כיכר השבת

סערת פישר • החרדים משיבים מלחמה

"פישר גזען ואנטישמי, הוא מבקש לחסל את הילדים"

הנגיד היוצא סטנלי פישר תקף בבוטות את הילודה החרדית אותה הגדיר כ"בעייתית" ואמר כי "זה לא יכול להימשך". בתגובה, הח"כים החרדיים תוקפים אותו קשות • פרוש: "דברים חמורים, הוא מבקש פשוט לחסל אותם" • זאב: "התבטאות גזענית שנובעת משנאה עיוורת" • מוזס: "דברי בלע, בושה לפישר". הנגיד בתגובה: הדברים היו ניתוח כלכלי (אקטואליה)

75
ישראל כהן | כיכר השבת | ד' בתמוז | 12.06.13
הילודה החרדית בעיה דמוגרפית. הנגיד פישר
הילודה החרדית בעיה דמוגרפית. הנגיד פישר (צילום: פלאש 90)

נגיד בנק ישראל היוצא סטנלי פישר יצא אמש (שלישי) בהתקפה בוטה נגד הילודה החרדית, אותה הגדיר כ"בעייתית", ואף הגדיל לעשות כשאמר כי "זה לא יכול להמשיך".

בנאום פרידה שנשא סטנלי פישר במרכז הבינתחומי בהרצליה, אמר כי "שיעור הצמיחה של האוכלוסייה החרדית הוא 4.2%, שמשמעותו היא כי תוך 17 שנים האוכלוסייה החרדית תכפיל את עצמה".

"האוכלוסייה הערבית מכפילה את עצמה תוך 25 שנה, בעוד שאצל שאר האוכלוסייה שיעור הגידול הוא 1.7% - מה שאומר שלוקח לה 40 שנה להכפיל את עצמה", המשיך פישר.

פישר הוסיף ואמר כי "אם המגמות ימשיכו - תוך 50 שנה האוכלוסייה החילונית תהיה מיעוט. זה לא יכול להמשיך". את התהליך הגדיר פישר: "בעיה דמוגרפית".

ח"כ מאיר פרוש (יהדות התורה) תוקף הבוקר בחריפות את דבריו של פישר ואומר כי נראה שהנגיד מבקש פשוט לחסל את הילדים.

בשיחה עם "כיכר השבת", אומר פרוש כי "חמור מאוד שמסע השיסוי וההסתה נגד הציבור החרדי נמשך ומגיע גם לדרגים הנחשבים כמקצועיים. דבריו של נגיד בנק ישראל סטנלי פישר חמורים מאוד, ראויים לכל גינוי והוקעה".

"לא מפתיע הדבר", מוסיף פרוש, "שלאחר הקיצוץ הגדול בקצבאות הילדים, יש מי שמבקש בצורה גלויה ושאינה משתמעת לשתי פנים - פשוט לחסל אותם".

פרוש ממשיך ואומר כי "הילודה החרדית המבורכת היא זו ששומרת על המאזן הדמוגרפי היהודי במדינת ישראל. יש לעודד זאת ולא לגדוע את הענף עליו יושבת מדינת ישראל".

ח"כ מאיר פרוש (צילום: פלאש 90)

"מן הראוי", מוסיף פרוש לסיום, "כי אדם מכובד ובמעמד שכזה יחזור בו לאלתר מדבריו הבוטים אשר מזכירים את ימי פרעה במצרים שאמר, 'כל הבן היילוד היאורה תשליכוהו'".

ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) אומר ל"כיכר השבת" בתגובה לדבריו הבוטים של נגיד בנק ישראל כי "מצער מאוד שגם נגיד בנק ישראל לשעבר סטנלי פישר מצטרף לאווירה שמנסים גורמים שונים ליצור סביב הציבור החרדי".

"לא בונים דמוגרפיה על פי נתונים כלכליים, ומוטב שבנק ישראל ומשרד האוצר ידאגו לכלכלת ישראל באמצעים העומדים לרשותם", אומר אשר.

"באשר לציבור החרדי", מוסיף ח"כ אשר, "שידאגו שאותם אנשים שיוצאים לשוק התעסוקה יוכלו להתקבל במקומות עבודה ממלכתיים למשל בבנק ישראל וכדומה ואת אותו ציבור שלומד תורה שיעזבו לנפשו. לא מזה תבנה כלכלת המדינה".

ח"כ נסים זאב (ש"ס) תוקף גם הוא בשיחה עם "כיכר השבת" את סטנלי פישר ואומר כי "אין זו הפעם הראשונה שהנגיד מתבטא בצורה גזענית כנגד החרדים, והיא באה מתוך השקפת עולם של שנאה עיוורת ולא מדאגתו לעוני, כאשר הוא רוכב על הגל של שנאת החרדים".

