כיכר השבת

נתניהו אשם באלימות

האשמה על האלימות נגד החיילים החרדים מוטלת אך ורק על אותם פוליטיקאים שקידשו מלחמה נגד לומדי התורה הקדושה ובני היהדות החרדית. ביבי טול קורה מעיניך (דעה)

47
חיים שקדי | כיכר השבת | ג' באב | 10.07.13
הפקיר את ניהול המדינה בידיו של איש התקשורת שונא החרדים. נתניהו ולפיד
הפקיר את ניהול המדינה בידיו של איש התקשורת שונא החרדים. נתניהו ולפיד (צילום: פלאש 90)

האירוע האלים שהתרחש בשעות הערב אמש (שלישי) בשכונת מאה שערים בירושלים, בו חייל צה"ל, הנראה כחרדי, התקבל בהתפרעות אלימה על-ידי קיצוניים, הוא נוראי.

עצם המעשה האלים הוא חלק מתופעה נפשעת שראוי לגנותה בכל פה, הוא בהחלט מעשה טרור לכל דבר ועניין. אלימות אינה דרכנו, אינה דרך התורה, אינה מופיעה כדרך חיים באף אחד מחלקי השולחן ערוך.

ברור לכל בר דעת, כי התוקפים האלימים אינם מטובי בניה של היהדות החרדית אלא שולי השוליים של הקיצוניים אשר חרבם בידם ותאוות האלימות בלבם.

את הפוליטיקאים גלויי הראש וסרוגי הכיפה, זה כמובן לא ממש מעניין. האמת אינה נר לרגלם. המציאות לא תשנה את העובדות כפי שהם רוצים לציירם.

אבל, דבר אחד חשוב שייאמר: האשמה על האלימות נגד החיילים החרדים מוטלת אך ורק על אותם פוליטיקאים - ויאיר לפיד בראשם - שקידשו מלחמה נגד לומדי התורה הקדושה ובני היהדות החרדית.

הם, במו ידם ובהבל פיהם, אשמים!

בעוד הם מוכרים את הציבור החילוני בהבלים על גיוס כביכול של הציבור החרדי ומעוורים את עיניו בחוקי שווא, מתוך ידיעה שהם לעולם לא יתממשו, מתבררת ההצלחה האמיתית היחידה שלהם - הקצנת עמדותיו של הציבור החרדי, שבאים לידי ביטוי בהתנהגותם של הקיצוניים שמשום מה, עד היום לא העזו לתקוף חיילים ברחובה של עיר.

בזכות מלחמתם התקשורתית של אנשי יש עתיד, הליכוד והבית היהודי, תוך הסתה חמורה כנגד הציבור החרדי, הם יצרו מצב בו התאחד הציבור על כל פלגיו וחוגיו, לחזית משותפת של מלחמה נגד כל ניסיון כפייה כזה או אחר.

העובדות מדברות בעד עצמן. פחות חרדים מעוניינים כיום להשתלב בצבא ובשירותים השונים, לעומת השנים האחרונות. את הפתיחות שהחלה - בין אם היא חיובית ובין אם היא שלילית - טרחו לפיד וחבריו לאטום בהשתלחות חסרת רסן והבטחות חסרות בסיס.

שוטרים במאה שערים, אמש (צילום: פלאש 90)

לא די בכך שהאשמה על התקרית האלימה מוטלת על כתפיהן, הרי שאמש, התחרו הפוליטיקאים מי יקצין את תגובתו נגד כל הציבור החרדי ומי יהיה החריף מכולם בקריאתו לרבנים ולפוליטיקאים החרדים לגנות את המקרה. דבר שלא קורה, למשל, בתקיפות הרבות של חיילים על-ידי בני מיעוטים.

מי שמכם לשר ושופט עלינו? מי אתם, נציגי הציבור החילוני, רווי האלימות והפשע, שתטיפו לנו מוסר או תקבעו לנו את מי ואת מה לגנות. עפר לפיכם, שונאי התורה.

