כיכר השבת

חרדים היזהרו - מחפשים אתכם

אין זה משנה אם עשיתם רע או טוב, כל דבר יתפרש כרע ורע מאד - עכשיו זה 'בשבע' מוביל בגלוי את השטנה והשנאה כנגדנו. מאלו ששמעו על המושג חילול ה', היו לנו ציפיות (מאמרים)

74
הרב דב פוברסקי | כיכר השבת | כ"ד באב | 31.07.13
הדיווח בעיתון 'ידיעות אחרונות', הבוקר
הדיווח בעיתון 'ידיעות אחרונות', הבוקר (צילום מסך. תמונת הרוחצים: עידו בן פורת)

מאז נכנסו חבורת בנט ולפיד בנעלי השלטון הישראלי, החלה רדיפה של אנשי המגזר במקומותיהם השונים, אם זה ביקורות תכופות של מס הכנסה במוקדי העסקים החרדיים, ואם זה ביקורים בבתיהם של סופרי סת"ם, סתם ככה לראות איך הם עובדים.

אני כבר לא מדבר על היחס השלילי והמגמתי להם זוכים בני המגזר במשרדי הממשלה השונים בפניותיהם 'כאזרחים שלא מן השורה'.

גם-אשור, נלווה עימם; היו זרוע לבני-לוט סלה (תהילים פ"ג)

עד כה הושמעו קולות בציבור הדת"לי, כאלה שאינם מאושרים עם סוג זה של רדיפה, קולות אלו היוו תקווה כי אכן מדובר בבנטיז'ם מקומי, ולא בציבור שלם של חובשי כיפות שמחפש לראות את דמנו ניגר.

אמש העלה אתר 'בשבע' תמונה של קבוצת צעירים חרדים ששכשכו את רגליהם בבריכת מים שהוקמה כאנדרטה לזכר נופלי 'אסון המסוקים' בישוב 'שאר ישוב' שבצפון.

בימים אלו שהציבור החרדי נרדף ללא לאות על ידי השלטון בישראל, בראשותם של בנט ולפיד, קיים האתר 'בשבע' - ביטאונם של הציבור הדת"לי, את הנאמר בתהילים פרק פ"ג - 'גם אשור נלווה עימם' - לרדיפה אחר העם היהודי באשר הוא שומר תורה.

האתר 'בשבע' הצטרף באופן רשמי לחגיגה המרושעת כנגדנו, בכך שהציג תמונות כמצג- שווא, שיוצרות את הרושם כאילו הציבור החרדי בכללו ובאופן מגמתי ומכוון, מזלזל בקדושי ישראל, ובכללם אלו שמסרו וחירפו את נפשם עבור כולנו - חללי 'אסון המסוקים'.

אין בנמצא חרדי שיזלזל בקדושי ישראל ובחללי צה"ל בתוכם

הציבור החרדי שמכיר היטב את המושג הנצחה אך בשמות אחרים לחלוטין. למשל בלשון הקודש, להנצחה היהודית קוראים 'לעילוי נשמת', וההנצחה שהיא 'לעילוי נשמת' היא תמיד באה ליידי ביטוי מעשי - בלימוד תורה, או במפעל חסד שזכויותיו נזקפות לעילוי נשמת אותם אלו שבחרו להנציח את זכרם.

גם גן שהוקם לטובת הציבור, כזה שהציבור נהנה ממנו, יש בו 'חסד' עם הכלל ומכאן גם תרומה משמעותית לעילוי נשמתם של הנספים ב'אסון המסוקים' במקרה דנן.

רק שמפני סיבות אלו שציינתי, בחור חרדי קונבנציונלי, שלמד את משנתו ואת תורתו בישיבות הקדושות ושם גם ספג את האווירה הישיבתית, לא יחשוב לרגע שאם הוא נהנה מהמים הקרירים של הבריכה שעוצבה לעילוי נשמתם של הנספים - מעשה זה עלול להתפרש על ידי אלו שיודעים להנציח ולא מכירים את המושג של 'לעילוי נשמת' - כביזיון להולכים.

