כיכר השבת

מתנדבי איחוד הצלה במכתב ללפיד: תדאג לנו ליחס שוויוני

מתנדבי 'איחוד הצלה' פנו במכתב מיוחד לשר האוצר יאיר לפיד. ודרשו ממנו להילחם במונופול בין ארגוני הצלת החיים. זאת לאור ביטול השתתפות מתנדבי 'איחוד הצלה' בתרגיל שנקבע מראש: "תן לנו יחס הוגן ושוויוני" כתבו המתנדבים • המכתב המלא - בפנים (ארץ)

11
יוסף פאר | כיכר השבת | י' בתמוז | 18.06.13
מתנדבי 'איחוד הצלה'
מתנדבי 'איחוד הצלה' (צילום ארכיון: פלאש 90)

אתמול (שני), שבועיים לאחר שפנה אליהם באופן פומבי קיבל שר האוצר יאיר לפיד פניה מ"אחיו החרדים" במכתב שזכה לכינוי "מכתב החיימים והאשרים". את המכתב שלחו לשר חיים מצליח ואריה עמית, שני חובשים מתנדבים ב"איחוד הצלה" שזועקים בכאב את הדחייה שהם וחבריהם לארגון חשים מצד הממסד ומערכת הביטחון בפרט.

הסיבה לפנייתם: במהלך השבועיים האחרונים היו אמורים כונני איחוד הצלה לשמש כוח רפואי מסייע בשני תרגילים צבאיים גדולים. הראשון היה תרגיל פיקוד העורף "עורף איתן" והשני תרגיל צבאי שהתקיים אתמול בקריה בתל-אביב. בשני המקרים, לאחר שהשתתפותם תואמה מול דרגים בכירים בצה"ל, קיבלו מתנדבי איחוד הצלה הודעה שלא ישתתפו בתרגיל.

השניים שמשלבים בין עולם התורה לעבודה, וגם שירתו בצה"ל ובשירות אזרחי, מציינים במכתבם כי מונופול דורסני בתחום הצלת החיים הוא שמונע שילובם של חרדים בתחום זה.

בסיום מכתבם, קוראים מצליח ועמית לשר לפיד לקיים את חלקו בדרישתו מהמגזר החרדי לקחת חלק במאמץ הלאומי. "עכשיו תורך ותור הממשלה לקיים את חלקה. לתת לנו יחס הוגן ושוויוני ולהוכיח שלא מדובר רק בקמפיין פוליטי אלא בהשקפת עולם שאתם גם מתכוונים ליישמה", כתבו.

התרגיל בוטל בגדלל מסע לחצים? מתנדב ב'איחוד הצלה' (צילום ארכיון: פלאש 90)

עד למועד כתיבת שורות אלו לא השיב השר לפיד לפניית המתנדבים. הנה המכתב המלא. לא נגענו:

לכבוד

מר יאיר לפיד

שר האוצר

משרד האוצר, קרית הממשלה, ירושלים

לפני שבועיים, לאחר הגשת מסקנות ועדת פרי, פנית באופן פומבי לחיים מבני ברק ואשר מירושלים.

נעים מאוד, אנחנו חיים ואריה, שנינו חרדים, למדנו בישיבות. אני אריה, שירתתי כלוחם בנחל החרדי וכיום עובד כמנהל עמותה במשרה מלאה ומבצע שירות מילואים בדרגת רס"ל. אני חיים שירתתי שירות אזרחי משמעותי למען הקהילה ועובד היום כאופטיקאי במשרה מלאה.

בנוסף לכל זה, אנו מתנדבים באופן קבוע כחובשים בארגון כונני החירום "איחוד הצלה״ שמונה כאלפיים אנשי רפואת חירום הפועלים בהתנדבות להצלת חיים בכל רחבי הארץ, 24 שעות ביממה, 365 יום בשנה רובם חרדים. הרבה אשרים וחיימים מבני ברק וירושלים.

כששמענו את קריאתך לחיים ואשר, התרגשנו לרגע וחשבנו שאולי באמת אכפת לך מאתנו, אולי באמת אתה מתכוון לפעול לכך שחרדים ישתתפו בנטל מחד, אך גם יקבלו מהחברה הישראלית וממוסדות השלטון יחס הוגן ושוויוני כמו כל אזרח אחר.

לפני שבועיים קיימה מערכת הביטחון תרגיל עורף גדול ״עורף איתן 1״, לאחר תיאומים וסיכומים לשביעות רצון גורמי המקצוע במערכת הביטחון היינו אמורים יחד עם חברינו לארגון להשתתף בתרגיל. לצערנו, ברגע האחרון נודע לנו שבשל לחצים ואיומים של מונופול דורסני בוטלה השתתפותנו בתרגיל.