גיבור המתעוררים אמש, היה ראש הממשלה הנבון שלנו, זה שהפקיר את ניהול המדינה בידיו של איש התקשורת שונא החרדים ונעלם לו מאחורי גבה הזחוח של רעייתו. כן, ברוך הבא מר נתניהו.

לאחר בגידתו הגדולה במי שהלכו איתו יד ביד לאורך שנים, קם הלה להתפאר בהישגים לו לא ובגינויים הלוקים בטעם מר של צביעות.

"מספר המתגייסים גדל", אמר ראש הממשלה, "ויגדל עוד יותר בזכות החלטת הממשלה". תרשה לי לעדכן אותך מר נתניהו, מספר המתגייסים החרדים בשנים האחרונות, גדל בלעדיך - לך, לא הייתה טיפת קשר לגידול הזה. מה שכן, הסיבה שהוא התקטן משמעותית וימשיך להתקטן - את זה בהחלט אתה יכול לזקוף לזכותך ולזכות ממשלתך.

תן ליאיר לנסח את התגובות שלך, אפילו הוא, על מיטב שקריו ובזיונותיו העצמיים, כבר יעשה זאת משכנע יותר.

אנחנו אשמים באלימות

תוכן שאסור לפספס
47 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
35
בס"ד די לשנאה!! אנשים אחים אנחנו!!! די להשמיד את בית המקדש!! תאהבו אחד את השני!! זה הרצון של הקב"ה!!
אביהוא14.07.13
34
כל המלמד תלמיד חכם שאינו ראוי כאילו זורק אבן למרקוליס. וראה את המהרל למה דווקא מרקוליס. וראה למה חרבה ירושלים שלא מיחו תלמידי חכמים במעשה בר קמצא. וידוע שכל מי שיש בידו למחות ולא מוחה נתפס על ידו. ועדיין אתם מתפלאים על הגזרות? הרי כתוב שכל שיש בו ביטול תורה אין זה יסורי אהבה. רחמיו עלינו שלא נתן או
כגד10.07.13
33
די נארעשע יידן וואס האבן געשלאגן דעם חייל חרדי: דעם נייסטן מאל וועט לאפיד קריגן דרייסיק מאנדאטן, און מיר וועלן בלייבן מיט גארנישט, אן איין שעקעל פאר די יישיבות.
א ייד10.07.13

