כיכר השבת

מחוק לך רב - הסתה בכסות אידיאולוגית

"נכון התוקף התברר כחולה נפש, אך מדוע לא עלה לבית רב בעירו? מדוע לא נסע לירושלים על מנת לתקוף שם רבנים?" • העיתונאי מני גירא שוורץ בטור מיוחד בעקבות התקיפה (דעה)

66
מני גירא-שוורץ | כיכר השבת | כ"א בחשוון | 25.10.13
מרן הגראי"ל שטיינמן
מרן הגראי"ל שטיינמן (צילום: פלאש 90)

מצבו של הגראי"ל שטיינמן אינו פשוט בעקבות התקיפה השבוע. התוקף מתברר כחולה נפש – אך זה שבחר להגיע דווקא אל רחוב חזון איש 5 בבני ברק, יכול ללמד אותנו הכל. מדוע לא עלה לבית רב בעירו? מדוע לא נסע לירושלים על מנת לתקוף? ואם הגיע לבני ברק מדוע לא עלה לגבעת ישיבת פוניבז'? לכן, איך שלא נהפוך בה ונהפוך בה, כן חולה נפש לא חולה נפש, כן בוחר בג' לא בוחר בעץ – האיש הגיע אל הבית הזה ספציפית ובמודע, מסיבה אחת בלבד, ההסתה.

נגד רבנים אחרים אף אחד לא הסית – נגד מרן הגראי"ל שטיינמן הסיתו - ובחומרה.

הטקסטים המרושעים שפורסמו באחרונה על מנהיג ענק ביהדות, הם לבדם ראויים היו שיתאבלו עליהם בשלושה ימים צום ומספד, על עומק ההידרדרות הרוחנית תורתית מהדרך המסורה לנו, ועוד מאחורי כסות אידיאולוגית.

מי ששמע את התבטאויותיו של התוקף בעת התפרצותו אל הבית, לא צריך את ההסבר הלוגי שלעיל. מי ששמע אמירותיו המחוצפות והבוטות, שהסגירו מצוקה נפשית, הסגירו גם את המסרים מהם הורעל בשבתו בכולל, או בשיחות עם חברים – לא יתן לדיס אינפורמציה המכוונת שנשתלה בידי גורמים שאף השאירו עקבות, לבלבל אותו בכזבים.

צריך לומר ביושר – מאחורי כל המאבק הכביכול אידיאולוגי, שמתבטא ב'הפלס' מול 'יתד' וב'עץ' מול 'דגל' – עומדת מטרה אחת עליונה. והיא - רצון להפוך את הנהגת הציבור של מרן הגראי"ל שטיינמן ללא-לגיטימית. זו הסיבה היחידה ואין בלתה. לכן סולק נתי גרוסמן מיתד נאמן לאחר שבמשך עשרות שנים לחם נגד מתן לגיטימיות למרן הרב שטיינמן, לכן הקים נתי את הפלס, לכן הקימו נתי והרב פטרוב, את מפלגת 'עץ'.

נכון שאי אפשר להתעלם מהעובדה שיש בידי המתפלגים מ'דגל' תמיכה בלתי מבוטלת של 15 אלף איש; נכון שיש להם הנהגה רוחנית בדמותו של מרן הגר"ש אויערבך, ועל כן יש לכולנו הצורך והחובה לכבד גם את עמדתם; אך להציג את התמונה באופן שגוי בפני הציבור, ולהשאיר הכל תחת מעטה וכסות של אידיאולוגיה צדקנית בלבד, ולא כמלחמת שליטה וניסיון חיסול מנהיגותו של אחד מגדולי ישראל - זו צביעות.

המנהיג הזה – מרן הגראי"ל, קיבל את הנהגת הדור מידי מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל – שמעולם לא שלח למשל את חברי הכנסת של 'דגל' להתייעצות עם רב אחר, כך על פי עדותם, אלא אך ורק אל הרב שטיינמן. בני ביתו של הגרי"ש זצ"ל - אם זה הרב יוסף אפרתי ואם זה הנכדים ששימשו בקביעות את הרב, אומרים זאת בפה מלא וללא פיקפוק: הרב אלישיב שלח הכרעות רבות בעניינים ציבוריים אל הרב שטיינמן.