"בושה וכלימה שהוא מסיים תפקידו באמירה מבישה זו", אומר זאב ומוסיף כי "המעניין הוא שהנגיד איננו מודאג מהאוכלוסייה הערבית שתכפיל את עצמה, אלא רק מהחרדים, כפי שפרעה היה מודאג בזמנו ואמר 'פן ירבה' וגזר על עם ישראל 'כל הבן היילוד היאורה תשליכוהו', ונשמע חס-וחלילה כפי האנטישמים בזמנו שהיו מודאגים מריבוי האוכלוסייה היהודית באירופה".

ח"כ זאב מוסיף ואומר כי "מעניין למה הוא מתכוון באמירתו 'זה לא יכול להמשיך', בכוונו אל הבעיה הדמוגרפית של החרדים. ב"ה שהוא חוזר בקרוב לארצו, ואין לי כל ספק כי שם בארה"ב הוא לא היה מעז להתבטא כך כנגד ההיספאנים והמקסיקנים והאוכלוסיות האחרות".

אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: פלאש 90)

"התבטאויותיו אלה יש בהן ריח של אנטישמיות ולוקות ברוע ובעיוורון", אומר זאב, "הוכח מעבר לכל ספק שהאוכלוסייה החרדית תורמת תרומה נכבדה לכלכלת ישראל וברובם המכריע מביאים את פת לחמם בכבוד, וכדוגמה אחת מני אלף רוב הבורסה ליהלומים שם יש רבים אנשים חרדים ושומרי תורה ומצוות".

יו"ר סיעת 'יהדות התורה' ח"כ מנחם אליעזר מוזס מביע אף הוא זעם עצום כלפי דבריו החמורים של פישר ואומר ל"כיכר השבת" כי "בושה לשמוע מנגיד מוערך כמו סטנלי פישר, שעוזב את התפקיד הכלכלי הבכיר ביותר, דברי בלע שכאלה".

"תפקידו מחייב מציאת פתרונות לעוני ולמשבר הכלכלי ולא מציאת אשמים מדומים", מוסיף מוזס, "במקום להתעסק בתחומי כלכלה וכספים הוא בוחר להטיל רפש בציבור החרדי ולהגדירו כבעיה של המדינה".

מוזס ממשיך ואומר: "אני מציע לו להשקיע שעות נוספות במציאת פתרונות לאבטלה ולמיגור הגרעון ולא בהתקפות משולחות רסן המשמיצות ציבור שלם התורם בכל ההיבטים ובכל המובנים למדינת ישראל".

יצויין, כי לאור המתקפות, הבהיר הנגיד כי הדברים היו "ניתוח כלכלי".

אל תגובתו של הנגיד צורפו דברים שאמר בעבר בפני סטודנטיות חרדיות: "השתמשתי במילה "להיעצר". לא אמרתי, ואפילו לא חשבתי, על שיעור הגידול הגבוה של האוכלוסיה החרדית, שהוא מבורך. התייחסתי לשיעור ההשתתפות הנמוך בכח העבודה, שהוא זה שלא יכול להמשך, וציינתי, שדבר זה כבר מתחיל להשתנות – אתן, הסטודנטיות שמסיימות היום את הלימודים כאן, אתן ההוכחה לכך".

תוכן שאסור לפספס
75 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
33
פרוש ממשיך ואומר כי "הילודה החרדית המבורכת היא זו ששומרת על המאזן הדמוגרפי היהודי במדינת ישראל. יש לעודד זאת ולא לגדוע את הענף עליו יושבת מדינת ישראל".
כובש ארץ ישראל14.06.13
32
חוצפה וגזענות! צריכים לעזור! לא לעצור!
די לאנטישמיות!12.06.13
31
*הילודה החרדית מחזיקה כלכלית את המדינה תחשבו על זה בואו נדבר על המע"מ על כל מוצרי הצריכה לוקחים 18 אחוז מע"מ משפחה חרדית (8-11 נפשות)צורכת פי 2 עד פי 4 בערך לעומת משפחה חילונית (3-5 נפשות) כך גם המע"מ שלה עכשיו, אנחנו מהווים כ 20 אחוז מהאוכלוסיה (אם נחשב לפי הייצוג בכנסת, זכרו, יש אוכלוסייה חרדית של
א.נ12.06.13
הכסף שאיתו משלמים למעם רובו משור ותרומות. אין בזה יצור , ולגבי הדירות קיים מחסור ענק. אין לך מושג מה היא כלכלה ואתה גורם לכולנו נזק עם עיווט המציאות שאתה כל כך מעמין בו. חייבים להכיר במציאות לא כולם עמלק, ובמצבנו איננו יכולים להחזיק את אצמנו לבד. חייבים למנוע מהחילונים להשתלט לנו על החיים ע"י לק
יעקב,12.06.13
מכניס למדינה מעל מליארד שקלים בתצרוכת מזון ומוצרי בית
12312.06.13
*אתה יודע מה זה מע"מ? מס ערך מוסף *מע"מ משלם הצרכן הקטן ומקבל הביג בוס- המדינה כל אלו שבאמצע מקבלים החזרים. אז מה הכוונה "משור ותרומות"??? ונכון זה לא ייצור. זה כ ס ף. ואם החרדים לא היו מייצרים ביקוש רב כ"כ לדיור. גם הפרוייקטים הקיימים היום בשוק לא היו!!!
א.נ12.06.13

