כיכר השבת

תודה למשטרה על מעצר הרב אברג'ל / דעה

כבר עכשיו ניתן לקבוע כי פרשת מעצרו של הרב יורם אברג'ל, הביאה להישג אדיר לשמו, מעמדו, תהילתו ואפילו יוקרתו של הרב שהיה כמעט אלמוני עד לפני שבועיים (מאמר, דעות)

44
מני גירא-שוורץ | כיכר השבת | ט"ו בכסלו | 18.11.13
מני גירא שוורץ
מני גירא שוורץ (צילום: כיכר השבת)

כמו בסיפור של איווט ליברמן, ואולי גם כך יהיה אצל אולמרט – פרשיות פליליות המתחילות בקול רעש גדול ומסתיימות בקול ענות חלושה, מביאות לתוצאה אחת – מעמדו של החשוד לכאורה, מתחזק. מי שבעיני סביבת תומכיו, או אפילו רק הקרובים לעולמו הרעיוני והאמוני, נרדף על לא עוול – הופך לנערץ יותר, מוערך יותר, אהוב יותר.

כבר עכשיו ניתן לקבוע כי פרשת מעצרו של הרב יורם אברג'ל הביאה כבר להישג אדיר לשמו, מעמדו, תהילתו ואולי אפילו יוקרתו של הרב מנתיבות – כמעט אלמוני עד לפני שבועיים. רוב הקהל הישראלי ובכללו החרדי, הכיר ושמע הרבה יותר על 'הרנטגן', ה'בבא ברוך', הרב יאשיהו פינטו, מאשר על הרב אברג'יל.

נכון שההקשר הנוכחי בפרסום אינו מחמיא. על פניו, יש מי שאולי חושש מפגיעה בשמו של הרב. אבל במבט עתידי, בעיקר לאחר שניתן להניח כבר בשלב הנוכחי כי החשדות לא יבשילו לכדי כתב אישום, וגם אם כן הוא יהיה כה מינורי, שעבור הקהל החרדי דבר זה לא יהיה טעם לפגם. להיפך. הרי שניתן לקבוע כבר עתה, כי מעז יצא מתוק.

הרב אברג'ל, מעז יצא מתוק? (צילום ארכיון: מאיר אלפסי)

צורת התנהלותו של הרב אברג'ל, בהשקעה בתורה ואברכי כוללים והתרחקות מענייני מיסטיקה, נבואות וברכות, הפכה אותו לפחות המוני – פופולארי. המקרה האחרון, עם סיפור החלום בעניין הבחירה בזוהר והבטחת ישועה לעקרות, די הפתיע את מכרי הרב. זה לא הסגנון.

המהפכה אותה הנהיג הרב אברג'ל, שאת דרכו ינק מידי 'גדול הדור' של הדרום - הגאון הרב יששכר מאיר זצ"ל, הביאה להישגים שאינם קיימים בקהילות ספרדיות אפילו בערים חרדיות מבוססות. רשת כוללים אדירה המונה כאלפיים אברכים, כולם בני תורה, כולם ספרדים וכולם ללא חריגות מסגנון וכללי החרדי הסטנדרטי – רק לשם הדוגמא החיצונית, כל תלמידיו מגדלים זקנים ולבושים בחולצות לבנות וחליפות שחורות.

לא מדובר על בחורי ישיבה, לא על סטודנטים שחזרו בתשובה ועושים כמה שנים חיל בלימודי קודש, אלא על מאות ואפילו אלפים שקבעו כי הם מקדישים את חייהם לתורה. הכוללים של הרב אברג'ל הם למעשה המקבילה ה"דרומית" ל'מיר' בירושלים: עולם שלם של תורה, החל מאברכים צעירים ועד בעלי משפחות המחתנים ומגדלים כבר דור שני של אברכים.

בקרב עולם התורה בדרום, יש מקום של כבוד לרב אברג'ל. גם בקרב גדולי התורה בבני ברק קיימת הערכה גדולה לעולם התורה האדיר שהקים. עכשיו, דווקא בנסיבות הלא מרנינות – הציבור כולו נחשף למהפכה האמיתית בדרום: בלי נרות וקמעות, עם דפי גמרא ותוספות.

