כיכר השבת

סערת 'זוגלובק'

הרב זריצקי: "הרב לאו לא מבין, זו לא בעיה בכשרות"

החלטת הרב הראשי הרב דוד לאו לדרוש הטלת סנקציות כשרותיות על חברת 'זוגלובק', גוררת התקפה מצד הרב יוסף זריצקי, המוכר כ"מומחה כשרות", שאומר ל"כיכר השבת" כי הרב לאו לא מבין בכשרות. לדבריו, הבעיה היא של צער בעלי חיים ולא כשרותית. גורמים ברבנות: הרב זריצקי מנסה להתייפייף מול מנהלי חברת 'זוגלובק' (חדשות)

50
אפי ליברמן | כיכר השבת | כ"ז בחשוון | 31.10.13
הרב דוד לאו. בקטן: הרב יוסף זריצקי
הרב דוד לאו. בקטן: הרב יוסף זריצקי (צילומים: פלאש 90, ארכיון 'כיכר השבת')

סערת זוגלובק: מומחה הכשרות הרב יוסף זריצקי, תוקף קשות את התערבות הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו שהבהיר אתמול (רביעי) כי ייבחן הטלת סנקציות כשרותיות על למפעל הבשר 'זוגלובק' בעקבות ההתעללות בעופות כפי שנחשף בתחקיר ששודר בערוץ 10.

"אני לא יודע עד כמה הוא מבין בכשרות, אני לא יודע עד כמה הוא חזק בכשרות", אומר הרב זריצקי בשיחה עם "כיכר השבת". לדבריו, "אם הוא נהיה הרב הראשי זה לא אומר שהוא מבין בכשרות, סליחה שאני מעיד עליו אבל זאת הבעיה שהרבה מאוד רבנים בארץ שנבחרים בפוליטיקה חושבים שהם מבינים".

את ההחלטה בנושא, מבקש בציניות הרב זריצקי, להעביר למשרד החינוך: "נושא ההתעללות קשור למשרד החינוך שהם יחנכו להתנהג בצורה הומנית, זה בכלל לא נוגע לשחיטה, אין לזה שום קשר להלכה".

לעצם ההתעללות שנחשפה השבוע בתוכנית 'כולבוטק' המשודרת בערוץ 10, אומר הרב זריצקי כי יש כאן בעיה של צער בעלי חיים אך אין זה פוסל את העוף כשרותית: "זאת לא שאלה כשרותית אלא זאת שאלה הומנית, האם מותר להתעלל בבעלי חיים לפני השחיטה כפי שמתואר בסרט נגד החברה, זה אסור בהחלט".

הרב מנמק את פסיקתו בכך שבזמן השחיטה ואחריה ניתן להבחין בוודאות האם העוף עבר התעללות כל שהיא: "הסתכלתי בסרט מבחינה הלכתית וברור שלא ניתן לא ניתן לראות שם האם העוף כשר, דהיינו אם אותו פועל שמשך מהכלוב את התרנגול הודו או שהראו שם כל מי רשתות עם שפיצים שזה לא צריך להיות וכן הראו שפתחי הכלובים אינם תקינים, אבל זה דבר שנוגע לצד ההומני מפני שהשוחטים מקבלים את העוף לפני השחיטה לידיים ורואים האם ישנה בעיה או לא, ובמידה והשוחט לא הבחין בבעיה, מגיע שלב המריטה ששם נמצאים משגיחים שבודקים את העוף ממש בבדיקה ידנית ושם הם יכולים לראות האם הוא עבר התעללות".

"אם לוקחים עוף שיכול להיות שרגלו נשברה או שקרה לו משהו באיבר אחר, זה חד משמעית אסור. ותפקידם של המשגיחים לבדוק זאת, ולכן כל מה שנעשה שם קודם השחיטה זאת בעיה חמורה מאוד וצריכים לפתור אותה", הוסיף.