אך מה זה משנה בכלל, אם אפשר לנגח את המגזר ולהוציא אותו רע, רע מאד בתקשורת - הרי זה מבורך.

אממה - מאלו שדת ישראל זרה להם - אין לנו צפיות כלל, אך מאלו ששמעו על המושג חילול ה', כאלה שחובשים כיפות לראשיהם, גם אם הן סרוגות, עדיין כיפות שמסמלות יראת ה' - מהם היו לנו ציפיות כאלה, שיחששו לפרסם תמונות שכל כולן שקר במהות, וחילול ה' נורא.

היו ציפיות - והם אינם עוד.

תוכן שאסור לפספס
74 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
57
אה... הם לא משלמים מיסים, אז לא בונים להם בריכות וגנים... אז הולכים לבריכות והגנים של החילונים והד"לים העמלקים.
דניאל31.07.13
56
מכל שנותי בחיידר ובישיבה לא זכור לי שיעורשיחה על שנאת חינם, התוצאה לפנינו: הם והם והם? ואנחנו?... אה, אנחנו עויילם התיירה! מ ו ש ל מ י ם!!!
יהודי צרפתי31.07.13
55
אתה משדר כל הזמן שנאה...
הראל31.07.13

הצגת כל התגובות

54
גם אם אנו איננו מסכימים שכך ראוי להנציח נספים, עדיין מדובר במקום שחשוב מאוד למישהו, והשחייה באותו מיצג פוגעת במי שיקיריהם הונצחו בו. במקום להגיד " סליחה , טעינו", אתה מנסה לתרץ את המעשים השגויים. בעל הגיון בריא ומוסר שנובע מתורה אמור להבין שהמעשה הזה היה מעשה שגוי..
זאב31.07.13
53
אני גם חושב שזה סתם הסתה, אבל אתם יודעים מה זה "אסון המסוקים"? זה אסון התעופה הגדול ביותר שידע צה"ל!, "אסון המסוקים" הייתה תאונת המסוקים הקטלנית ביותר בעולם עד שנת 2002!! באסון הזה נהרגו לנו 73 חיילים, מתוכם 8 אנשי צוות, וגם 2 כלבות צה"ל
ללא שם06.10.18
52
תתיבישו לכם החילים האלו מתו כשהם משרתים את המדינה לא יתכן שככה תבזו את כבוד חילנו הקדושים שנהרגו החרדים כל הזמן רוצים שלא כללו את הקברים אבל פה מותר לבזות את כבוד הנספים פשוט בושה וחרפה וחילול ה עצום
ציוני דתי 31.07.13
51
אין חיילים חרדים, אין חללים חרדים, אין קדושה באנדרטאות.
דן סגל31.07.13
50
מקרים של יריקה על ילדות איום על נשים שיעברו אחורה זריקת אבנים על אוטובוס ״רק שכשכו רגליהם במים!?!״ התמונות גם משקרות?זו אנדרטה של אנשים שמתו! כבוד המת! איום מפורש במודעות על אלימות כלפי חיילים חרדים...ואלימות כלפי חיילים חרדים שיש מקרה שניים אז מילא.. אבל מתי יבוא הרב שייצא נגד זה! לפעמים אני תוהה א
משה31.07.13
49
כמו עמיתכם החילונים ? 2 שמות של מרשם לקופת חולים. ברור שיש לשניכם תחושת רדיפה . האם אתם חרדים לעצמכם או לאהבת שלום ורעות בקרב עם ישראל ? האם אתם חרדים שתוך 9 חודשים הגברת לבני יש לה תוכניות עבור ירושלים והכותל שנכבש על ידי "ציוינים" שכשהם חילוינים הם יום אחד כובשים ולמחורת מחזירים בהסכם עם עמלק? ו
בת ישראל31.07.13
48
עכשיו זה רשמי: החרדים איבדו כל קשר למציאות. ועל זה נאמר - "איו לו לפלוני שלמד תורה".
חנוך31.07.13
