כיכר השבת

תוכנית גיוס לסתיו ורן החילונים

הרב דב פוברסקי מבקש להזכיר לחוגגים ולמצרים לציבור החרדי, באמצעות הצגת תוכנית גיוס ללימוד התורה לסתיו מהרצליה פיתוח ולרן מסביונים ג' כי לכל שבת יש מוצאי שבת (דעה)

26
סא"ל הרב דב פוברסקי | כיכר השבת | כ"א בסיון | 30.05.13
הרב דב פוברסקי
הרב דב פוברסקי (צילום: כיכר השבת)

פנייה אישית לסתיו מהרצליה פיתוח ולרן מסביונים ג' ממני שר האוצר העתידי של מדינת ישראל

עם ישראל מאז שחר קיומו נרדף על ידי שונאיו שקמו עליו להורגו פיזית להשמידו רוחנית. אך למרות כל זאת וחרף המעצמות הגדולות בעולם, מהעבר הרחוק יותר והרחוק פחות, וכנגד כל הסיכויים הנראים לעין בשרית, שרדנו.

היסטוריה של אלפי שנים - היא כעדות כתובה וברורה, משל הייתה עובדה מוצקה כסלע שלא ניתן לשוברו או להכחישו. מה לא חווה העם שלנו, מעבדות במצרים דרך חורבנם של בתי המקדש, בית ראשון ושני, גם את מלחמת היוונים והרומאים לא נשכח, את מסעות הצלב ועד ימי השואה ומלחמות הקיום שלנו עד עצם היום הזה.

הרי "בכל דור ודור קמים עלינו והקב"ה מצילנו מידם".

על פי אמונתו של העם היהודי ולפי תפיסת חייו, ולא מדובר באמונה מסוג כזה הדורש מהמאמין שיהיה בדרגת אמונה כבירה כאברהם אבינו בזמנו - ולו רק לשם הדוגמה, מציאות חיינו, ואורך גלותנו והישרדותנו, שלנו, של עם שלם שצועד אלפי שנים עם ספרו, ספרא שהוא גם הסייפא שלו, ולבסוף גם מנצח, לכן לא מתבקש להאמין בדבר שאין לו קבלות, במציאות שאיננה ברורה, עובדה היא כי במשך דורות שרדנו בזכות התורה והמצוות עליהם שמרנו בחירוף נפש - ממש.

סתיו ורן היקרים לי מאד, אתם יודעים, כי אפילו בתקופתו שר האוצר הקודם - לפיד, שביקש למחוק את זהותנו ואת אישיותנו, את אמונתנו ודתנו - כשאני אומר ביקש, כוונתי שגם אם לא אמר זאת בפירוש ולא הוציא מלים אלו בפה, אזי במציאות - מה שעשה ופעל היה בו כדי למחוק מאתנו את הסממנים היהודים - ולהפוך אותנו, בית ישראל, ככל הגויים.

והנה אפילו תקופה קשה זו שרדנו, לא וויתרנו ולא הימרנו את תורתנו הקדושה - וגם הפעם כבכל פעם היא לא אכזבה - ואתם יודעים למה, כי נצח ישראל לא ישקר.

עד עתה היינו אנו שנשאנו בנטל, כמעט לבדנו, כמעט... עד כה עשינו למענכם את השירות בכך ששמרנו על עם ישראל ועל הגחלת שלו.

אתם סתיו ורן, במהלך השנים הללו, לא רק שלא עסקתם במהות ובזהות של העם שלנו, ולא רק שלא עסקתם בהגנה האמתית לשלומנו ולשלום צאצאינו, גם לא טרחתם להקים משפחות ולא עסקתם בישוב הארץ, מעבר לשירות הצבאי בן 3 שנים, השקעתם עצמכם ואת רוב זמנכם בעצמכם והעברתם את חייכם - בעיסוק שיש בו אך נהנתנות אישית.

אלא שעתה השתנה המצב, כיום ברוך ה' יש שר אוצר חדש למדינת ישראל, אולי לא שמתם לב, אך הסקאלה של מחוג הדמוגרפיה זזו לה עם השנים, ואחוז הדתיים ובתוכם החרדים, כבר לא מה שהיה. קרי, יש רוב לאלו שהיו שייכים פעם למגזר, והעם של פעם הפך לו למגזר גזור.

