כיכר השבת

מכתב אישי ליאיר לפיד: אל תיכנע

אני מרשה לעצמי לפנות אליך, בבקשה אחת ויחידה. אל תוותר, אל תיכנע, תתעקש. תטיל עלינו כמה שיותר גזירות, רצוי גם שתחמיר את הסנקציות הפליליות. מכתב אישי ליאיר לפיד (מאמרים)

72
חיים שקדי | כיכר השבת | י"ט בסיון | 28.05.13
אל תיכנע. יאיר לפיד
אל תיכנע. יאיר לפיד (צילום: פלאש 90)

אליך,

שר האוצר יאיר לפיד

בימים האחרונים התוועדנו לחילוקי דעות חריפים בוועדה לשוויון בנטל, חילוקי דעות בין סיעתך, סיעת 'יש עתיד', לבין מפלגת השלטון, סיעת 'הליכוד ביתנו', שעסקו בשאלת הסנקציות הפליליות שיוטלו על תלמידי הישיבות שלא יתגייסו.

בגרון ניחר, במבט זועף ומדם ליבך הבהרת בנחרצות כי לא תתקפל. אמנם כבר התקפלת בפני חבירך הסרוגים, ויתרת להם על השוויון בנטל בישיבות ההסדר, גם לערבים ויתרת. בקטנה. אבל על תלמידי הישיבות החרדיות, אלה שבאמת לומדים תורה, לא תוותר. לא תתקפל.

זה היה מרשים, באמת. אני מקווה בשבילך שחלק מחברי-הכנסת החרדיים התרגשו כשדמיינו עצמם זוחלים לקואליציה במקומך, לזרועותיו הפתוחות, נוטפות הוצאות מיותרות במעונו, של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בסופו של דבר, כצפוי, למרות התדרוכים לתקשורת, ביבי שלנו, שהפך לידך ממלך לנסיך, נכנע. התקפל. הורה לשר הביטחון משה יעלון לתמוך בכל הדרישות של 'יש עתיד'. שיחקת אותה, גבר.

החוק אמנם עדיין לא אושר בוועדה, ונכונה לו עוד דרך ארוכה, ולכן, אני מרשה לעצמי לפנות אליך, בבקשה אחת ויחידה. אל תוותר, אל תיכנע, תמשיך להתעקש. תטיל עלינו כמה שיותר גזירות, רצוי גם שתחמיר את הסנקציות הפליליות. לא סתם כלא, אפשר גם צינוק. על תאי הגזים נוותר בנתיים.

אתה ודאי תוהה בינך לבין עצמך, מה יש לו לחרדי הזה, שמבקש ממני לא להיכנע. אז אני אסביר לך, אדוני שר האוצר.

חלילה, אין בכוונתי לגרום לך לצאת מגוחך לאחר שהחוק יאושר וייכשל. גם אם זה יקרה, וזה יקרה, אין זו כוונתי. אלא, הנקודה היא פשוטה, כמה שתחמיר את הגזירות, כמה שהסנקציות יהיו קשות יותר, ייקל עלינו לא להיכנע. פשוט לגמרי.

הציבור החרדי, בהיסטוריה שלו, למוד קרבות ומלחמות. תמיד ניצחנו בהם, גם אותך ננצח. רק שהניצחון הופך למתוק יותר מול גזירות קשות יותר.

אז בבקשה מלך, אל תוותר, תתאכזר, תדפוק את הראש בקיר זה אמור לעזור לך למצוא עוד כמה דרכים כדי להצר את צעדנו. בסוף אנחנו ננצח, אז אם כבר, תעזור לנו שהניצחון יהיה מתוק יותר.

וברשותך, מילה קטנה לביבי, זה שהיה פה פעם ראש ממשלה והיום נתון למרותך, זה שלא מפסיק להתאפר כדי להסתיר את הקמטים שנוצרו מאכילת גלידה מופרזת.