מנגול בשר על ידי קבוצה חילונית, על גבי האנדרטה אל גולדווסר שקיפח את חיו במלחמת לבנון הראשונה, ורק לא מזמן הושבה גופתו הקדושה לקבורה בארץ. לחילונים מותר למנגל על גבי האנדרטה. זה לא אייטם בשום מקום. רק את החרדים תחפשו כמו חיות. בושה לדל"ים.
יפתח31.07.13
47
נו באמת.. מאמר מעוקר מאמת ומלא בהתחסדות צדקנות ...
אוייייש31.07.13
46
אכלו לי שתו לי מאמר מופרך לחלוטין מתחילתו ועד סופו. עיתון בשבע הוא אחד מכלי התקשורת של המגזר הציוני דתי (ולא מהמשובחים שבהם) אבל, מה שמיחד את המגזר הציוני דתי הוא שרבים מבניו נהרגו באסון המסוקים (כולל חברי גל מייזלס ז"ל) בעוד שהציבור החרדי כציבור ממית את עצמו באהלה של תורה כשהסכנה הקיומית היחידה ש
oook31.07.13
מדהים הוא שגם כאשר החרדים נתפסים בקלקלתם, הם לא יתנצלו ויעשו חשבון נפש איך הם הגיעו להתנהגות מבזה כזו, אלא יבחור להקדיש מאמר שלם למה אחרים לא בסדר. למה גם כאן הדת"ל אשמים, למה אף אחד לא מבין אותם שהם הכי הכי אוהבים חיילים (כ"כ אוהבים שמרביצים להם מאהבה ומכנים אותם כינויי חיבה של חרדקים). כל התורה
יוסף המספר31.07.13
שעדיין לא הבשילה דעתם להבין מהו כיבוד האחר.
חרדי 31.07.13
שהיו שם איתם.
oook31.07.13
45
פוברסקי, אני מקווה שאתה לא באמת מתכוון למה שאתה כותב.. "בחור חרדי קונבנציונלי... לא יחשוב לרגע שאם הוא נהנה מהמים הקרירים של הבריכה שעוצבה לעילוי נשמתם של הנספים - מעשה זה עלול להתפרש על ידי אלו שיודעים להנציח ולא מכירים את המושג של 'לעילוי נשמת' - כביזיון להולכים." ואם בחור חילוני היה לוקח את הפרו
מוישה31.07.13
44
ממש תמיד מציינים את החללים, בבית הכנסת שלנו, ביום הזיכרון, בקל מלא רחמים יחד עם התורמים בישיבות. די לצביעות!!!
חרדי31.07.13
43
מי לא מסוגל לערוך חשבון נפש כי הוא תמיד בסדר?
נועם31.07.13
יש מתנות לעונים?
שמשון31.07.13
42
שלום לכבוד הרב זה נראה שכבודו מנסה לחמוק מעצם הבעיתיות שהיתה במעשה אתמול. כן זהו מעשה בעייתי ואיני חושב שאתר "בשבע" עשו דוקא מתוך מגמה למצוא חן בעיני מישהו, אלא באמת מתוך זעזוע עמוק מהמעשה שנעשה.
אליעזר31.07.13
41
גם אם אותם בחורים לא ידעו שהם פוגעים ברגשות הסובבים אותם - כשפנו אליהם ואמרו להם שמה שהם עושים לא בסדר, הם לא קמו, התנצלו ויצאו. מודה ועוזב ירוחם, אבל זה ממש לא המקרה כאן.
גרשון31.07.13
40
משתדלים לעשות הכל בכדי להוציא את החילונים מכליהם והם אכן מצליחים לעשות זאת בכל פעם מחדש. אז בבקשה אל תיתמם. אה כן.... רציתי להזכיר לחרדים שבית המקדש נחרב בגלל שנאת חינם. (למקרה שהם שכחו).
מנחם01.08.13
39
מתי נאמרה תפילה לשלום חיילי צה"ל אצל ה"צדיקים" בגלות לשלום המלך אמרו. היכן היו הצווחות כתנין שלכם שהוציאו יהודים מקברם. די להתנהג בצביעות
איש קטן31.07.13
נכון, לא מתפללים לשלום חיילי צה"ל בישיבות. כי, לא רוצים ששירות בצה"ל ייתפש כדבר לגיטימי. נכון, שהיה צריך להתפלל לשלומם - וגם נכון שהחרדים רוצים את שלומם של חיילנו. ומכאן ועד לזלזול בקדושים, הדרך רחוקה. חבל שאתה מסיט ומסית.