הצגת כל התגובות

30
בראש שלו הכול תלוי בכסף וכסף וכסף . הוא בטח יבקש בבא היום שישרפו את גופתו, כדי שלא יצטרך לשלם את דמי הארנונה וישימו את האפר בכספת בבנק
נועל'ה 12.06.13
29
נעשה ניסוי. ניתן לחרדים אוטונמיה. ונראה אותם מתמודדים עם המציאות
klozone12.06.13
שקלים למדינה אם זה ילך לחרדים תאמין לי נסתדר
2312.06.13
אורח חיים החרדי מקורו באחריות על המשכיות וניצחיות התורה. במדינה שרובם חיים כגויים יש סכנה על המשכיותה. באוטונומיה חרדית המשכיות מובטחת ובקלות יקדישו בה חרדים לכל מטרה הנדרשת
קלוצון12.06.13
28
זה שהיא עושה שימוש קבוע באוברסטייטמנט הקיצוני ביותר שבגדר האפשר: כל דבר הוא שואה, זעזוע, אנטישמים, רדיפה, השמדה וכו'. אינך יכול לעשות דבר שנחשב כמנוגד לאינטרס החרדי בלי שתועלה מינימום לדרגת אייכמן. לפרקים זה משעשע, אבל בסופו של יום קצת קשה להתייחס ברצינות למי שכל רבע שעה קופץ בזעקות שבר "נאצים! נאאא
עובדאצות12.06.13
27
בע"ה החרדים יהיו הרוב והמיעוט החילוני יחזור בתשובה שלמה ונזכה לגאולה האמיתית והשלימה!
איש12.06.13
26
וגרוע מהעני לבורות גדולה במהלכי העולם
יעקב,12.06.13
לך תלמד כלכלה... ותחסוך בשגיאות כתיב..
א.נ12.06.13
25
עם חבירים כאלו לא צריך שונאים.
אמור מי חביריך12.06.13
24
אבל הוא רק רמז על הבעיה: ההנהגה החרדית פשוט חסרת שכל ! זו בעיה ענקית כיוון שהחברה החרדית חלשה וההנהגה חכמה על חלשים ! בהנחה והענין ימשך כך אז תהיה בעיה . בואו נניח לרגע שיש רוב חרדי בישראל . תחשבו מי יהיה ראש ממשלה : אייכלר? ליצמן? דרעי? החברה האלה לא מסוגלים לנהל מכולת אז מדינה? מה שפישר א
James12.06.13
מה שליצמן שכח יהיר לפיד עוד לא למד אבל הרי הוא שונא דתיים לכן אין ראוי ממנו לראש ממשלה
גורנישט בריבוע12.06.13
מנית רשימה של כאלו שלדעתך לא יוכלו להנהיג. האם אתה באמת סבור, שהרב גפני, שהחזיק את וועדת הכספים במשך שנים, האיש שדאג יותר מכל אותם ח"כים אוכלי חינם לציבור הרעב, התשוש, המוזנח - הוא לא יוכל לנהל?! אלמלא ה"כתם" ה"דתי" שדבק בו, ואני סבור שזו גאווה כמובן ולא חו"ח "כתם", מפלגת העבודה היתה מנשקת את סוליו
~טל~12.06.13
23
אמירות מסוג שכזה.תארו לכם שהוא היה מדבר בסגנון זה על הכושים,אוההההההההההההההה מה היו עושים לו!!!!!!!!!!!!!1
זו הסתה12.06.13
22
פישר תתביש נראה אותך אומר את זה על ערבים או אתיופים ברוך ה שאתה חוזר לארצות הברית
סתם חרדי12.06.13
21
מה לעשות רבותיי, הוא צודק. מי יקרה כאשר החרדים יהיו הרוב - יהיה צבא? תהיה עבודה? תהיה פרנסה? גם הרבנים והח"כים החרדים אומרים חד משמעית שהמצב לא יכול להמשך ככה, אבל הם פשוט לא רוצים להתערבב עם שאר העם, אז כשהם יהיו הרוב ויכתיבו תנאים הם יתגייסו ויעבדו (משהו שגם אייכלר בעצמו אמר ויותר מפעם אחת) הבע
דויד12.06.13
20
כשאתה אומר משהו, בוא נגיד שאתה צודק, תיצוק תוכן, תסביר, תדגיש שאתה לא נגד החרדים, כי אני לא מאמין שאתה נגד. תודה לך
יעקב12.06.13
19
כל מילה מיותרת. תינוקות שלא מסוגלים להכיל ביקורת רצינית.
נגעל12.06.13
18
תתבייש לך פישר
נתניהו12.06.13
תתבייש לך פישר, היית צריך לקרוא לדברים בשמם, היית צריך להגיד: "פרזיטים, בגללכם המדינה תיחרב, אתם משריצים כמה זבובים אבל לא עובדים ולא מבאים שום תועלת למדינה".