הצגת כל התגובות

32
עד לפני כמה חודשים לא צעקו על אף חייל שעבר ברחוב, אז נשאל מה התחדש? אני אישית בעבר הרחוק פסעתי משכונת בית ישראל עד מחנה שנלר, ולא קיבלתי אפי' חרק אחד, קמפיין החרדקים במקצתו זה אותם שכשהגיע מכבי אש לכבות דליקה בביתם גם הכו את הכבאים.
יעקב10.07.13
31
גם אם הוא אשם אין שום הצדקה להתנהגות כזו.. זה פשוט בושה היום להסתובב בעיר
אלי10.07.13
30
האשמה מוטלת על המפגעים! האשמה מוטלת על המנהיגים שלא מגנים את התופעה! האשמה מוטלת עלינו כחברה! האמצעים לא מקדשים את המטרה. גם להבדיל כשהמוסלמים מסיתים נגד היהודים והמתנחלים, דמם של המתנחלים הפקר???
המומה10.07.13
29
אתה נותן לגיטימציה לעבור על אחת מעשרת הדיברות
דיבר10.07.13
28
סכנה ועבר על דברי השולחן ערוך שאין נככנסים בימים אלו למקום סכנה ואין לחייל מקום יותר מסוכן ממאה שערים
אחד10.07.13
27
וודאי שנתניהו אשם.גם הרב אלישיב זצ"ל אשם כשפושעים אלו יידו בו אבנים. וגם מרן הרב שטיינמן אשם בזה שהם מגדפים אותו. מדובר בבריונים ארורים שאם לא נעצור אותם עכשיו נשלם ע"ז ביוקר.
יוסי10.07.13
26
אלימות היא אליומות נקודה. מה אתה רוצה לומר? שצריך לתת לבריונים אלימים מה שהם רוצים ואז הם לא יהיו אלימים? אתה פשוט הזוי. לא גינו את הציבור החרדי, גינו את האנשים שהחליטו להכות ולהשליט טרור על דעת עצמם. וטוב שכך!
דויד10.07.13
25
המאמר הזה הוא חלק ממסע הדה-לגיטימציה נגד יהודים חרדים המשרתים בצבא. מסע המתיר את דמם כפי שחזינו אתמול בתוצאותיו. המאמר הזה אווילי לחלוטין, לפי ההיגיון של כותב המאמר, לו חילונים היו תוקפים חרדי עבדקן, החרדים היו אשמים.. זה מטורף! מי שפועל באלימות הוא רשע. נקודה. מי שמסית לפעול באלימות, הוא רשע. נקודה
מנחם10.07.13
24
הסתה שיש נגד נגד הציבור החרדי מוגזם שזה גובל באנטישמיות, אמרו לי אנשים שנוסעים בעולם שכאן בארץ הם מרגישים אנטשמיות כלפיהם מהאדם החילוני יותר מחו"ל מגוי שזה כתוצה של הסתה של התשקורת החילונית המגמתית אנטי יהודית שהיא רק בעד ערבים ורפורמים ובעד כול השלילי והמתועב שזה הכול מתוזמן מלמעלה בתקופת גוש קט
דוד10.07.13
23
הרגיל אותנו לחיות על חשבונו, ועתה הוא מקצץ. אם לא היה מרגיל אותנו לחיות על חשבונו, ומחייב אותנו לעבוד,לא היו כועסים עליו, ולא מתעללים בחיילים חרדים.
דן סגל10.07.13
22
די למימון ישיבות ובני ישיבות. מספיק..... לכו לעבוד ביום, ובערב תילמדו מה שאתם רוצים. לכו לצבא ולמשטרה ! בטלנים !
ארז10.07.13
21
כפי שכותב המאמר כותב בעצמו, החרדים איחדו שורות בהתנגדותם לצה״ל ובהסתה נגד הגיוס תחת כותרות מבהילות כמו ״הרס עולם התורה״ ולכן איו להתפלא כאשר חרדים צעירים ונוחים להשפעה סופגים מכך הרשאה עקרונית לפעול בכל דרך למנוע את ״רוע הגזרה״.
ערן10.07.13
20
ועכשיו כל כותבי הטיפשות בעיתונות ובהאתרים (כדוגמת המאמר הזה) מאשימים את כל העולם, מי שאשם אלו המסיתים את הציבור הזה, מעניין: שוליים מתגייסים, שוליים אלימים. ומי שנותן לגיטימציה, ומוציא פסק שלא לצרף למניין את החיילים האלו, הם גם שוליים?? כל החכמולוגים שמעודדים את הקמפיין נגד החיילים, לא אשמים?
אביתר10.07.13
19
תמשיכו להסית ותאשימו את האחרים. מי מכריח אותך להתגייס?? אתה וחבירך לא מעונינים אל תקבלו מהמדינה שום דבר, עליכם אמרו חכמינו "מהרסיך ומחריבך ממך ייצאו" . באיזו מדינה היו מרשים לכם להתנהג כך?? על זה חרבה הארץ הפצת השנאה והרוע במסווה של יראת שמים ובכינות
ניסים10.07.13
18
התנהלות כוחנית של הממשלה הביאה לקמפיין המרושע. יחד עם זאת לא שמעתי עסקן או רב שגינה את הקמפיין ולא מן הפה ולחוץ. לכן האשמה המרכזית היא עדיין על החרדים. הניסיון להדחיק את העובדה הזאת הוא פתטי.