שורן31.07.13
38
האם האנשים האלה שנהנו מהחסד של הבריכה לע"נ החללים בירכו והתפללו לטובת החללים? האם היה שם אפילו שביעית של הבעת צער, השתתפות והודיה? האם עמדו ואמרו או למדו אות אחת במקום באופן שקשור באיזה אופן לע"נ? ראו מקום מטופח ויפה, ראו ברכה וכמו בהמות היאור קפצו פנימה.
משה כרם31.07.13
37
אני לא יודע בדיוק מה קרה באתר ההנצחה. קראתי בתקשורת.אם נכון הוא שהחרדים טבלו במים ואם נכון מה שענו בזלזול למי שהעיר להם-אזי זוהי הוכחה שיש חרדים שאין להם רגישות מספקת ואין פלא שהם מטרה להכפשה ולשנאה. גם ללא כל זאת,החרדים על הכוונת,אז מדוע לשפוך עוד דלק למדורה ? גם מה שקרה בבית שמש עם ניפוץ חלונות הא
צביקה31.07.13
36
כבוד הרב, במקום לספר לנו על מוגבלותיו אותו "בחור חרדי קונבנציונלי", ראוי שהקונבנציה היהודית בכלל והחרדית בפרט תכלול מעט יותר כבוד לאמונותיו, דעותיו ורגישויותיו של הזולת. הזלזול המופגן של החרדים בכל מה שלא נוצק בדיוק בתבנית בית המדרש שלהם מעיד על שחצנות ואטימות שאינם ראויים לאלה שדורשים באופן קבוע הת
ForeverNoob31.07.13
35
מינימלי במקום להבין שיש בעיה אצל החרדים הוא מחפש אותה במקומות אחרים
משה31.07.13
34
אלי בן שם, יו"ר ארגון יד לבנים, שאיבד באסון את בנו קובי בן שם ז"ל, אמר: "לא ישנתי כל הלילה, אני לא מאמין שאנשים מסוגלים לדבר כזה, להשתכשך בבריכה שמוקפת בשמות הנופלים. זה פותח מחדש את הפצעים, זה פשוט ביזיון. אני אפנה בנושא ליועץ המשפטי לממשלה". תמי גולדברג, אמו של סמל תומר גולדברג ז"ל שנספה באסון,
חיים31.07.13
33
בושה וחרפה - הרפורמים במיבמם
אופנהיימר31.07.13
שהציבור החראדי הוא ___
יוסף המספר31.07.13
32
קודם כל לא הבנתי איך דב פוברסקי הוא רב ? האם כל חרדי זכר הוא רב ? ולעצם הטענות המגובבות הסיפור של הבריכה זה לא של חרדים אלא של משפחה מטורפת ומופקרת לא בגלל שהם ביזו מישהוא או משהוא כי אין שום קדושה בבריכה אבל יש חוסר רגישות משווע למשל לצחוק על כומר או על איש דת מכל הדתות או לצחוק סתם על מנהג שנראה ב
מיקי ביתן06.08.13
31
וגם העירו להם ברגישות. פעם, פעמיים ... אבל לא! הם בשלהם. ועוד מעיזים ומחציפים פנים. מצטער. במקום לדבר על "רדיפה". פשוט צריך לעשות חשבון נפש. מה עם קצת כבוד לאחרים?
דני31.07.13
30
אם זה לא חילול ה' - ואם לדעתך אין בנמצא חרדי .... (בלה בלה) מדוע הם רחצו באנדרטה?? ומדוע כשכבר הסבו את תשומת ליבם לכך הם זילזלו?? איפה הכבוד שלהם?? אם באנדרטה היו מונצחים חרדים (ולא משנה באילו נסיבות) הם לא היו מעלים על דעתם להיכנס.
יוסף המספר31.07.13
29
היו ציפיות - והן אינן עוד
חרדי שעבר תיכון31.07.13
28
לא צריך להיות חכם גדול בשביל להבין שהבריכה היא לזכר אותם קדושים. מי שנכנס לשם - עשה זאת במודע בלי שום טיפת רגש. תפסיקו לחשוב בחשיבה הגלותית המפוחדת שכל הזמן רודפים אותכם. מותר להודות בטעויות ולגנות את אותם פורעים. די. חזרנו לארץ. אין יותר "היהודי והפריץ". יש שיתוף פעולה של כל גווני עם ישראל. תחליפו
