרדים וגם דתיים לאומים צריכים להרבות אחווה ואהב
שלום27.05.13
למה לא שומעים את הציבור הזה שלכם? למה אתם לא מוחים על התנהלות המפלגה? לכאורה זה נראה שאתם מגבים ונותנים יד לכל המהלך הזה ולכן יש הכללה. אם היו שומעים את קולכם לא היתה הכללה.
תגובה27.05.13
כשפינו את תושבי גוש קטיף מביתם החרדים מחו נגד זה ? אז לפי זה החרדים היו בעד הוא שזה לא עניין אותם? אני אישית מקווה ומתפלל שלא יהיו גזרות ואני יודע על אנשים נוספים ורבים שעושים ככך. ואני יודע שיש שבעים פנים לתורה ולא רק דרכי היא הנכונה...
שלום27.05.13
9
אני חובש כיפה סרוגה, מפני שאני מתקשה לזהות עצמי עם ציבור זה או אחר. יחד עם זאת כששואלים אותי אם אני "מזרוחניק" או חרדי, אני מגדיר עצמי "עבד להשם יתברך". ***אני לא בעד הגזירות נגד ציבור לומדי התורה*** ואני די כן וישר עם עצמי. האשמת אותי בצביעות, על-לא עוול בכפי. אתה הוצאת לשון הרע על חלק גדול מהחברה
~טל~27.05.13
כשתוקפים אותכם אתם קמים צועקים גיוואלד אבל כשהורסים את עולם התורה במלחמת תרבות אתם שותקים ?! מה היה בהיתנקות אילו זעקות זו התנתקות מהתורה !!!
חיים בחיים 29.05.13
למה בן אדם שמתקשה לזהות את עצמו לובש דוקא כיפה סרוגה? למה לא כיפה שחורה? זו השאלה. למה הכיפה הסרוגה היא כיסוי לאנשים שלא יודעים מה הם? אתה יודע למה? כי היא לא מחייבת. (בלי קשר למה שאתה) בן אדם שלובש כיפה סרוגה זה לא מחייב אותו לשום צד.
בכנות29.05.13
אם אתה לא מגדיר עצמך דל''י, הרי שהמאמר לא מדבר אליך . תעשה חיים .
raz200029.05.13
אתה לא שייך לסרוגים וז הו מה אתה עושה סיפור מהכתבה הכתבה נכונה ואמיתית זה שאתה חושב שאתה עבד ה ואתה לא מקטלג את עצמיך כשאר מרעין בישין שיש בחברה המזרח אירופאית שכולה מפוצלת ומפולגת אז תבורך אבל אל תתלונן על הכתבה כי היא נכונה והיא לא לגביך זהו
סט30.05.13
8
פרשת שלח לך, עד היום זה תיקון. יהודים במדבר עם התורה , בגדים שמגהצים להם , מן שיורד, משה רבינו בקרב מקום לכל שאלה. תענוג תורני בלתי פוסק. בית מדרש 24 שעות. ללא מלאכה. ואז הם רוצים לבחון את "הכלה" ארץ ישראל , זה לא שהם נבהלו מענקים שראו עיני המרגלים. הרי המרגלים היו נבחרי הציבור , יכלו להיות עשירים
בת ישראל27.05.13
7
איזה כיף לראות את הכתבים החרדים שמשפריצים שנאה על כל מי שלא דומה להם במראה ובקול בימי החול, אלו שנאלמו דום שהוחרבו קהילות בגוש קטיף והוצתו ספרי תורה, אלו שלא ראו איך מחללים את קברי ישראל , אלו ששותקים כשילדים בני בליעיל מחרפים ומגדפים גדולי תורה שלא מחצרם , איך הם אוכלים את מה שבישלו עסקניהם עבורם-
הגואל 27.05.13
6
פשוט מה שמביא רבינו חיים ויטל על חמישה סוגי ערב רב וכן דור המדבר אילו הם הרפורמים שיש להם חורים גדולים באמונה ,בכיפה , בהשקפה, השם יחזירם בתשובה שלמה כולל גיור ומקווה כדין ,,,
אדיר27.05.13
חרדים צבועים שכמותכם עד היום לא אכפת לכם שאנחנו למדנו ושרתנו פתאום כמו ילדים קטנים מתלוננים אז למה הוא?? קומבינות, שקר- רישום כוזב של תלמידים ואברכים. אני מכיר אותכם יותר מידי מקרוב.
מתנחל המצפון27.05.13
5