xfile13.06.13
17
מה היה קורה אם היה אומר את הדברים על הערבים כל השמאל היו עושים לו. וידוי הריגה זה מה שהיו עושים לו אבל על החרדים מותר דם יהודי הוא הפקר
יוסף12.06.13
16
חברי הכנסת החרדיים דואגים שהחרדים ישארו עניים ואילו פישר רוצה בטובתם
אהרון12.06.13
15
זה מדינה של אנטישמים זה היטלר ממש בדיוק אחרי 65 שנה
חרדים 12.06.13
14
למה לכתוב כתבה שלא מבוססת על עובדות? למה לכתוב דברים בצורה כלכך נוראית? פישר לא רוצה שתרצחו את הילדים שלכם, הוא רק אומר שהילודה שלכם תגרום להכפלה של האוכלוסיה החרדית. כולם לזכור שמדינת ישראל היא אינה מדינה גדולה, ובקצב הזה בעוד חמשישים שנה לא ישאר מקום לקבור את כל הרבנים הקדושים שלכם, ובעוד 75 שנה ל
ליאור12.06.13
13
אבקש מתורגמן[בשפה המרוקאית]:הליכה בלא חזרה.
סר העוצר12.06.13
12
צודק. מי ישא אותם על הגב? הילדים שלנו? החברה הישראלית סולדת ממשתמטים כרונים גדל כמה שתרצו- אך מי שרוצה לחיות כאן צריך לשאת בנטל הבטחון ובשוק העבודה. מי שלא רוצה שילך לאמריקה. פישר צודק במיליון אחוז-החרדים הם פצצה שתתפוצץ לבסוף אז למה לחכות? תראו את פורוש ליצמן וגפני- ליצני חצר מתחפשים. עם אלה אפ
יוסי12.06.13
11
קצת חיזוק באמונה הבעיה נפטרת פישר דחוף שער הביטחון חובת הלבבות
חרדי12.06.13
10
המוח שלו בטל ומבוטל.
גדעון.12.06.13
9
ומוראכם וחיתכם יהיה על חיות האדם, והדגים(פישר).אתם תהיו לראש, והציונים יכלכלו אתכם ויהיו לזנב.
דן סגל12.06.13
8
גועל נפש ישר לצעוק גזענות ואנטישמיות. מותר לי לחשוב שאתם טועים בלי להיות גזען ובטח בלי להיות אנטישמי. יש דרך לנהל אי הסכמה וזאת לא הדרך.
עש12.06.13
7
יש אח מפגר. השמאל הישראלי. מה לעשות, אפשר רק לרחם.
~טל~12.06.13
6
איזו מילה עדינה יותר מ"בעייתי" אפשר להצמיד למפעל העוני והנזקקות הזה?
מוקי12.06.13
5
סופסוף מישהו אומר לחרדים את האמת בפרצוף והופה, הוא כבר גזען. איך גזען? חרדיות זה גזע? פישר יהודי לא פחות מכל אחד מכם ואין לכם זכות לקלסו. האדם הזה תרם למדינה יתר מרבים מהחרדים גם יחד, אז קצת כבוד. לא כולם כמובן, אבל הרבה חרדים אינם תורמים כלכלית למדינה ועל כך הוא דיבר. ההשוואות לפרעה הן טיפשיות ו
דוד12.06.13
ואחמדינג׳אד יהודים ואולי היטלר גם יהודי מי אתה שתחליט יהודי נכון? קח את הטיעונים הטפשיים ודחוף אותם למקום שהשמש לא זורח פישר הוא כמו כל אנטישמי, אנטישמי זה אנטישמי נקודה.
חי13.06.13
4
שעל שטרות הכסף שלה חתום אדם שמחזיק בדעות של היטלר ואייכמן שר"י
משה חי12.06.13
3
השתגעתם לגמרי אין לחכי"ם מינימום של הבנת הנקרא . הוא דיבר נגד הילדוה החרדית? הוא דיבר שצריך להכניס אותם למעגל העבודה אחרת נתמוטט . זה כל כך חרדי לסרס את הדברים ולהעמיד אותו כצורר. כך עשו גם לאפרים הלוי בזמנו. אתם כל כך נלעגים ונראים כמו שבט פרימיטיבי שלא יודע לקרוא
שפוי12.06.13
2
אשכנזי, ספרדי יהודי כשר, בעל תשובה, מיזרוחניק, גיור, "עם רקע במשפחה" וכו' וכו' וכו' וכו'
אהרון12.06.13
1
פישר אתה גלגול של פרעו הרשע .. כאשר יענו אותו כאן ירבה וכן יפרוץ ותמלא אותם הארץ ,,
חנוכה12.06.13
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