הבוקר, היינו אמורים להשתתף בתרגיל נוסף בקריה בתל אביב, לאחר שהשתתפנו בכל ההכנות בשבועות האחרונים. אך שוב ברגע האחרון קיבלנו הודעת ביטול, כאשר נאמר לנו שקצין בקריה התבטא: ״מאוד רצינו לעבוד אתכם, אך מאיימים עלינו שבחירום לא יבואו לסייע לנו״ בהתכוונו לאותו מונופול דורסני.

אדוני שר האוצר, הממשלה שבה אתה שותף בכיר ונושא בה את דגל שיתוף החרדים חייבת להבין ששיתוף ושוויון הוא דו צדדי. לא ייתכן שמונופול ייקח לעצמו בעלות ובלעדיות על הצלת חיים ויהלך אימים וימנע שיתוף שוויוני של אלפי חרדים בתחומים אלה.

אם בנמלים איננו יכולים להיות נתונים לשליטת מונופולים, קל וחומר בהצלת חיי אדם.

אדוני, אנחנו לא ויתרנו על לימוד תורה, ובמקביל שירתנו בצבא ובשירות אזרחי ואנו עובדים בכדי לפרנס את משפחתנו בכבוד, עכשיו תורך ותור הממשלה לקיים את חלקה. לתת לנו יחס הוגן ושוויוני ולהוכיח שלא מדובר רק בקמפיין פוליטי אלא בהשקפת עולם שאתם גם מתכוונים ליישמה.

מצפים להתייחסותך המהירה,

אחיך החרדים,


על המכתב חתומים, חיים מצליח ואריה עמית, שניהם חובשים מתנדבים בארגון איחוד הצלה.

כאמור, עד לשעת כתיבת שורות אלו, יאיר לפיד עדיין לא הגיב למכתב שנשלח אליו על ידי המתנדבים החרדיים. 'כיכר השבת' יעקוב וידווח במידה ואכן תהיה תגובה.

מכתב המתנדבים (באדיבות איחוד הצלה)
תוכן שאסור לפספס
11 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
7
שיתגייסו לצבא ואחר כך יתנדבו כחובשים
אבי18.06.13
אחד שירת כלוחם בנח"ל החרדי והשני שירת שרות אזרחי. נמאס מכל הסטיגמות האלה. למה כל הקשר של חרדי זה שווה למשתמט? אני גרה בישוב חרדי שרוב הגברים בו שרתו/משרתים בצבא. הא, ושכחתי להזכיר אנחנו עובדים לפרנסתינו.. רוצה לראות תעודות שחרור ותלושי שכר?!?
אשת חייל19.06.13
6
נכון, טענתם היא שהמידע מגיע אליהם והם אחרים עליו ואין באפשרותם לחלוק מידע עם כל אדם. אם נתעלם לרגע מפוליטיקה תקציבים ותרומות, נדמה שטענתם צודקת. אך טענה זו תצדק, במידה וחיי אדם יהיו מופקדים בידיהם חוקית מזמן לידתנו, ואפילו לפני. אולם, לא כך המציאות. תושבי מדינת ישראל נמצאים תחת חסותה של מדינת ישראל
משה אסולין19.06.13
5
1. איני חושב שראוי לטהר מעשה פסול של ה "ארגון המונופוליסטי", במעשה פסול וחמור יותר ע"י חבירה לאיש ששם לו לקעקע את עולם התורה בריש גלי. 2. מפרסום המכתב, נשמע לכאורה, שהוא על דעת ראשי הארגון, ושאלתי, האם גם על דעת רב הארגון הרב ר' עזריאל אוירבך שליט"א? האם הם שאלו/התייעצו/קבלו ברכת רבניהם? 3. משפט המח
ישראל פ18.06.13