ביבי, אנחנו עוקבים אחריך. מה כבר לא נאמר עליך? הכל. רק תזכור שאנחנו לא שוכחים. כהרגלך, לחץ הכי קטן מקפל אותך, לפיד בזבז לחינם איומים על משבר ("מדומה"), היית מתקפל עוד הרבה קודם לכן. כשננצח, אתה הראשון שתפסיד בקרב.

שאו הצלחה בהפסדכם.

תוכן שאסור לפספס
72 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
28
אני מקווה שמחשיך לפיד קרא את זה, למרות שעם ההשכלה המועטה שלו הוא לא יבין את העוקץ שבכתוב, מישהו יכול להכין משהו חדש רק שיהיה עם ציורים???
מירב28.05.13
27
רק תשלח לו את זה לפיסבועוק
2c90o75a28.05.13
26
תראה את זה ותפנים, עוד ליק על הכתיבה
שרון28.05.13

הצגת כל התגובות

25
"תאי הגזים"... אתה יודע טוב מאוד שלפיד לא מכוון שום דבר כלפי החרדים שהוא לא מכוון כלפי החילונים. חילוני שלא מתגייס הולך לתא הגזים? איזה הבל הבלים. תאמינו לי נס שלא תובעים את האתר שלכם אם ככה הוא מדבר. ואגב, רוצה לדעת למה אתה הכי מצחיק? אתם יכולים להגיד עד מחר שלא תתגייסו. בסופו של דבר כל משחקי הדו
דויד28.05.13
אם אתה רוצה לקום בבוקר...
מירב28.05.13
24
ממש ניצחתם. כמעט נעלמתם. בלעדינו לא הייתם קיימים.
רמי28.05.13
כמעט נעלמתם בלעדינו לא הייתם קיימים. קוראים לך רמי או מוסא או משהו דומה לזה... בכל אופן. בכל דור ודור קמים עלינו לכלותינו והקב"ה מצילינו מידם, או מידכם אם תרצה כדבריך שנרשום כך.
מרכז28.05.13
קרא קצת ותשכיל מה היה שהיטלר הגיע לאן שהגיע על ראשי הציונות מה הם עשו
יצחק28.05.13
מי אתם???? עזרתם פעם ליהודים??? אתם רק עוזרים לערבים ולשמאלנים
משה28.05.13
האנטישמי הארור רצה להשמיד אותנו כליל וראה זה פלא נס גדול עם ישראל חי וקיים ויהיה קיים לנצח ! תפנים!!!
אלי28.05.13
מתועב שכמותך אם לא הייתם עומדים בדרכנו היינו יכולים להציל כמה מיליונים של יהודים בגלל הציונים ימח שמם שעמדו בדרכה של אגודת ישראל שעשתה מאמצי הצלה למען יהדות אירופה ובגלל שיקולים של הערב רב הציוני הם טירפדו ועצרו עסקאות שנעשו עם הנאצים ימח שמם וגם גנבו מליוני דולרים שנאספו למען יהדות אירופה. הנס הגדו
י.מ28.05.13
23
ובאין עניין אחר בחיים, חוץ מלחזור כל היום על אותם דברים משמימים, אתם מייחלים למלחמות פנימיות, וכל המרבה לסדר לכם אקשן בשממונכם, הרי זה משובח מבחינתכם.......
אני28.05.13
מה לעשות, משעמם לנו לדקלם סיסמאות מן התקשורת, "שוויון בנטל", "לימודי ליב"ה" וכהנה וכהנה. ובענין המלחמות, מה לעשות, הרי כל אדם זקוק לקצת אקשן, וכיון שבמחוזותינו לא מקובל, לא לירות בשכן שלקח מקום חניה, לא שיכור בשיכור [אנו חיים בעוני, ואין לנו תקציב לשתיה רבתי], ולא איש באשתו, וגם סתם מכות לא מקובל
חרדי 30.05.13
22
פשוט בא לו להילחם עם עצמו תנו לו...
תמי הבובה28.05.13
21