יהודי31.07.13
27
השם ייהא בעזרנו והבוטח בהשם חסד ייסובבנו. וכל אוייבינו הציונים רודפי הציבור החרדי תורת ישראל ולומדייה.חרבם תבוא בליבם וקשתותם תישברנה בעזרת השם יתברך ובישועתו!!!
ה' ייהא בעזרנו31.07.13
26
אין מושג כזה מזרחיסטים הם עברו מהעולם האידיאולגיה שלהם פשטה רגל מזמן רובם הופכים לחילונים ברגעים אלה הם אינם רואים עצמם כמגזר נפרד ולכן הרב שלום כהן טעה בעובדה שהוא יצא נגד המגזר שפשוט לא קיים
המיבין31.07.13
25
וכל מי שפגש פעם דתי"ליודע כי את היחס המזלזל שהם מקבלים מהחילוניים שאינם מוכנים לקבלם כשווים, הם מפגינים על החרדים.
נפתלי בנטוב31.07.13
למה? כי ערבי לא מחלל מקום הנצחה של אחיו שנהרגו למענו. תתביישו!
יוסף המספר31.07.13
24
כשהרב שלום כהן קרא לנו עמלק, לא הגבת כשהרב שלום כהן אמר שמגיע לנו גיהנום גם לא הגבת אז בבקשה אל תלין עכשיו אתם מומחים בשנאת חינם
natm31.07.13
מה הקשר בין השוואתכם לעמלק, לבין החילול ה' שגרמתם? וממתי שלום כהן, הוא מייצג את החרדים עלי אדמות. הרב שלום כהן, איננו ביטאון של הציבור החרדי, ואפילו לא של הספרדים. הרב שלום כהן, הוא ביטאונם של משפחת כהן, במקסימום.
יורי31.07.13
23
נערים שיכשכו את רגלהם.... זה לא שיכשוך רגליים זו חינגה , שמחה וצהלה ומשחקי מים . שום פלפול לא יעזור. המקום הזה הוקם לא לעילוי נשמת הנופלים כפי שכתכת אלאא כמקום התיחחדות עם זכר הנופלים . מה לא ברור כאן במקום כזה צריכים להתנהג בדחילו ורחימו כמו שביד ושם מול תמונות הנופלים לא תערוך מסיבה למרות שזה לא
חיים31.07.13
22
"בחור חרדי קונבנציונלי" כדבריך, מבין היטב שלא שוחים באנדרטה. ואם הוא לא מבין את זה הוא סוציופת שצריך טיפול. אף אחד בתקשורת לא האשים את הציבור החרדי בכללותו. וכן, על החרדים תמיד מסתכלים כי הם מתיימרים להיות טובים יותר, א?
שניצלמאעכר01.08.13
21
הכתבה היא בבחינת זעקת הקוזק הנגזל. דרך ארץ קדמה לתורה. כשרואים מעשים כאלה כמו זה וכמו שהיה במתחם קבר יתרו, רואים שבציבור החרדי חינוך לדרך ארץ בסיסית המצופה מכל אדם אין כלל וכלל.
אש דודי31.07.13
20
כמו שאתם מתנהגים לציבור הדתי לאומי, מכלילים את כולו, מבזים את כל הציבור כולל הרבנים שלו, למרות שלא כולם חושבים אותו דבר, אבל זה לא משנה אתם כל הזמן מבזים בתקשורת שלכם - עכשיו תרגישו מה זה שמכלילים אתכם ומבזים את כל הציבור בגלל כמה טיפשים
איתמר31.07.13
שכוונתם הפוליטיקאים כמו בנט וחבריו שמובילים אתכם לבאר שחת תתקוממו נגדם אתם יהודים כמונו שחייבים במצוות כמונו
לא לשתוק31.07.13
19
באמת אין לך שום יכולת אמפטית? אתה באמת לא יכול להבין למה זה פסול? הבעיה בעינך היא באמת זה שתספו אותם ולא זה שהם מזלזלים ופוגעים במשפחות הנספים? תתביש לך!
אני31.07.13
18