עצוב שגם הפעם כל הפרשייה, לטוב או למוטב, מתחילה ונגמרת בחיבור ובהקשר שבין פוליטיקה לחצרות רבנים. אם כי אסור להעמיד פנים, צריך להכות על חטא הקנאה, אי הפירגון, חוסר ההדדיות אליו לצערנו הגענו בתחרותיות שנוצרת לעיתים בין קהילות.

תוכן שאסור לפספס
44 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
25
בתור אחד שהיה שם פעמיים, תבוא כל יום אחרי השיעור בתניא שאחרי ותיקין ותראה עשרות אנשים שמחכים לברכת הרב. ומשלשלים כסף לקופה וגם מוכרים שם כל מיני דברים בתוספת ברכה להחזקת אברכים - כריות לברית מילה ועוד ועוד
ננ19.11.13
24
מה עם שמו של השם? האם הדבר גרם לקידוש השם?. גם אם תגיד שזאת רדיפה והרב חף מפשע ואני אישית מקווה ומתפלל שאכן כך, אבל עצם זה ששמו נקשר לפרשה ויש למוסדות קשר לעבריינים ואו לפוליטיקה זה אולי כשר אבל מסריח.
חרדי19.11.13
מה עם מכירת יוסף? חילול הש מה עם פרשת פוטיפר ? חילול השם מה עם שבתו בבית האסורים? חילול השם אה? תתבגר. תקרא גם אם לא לימדו אותך לקרוא
עירני20.11.13
היה חילול השם שאין כדוגמתו. אל ש "א-לקים חשבה לטובה" וב"ה שמנהיג את העולם כולו סיבב לטוב
לומד20.11.13
23
ולהבין מי האיש. כמו שהבית של הרב קינייבסקי וכמו הבית של הרב שטיינמן בתים צנועים שלא לומר עלובים
דייב19.11.13
הילדים שלו מסודרים כל אחד בדירה הרמה גבוה לא תראה את הילדים שלו לעולם צועדים ברגל ח"ו כל נכד וילד יש צי של נהגים העומדים לשרותיו מחיליו של האדמור העומדים היכון לכל בקשה מהוד רוממות המשפחה אל תספרו לנו סיפורים על דירת שיכון וצניעות.
מאיר20.11.13