בס"ד אילו אני הייתי דובר של המפלגות החרדיות זה מה שהייתי עונה לחילונים: אחרי שעשיתם את הסכמי אוסלו, והכנסתם לארצנו אלפי מחבלים, ואתם קושרים לחיילי צה"ל את הידיים - דרך הבג"ץ - , ועשיתם את ההתנתקות האכזרית, לאור כל אלו אין לנו שום שייכות אתכם עם כל המשמעויות, על החתום : "נוער הגבעות החרדי"
מאן דאמר28.05.13
20
לצבור החרדי להתמודדעם משו שאין סיכוי מאשר כאלה שדורשים ויתורים קלים
אלירן28.05.13
19
לפי מה שידוע לי תקן אותי אם אני טועה, במסגרת החוק החדש ישיבות ההסדר ייפתחו גם לחרדים כלומר מי שחפץ לשרת פחות וללמוד תורה יכול לעשות זאת בלי בעיה. אז הוא לא התקפל לבנט.
אריאל29.05.13
18
צריך לקדם הצעת חוק האומרת ש-מי שלא ילמד ליבה לא "יזכה"לשרת בצבא וככה נסנדל אותם עד הסוף .הם יהיו חייבים לתמוך בזה ואנחנו נלך עך הימור על כל הקופה
מבין ענין28.05.13
17
רק כך תהיה חברה צודקת עם כבוד הדדי לכולם.
צדיק באמונתו28.05.13
16
כן, אתם רק נהפכים ליותר מלוכדים, ויאיר לפיד רק נחלש ונחלש, ומי צריך את הכסף של הממשלה בעצם, ואתם רק נפטרים מאותם חרד"קים נחשלים (אם ברוח ואם בכח הזרוע), ואתם לא תשכחו, וכשיגיע היום אתם גם תתחשבנו. עכשיו תתכופפו.
רועי28.05.13
ההוכחה שהם כבר לא נראים כמו חרדים והילדים שלהם בכלל.
רינת28.05.13
15
חזק!!!
אברהם28.05.13
14
מכל הויכוחים על שיוויון בנטל או אי שיוויון בנטל מעולם אבל מעולם לא שמעתי חרדי אחד אומר - תודה. תודה למדינת ישראל שהיא בכלל קיימת ומאפשרת לנו לשבת וללמוד תורה. תודה לחיילי צה"ל שמוסרים את נפשם וגופם כדי שכולנו נוכל לשבת בבתי מדרשות יום ולילה. תודה לממשלת ישראל על התמיכה האדירה בציבור לומדי התורה.ועוד
זוזו 28.05.13
13
מי ששולף תאי גזים בויכוח על תקציבים מעיד על עצמו שאין לו שום טיעון ענייני משכנע. מה שאומר שכנראה לפיד צודק.
עובדאצות28.05.13
אולי תיכנס לרובד מעט יותר עמוק, הכי קל לדחות דברים בגלל טרמינולוגיה מתלהמת, אבל אם תנתח מדוע היא קיימת ומתי היא מופיעה. התשובה היא: בחרדה! אנו מרגישים נרדפים ושנואים בגלל זהותנו, מה נראה לך שיש ציבור ענק הומוגני שהחליט במודעי להיות טפיל, דביל? לא! יש כאן אורח חיים וצ׳ורת חשיבה שאנו לא אמורים להתנצל
מנואל28.05.13
נכון מאד! כל שנאה כנגד מגזר שונה, מובילה בסופו של דבר לאלימות! אין שום הבדל בין שנאת גויים ליהודים, לשנאת עמי הארצות לת"ח - המתבטאת בימינו בשנאת חרדים. ואם מישהו משלה את עצמו שהחברה בימינו טובה יותר, אלימה פחות, מוסתת פחות, הוא טועה טעות מרה. החברה בימינו אלימה יותר, המונית יותר, שטופת מוח מהתקשורת
חרדי חרד30.05.13
12
המבט שלך ילדותי ומתלהם, ללא שום פרספקטיבה רחבה. מתי נפסיק לפעול על פי פעולותיו של הצד השני? מתי נבין שהדיון הזה לא צריך להיות קשור לתחושות המוצדקות או לא של החילוני המצוי, אלה למחויבויות שלנו כיהודים וכבני אדם? האם הסטטוס שלנו היום תקין? במצב הנתון, ישנם המון בחורי ישיבה שמבזבזים חלק גדול מזמנם לר
מיקי28.05.13
לחרדים בשואה, לומדים יום שלם, כולם, לשמר את היהדות. שתבין את זה תבין הכל.