בנוסף, גדולי ישראל החיים עמנו כיום. החל ממרן הגר"ח קנייבסקי ועד רוב מכריע ומוחלט של גדולי התורה, עומדים בצד אחד ובצורה ברורה מאוד – הם כולם מצהירים על כפיפות דעת להנהגתו התורנית של מרן הגראי"ל.

נתי גרוסמן (צילום: שלומי כהן - כיכר השבת)

אולי לא כל אחד מחויב לכך, 'עשה לך רב' – כל אחד יכול לבחור את הרב לאורו הוא הולך, אבל אין בעולמנו ביטוי 'מחוק לך רב' – הניסיון לחסל מישהו אחר, וודאי כשמדובר בסמכות רוחנית שאין שני לה בדורנו – הוא מעשה אשר לא ייעשה ולא ימצאו לו הצידוקים גם אם ייעטף באלפי תירוצי אידיאולוגיה ו'השקפה'.

קמפייני ההסברה בדרך להתפלגות אשר בחלקם לא היו אלא הסתה, למטרת ה'מחוק לך רב', הם אלו שללא ספק השפיעו על אותו תוקף - אברך כולל, אב לילדים בעל משפחה, שבראייה קהילתית-חברתית, ללא ספק עד שלשום נחשב היה לאדם מן השורה - והביאו אותו למצב של ירידה מן הדעת.

בחירה ביעד – ביתו של הגראי"ל וביצוע המעשה הנורא: התקפה בכוח ובזדון, ליהודי אשר כולו קודש קודשים, מסוגף, מתענה וכל ימיו אינם אלא תורה, יושר, צדק ואמונה, איננה סתם מקרית ולא יימצא לה אף הסבר או ניסיון טיוח משיחי.

מאה שנים של קדושה טולטלו בידי בן עוולה אשר אולי אינו חייב בדין כיוון שנטרפה עליו דעתו, אולם אלו אשר הביאו אותו לידי המעשה הזה – חייבים בדין, חייבים בחשבון נפש עמוק, אשר מאות מאמרי מערכת לא ימחקוהו.

תוכן שאסור לפספס
66 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
34
עד כמה שאני הקטנה יכולה.
נעמה25.10.13
33
אכן הדברים מדברים בעד עצמם ונוסיף לכך שעועים שימוש ציני בבחורים "מחבלים"" כדי להפעיל אותם פעילות פוליטית בצד הזה של המתרס.
צפון30.10.13
32
לא יאומן. הערכתי אותך טיפה יותר מר שוורץ. מאמר זול וחסר מקצועיות.
אבי26.10.13