הצגת כל התגובות

22
כל כך מגוחך לכתוב עליו שהוא מתרחק ממיסטיקה בעוד שכל מילה שניה שלו זה קיבלתי מסר משמיים שבת לפני שהוא נעצר הוא סיפר לאברכיו השוטים ששלושה ימים לפני הבחירות הוא לא היה בארץ אלא נלחם עם הרנטגן בשמיים אינני מדבר על הסיפור שהוא מכר להם שהוא ראה את הרב שך בשמיים עומד בכניסה לגן עדן ולא נתנו לו להיכנס וע
ס"ט19.11.13
21
הרב אינו חפץ בפירסום תמונות וראיונות ,הוא סולד מזה ומתרחק מזה כמתחווי קשת , בשבילו רק כל הפירסוום זה רק עוד נזק רוחני שנגרם לו. אח אנחנו מקווים שהקבה יתן את כל המעורות הללו לטובה ויתקן אותם להתלחת הרב
נאוריקו19.11.13
20
אין לנו ממה להתגאות !
חיימי18.11.13
19
הרב יורם אמר שמי שיצביע יחיאל מובטח לו שימחלו לו כל עונותיו ."אני אביכם הרוחני אם תרצו או לא","אין דבר ש ה' יתברך מסתיר ממני רגע אחד"."כל ספריו של הרב עובדיה נכתבו בשבילי"."מי שמדבר עלי מה שיש לך ביד זרוק עליו ","קודם כל תן לו שני סטירות","אם זו אישה אני ימחל לך" תפסיקו לבלבל את המח אם החולה נפש ה
מאיר20.11.13
18
דברים ילדותיים ולא אמיתיים. כאילו הרב אברג'יל חיפש פרסום והמעצר עזר ולכן מדובר בהישג. ילד - על חילול ה' שמעת
משה19.11.13
סלח לי יקירי, הפכת את סדר הדברים
צחי20.11.13
17
נראה לך??? אתה באמת מבין מה שכתבת כאן? בטוחני שלא לזה התכוונת. כי יצא לך משהו.. איך לומר? קישקושיא!
✖אני✖19.11.13
16
לא נראה לי שהרב אברגל היה רוצה לעבור את הזוועה שהוא עבר בשביל ששמו יתפרסם זה כואב ועצוב... אוי לנו שהגענו לדור כזה שעוצרים רב כאילו הוא אחרון הדומרנים
אלי18.11.13
15
אתם לא מנתיבות ואתם לא יודעים כלום חוץ מלבלבל את המוח
נתיבותי19.11.13
14
אוי לאותו בושה שרב מתפרסם כך, פעם רבנים היו מקבלים פרסום ממאמרים ספרים וכיו"ב, היום הם משפחות או חצרות שמתפרסמים משטויות וזריית חול בעיני התמימים וצבירת אנשי פשע או ידוענים לידם.
א.א19.11.13
תידאג לפרסם את מאיר רובינשטיין מביתר בקרב הציבור הישראלי
יקי21.11.13
13
וואלה? באמת? אתה חושב שהיה שווה כל החילול השם האדיר הזה של רבנים ועבריינים, רק בשביל קצת פרסומת שלילית? וגם היכן בדיוק הפרסומת כאן? שרב מתעסק עם עולם תחתון ועבריינים, זה לדעתך פרסומת?
דני18.11.13
לבקש ברכה או עיצה, והרב מקרב אותם בסבר פנים יפות, ודוקא העובדה שיש להם יראת כבוד אליו מפחיתה במידה מסויימת את רמת הנזק שהם יכולים לגרום. לכן הרב לא מרחיק אום, וזה נכון על עוד הרבה רבנים שנוקטים באותה דרך.
אלי19.11.13
כל כתב קטן קם לו בבוקר ומחליט להיות כמו השכנים שלנו שהופכים כל מכה לטובה. מזכיר את אסד שמתלונן על טרוריסטים שבאו לו להשתלט על המדינה והוא בסך הכל צדיק שמציל את המדינה ואפילו אם בדרך נרצחים ילדים בגז... הבנת ברוך, דמגוגיה בגרוש. והלוואי ולא היינו מגיעים למצב כזה. הרב יורם איש צדיק ואיני מזלזל בו חליל
שוב דרעי?19.11.13
12
רב גאון ואדיר מיוחד בגמילות חסדיו ובאהבת העם, מכירה את הרב למעלה מעשור ויכולה להעיד כי הוא גדול דור מדהים!!! כולו נתינה בלי קץ לפרט ולכלל, מחכים לשובו הביתה לא יכולים בלעדיו... מהמוקירים והמעריכים ללא קץ ...
הודיה19.11.13
11
כתושב נתיבות שמרגיש סבל מהדיכוי האלים של הרב יורם מודה מאוד למישטרה שעושה עבודת קודש ומקוה ששזה הפעם יגמר
דוד19.11.13
10
חולמים על הקמת בית ומשפחה נסיתם כבר הכל,אך ללא הצלחה יש לכם סיבה להיות בשמחה יש פתרון!!! בניין עדי עד------- אתר ההכרויות החדש לשומרי נגיעה, מהדרין מן המהדרין בעצת ובאישור גדולי ישראל! להרשמה: www.zugdati.co.il
אור19.11.13
9