יוני נתן28.05.13
11
כמה שיותר גזירות כך אנו נתרחק מהצבא לגמרי יאיר המשך בדרכיך
אלי28.05.13
10
במקום ללכת לכלא יאבד הזכות לבחור ולהיבחר לכנסת.זה כנראה הפיתרון שייבחר ויציל את הקואליציה. כל מי שלא שירת בצבא חרדים כערבים לא יוכל לבחור ולהיבחר.
דן סגל28.05.13
9
1. שירות בצבא אינו גזירה, אלא כורח המציאות. 2. אתה יודע שלא כל החרדים לומדים תורה, אך אף אחד מהם אינו מתגייס. 3. התורה פוטרת משרות בצבא רק ארבעה: אירס אשה ולא לקחה; בנה בית ולא חנכו; נטע כרם ולא חיללו; והירא ורך הלבב, היינו פחדן ללא תקנה. 4. גם 4 הפטורים שלעיל, אינם פטורים אלא במלחמת הרשות, אך לא
אחיעזר28.05.13
אני ממליץ
תפנה למומחים28.05.13
במחילה מכבודו אם אתה משתמש עם התורה הקדושה אז עד הסוף בצבא שמוזכר בתורה לא שירתו נשים רק גברים גדולי ישראל לא מתנגדים לצבא בגלל שהם לא רוצים שבחורי ישיבה ישתמשו בנשק אלא בגלל שצה״ל הוא לא צבא המתנהל על פי התורה במאה אחוזים אפי׳ לא ב שלושים אחוז ידוע המשפט שאומרים הצבא מיישר עקומים ומעקם ישרים וגם
י.מ28.05.13
8
אין שום התאכזרות מצד יאיר לפיד. רק שוויון בנטל. יהודים חילוניים ודתיים לאומיים משרתים בצבא ועובדים ומשלמים מיסים, למה אתה ושכמותך פטורים מזה? אתה לא מורם מאף אחד בגלל לימוד התורה שלך. בישיבות ההסדר לימוד התורה בדרגה לא פחותה ופילו מעל לימוד התורה של החרדים. אז מה בעצם אוכל אתכם?
pinco928.05.13
אין בעיה אני מוכן ללכת לצבא בתנאי שהחילונים ילמדו תורה
מני28.05.13
מאמר חזק
זכרו28.05.13
נפקחו לי העיניים
עיניים פקוחות28.05.13
7
אנחנו לומדים תורה ומתנגדים להארכת תקופת השירות.
יהודי28.05.13
6
אין עלייך כל מילה שווה זהב
אינשי28.05.13
5
ל חיים . הוצאת לי כל מילה ואות מהמקלדת ..ואוו.... רואה אני כי יש לי מחליף.. ממש מילים כדורבנות ... ומלקק אני את שיפתותי, כאילו הוכתבו מילים אלו מבטני , והסכמתי עם כל מילה במכתב גלוי זה ... היא למען ציבור גדול כאן, שבאמת ניפגע קשות ,מן הגזרות ואולי פוחד לפעמים ... מה
גיבור חיל 28.05.13
4
ככל שהגזירות קשות יותר ככה נלחם יותר
שרלה28.05.13
3
להביא את הנושא אחת ולתמיד אל הקצה עכשיו לא לגשת בכלל ללשכת הגיוס ונראה אותם יאללה מלחמה יאללה רבותינו בא נגמור עם הלפיד הזה אחת ולתמיד..
נתן28.05.13
עם הגישה הזו שלך, תגלה את זה על בשרך.
צדיק באמונתו28.05.13
2
מאד מסתבר שזה הסגנון בו דיבר מרדכי להמן... והסוף ידוע
איש יהודי28.05.13
1
הכתבה הזאת מעוררת בחילה, שוב היהירות החרדית חוגגת
זוזו28.05.13
זכות לחיות כאן? תורה ורק תורה!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ועכשיו לך לכולל הקרוב לביתך ושב ללמוד!
תמי 28.05.13
רק היהירות של יהיר עושה לך טוב??
מירי28.05.13
רק לימוד תורה!! לך תלמד ואולי תתחרט על המילים שלך....
מירב28.05.13
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