הצגת כל התגובות

31
כאשר הסילוף גדל וההשקפה מחליפה את התורה, ומכנים את גדולי התורה והחסידות "עובדי ע"ז" ועוד כינויים שלא נביאם מפני הכבוד (של מי שאמרם), לא נשכח את דברי הנאצה שנאמרו בתשמ"ט על קדוש ישראל ועל הנלווים אליו ( אגב מחנכים טוענים שמאותה התקופה החלה הנשירה, וד"ל) מי שפוער פיו כנגד חברו ובפרט כנגד יהודים הנחשבי
המאמין26.10.13
30
מפני שכולו מלא שקר ושינאה לאחר אולי יקום אח"כ דור יותר סובלני
אלי27.10.13
29
נכון בעצם הם בד"כ כנראה שייכים לאותו מחנה.
אלי27.10.13
28
בתור אחד שמכיר את המשפחה וגר בסמיכות.התוקף לא נסע לבני ברק כדי לעלות לרב שטיינמן.אשתו ילדה באותו הערב במעייני הישועה.והלה הלך לרב שטיינמן כדי לקבל את ברכתו ללידה.מסתבר שבדרך נטרפה עליו דעתו מחמת מצבו הנפשי הירוד. מכאן עד הסקת מסקנות שגויות ומכוונות כדי להכפיש ציבור שלם הדרך רחוקה כרחוק מזרח ממערב. ח
אחד שמכיר 26.10.13
אשתו לא ילדה והוא נסע לפנות בוקר לבני ברק במיוחד כדי לבצע את המעשה ה"ספונטני" של ההתפרצות המטורפת בשמם של עוד אלפי מסיתים ומוסתים שדיברו וניבלו את הפה בתקופה האחרונה..מני כתב את האמת בפנים!- קשה למישהו לקבל אותה? כנראה שכן..
יואל28.10.13
אני ממש בתוך הענין - אשתו אמנם צריכה ללדת אבל לא ילדה עדיין - אתה מוזמן לבדוק שוב את העובדות
יהודי26.10.13
שאמורה לגדול עם אב שכזה. רק שלא תטרף עליו דעתו ויזיק לילדו. אולי כדאי כבר עכשיו לערב את הרווחה במשפחה הזו.
ירושלמי מפוחד27.10.13
תברר קודם אשתו לא ילדה היא מקסימום צריכה ללדת
משה26.10.13
27
א איך שכחנו כולנו ,לפני זמן לא ארוך,הגיעו מהקבוצה שנקראת מחבלים לבית הרב גרשון אידלשטייו ושברו לו את הדלת.אז היינו צריכים לטפל בזה בחומרה.
יועץ27.10.13
26
ככה מתנהגים אצל רב גדול בישראל איזה חינוך יש לליטואים מזל שבני לא נימנים על תלמידיהם רק זה מה שחסר לנו
רבקי גוטמאן26.10.13
25
מי שלא מבין משלה את עצמו, או טיפש או שקרן. אין במאמר שום שקרים או או זלזול. הדברים ברורים ונכונים. עץ ונתי גרוסמן, ניסו להפוך את גדולי התורה לסניליים, שמתנהלים ע"י המשבקים.עפ"ל.ראיתי את זה בפשקווילים שלהם וגם שמעתי את זה מפורשות מהמצביעים שלהם.הרב קניבסקי אמר מפורש שהמלחמה היא על ההנהגה הרוחנית, ולא
צדק27.10.13
24
היה צריך למחות כשביזו את כבוד התורה של רבם של כל ישראל הרבי מחבד, מי שלא מחה אז, שלם ישלם המבעיר את הבעירה
אהרן26.10.13
הרב שך ברוח קדשו יצא נגד המשיחיזם של חבד בהנהגתו של שבתאי צבי 2 הרבי מחבד.כשדיבר נגדו לא הביני על מה המהומה אבל אחרי כמה שנים שהלה נתפס לשגעונות המשיחיות.הכל כבר הבינו.מרן הרב עובדיה גם יצא נגדו וכינו'משוגע' אז אל תכנה את כל ישראל 'משוגעים'
מוטי26.10.13
חבל שהרב שך לא חי בדורו של רבע עקיבא אולי היה מציל את כלל ישראל מ"השגעון המשיחי" שלו, יש פעמים שמתגלה הזדמנות של משיח ,ובטח לא בידו של הרב שך להכריע בענינים כאלה. ואין חולק על גדלותו העצומה של הרבי מחבד והמהפיכה שביצע בעולם היהודי. בענין הרב עובדיה תראה ביטיוב מה אמר על הרבי מחבד לפני שנה, "לא קם כמ