ההבדל הוא, שבישיבת הסדר יש בחורים שבאמת רוצים ללמוד תורה. בישיבות חרדיות חלק נכבד מהבחורים נמצאים שם בגלל כפייה. מה הטעם לתת לבחור לשבת בישיבה בלי שהוא לומד תורה באמת אלא סתם מבזבז זמן? תעשו טובה, התרומה למדינה של היהדות הלאומית גדולה לאין ערוך משל החילוניים והחרדים. בנוסף ההדות הלאומית מקרבת את הח
הילה27.05.13
4
עולם התורה בסכנה. בקהילת לב (לא) טהור-הלבראנס, מביאים ממזרים לעולם, ויש לבדוק היטב ע"פ בית דין כשר אם מותרים לבא בקהל ישראל.
תורה 27.05.13
3
רוב הד"ל עושים שרות מלא ולא מקבלים פטור כמו ה1800 חרדים במחזור. במקום פטור ההסדרניקים גם לומדים וגם משרתים בצבא.
אין פטור27.05.13
שהשרות שלו היה לבוא בשעה שמונה לפתוח את הממטרות ובעשר לסגור אותן. אחלה שירות...
א.נ29.05.13
2
איך אתה בכלל מעז לדבר??! אתם לא עושים צבא בכלל!!! אנחנו לפחות מתגייסים! ובנוסף להכל יש בצה"ל ג'ובניקים כמו - הטבחים שעושים שבוע בצבא ושבוע בבית מכאן יוצא שהם משרתים שנה וחצי ככה שבשנה וחצי שאנחנו משרתים אנחנו תורמים יותר! יא חתיכת חרדי משתמט!!!! (אני יודע שבעלי האתר המגעיל הזה שיותר גרוע מכל אתרי לש
שונא חרדים!!!!27.05.13
נכון אתם יותר תורמים אבל השיוויון חסר... חייל חילוני בגולני לא יכול לסיים אחרי שנה וחצי אבל הד"ל ההסדרניק יכול! ואל תקשקש לי שהם לומדים תורה (אני מסכים ללא ספק) כי טענה זו שווה היום כקליפת השום...
חרדל בקצפת27.05.13
מה עשית בצבא הא שיחקת באייפון בקירייה?!? ליקקת את המפקד? המדת דום ?! הצדעת ?! אתה אפס מאופס שלא שווה לירוק לכיוון שלו
2327.05.13
איך אתה מעיז לקרוא לחרדי משתמט אם כל בן תורה בעם היהודי יודע שבני ישיבות בלימוד התורה שלהם הם מקריבים את עצמם ומשרתים יותר מחייל בצבא שחוגג רוב הזמן מתהולל בדיסקוטקים מכייף במקומות אסורים מתענג על העולם הזה בזמן שבני התורה הורגים את עצמם וממעטים בשחוק וקלות ראש לא מסתובבים בלילות בברים לך לישון
שי30.05.13
אני משרת כבר שנים במלואים בקרבי וחרדי, לא משנה כמה חרדי ישרתו בצבא לא רוצים דתיים במדינה הזאת אחי המתנחלים אתם הבאים בתור, והכיפה הסרוגה יש בה הרבה חורים
רחמיאל27.05.13
1
עד שבא בנט וחשף אותה לעיני כל.
דעה27.05.13
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 08:27

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 07:07

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24
ש

חצי מחיר מת"א

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף ברטניה ישראל | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 01.05.24

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | 01.05.24

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 01.05.24

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 01.05.24
ש

לסיים מסכת אחרי מסכת

2 מליון ₪ הושקעו בפרוייקט הדיגיטל התורני - הצטרפו >>

כיכר בשיתוף יומי | מקודם

גלריית ענק

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24
ש

ראיון מרתק

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם
ש

'ווסט פארק' בירושלים

הזדמנות חסרת תקדים למשפרי דיור בפארק מגורי היוקרה החדש

כיכר בשיתוף ווסט פארק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 30.04.24