בד בבד, מומחה הכשרות לא מבין מדוע כולם הזדעקו למשמע אוזניהם על ההתעללות החמורה במפעל העופות בו בזמן שבכל שנה סמוך ליום הכיפורים, ההתעללות נמצאת אצלנו ברחוב החרדי: "אם נחזור רגע לעשרת ימי תשובה כשרואים שלולי העופות נמצאים 24 שעות ללא מים ואוכל - זה נעשה גם אצלנו בצורה אכזרית, ואף אחד לא פוצה פה ומצפצף. הרבה מאוד אנשים הפסיקו לבצע כפרות בתרנגולות בגלל הסיבה הזאת שהעופות עוברים צער".

בלשכת הרב הראשי דוד לאו סירבו להתייחס לדברים.

גורמים ברבנות הראשית הרימו גבה על דברי הרב זריצקי ואמרו כי "לשמוע מאדם מכובד ככל שיהיה ביקורת שכזו על הרב הראשי לישראל, היא דבר חמור אשר איננו מתקבל על הדעת".

לדבריהם, "העברת ביקורת על דרישתו של הרב הראשי לישראל שדורש ביתר שאת ממפעלים להקפיד על צער בעלי חיים, על נהלי השחיטה, ועל כך שהציבור יקבל מוצרים כשרים ללא כל חשש, היא בלתי מתקבלת על הדעת".

"הרב הראשי לישראל כיהן בעשרות השנים האחרונות כרב ערים בישראל, רב העיר שוהם, רב העיר מודיעין, מכבים ורעות, הקים את מערכות הכשרות בערים שלו מהיסוד, כרב הראשי לישראל הוא אחראי לפקח על כל מערך הכשרות במדינה. הטענה אינה מכבדת את אומרה", מוסיפים הגורמים.

גורם נוסף ברבנות הראשית תקף את הרב זריצקי ואמר ל"כיכר השבת" כי "כנראה הרב זריצקי מנסה להתייפייף מול מנהלי חברת 'זוגלובק', אחרת אין כל הצדקה להתקפה המיותרת והמגוחכת שלו על הרב הראשי לישראל שהוא בעל ניסיון של עשרות שנים בענף הכשרות".

בהודעה שפרסם דובר הרבנות הראשית לישראל, הבהיר אתמול כי העיסוק בנושא 'זוגלובק' יתקיים במועצת הרבנות אך לא בצורה פרטנית על חברה זו אלא בכלל, על התופעה, על הסמכות של הרבנות והכלים לפעול נגד מעשים דומים בעתיד.

"הרב הראשי מעוניין ליצור הרתעה בפני בעלי מפעלים כדי שלא יקרו מקרים דומים שלצערנו גורמים לביקורת עצומה כלפי משגיחי הכשרות, הרבנים שאחראים על השחיטה ועל הרבנות הראשית שנותנת תעודת כשרות למקומות כאלו שמתעללים בבעלי החיים לפני הגעתם לשחיטה", אומרים היום ברבנות.

תוכן שאסור לפספס
50 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
34
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
vasian01.01.14
33
הרב לאו שליט"א דיבר על נושא צער בע"ח ללא קשר לכשרות משהו בהתערבות הזו מסריח!!!
מישהוא שאיכפת לו31.10.13
32
הדמגוגיה הזולה של היחצנים מול האמת הכשרותית של המומחה מס 1 בארץ
דני31.10.13