אהרן27.10.13
23
צודק מאה אחוז וכן הפוך
אמת25.10.13
22
דור צעיר- ריק מתוכן חיים בקלות ובועטים בכל - רחוקים מיראת שמים כרחוק מזרח ממערב - וגם הציונות הישראלית הגסה והרומסת, תורמת לא במעת - ומשתקפת בחיי יום,יום של הצעירים ((" החרדים "))! - (("והוגה דעות" למיניהם )) -> כביכול ! והבלבול הגדול של ציונות="הדתית" כביכול שזה הפוך מוחלט לדת ! אוכלת כל חלקה ט
יהודי25.10.13
21
דור צעיר- ריק מתוכן חיים בקלות ובועטים בכל - רחוקים מיראת שמים כרחוק מזרח ממערב וגם הציונות הישראלית הגסה והרומסת, תורמת לא במעת ומשתקפת בחיי יום,יום של הצעירים ((" החרדים "))!
יהודי25.10.13
20
הבעיה היא כי: > לְגרָאבֶּע אוּן פּרָאסטֶע עם-הארצים זדוניים עין תקנה ! הכול מותר !
שרה25.10.13
19
15000 מתוכם למעלה מ-70% צעירים מוסתים, בכל אופן אינם מהווים אפילו שליש מהציבור הליטאי, ודורשים הנהגה משותפת...חה חה חה
שי25.10.13
כאן כתבת - בטוח לאחר בדיקה מעמיקה - ש-70% ממתביעי 'עץ' הם צעירים, במקום אחר מופיע - בטוח גם לאחר מחקר - ש-30% הם חסידי גור, הוי אומר ששקללתם את כל המצביעים באופן סופי מה עם אלפי המצביעים הערבים??? גזענים שכמותכם!!!
יוסי26.10.13
צודקקקקקקקקק!
אתי28.10.13
18
לימדתם אותו שכל השאר ומי ששומע לרבותיו חייב סקילה. כי הוא נוגע במשיח אז הוא רצה לגעת במשיח. הכתבה פשוט הזויה..
משיח25.10.13
17
בס"ד אולי המאמר הכי 'פשוט', נוקב ומדוייק שנכתב עד כה בנושא הכאוב.
יהודי אחד25.10.13
16
הרב שטינמן אחד מספיק
יצחק25.10.13
ש לי כמה פשקווילים כאילה בבית, שהפכו את הרב קנייבסקי והרב שטיימן לסניליים. מספיק להסתכל על המאמר רווי הסיטנה של איש ירושלים באתר זה ולהבין .
מוחה26.10.13
15
אתם כאלו עיוורים, שנים אתן מוחקים רבנים אחרים או צדיקים אחרים וכולי. אך פתאום לצד אחד של ליטאי אסור למחוק צד אחר שלא ליטאי, אך למחוק צדיקים או רבנים ספרדים וכולי מותר בלי בעיות. תצא מהבועה הליטאית ותראה ותטעם מה שאומר הכתוב טעמו וראו כי טוב השם. אני בכוונה לא אכתוב אייזה ספרים ילמדו אותך לטעום האור
דוד25.10.13
14
מדוע לא עלה לבית רב בעירו !?
שרה25.10.13
13
שום דבר לא יזוז במידה משמעותית
כובש ארץ ישראל25.10.13
12
תגידו פרק תהילים ששמו של נתי גרוסמן ימחה גם מה12000 אפסים שמקשיבים לו ומהר כי האיש הזה מסוכן לכל היהדות
רואה הנולד25.10.13
11
מני היקר- אני מכירך באופן אישי נכון שמתוקף תפקידך כיחצן או ככתב אתה יכול לדווח לסקר - אבל להביע צד ועוד בגלל תקיפה של אדם שנשלח לאברבנאל זה כבר לא בקו- מעשה התקיפה הוא כשריפת בית אלוקינו אין ספק בזה - אבל זו נבערות וטפשות לשייך זאת לפלגנות בציבור שאגב אני אין לי כל צד בה! ולא בגלל שחשבתי והחלטתי כי
ירושלים25.10.13
אין לך מושג איזה חומרים רצו במיילים על הגראי"ל
שיבישער27.10.13
10
מני גירא - שוורץ בחור מרובע מבית חניוק של טשרנוביל סגורים נהיה לי מבין ברב שטיינמן פחחחח אם מישהו ישכנע אותו אחרת יכתוב הפוך דחילאק אחיהוד דוידוביץ עוד חניוק אחד
לימוי אשר25.10.13
למה לכתוב אישי ונגוע? כנראה אתה נגוע ב"תולעי עץ"