מכגלנץ10.07.13
17
בכלל אלו לא היו חרדים אלא חיילים של הצבא הציוני שהתחפשו לחרדים. והכל בעידודו של המפקד יאיר לפיד.
יעקב המצונזר10.07.13
16
שרצתה להכנס ל"פנתיאון הלאומי" עם פסק הדין ההזוי,כמו חלק גדול מפסקי הין של בג"ץ,שאינו לוקח בחשבון מה שקורה אלא מנסה לכפות את דעת השופטים ה"נאורים" על ה"נתינים החרדים המטומטמים". וכן לולא חלאות יש עתיד החל בשר האוצר הטפש וכלה בנוכל וגנב מסלקום ומבנק המזרחי יעקב פרי,הרי שהיה גיוס שהיה עולה עוד ועוד.
אבי10.07.13
15
אם באמת זה השוליים למה הרבנים שלכם לא צועקים עליהם. למה הם שותקים? אולי כי זה לא השוליים אלא הרבנים שלכם שולחים אותם לעשות את הרמת יד על יהודי!!! טול קורה מעיניך!
ערן10.07.13
14
הוא הפך למורם ורבם של חלק מתושבי מאה שערים. תוכלו למצא אותו ברשימת רבני ירושלים.
כובש ארץ ישראל10.07.13
13
אל תאשים אחרים- כשעשרות ילדים צועקים על השוטרים "נאצי" האשמים היחידים הם המחנכים שלהם בת"ת- שלא לימדו אותם אהבת ישראל מהי!
ישעיהו10.07.13
והשנאה נוטפת מהפנים של השוטרים כשהם רואים חרדי
יוני10.07.13
אינדיאני כנראה שהוא כזה. אם כך מרגישים ילדים, אז המלך הוא עירום, אתם עושים והם מציבים מראה מול עיניהם.
ירון10.07.13
12
"הואיל והוו יתבי רבנן ולא מחו ביה, שמע מיניה קא ניחא להו" הרבנים שותקים ולא יוצאים נגד תופעת האלימות שמתפשט ברחובותינו. וכשיבוא היום חלילה ואחד החיילים ישתמש בנשק שקיבל מצהל כהגנה עצמית נגד הפורעים, הרבנים אז לא יוכלו להגיד "ידינו לא שפכו את הזם הזה".
פיני10.07.13
11
ואין קץ מגולה מזה לימים בהם מגיע המשיח בהיסח הדעת.
אחרית הימים10.07.13
10
תודה רבה
חרדי גאה10.07.13
9
יצפה שנשתוק.
נחמן10.07.13
8
הדברים שאמרת נכונים, אך אינם מודגשים מספיק, כל אחד שהגיב אתמול לא היה מגיב כך על ערבים ואם היה מגיב כך על ערבים היה נשלח אחר כבוד לדיון בפני בגץ, רק מול החרדים מותר להכליל להשמיץ להסית נגדו, ואין פוצה פה. זאת מדינת חוק. ועל כולנה היועץ המשפטי שאמר שהסתה כנגד החרדים אינה גזענות, וממילא מותרת.
אלי10.07.13
7
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי11.07.13
6
צריך לשבור את הידיים והרגליים למי שתקף את החייל הזה ולמי שמקלל את החיילים, אבל לעשות גם את אותו הדבר למי שרוצה לגייס בכוח בחורי ישיבות שבאמת אבל באמת לומדים (לא מדבר על אלה שעושים חוכא ואיתלולא מהלימוד שלהם). בנט בגד ברוב בוחריו. הוא לא עשה באמת דברים תוך הידברות, אלא נגרר אחרי לפיד והסכים לכפיה מי
נאור10.07.13
5
צביעות של מלחמת דת חסרת פשרות.
בלי מסכות10.07.13
4
האשמה מוטלת על החרדים אשר נותנת לגיטימציה לפעול באלימות כלפי אדם שאינו מתאים להשקפתם. אולי תאשים את אסון התאומים על ארצות הברית ואת השואה על היהודים. ניסיון פתאטי של אדם הזוי...
klozone10.07.13
סתם ניפוח בלון
חרדי10.07.13
לך בעיה מסויימת, עצם העובדה שביבי ולפיד מתלהמים על החרדים ומאיימים עליהם בבתי כלא יוצרת אצלם התנגדות לצבא ובכך כשרואים חייל חרדי שהולך בצד הכופר בתורה, הם מרגישים צורך לגנות זאת
12310.07.13
3
ובייחוד הפוליטיקאים והרבנים.
דוס10.07.13
2
הציבור החרדי נותן גב בשתיקה לטרור ההרסני הזה
אורי10.07.13
1
תאשימו את כל העולם רק לא את הבריונים ממאה שערים שצריך לרסק להם את הצןרה על כזה דבר... תמשיכו להאשים את ביבי את יאיר ואת כל מי שלא קשור לעצם האלימות הנבזית הזו
ssssssss10.07.13
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