הצגת כל התגובות

31
מהיום שהוא החליט?
חרדי31.10.13
30
בלי להכנס למידת בקיאותו של זריצקי בנושא הכשרות, שתי הערות: א. המצאה מטופשת של דורנו שכשרות שייכת למבינים בכשרות, וכמו כל דבר אחר, הפכה לדיון אקדמאי... כשרות אינו דבר שמבינים בו, אלא חלק מתורתנו הקדושה, וזו, מה לעשות מדורגת בהיררכיה רבנית ולא "מבינית". ב. מזון כשר אינו צריך חותמת כשרות - החותמת היא כ
שלוממת31.10.13
29
לפני שיחשוב על החיות שיזכר מה הוא ובעיקר אחיו עשו לנו זה לא ישכח כמה שבבניקים הוצאתם
תלמיד31.10.13
28
אני סומך עליו בעיניים עצומות!! עבדי בצמוד אליו 20 שנה ואין אפס- הבן אדם אוטודידקט.
אריה בלוטניגוט31.10.13
בהחלט הרב י זרצקי שליט''א הינו מומחה בעל קנה מידה בינלאומי בכל הקשור למזון בכלל ולהנדסת וטכנולגיית המזון בפרט. חבל שישנם אי אלו צרי עין אשר לא רואים נכון את פועלו של הרב זריצקי באור נכון ובוחרים להשמיץ ח''ו.
יעקב שקדיבוביץ31.10.13
רודף רבנים וכשריות עשיו אדמוני כולו ,מקיים בעצמו בהידור מי יתן לי תלמיד חכם ואנשכהו כחמור ואין כוונתי למור הרב לאו, יתמו חוטאים מן הארץ
זריצקי חמילצקי02.11.13
27
אסור לשמוע אותו. מי שדיבר סרה על מרן זצ"ל אין לו חלק לעולם הבא
חיים31.10.13
ומה הבעיה לחלוק על מר"ן. הבנתי שהתיר לשמוע זמרת נשים והיה שומע בדרך לארועים מלחיצים את אום כול תום להרגע. נסה לדמיין את משה רבינו, להבדיל, לפני קבלת התורה לוקח פסק זמן להרגע, והולך לשמוע את כזבי בת צור, מפזזת ושרה, חס ושלום.
ב.ניצן29.09.16
26
יצא מודעות נגדו מהרב ואזנר לפני כמה שנים הוא מלא אינטרסים ולא ישר מי ששואל אותו משועמם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
vasian01.01.14
25
בושה שיש רבנים שמנסים להתיפייף מול חברה עם כסף
אהרונה31.10.13
24
אני מציע לרב זריצקי שליט''א לא להתקיף את הרב דוד לאו שליט''א ידוע שהוא פוסל כל כשרות שהוא לא מעורב בו
בוקי31.10.13
23
הוא לא רציני הרב לאו מי שמצהיר הצהרה כזו לפסול כשרות בו בזמן שבזוגלובק מועסקים משגיחי כשרות . בודקים ושוחטים ועוד .. משמע שהרבנות הראשית והעומד בראשה לאו דוד אינו סומך עליהם !! והיכן הוא היה ? בזמן הזה ... התעורר עכשיו ושלח הצהרה מטופשת
שטטינר 31.10.13
22
אם אתה עוסק בכשרות וכך אתה טוען אתה חוטא ומחטיא את הרבים. השוחט לא רואה את הנזקים בגוף התרנגולת נקודה.כן הוא יראה רגל או כנף שבור,אך הוא לא יראה נזקים פנימיים. כמו קרעים בטחול,לבלב,כבד. מלבד שכל התהליך נעשה בעוורה של ``צער בעלי חיים``. אז במקום שתדרוש את תיקון המצב מיידית...אתה תומך ברשעים.
mike31.10.13
21
מה הרב וואזנר כתב על זרצקי
משה 31.10.13
20
כנראה שהוא מקבל מהם לכן הוא מדבר כך מהכרות אתו הוא לא חשוד על טוהר המידות ודי לחכימה......
דוד31.10.13
19
הרב זריצקי באמת חושב שהשוחט רואה את הכול ויכול בקלות לעצור את הסרט הנע ולא לחשוש לפרנסתו ---
אריה31.10.13
18
פעם כל שאלה שהיה לי בכשרות הייתי מתקשר להרס זריצקי. היום הוא מלא בקשרים לכל מיני מסעדות וכבר אי אפשר לסמוך אליו. בוודאי לא כשהוא אומר על מסעדה שהיא לא כשרה. תשאלו אותו מה הקשר שלו למסעדה הבשרית בסנטר 1.