מצגר! בקצב הזה תצטרך לעסוק כל היום בתודות למשטרת ישראל.
דוד20.11.13
8
לולא הכלא לא היה דרעי מוכר כל כך, ועתה צפוי לו עתיד מבטיח. כמוהו הרב בניזרי, הרב חוגי, הרב פנחסי,הבאבא ברוך.
דן סגל19.11.13
7
שהיה כמה ימים במעצר ואחר כך במעצר בית ובסוף לא הוגש נגדו כתב אישום, הייתי מחפש מישהן אחר. גם לא הייתי ממהר להשתדך אתו. אי הגשת כתב אישום איננה הוכחה שהחשוד חף מפשע. היא בסך הכל אומרת שהפרקליטות לא מצאה ראיות המפלילות באופן ודאי.
רפאל18.11.13
אין למשטרה שום הוכחה שהרב עשה משהו, כל הסיפור היה ניסוי ותהייה, חשבו שדרך הרב הם יצליחו לתפור תיק לדומרני. כנראה שלאנשים מסוגך תמיד יהיו הערות כאלה, עוד כמה ימים אתה תראה שהמשטרה תודיע שלרב אין שום קשר לסיפור הזה כלל, ואז תצטרך לאכול את הכובע.
ארנסט 19.11.13
הפרקליטות זה מן דאמר? אתה יכול להגיד לי אם רשב"י היית משתתדך? אם משה רבנו? אזרחים שומרי חוק אמיתיים יכולים להקרא לחקירה ולהעצר בקלות יתירה היום. (מה אתה חושב קורא לקצין שעוצר אותך מהתרשמותו שלאחר מכן נמצאת מוטעית ? כלום! וד"ל)
כג19.11.13
6
אני קורא מהר למחוק את דעה העקומה הזאת. ואולי כדאי להפסיק שכל אחד יביע את דעתו
משה19.11.13
5
גם אני לא ממש שמעתי עליו ובזכות 'המשטרה' היום אני מעריץ ומכיר את גדולתו ולכל הקנאים "תחיו תראו ותסבלו"
משה חי19.11.13
4
באה לומר, ומוטב שלא היתה באה לעולם. אין לנו שום ענין בחשיפה לעולם החילוני הגדול. לא מפיהם אנו חיים. תנו לנו ולרב עצמו את השקט שאנו זקוקים לו עתה
מתלמידי הרב19.11.13
3
יישר כוח עצום על המאמר המקסים הזה! רצו להכפישו, אך אדרבה סוף סוף ידעו איזה צדיק יש בנתיבות. עניו, צנוע, קודש קודשים!!! אוהב כל מה שהשם אוהב ושונא כל מה שהשם שונא. בקרוב יצא הכל לאור! אכן כך! המצב המדיני מעורער, הציבור החרדי נופל, הממשלה מתמוטטת, רק צדיקי האמת יכולים לעזור! אכן הוא הכתובת!!!
מהמצפה לישועה19.11.13
הבר הזה שלך ההזוי שולח עברינים מורה לחסידיו להרביץ לשלוח לטיפול נימרץ,הלזה יקרא אוהב מה שה' אוהב וכמה סיפורים היה לרשע הזה עם נשים?????????????????
מאיר20.11.13
2
תודה למשטרה שבזכותה אנו יודעים שיש לרב אברגיל קשרים על העבריין דומרני
שי המקורי19.11.13
1
התוצאה של נסיון ההפחדה על הרב אברג'ל מנתיבות חשף את המנהרה החשוכה שחפרו נערים בנתיבות לפלג את הקהילה החרדית בנתיבות, וזה הכשלון השני שלהם, פעם קודמת היה זה מול ראש הישיבה רבי יששכר מאיר זצ"ל שלחמו בו ולא הצליחו, הפעם זה חזר על עצמו עם הרב אברגל. תבואו היום לנתיבות ותראו את התוצאות. הרנטגן ואנשיו מתח
דרומי18.11.13
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

"הקוד" | כך תגלו האם החמץ יוצר לאחר הפסח

חזקי שטרן | 08:18

אילן במה אברכך 

גאב"ד העיירה רקד עם הילדים בחורשת עצי הפרי | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

אשר גאלנו וגאל אבותינו

בעיצומו של הקבלת פני רבו: הראשון לציון נשא תפילת הרש"ש עקב המצב | תיעוד

חיים רוזנבוים | 28.04.24

תיעוד מיוחד

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

קורע לב:

איך אפשר להסביר לתינוקת בת שנה שאמא לא תשוב יותר???

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

דואגים ליופי שלך

מלחמה?- זה לא אומר שאת צריכה להישאר עם שיער מיותר

כיכר בשיתוף אפילוגיק | מקודם
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

רבנים, דיינים וטוענים רבניים:

אלו האנשים שמרוויחים משכורת הייטק ממשרה תורנית

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24