הצגת כל התגובות

4
למה להשתמש במאבקכם, באיש אשר מסמל מאבק בחרדים?
ישראל פ18.06.13
מה הקשר לשר האוצר, זה הפניה לשר הבטחון דעותיו של לפיד או כל ח"כ או שר אחרים אין שום קשר לדבר. ולא, הוא לא רודף את החרדים. הוא רודף את השחיתות שיש אצל חלק מהעסקנים החרדים - כפי שהוא גם עושה אצל חילונים. פשוט אצלם (חוץ ממשרד הבטחון) הם לא יושבים בכנסת (ע"ע הנמלים וחברות החשמל). הגיע הזמן שתבינו שאפש
דויד18.06.13
3
אני מאוד מעריך את עבודתכם והתנדבותכם... אבל אתם צריכים להבין את הצד השני של המטבע.. תרגילים כאלו למיניהם נועדו לתרגל מצבי חירום לאומיים.. סביר להניח שבמצב חירום לאומי עם כל הרצון הטוב לא יהיה באפשרות איגונכם לסייע לכוחות הלאומיים, צה"ל. משטרה, מגן דוד אדום, פיקוד העורף וכו' כי הטובים יגויסו למילואים
יוגב . רב סר"ן19.06.13
2
דיבלים די מספיק לא כל מה שיהיה קשור לחרדים באיזה קשר קלוש ולא יהיה יפילו את זה על יאיר לפיד יש הרבה חרדים שמסכימים עם חלק מדעותיו או דעותיו של שי פירון למשל שיקים ממלכתי חרדי וכך כל החלטורות של אנשי העמותות יפסיקו לחתן עם הכסף ילדים אלא אנחנו ועכשיו לגופו של ענין טלו קורה מבין עניכם הרי אתם טוענים
אנוקנננננננננננ18.06.13
1
ממש איחוד הצלה.. כבר שמעתי וראיתי דברים שהם עושים לפעמים במקרים כשמגיע צוות של מד"א וצוות שלהם.. אם הם רוצים שוויון שילמדו לא לפגוע באחרים.
אדם זר19.06.13
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

סמנכ"ל משרד הרווחה, בביקור בישיבת 'רוממות הלב' בגבעת זאב

חיים רוזנבוים | 19.05.24

"גזירת שמד, חייבין למסור נפש"

ההיסטוריה חוזרת: כך גדולי ישראל התבטאו בחריפות נגד גיוס תלמידי הישיבות לצבא

ישראל שפירא | 19.05.24

"בלי ס"ד לא נצליח" • צפו

הגר"מ מאזוז: "אנו מפחדים מביידן ואובמה? להשתחרר מהם"

חנני ברייטקופף | 19.05.24
ש

תפקיד מאתגר וייחודי

כך הפך השירות האזרחי למסלול מבוקש ואטרקטיבי למתנדבים החרדים

כיכר בשיתוף מעלות | מקודם

לקראת פתיחת כנס הקיץ

שר חרדי: "חוק הגיוס שנתניהו מקדם מסוכן לעולם הישיבות, אסור לנו להסכים לו; זה אסון"

ישי כהן | 19.05.24
ש

בצל הכלכלה המעורערת

מקצוע תורני מפרנס: כך תהפוך לדיין מומחה

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

שומרי מצוותיה 

מנהל האתר בבני ברק מצהיר: "לא עוד חילולי שבת במקום"

חיים רוזנבוים | 17.05.24

בְּהִלּוּלָא דְּבַר יוֹחָאי

מעמדי ההדלקות יתקיימו בחצר ההילולא בקבר שמעון הצדיק

חנני ברייטקופף | 17.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: הכוח בידינו ליצור חיים חדשים בעולם | צפו

יוסי אליטוב | 16.05.24

ההסכמה שעלולה להתהפך על החרדים

התרגיל של נתניהו לגנץ? גורם חרדי בכיר מזהיר: "עבדו עלינו; החוק מסכן את עולם התורה"

חנני ברייטקופף | 16.05.24
ש

כלי קודש

אברכים טוענים: זאת השיטה להישאר בכולל ולהתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

ל"ג בעומר תשפ"ד

המשרד מסביר: מדוע אי אפשר לעלות השנה להתפלל במירון?

קובי אטינגר | 16.05.24

סערה בעולם הרבנות 

היועמ"ש לבתי הדין מבקש לעצור את מינוי הדיינים; השר מלכיאלי במכתב חריף נגדו

ישי כהן | 16.05.24
ש

בסמוך לציון הקדוש

מאות מתפללים קיבלו סיוע מאיחוד הצלה בקערעסטיר

כיכר בשיתוף איחוד הצלה | מקודם

"לשמוע להנחיות צה"ל"

הרבנים הראשיים: "לא לעלות השנה להר מירון בל"ג בעומר"

שאול כהנא | 16.05.24
ש

תעשו לעצמכם טובה ותכנסו

יותר זול ממחיר למשתכן - הכירו את ההזדמנות הנדל"נית

כיכר בשיתוף פוואר גרופ | מקודם

פרסום ראשון

אלמוני תקף את האדמו"ר רבי דוד אבוחצירא בקבלת הקהל

איציק אוחנה | 16.05.24