נפתלי31.10.13
17
לדעתי, היה ראוי לנהל את הדיון הזה בין שני הרבנים בצורה שמכבדת איש את רעהו, במיוחד שלכל אחד טיעונים עניינים - האחד דואג למצוות צער בעלי חיים והשני חושש להקשות על בעלי המפעלים לזכות לכשרות מהודרת שכל כך נחוצה לציבור שומרי המצוות. לפעמים מצרפים להכשר שיקולים נוספים שלא קשורים לאוכל עצמו (מצוות נוספות
אשת אברך18.10.15
16
אני כמשגיח כשרות ראיתי כיצד זריצקי לוקח כסף על השגחה כשבכלל לא היה במטבח כל היום רק בא בלילה לגבות וסמך על משגיח שלא מכיר כלל. אולי הוא יודע הלכה בכשרות אבל ברור שהוא אינטרסנט!!!
יוסי31.10.13
15
הרי גם מקום שאינו שומר שבת לא נותנים לו הכשר אולי זריצקי ייתן לו ? צער בעלי חיים לא מקובל על זריצקי. אני חטפתי ממנו מכות בחיידר !! אין לו אלוקים רק כסף
קולולולו31.10.13
14
הרי ידוע עוף או בהמה שנמצאת על סף גסיסה שלא תוכל לחיות זמן מסוים היא "טרפה" לכתחילה, העופות הנ"ל של המפעל היו במצב של גסיסה חלקם פגועות ראש ורגלים מכות בתוך גופם מי יודע מי בודק איזה רופא ויטנרני בודק כל עוף יחד עם "רב" ואיך ניתן להם תעודות כשרות ומי אחראי על "הטרפה" הגדולה במדינת ישראל היום.
אלי31.10.13
איזה טריפה? אתה ממש עם הערץ. הלכה פסוקה ביור"ד סימן יז בהמה מסוכנת מותר לשחוט אותה מיד .ואם הוזיזה יד או רגל לאחר השחיטה היא כשרה. ולא צריך להמתין אלא אדרבה מיד שוחטים אותה של תמות. די מספיק לכם כל אחד נהיה מבין גדול.ועליכם אמר שלמה המלך גם אוויל מחריש חכם יחשב
חיים כהן01.11.13
13
הרב זריצקי לא מבין בכשרות יש לי הקלטה מדבריו באותם הימים שהיו ערוצים חרדים ובהם התראיין ואומר דברי הבל . הוא לא מבין בכלל בכשרות בכלל.בין דבריו אומר כי בחו"ל שוחטים 1000 בהמות בשעה.אין שום מפעל ששוחט 1000 בשעה. ועוד דברי הבל כמו שאומר שבח"ל הבשר הכשר הולך בלייג אחד החלק בלייג אחר והטרף במקום אחר. לא
חיים כהן31.10.13
12
הר(ע)ב זריצקי, כפי שמכנה את עצמו, יש לו רעב לתקשורת, הנה נתנו לו במה ושומעים עליו זה מספיק לו. אני מכיר מקרה של מלון מסוים שזריצקי הטיל עליו רפש, אך מפני שמלון לא רצה לקחת את חסות זריצקי עליו. ייפסק כבר העסקנים בשם עצמם!!!!!
דוד הכשר31.10.13
11
אם הבדץ מסירים כשרות בגלל פרסומות תועבה, זה סביר שהרבנות גם תתערב בצעב"ח. זריצקי צריך להפסיק להתנהג כמו נאד נפוח
איש כשרות31.10.13
10
הכי כואב בגלות הזו שהיא גם בין חרדים. לוקחים את התורה והקדושה והופכים אותה לשיח כוחני פוליטי, וכולי. בלי להיכנס לעניין אני פשוט מוחה על חילול השם, על הפיכת תורה כקרדום לחפור בו. למה למה למה? בורא עולם תציל אותנו תינוקות שנשבו גם חרדים... מה לעשות בורא עולם תביא משיח דחוף, שיעבור בהתחלה דרך החרדים
קורא31.10.13
9
הרב יוסף זרצקי אמנם מומחה בעניני כשרות, אבל המניעים שלו אינם טהורים, הוא פועל בכוחניות כדי להשיג את המטרות שלו, ולא תמיד המטרות שלו כשרות. ומלבד ממחיותו בכשרות הוא מומחה גם בעניני צניעות ול"ד מצד הרבני של הענין.