שוב ושוב מצדיקים את עצמם. ההנצחה שלנו יותר טובה מאחרים, בין אם זה נכון או לא הבעיה היא רמיסת הדרך של השני. גם אם זו לא דרכנו ( נניח...) למה לא לכבד רגשות הזולת? וזהו בדיוק חילול ה׳. ברגע שמשהו לא משנה באיזה זרם רואה את זה ומרגיש חוסר רגישות ואכפתיות לרגשותיו ומזהה את זה עם יהודים שומרי תורה ומצוות ז
דוד31.07.13
17
ולא יחפש להלין על כי "מחפשים" אותו - אם המגזר החרדי היה "נקי" מחילול השם, סלידה מהשונה ממנו, מלא בכבוד למדינה ולצבא - לא בטוח שהיו "מוצאים" אותו.. ואני לא חושב שמגזרים אחרים הם "מושלמים" - גם לא הדת"ל. ולרב פוברסקי - במקום "להזהיר" על החשש מ"תפיסה על חם" עדיף היה לכתוב על החובה על יהודי ובפרט כז
אוהב שלום31.07.13
16
החרדים אינם מכירים המושג אנדרטת אבן. 80% מהחרדים נרצחו בשואה, ואין אנדרטה אחת לזכרם. לכן אין פלא למעשים מסוג זה. לכן הפתרון להציב שלטים עבור החרדים באנדרטאות, שיסביר כי המקום קדוש לחילונים.
דן סגל31.07.13
15
זה חילול כבוד המת של מספר גדול של חיילים יהודים. איך אתם מצפים שמשפחות אותם חיילים יגיבו? בהבנה ? בסלחנות? אנכנו הינו נהגים בסלחנות למעשה ברברי כזה? מבחינת החילונים והדת"ל אנדרטה זה מקביל לקבר בטח שהם כעסים
יעקב31.07.13
14
הוא בסדר, ויש אנשים רעים בעולם שחורשים מזימות נגדו. לפי המתואר בכתבה, החרדים שרחצו שם הם אנשים עזי מצח ופנים גם אחרי שהעירו להם המשיכו. לא מבין מה מצא לנכון אדון כתב לסנגר עליהם. סנגוריה כזאת היא חילול שם שמים ברבים. תמחק את השטות הזאת.
אני31.07.13
13
איך אתה לא מתבייש, הבעיה הגדולה של הציבור החרדי זה אנשים כמוך במקום שתגנה ותוקיע את החצופים שממש לא משכשכים את רגלם אלא משחקים ונהנים אתה עוד משתלח בערוץ 7 שפירסם את זה. הרי אתם אבי אבות הזלזול בכל דבר שאתם לא מאמינים בו. גם אם אתה אומר תהילים לעילוי נשמתם אין לך זכות לבוא ולבזות את אותם אלה שהמקום
הרבצען31.07.13
12
אם קשה לכם, אפשר לתקן, להתנצל ולתקן. לא צריך לתקוף את בעל המאמר. זה לא מה שישנה את המצב. אני קורה את הטוקבקים, ומבין היטב לצערכם. לא נעים, נתפשתם בקלקלתכם ובגדול.
שמחוני31.07.13
11
מקווה מאד שהמגזר יקבל ויבין את דבריך ויפסיקו את מסע ההשמצות כלפי החרדים.
לבנה31.07.13
מקווים מאד שאולי תפתחו את העיניים ותבינו שהיה פה מעשה בעייתי. של חרדים!! ולא של העיתון שמדווח עליהם!!
שירה31.07.13
10
צו איסור פרסום
ק31.07.13
אל תשאיר אותנו במתח. איזה חרדי נעצר במאה שערים, על איזו עבירה? מדוע יש צו איסור פרסום?
ס.31.07.13
9
הם אמנם זכו לפרסום בידיעות ובישראל היום, והתמונה ששמו הפכה לכותרות בעמודים הראשונים. אך החילול ה' והפגיעה בציבור שלם על לא עוול בכפו - גם יירשם על שמם לדראון עולם
אבנר הסרוג31.07.13
8
רק חרדים רוחצים בברכות של רק חילונים בדמם של רק ניספים חילונים שנשאר מהמצות לפסח של רק חרדים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