לקראת הכרעה | ש"ס מקימה 'ועדת רבנים' לנושא חוק הגיוס

ישי כהן | 15.05.24

המשטרה חוקרת

הפועל הפלסטיני צנח מגובה רב באתר הבנייה במאה שערים

מישאל לוי | 15.05.24
ש

בכל רגע נתון

נסו את זה בבית: כמה כסף צברנו בתכניות החיסכון הפנסיוניות?

כיכר בשיתוף מנורה | מקודם

טור דעה

הוועדה למינוי דיינים עדתיים // עו"ד יוסף ויצמן

יוסף ויצמן, עו"ד | 15.05.24

העברת החוק הקודם | התגובות

גנץ מגיב לתרגיל: "חוק הגיוס שעבר, היה בשביל גישור זמני"

קובי אטינגר | 15.05.24
ש

הכשרה וניסיון במינימום זמן

בוער בך לתרום? זה המסלול היוקרתי של השירות אזרחי

כיכר בשיתוף מעלות | מקודם

"אתם תעופו לכל הרוחות" | צפו

צריך לעשות קריעה; כך הגיב גפני על חוק הגיוס הקודם שעבר

חנני ברייטקופף | 15.05.24

מחשק את גנץ וגלנט

פיתרון או התחמקות? רה"מ הודיע: "החלטתי לקדם את חוק הגיוס שעבר בכנסת הקודמת"

חנני ברייטקופף | 15.05.24

מסורת למעלה מיובל שנים 

בעיר העברית הראשונה: יום שכולו תורה ב"תפארת רפאל" | תיעוד מסכם

חיים רוזנבוים | 15.05.24

שידור חוזר

איך משפרים את הביטחון העצמי? • שיעורו של הרב יגאל כהן

כיכר השבת | 14.05.24
ש

חצי מחיר מתל אביב

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף בריטניה ישראל | מקודם

בראשות ראש הישיבה

הכוללים בסכנה: אברכי 'פרושים' התאספו לעצרת | תיעוד

חיים רוזנבוים | 14.05.24

בר בי רב

עצמאות של תורה | גדולי הרבנים מסרו שיעורים

חיים רוזנבוים | 14.05.24

פרסום ראשון | "הרב קוק ביקש"

לראשונה בהיסטוריה: הילולה בטבריה בראשות הגר"ד קוק

איצלה כץ | 14.05.24

הנתונים המלאים

האם 'חרבות ברזל' שינתה את היחס של הרחוב החרדי למדינה, סמליה ויום העצמאות שלה?

אלי דן | 14.05.24
ש

מודל מנצח

להקים עסק דיגיטלי מניב: הכירו את סמרטה

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

הגאון שהחזיק בספרייה היהודית הגדולה ביותר

ישראל שפירא | 14.05.24

המסקנות, הזיכרונות והמבט קדימה

שנתיים לטבח הגרזנים הנורא באלעד: הגיבורים חוזרים אל רגעי האימה | פרויקט מיוחד

משה מנס | 14.05.24

'בר בי רב' המרכזי ליום העצמאות

"יום שכולו תורה" ב"תפארת רפאל" | צפו בשידור חוזר

כיכר השבת | 14.05.24