יואב ברין31.10.13
8
בבשר וחלב הוא יטיף מוסר לאחרים וגם סיפורים שהיו לו שם עם מלצריות
יצחק02.11.13
7
ממתי זריצקי הוא מאן דאמר, במינימום של כשרות הוא לא מבין, אני יודע על כמה מפעלים וקונדיטוריות ששאלו אותו, ובלי לדעת אפילו היכן הם ממוקמים, ומה טיב הכשרות שבהם, הוא פסל אותם מיד, וע"ז נאמר שבעה דברים בגולם.
יוסי01.11.13
6
הרב זריצקי עוסק בזה כבר שנים רבות . וטענתו שזה לא בעיה הילכתית צודקת ומי שמתיפיף כאן זה הרב לאו . ולא הרב זרצקי. וע"כ יאמר לגורמים ברה"ר טלו אתם קורה מבין עיניכם.
יצחק פרנקל31.10.13
5
"החזקת השטחים – ענין הלכתי, ולא מדיני". הג"ר יעקב בצלאל ז'ולטי זצ"ל, רב ואב"ד ירושלים, מח"ס "משנת יעב"ץ על או"ח יו"ד וחו"מ": "החזקת השטחים אינה שאלה מדינית אלא הלכתית" *
כובש ארץ ישראל31.10.13
4
מדבר אדם תורני לרב, בפרט בתקשורת, אתה שרפת את עצמך, כי אם אהבת כבוד ע"י התנשאות שחצנית ומטופשת היא המובילה אותך במעשיך, קשה לי לסמוך עליך בכשרות. ואכן, ידוע, שרבים מהמקומות הרבים מדאי שאתה נותן שם "כשרות" או "חסות", בתי מלון וכד', יש מה לפקפק אם ניתן לסמוך עליהם, וכידוע לכל. בשפה גסה כזו מדבר רק
חרדי מזועזע31.10.13
3
מבין גדול בתחום. הוא מסתובב בכל מקום כדי לבדוק את רמת הכשרות. כל המשגיחים ברבנות ירושלים, מתייעצים איתו כשיש להם שאלה. מה נעשה שכל הרבנים במערכת, עסוקים כל היום בלשרוד ולשרוד. ולא עוסקים בעבודתם
משגיח כשרות31.10.13
הטענה היא שאפילו אם כל תרנגולת יוצאת כשהר למהדרין מהמפעל, נעבדה בה עברה של חילול ה' גדול מאוד, וצער בעלי חיים. לכן השאלה היא לא אם העוף עצמו כשר, אלא כל מה שמסביב. האם אין חילול ה' ענק ל"הכשיר" מקום כזה?
אלעד31.10.13
עסקים הוא בריון שאפילו הרב וואזנר קרליץ כותבים עלו שהוא לא נאמן על הכשרות ואסור לסמוך עלו
יוסי31.10.13
ראיתי את הסירטון המזעזע .כאחד שנימצא בתחום ברצוני לשאול את הר זריצקי האם אין חשש לנפולה כאשר שופכים את התרנגולות מהכלוב .כמו במשאית זבל .לצומת ליבך כבוד הרב.
אחד שראה 31.10.13
2
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
vasian01.01.14
1
זריצקי חמלצקי ידוע בלשונו המשתלחת לפני ראשו אין ספור רבנים והכשרים רדף עד חורמה ללא רחמים אבל שמקבל קצת מצלצלים הכל נהיה בסד הטריפה לכשרה ,שמשגיח באירועים מגיע רק בלילה לאסוף את הכסף אומר תודה לכולם ונעלם לא לפני שוכל ועושה רעש ,ולא שמישהו מנסה לסנגר על הרב לאו שלא מחמיץ שום כותרת ליחסי ציבור, ריב
דור יתום01.11.13
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

רבנים, דיינים וטוענים רבניים:

אלו האנשים שמרוויחים משכורת הייטק ממשרה תורנית

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

לבעלי הון עצמי של ₪255,000

ההזדמנות: פרויקט יוקרתי בבני ברק, צמידות לפארק ירקון

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

הבריאות שלכם קודמת

סל הריון מקיף - ההטבה שתלווה אתכן בחוויית ההריון

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24