סמנכ"ל משרד הרווחה, בביקור בישיבת 'רוממות הלב' בגבעת זאב

חיים רוזנבוים | 19.05.24

"גזירת שמד, חייבין למסור נפש"

ההיסטוריה חוזרת: כך גדולי ישראל התבטאו בחריפות נגד גיוס תלמידי הישיבות לצבא

ישראל שפירא | 19.05.24

היסטוריה ואקטואליה

מלומד נאצי מעל בקודש ומכר רבבות ספרים של הגאון הליטאי

ישראל שפירא | 19.05.24

כך התקיימה הבקשה | צפו

הנכד ביקש מתנה לאפיקומן והגר"ד לנדו הסכים לחרוג ממנהגו

חנני ברייטקופף | 19.05.24

הפילוג החסידי - לשיא

סוער באלעד: הנציג חרדי הפר צו מניעה של גדולי הפוסקים?

חנני ברייטקופף | 19.05.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

"בלי ס"ד לא נצליח" • צפו

הגר"מ מאזוז: "אנו מפחדים מביידן ואובמה? להשתחרר מהם"

חנני ברייטקופף | 19.05.24
ש

תפקיד מאתגר וייחודי

כך הפך השירות האזרחי למסלול מבוקש ואטרקטיבי למתנדבים החרדים

כיכר בשיתוף מעלות | מקודם

לקראת פתיחת כנס הקיץ

שר חרדי: "חוק הגיוס שנתניהו מקדם מסוכן לעולם הישיבות, אסור לנו להסכים לו; זה אסון"

ישי כהן | 19.05.24

שומרי מצוותיה 

מנהל האתר בבני ברק מצהיר: "לא עוד חילולי שבת במקום"

חיים רוזנבוים | 17.05.24
ש

ללא הלוואות או גמ"חים!

האפליקציה שתשאיר אתכם בסוף כל חודש עם יתרה בעו"ש

כיכר בשיתוף רייז אפ | מקודם

ומשפע מצוות תפילין

שמחת הבר מצווה לנין ה'באבא סאלי'

חיים רוזנבוים | 17.05.24

בְּהִלּוּלָא דְּבַר יוֹחָאי

מעמדי ההדלקות יתקיימו בחצר ההילולא בקבר שמעון הצדיק

חנני ברייטקופף | 17.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: הכוח בידינו ליצור חיים חדשים בעולם | צפו

יוסי אליטוב | 16.05.24

ההסכמה שעלולה להתהפך על החרדים

התרגיל של נתניהו לגנץ? גורם חרדי בכיר מזהיר: "עבדו עלינו; החוק מסכן את עולם התורה"

חנני ברייטקופף | 16.05.24
ש

הזדמנות שלא רואים בכל יום

"פוטנציאל רווח עצום" • הזדמנות להשקעה במרכז גוש דן

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

ל"ג בעומר תשפ"ד

המשרד מסביר: מדוע אי אפשר לעלות השנה להתפלל במירון?

קובי אטינגר | 16.05.24

סערה בעולם הרבנות 

היועמ"ש לבתי הדין מבקש לעצור את מינוי הדיינים; השר מלכיאלי במכתב חריף נגדו

ישי כהן | 16.05.24
ש

בסמוך לציון הקדוש

מאות מתפללים קיבלו סיוע מאיחוד הצלה בקערעסטיר

כיכר בשיתוף איחוד הצלה | מקודם

"לשמוע להנחיות צה"ל"

הרבנים הראשיים: "לא לעלות השנה להר מירון בל"ג בעומר"

שאול כהנא | 16.05.24
ש

לימודי דיינות

כך אלפי בוגרי ישיבה הפכו לדיינים מוסמכים

כיכר בשיתוף מ.ל.מ | מקודם