סמנכ"ל משרד הרווחה, בביקור בישיבת 'רוממות הלב' בגבעת זאב

חיים רוזנבוים | 19.05.24

"גזירת שמד, חייבין למסור נפש"

ההיסטוריה חוזרת: כך גדולי ישראל התבטאו בחריפות נגד גיוס תלמידי הישיבות לצבא

ישראל שפירא | 19.05.24

"בלי ס"ד לא נצליח" • צפו

הגר"מ מאזוז: "אנו מפחדים מביידן ואובמה? להשתחרר מהם"

חנני ברייטקופף | 19.05.24
ש

תפקיד מאתגר וייחודי

כך הפך השירות האזרחי למסלול מבוקש ואטרקטיבי למתנדבים החרדים

כיכר בשיתוף מעלות | מקודם

לקראת פתיחת כנס הקיץ

שר חרדי: "חוק הגיוס שנתניהו מקדם מסוכן לעולם הישיבות, אסור לנו להסכים לו; זה אסון"

ישי כהן | 19.05.24
ש

חדש דנדש

קורס הכנה ללידה, *אבל* עם סגל מומחים וצוות מיילדות 

כיכר בשיתוף מעייני הישועה | מקודם

שומרי מצוותיה 

מנהל האתר בבני ברק מצהיר: "לא עוד חילולי שבת במקום"

חיים רוזנבוים | 17.05.24

בְּהִלּוּלָא דְּבַר יוֹחָאי

מעמדי ההדלקות יתקיימו בחצר ההילולא בקבר שמעון הצדיק

חנני ברייטקופף | 17.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: הכוח בידינו ליצור חיים חדשים בעולם | צפו

יוסי אליטוב | 16.05.24

ההסכמה שעלולה להתהפך על החרדים

התרגיל של נתניהו לגנץ? גורם חרדי בכיר מזהיר: "עבדו עלינו; החוק מסכן את עולם התורה"

חנני ברייטקופף | 16.05.24
ש

עם הצלחה לא מתווכחים

ככה ניצחתי את הפחד מהרבנות

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

ל"ג בעומר תשפ"ד

המשרד מסביר: מדוע אי אפשר לעלות השנה להתפלל במירון?

קובי אטינגר | 16.05.24

סערה בעולם הרבנות 

היועמ"ש לבתי הדין מבקש לעצור את מינוי הדיינים; השר מלכיאלי במכתב חריף נגדו

ישי כהן | 16.05.24
ש

בסמוך לציון הקדוש

מאות מתפללים קיבלו סיוע מאיחוד הצלה בקערעסטיר

כיכר בשיתוף איחוד הצלה | מקודם

"לשמוע להנחיות צה"ל"

הרבנים הראשיים: "לא לעלות השנה להר מירון בל"ג בעומר"

שאול כהנא | 16.05.24
ש

תנופת פיתוח אדירה

הדרך הנכונה לדירה משלכם: עפולה הופכת ליעד נדל"ן אטרקטיבי למשפחות

כיכר בשיתוף ויסל נדל"ן | מקודם

פרסום ראשון

אלמוני תקף את האדמו"ר רבי דוד אבוחצירא בקבלת הקהל

איציק אוחנה | 16.05.24