בזמן שאתם וחבריכם רקדתם בדיסקוטקים, ובו בזמן שביליתם ב'עיר ללא הפסקה' - ישבו בני התורה ולמדו תורה ובכך שמרו על הארץ והפריחו ממנה את השממה ומלאו אותה בצאצאים ובני צאצאים עוסקים בתורה ובמלאכה.

יאמר לזכותו של לפיד שיש לו חלק לא מבוטל בהצלחה זו, הרי ידוע מאמר חז"ל האומר "מעשה אבות סימן לבנים", ועל אבות מסופר כי פרעה שעינה את היהודים כדי למגר אותם, קיבל את הפסוק שנכתב במיוחד עבורו ולכבודו - "ככל אשר יענו אותו, כן ירבה וכן יפרוץ".

לא בכדי בחרתם לכם כל עיסוק אחר ולא עיסוק בלימוד תורה וקיומה, לימוד התורה מבוקר ועד ליל, הוא לא דבר קל ולא פשוט. לימוד התורה וקיומה דורש ריכוז רב, כושר מחקר ודרישה, המצריך שלוות נפש ורגיעות. ומעל לכל, מי שבוחר לו בדרך זו של חיי 'בן תורה', יודע שהוא קובע את חייו בדרך של חיי עוני והסתפקות במועט.

את הנטל הזה צריך לחלק שווה בשווה בין כולנו - הנטל הזה הוא שומר עלינו מכל. אנא מכם סתיו ורן, אל תקפידו עלינו, אם ללפיד ולכם היה מותר לכפות עלינו את הנטל המדומה של שירות בצה"ל, בשל צרכי ביטחון והגנה, בטח שלנו מותר לכפות עליכם שותפות בנשיאה בנטל של מוצר כמו תורתנו הקדושה שכאמור הוכיחה את יכולותיה בשמירה על עם ישראל - לא פחות מצה"ל.

את הגיוס לשירות לימוד התורה, נעשה בשלבים, בהבנה ורגישות, אנו ערים לקושי שלכם ולמהפך שהדבר עשוי לגרום לכם בחייכם. לכן, בשנה הראשונה תלמדו רק הלכות לשון הרע בספר חפץ חיים, בשנה השנייה חומש, בשנה השלישית משנה, ורק בשנה הרביעית תלמדו גמרא. גם הזמן שתקדישו לעניין, יהיה במדרג עולה.

שלא תתבלבלו - הכול בחוק, באמצעות החוק.

ועדת נילי (נצח ישראל לא ישקר) תדון לגבי השעות והמסגרות השונות.

אני כשר האוצר של מדינת ישראל, מבקש לראותכם, סתיו ורן היקרים, אנשים מאושרים, מקימים משפחות, חיים עם תוכן אמיתי, שמחים ונושאים בנטל החברה כולה שעובר איתנו כלפיד דור דור.

והכי חשוב - מצפה מכם לשמור על החוק!

תוכן שאסור לפספס
26 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
13
שויון בנטל שגם החילונים ילמדו תורה משנה הלכות גמרא וכו וישמרו שבת כהילכתה אחרת ככל הגויים עם ישראל כי בלי תורה אין קיום לעם היהודי ויניחו תפילין כמובן
מירי גיל03.06.13
12
נראה לי שקצת התבלבלת- לומר "שהחילוני עסוק רק בעצמו", זו אמירה מתנשאת או אמירה מתוך בורות, אם לשרת את עם ישראל שלוש שנים מהחיים תוך סיכון חיים, זה לעסוק רק בעצמך, אז אין לי מושג מה "נושא בעול עם חבירו" שגם היא אחת מקנייני התורה. הגיוס לחרדים יכל להויות רק לכל הבטלנים המסתובבים ברחובות שאתה מכיר טוב מ
נחלים30.05.13
11
זול מידי . כתיבה זולה וספינית .. מטופשת מאוד !!!!!!
סתיו ורן דתי30.05.13