היהודי הניצחי31.07.13
7
למי שלא יודע - כששאלו את הגרשז"א זצ"ל לאיזה קברי צדיקים ללכת, הוא אמר להר הרצל. יש שם הרבה קדושים. כמובן שאת זה לא מספרים בציבור המכונה "חרדי". חרד מכל דבר שזז וישר חושב שרודפים אותו.
יהודי31.07.13
קדושת חיילי צה"ל, שנלחמים במסירות נפש למען כיבוש ארץ ישראל, ולמען הגנת עם ה'. * א. חיילי "צבא הגנה לישראל" – הם מוסרים נפשם על קידוש השם, וצריך לכבדם מאד על כך, והטעם שהם נקראים "מוסרי נפש על קידוש השם", הוא משני סיבות. א. כי הם מוסרים נפשם למען "כיבוש ארץ ישראל", שזה נקרא מסירות נפש על קידוש השם,
כובש ארץ ישראל31.07.13
6
באתר הנצחה לזכר הרוגים לא מתרחצים! לא משנה באיזה דרך בחרו להנציח אותם- אם דרך מזרקה, בריכה, מצבה, או טוטם. זה ביזוי שאין כמוהו! ועוד שבאו משפחות של ההרוגים והעירו להם, במקום להבין את הטעות וללכת, הם מתריסים כנגד. תמיד צריך לכבד אנשים בעלי דעות שונות גם אם אינכם מסכימים איתם, ולהבין שנגעתם בנקודה רג
אסף31.07.13
5
בית של גוים, צלם בהיכל, עמלק, ירשו גהינום, קדח תבשילו, ד"לים, חרד"לים, נ.ב. יפה שאת הרב עמאר הם עדין כותבים אם התואר רב
חחח31.07.13
4
המתנשא והמזלזל
יצחק31.07.13
3
לא ראינו כזה זעזוע כששרפו 10 ס"ת בנתניה אתמול אנחנו מצפים שראש הממשלה יגנה את שריפת ספרי התורה
נתן31.07.13
2
מה טוב יותר מזה, שחבורה של חרדים צדיקים לומדי תורה ויראי שמים, מגיעים למזרקה ומשיבים את נפשם העייפה. זו זכות גדולה עבור הנפטרים שהצדיקים נהנים מהמזרקה שלהם. אגב כמה סיפורים יש על תיקוני נשמות שהצדיק מברך על תפוח וכד', ובוודאי שגם טבילה במזרקה מועילה. ובכלל צודק הכתב,כמו שאסור להכליל ולקרוא עמלק לכ
האברך דוד31.07.13
1
אתה לא יכול להאשים את בנט בהתנהגות של צאן מרעיתכם. ואז אתה גם קורא לציבור הדתי דלים בתור התנשאות אופיינית שלכם. הקב"ה מחזיר לכם מידה כנגד מידה
klozone31.07.13
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

בעיצומו של הקבלת פני רבו: הראשון לציון נשא תפילת הרש"ש עקב המצב | תיעוד

חיים רוזנבוים | 16:52

תיעוד מיוחד

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 10:27

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:44

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 07:39

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 07:36
ש

בעלי עסקים?

כך תזהו חשבונית פיקטיבית • מסייעים למניעת פשיעה וטרור 

כיכר בשיתוף רשות המיסים | מקודם

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24
ש

דואגים ליופי שלך

מלחמה?- זה לא אומר שאת צריכה להישאר עם שיער מיותר

כיכר בשיתוף אפילוגיק | מקודם

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

בצל הכלכלה המעורערת

מקצוע תורני מפרנס: כך תהפוך לדיין מומחה

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24