שרי28.10.13
9
אלו אשר הביאו אותו לידי המעשה הזה – חייבים בדין - בלי כל ספק !
יהודי25.10.13
8
בגללי מתו כל גדולי ישראל מבריאת העולם... וכמובן איך אפשר לשכוח את השואה... צר לי אך אני לא אחראי על כל חולי הנפש, אם אתם מבינים בזה ... זה אומר משהו... נא להרגע!
נתי25.10.13
7
צעקתם בפני מרן הגרח שמרן הגרש ותלמידיו חייבי סקילה ההסתה היחידה היתה כנגד מרן הגר״ש החולה נפש פחד להתקרב לחייב סקילה הוא רצה רק את מרן בעצמו לו הוא הצביע ולו הוא משתייך. נעבעך איזה קרומקייט של הכותב...
עצניק25.10.13
6
וזה ממש משחק באש ! ולדבר שכזה יש השלכות !
יהודי25.10.13
5
תומכי הצהובון השמאלני 'הפלס', ומפלגתם 'בני סוררה' – עוברים ביהרג ואל יעבור" בעיתון 'הפסל' מתנכלים בהרבה אופנים לארץ ישראל. 1. הם חרטו על דגלם בראשית פועלם שאינם רואים במדינה שום מעשה ה' (הפלס ט"ז חשון תשע"ג), רחמנא ליצלן מדעתם הארורה, וכל פעולת התנכלות ל"מדינת ישראל" בכל אופן שהוא – היא ביהרג ואל יע
כובש ארץ ישראל25.10.13
4
התשובה היא: כי יש יותר מדי אנשים ->ריקים מתוכן
חיים25.10.13
3
אכן קול שפוי, חזק ואמיתי מאד. כידוע, אנחנו כיום בדור, בו האמת עשויה עדרים עדרים, כל אחד והאמת שלו, כל קו נייעס והקו שלו. (למה רוב קוי הנייעס שאני מכיר הם של המחבלים? כמו 'קו הסקופים', כמו 'פורום אברכים' ועוד.) אבל מני גרא כתב כאן משהו שכל אדם ישר חייב יהיה להודות לו, בלי קשר לכמות הטוקבקים שיאשרו/ית
אלכסנדר25.10.13
2
ותהיה מחלוקת בין רבנים גדולים, וזה קרה גם עם החזון איש ואחרים, אך בענייני הנהגת הדור, גם אנשי "עץ" יודעים היטב שלא יתכן שתהיה בזה מחלוקת שכל אחד יעשה כרבותיו, כיון שהעברת השרביט לגדולי הדור נעשית ונעשתה באופן ברור ע"י גדולי הדור הקודמים, ואין לערער עליה, הם עצמם נלחמו בחריפות נגד אלו שהיו להם השגו
השקפה טהורה25.10.13
1
הבושות של הגראי"ל שהיחצנים שלו זה שאולזון שר"י והחרדק מני גירא שפתאום נזעקים ל"כבוד התורה", זה לבד אומר הכל.
חרדי שפוי25.10.13
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:44

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 07:39

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 07:36

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם
ש

קשר של תפילין

תפילין ישנות בבוידעם? תן להם עוד צ׳אנס

כיכר בשיתוף קשר של תפילין | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

עסקת אקזיט נדירה

הייתם מאמינים? התפנו קרקעות בהרצליה!

כיכר בשיתוף פדרמן | מקודם

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

חג הפסח

מה דין חמץ שנמכר לגוי שהתגייר בפסח? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 26.04.24

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24
ש

 לא רק מפגע אסתטי

לא תרופות סבתא ולא ניתוח: הטיפול החדשני לפטרת הציפורניים

כיכר בשיתוף סאן קליניק | מקודם

צפו בתיעודים

נואשים למכת"זית בגלל השרב? הפגנות סוערות בירושלים

קובי רוזן | 25.04.24