הצגת כל התגובות

10
נהנתי מכל מילה, כך צריך לענות להם. שיבינו. אהבתי - לכל שבת יש מוצ"ש. המסר מצוין מזדהה עם תוכנו.יישר כוח!
דני שריקי30.05.13
9
רק שאני לא בטוח שתהיה מרוצה מהתוצאה כי כידוע צריך שוויון בחוק בין גברים ונשים ואתה עלול להקים ישיבות לבנות... אבל זה רעיון מוצלח מאוד: לימוד תורה חובה לחילונים וגיוס חובה לצבא לחרדים. יהיה מעניין. אני בעד
יהודי30.05.13
8
אם כי עדיין לא ממצה עד תום ולא משקף ב100% את המציאות העתידית הלא רחוקה...
יהודי ארצישראלי30.05.13
7
ובעברית "משכנע את המשוכנעים". מעבר לתפיסה החד-מימדית והמתנשאת כלפי חילונים, כבוד הרב כנראה לא מצליח לתפוס שהם לא ממש מתרשמים מהקונספט שנקרא "לימוד תורה" וראוי שיחזור על תלמודו בנושא זה.
עובדאצות02.06.13
6
כי אם להיות ככל הגויים פירושו שב 40 או 45 שנים שבן אדם מקבל כדי לחיות שזה בין גיל 20 עד גיל 60 או 60+ (כי מתחת לגיל 20 ואחריי גיל 60 או 60+ זה כבר זיקנה וסוף החיים=מוות), אז אם ב40 או ב 45 שנים האלה להיות ככל העמיםאומר לחיות את החיים,לעבוד וללמוד/להשכיל/להכשיר את עצמנו למקצוע/עבודה/תעסוקה/תחום עיניי
בן אנוש03.06.13
5
רוצים לקיים תורה ויהדות זה בסדר גמור. אבל למה זה צריך להיות כרוך בלשנוא את מדינת ישראל???? אם הייתם באים כשותפים אמיתיים, לא היינו במצב המצער כיום. אתם לא עושים את המינימום המינימלי, בכדי לנהל את המדינה כאשר תהיו רוב. אני רק מקווה שהלכות לשון הרע כוללות את זה. שגם כלפי הרב קוק ותלמידיו אסור לדבר לשו
שלום30.05.13
עיין בספרי הרב קוק הצדיק וראה כמה אתם לא הולכים לאורו אפילו בכי הוא זה קרא וראה כמה שהיה נגד כניסת לימודי חולין בתלמודי תורה!!!!! מי שמזלזל בו זה המזרוחניקעס שמורידים מערכו ומסלפים דבריו! וכל זה למה? כי אין לכם גדולי תורה אמיתיים!!! אז אתם לוקחים רב גדול וחרד מובהק שנתן לכם טיפת יחס כדי לנסות ולהשפי
חרדי אמיתי30.05.13
4
מעניין!
איש חילוני30.05.13
3
בינתיים, אנחנו קובעים. כשתהיו פה הרוב, אז החילונים (להבדיל ממכם) יהגרו ממכם ותהיו פה לבד. אתם תהיו בצבא (או שהערבים ישמידו אתכם). אתם תעבדו (כי מישהו צריך לממן את עולם התורה). ואתם תתמודדו עם כל הבעיות של ניהול מדינה. אנחנו כבר לא נהיה פה. אולי וכנראה תנצחו ותהיה פה מדינת הלכה, אבל אז תבינו באמת מה
חילוני30.05.13
תרגע קצת ידידי, את בני ברק וקרית ספר מנהלים יהודים שאין להם תעודת בגרות, אני מכיר לפחות מאה איש שמסוגלים לנהל כלכלית את המדינה יותר מלפיד או שוטה אחר שעלה לשלטון על גלי המחאה, והשלטון עלה לו לראש. לידיעתך, בכל העולם מצויים חרדים המנהלים מערכות גדולות ומסובכות, אלא שבכל העולם מעריכים אותם כערכם, מל
חרדי גאה31.05.13
אם נהיה בלי החטאים והגועל שלכם נחיה פה בשלום ושלווה. עיין ספר שופטים ועוד . וכן, נשרת בצבא חרדי ירא ה' המקבל עזרה משמיים ש''לא יראה בו ערוות דבר'' ואז נצליח. קדימה הלוואי תעופו כבר בגלל חטאיכם אנו סובלים ואתם עוד רוצים עזרה בלכלוך שלכם?
יהודי30.05.13
2
אם אתה הייתה ממשיך בישיבות הפסייה שלך היתה מקסימום 2000שח היו יש לך פנסיה תקציבית שמנה תתבייש לך עם הפה שלך
דוד30.05.13
1
את המאמר
רא"ל משה דיין31.05.13
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

'ווסט פארק' בירושלים

הזדמנות חסרת תקדים למשפרי דיור בפארק מגורי היוקרה החדש

כיכר בשיתוף ווסט פארק | מקודם

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

במיוחד לחג הפסח

מתארגנים לחג עם 'קונים מקבלים' הכי שווה שיש

כיכר בשיתוף קרן החשמל | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

חצי מחיר מתל אביב

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף בריטניה ישראל | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24